Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 11 дек 2007 11:27


dobrinb написа:
H2O написа:Човека много вярно го е написал какво трябва и какво не трябва!Ама някой хора се изказват неподготвени.За дизела става въпрос де!

Ако някои хора имат да кажат нещо по темата, добре дошли! Ако не е добре да си замълчат!

Не мисля ,че кола на принудителен празен ход (сиреч спускане при включена скорост.....за лаиците :wink: )се охлажда по-малко отколкото кола пусната на неутрална скрост по инерция защото:
1.принудителния празен ход поддържа по-голям дебит на циркулация на охлаждащшата течност,поради принудително по-високите обороти.
2.системата за принудителен празен ход се задейства и ДВг работи без гориво-сиреч при по-ниски температури
3.насрещния въздух продължава да си охлажда радиатора като и преди
краен резултат-ЗНАЧИТЕЛНО по-интензивно охлаждане на ДВг при принудителен празен ход отколкото при свободна скорост по инерция....факт,който съм го установявал безброй пъти....дори и при дизела няма как да е иначе...

Последна промяна от joker на Вто 11 дек 2007 11:45, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 11 дек 2007 11:36


При нощно каране - намалявайте осветлението на таблото (за тези които могат - при VW почти всички). Доказано е, че пречи и голяма част от нощните катастрофи се дължат на ярко осветление. Освен, че разсейва водача, 'замърсява' погледа и намалява чувсвителността на окото. Тоест виждате по малко! Термина е 'свтлинно замърсяване' :idea:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Вто 11 дек 2007 12:15


забелязах го като пътувах тези дни.
при предприемане на маневра то каква да е изключвайте и включвайте мигача преди и след завършека на маневрата.малко повече мигане няма да навреди на крушките на мигачите.изпреварва някъв пич мигна само веднъж и хукна.отбива друг същата работа.пускане на фаровете само при навлизане в населени места и на излизане се спират.не го разбирам с каква цел е.времето напоследък си е мрачно и мъгливо добре е да бъдете забелязани по от далеч а не само за пред КаТ да ви светят фаровете.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Вто 11 дек 2007 12:37


Не злоупотребявайте с клаксона в градски условия!Използвайте го само в крайна необходимост(за предотвратяване на катастрофа примерно)!Стряскащо и изнервящо е.Пазете дистанция,когато преминавате покрай спрели коли(отворена докрай врата и малко).Бягайте на максимално разстояние от колоездачи и мотористи.Те са НАЙ-ОПАСНИТЕ участници в движението.Не карайте близо зад бракми(аз лично съм виждал да изхвърча врата на "VW TRANSPORTER")...даже и снимка ще дам.Внимавайте за товарните коли и багажа им(редовно излита при потегляне и завой).От камиони натоварени с камъни и пясък падат камъчета и пукат стъкла(горчив опит).Гледайте шофьора!Все пак той управлява превозното средство.Той също подава сигнали за намеренията си.Цигани,пенсионери,жени,таксиджии,пубертети се открояват на пътя в лошият смисъл на думата(мое наблюдение).Познавам ги само по маниера на каране и маневри.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Вто 11 дек 2007 12:54


Изображение


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Мнениеот Гергин » Вто 11 дек 2007 21:14


Важна и полезна тема. Поздравления. Искам само да допълня нещо което според мен е важно:
- Нека опитваме да се поставяме на мястото на другия.

Както често казва баща ми:
- Няма лоши хора, има лоши ситуации. :handshake :drunk


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Вто 11 дек 2007 22:33


Благодаря на всички включили се с мнения.
Дано повече хора прочетат темата и дано да им послужи.
Целта е да предпазим както нас, така и околните, а също и нашите автомобили от самите нас.
След 18 години вече зад волана съм разбрал, че е по-важно да стигнеш от точка А до точка Б без проблеми, отколкото да се правиш на рацер.
Мощността на един двигател се проявава от нашите ръце и крака. Не сме единствените на пътя, обаче. Нека спрем войната по пътищата! Като ние самите спрем с простотиите.
Знам, че много от нас искат да опитат а какво са способни. Хайде да го направим на следващия VW Шампионат на Дракон - Калояново, а не по пътищата на България.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 11 дек 2007 22:37


Бассси от гореспоменатите 15 съвета ползвам само 4 :020: . С 14-сете съм напълно съгласен ,ама става въпрос за навици които трудно бих променил :!:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 12 дек 2007 0:16


При извънградско нощно шофиране, когато се движите зад друг участник в движението е желателно да се предмине на къси светлини (направо си е задължително)!Не знам само аз ли съм късметлията, но доста често ми се случва някой да ми пържи очите, движейки се зад мен на дълги.Вярно централното огледало мога да му бутна палчето и да не ми свети, но страничните ....

Браво на колегата за хубавата тема.Повечето неща написани тук съм ги чел в една книжка с пожълтели страници от 1949 година.Явно основните правила са си валидни и в наши дни, независимо от това, че техниката е доста напреднала.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Сря 12 дек 2007 7:50


joker написа: ......Не мисля ,че кола на принудителен празен ход (сиреч спускане при включена скорост.....за лаиците :wink: )се охлажда по-малко отколкото кола пусната на неутрална скрост по инерция защото[/b][/color]:...

Да добавя нещо ВАЖНО, което може би малко хора знаят.
Освен споменатите от колегите неща, за охлаждането на авомобилът помага в ГОЛЯМА степн вентилацията на цилиндрите. С думи прости, цилиндъра засмуква студен въздух, гориво няма-следователно и горене, въздухат се загрява, като охлажда цилиндъра и после се изхвърга през ауспуха. Зa VW не знам, но FORD са въвели влизане в сервизен режим с ограничение на обороти и намалено впръскване придружено с последователно спиране на един цилиндър (който се редува на всеки такт), като по този начин колата може да се движи без наличие на охлаждаща течност. :wink:
Ако колата Ви прегрява, дори и без водна помпа и антифриз спускането на скорост я охлажда, докато това на свободна (има горене) я загрява, и без охлаждаща система би прегряла.


XpacTa
Мнения: 424
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 16:03
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот XpacTa » Сря 12 дек 2007 10:39


В Аутоbild бяха писали че всъщност за двигателя е по-добре да тръгнеш веднага след запалването, а не да чакаш на едно място 5 минути "да загрее". За съжаление не си спомням обосновката, пък и ще ми е доста трудно да намеря правилния брой, така че всеки да си го приема на доверие.

Лично аз спазвам повечето съвети, но не заради колата, а защото така се получава по-плавно и по-приятно шофиране. Например това за спирането със силно натискане на спирачката, защото иначе се палели спирачките - ми затова си има спиране с двигател - преди светофар се пуска по инерция, после се вкарва съответна предавка, ако трябва се сваля и чак накрая се натиска плавно спирачката. Не карам формула 1 та да я пазя чак толкоз - ако нещо не й изнася на колата - да не се е раждала кола.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Сря 12 дек 2007 11:18


XpacTa написа:В Аутоbild бяха писали че всъщност за двигателя е по-добре да тръгнеш веднага след запалването, а не да чакаш на едно място 5 минути "да загрее". За съжаление не си спомням обосновката, пък и ще ми е доста трудно да намеря правилния брой, така че всеки да си го приема на доверие.


е тази статия ако я намери някой и я цитира тук ще е много полезно ... да видим ;) може и да се разбие един мит, но аз лично докато не видя обосновката ще си карам по старо му :P

а относно спирането - не ставаше дума да не се ползва двигателя ... а за самата спираяка :idea: винаги съм биз ЗА използване на двигателя за помощ на спирачките ;)


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 12 дек 2007 11:24


Toва за потеглянето веднага е тъпа екологична измишльотина


Потребителски аватар
poGo
Мнения: 637
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот poGo » Сря 12 дек 2007 12:41


И аз се присетих за няколко неща. Не изчетах цялата тема, може и да сте ги споменали, 'щото са много разпространвни:
- "Бъркане" във волана;
- Кръстосване на ръце върху волана при завиване;
- Каране само с дясна ръка ('щото лявата виси през прозореца);
- Каране на "високи" къси светлини - предимно при коли с ел. рег. фарове.


Потребителски аватар
XIKS
Мнения: 896
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

лллл

Мнениеот XIKS » Сря 12 дек 2007 13:58


няма предпазване всичко е късмет на кой каквото му е писано колкото и да внимаваш и да си разумен писанолити е все ше се намери някой катил да те забърше



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта