Здравейте, имам затруднения в избора си на Пасат Б3.
Имаме семейно Пасатче 90г. 1.6 карборатор, но го използват всички членове на семейството, а понеже съм доволен от тези коли реших и аз да си взема лично за себе си.
Обаче несъм достатачно запознат кои мотори са по добри и какви тънкости трябва да гледам като избирам колата.
Дали 1.8 или 2.0 да е и ако е 2.0 колко коня да е 136 или 115, незнам кое какъв разход в горивото ще ми дава.
Ще съм ви мнооого благодарен ако ме светнете малко по вапроса.
П.С. за сега съм се насочил за 2.0i 115 к.с. 1992-3г. АБС, клиа.



Помогнете за избор на Б3
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 12:05
- Автомобил:
- Двигател:
Kолега
За другите модели не мога да ти дам информация , но ще се опитам да ти дам малко инфо за моя Пасат. Аз съм с 94г 2000кубика 16в - 136 коня, всички екстри без клима . Градско разход 9-10 бензин извън градско до 120 - между 7-8 над 120 вече съм забелязал че дали карам с 160 или 200 на борда ми показва 10/100 .
Когато го взимах изходих от логиката че това е голяма кола , която в повечето случаи ще вози повече от 2ма души и багаж , затова реших да си взема с възможно най големия двигател който намерих да се продава . И в сравнение с другите ми приятели които имат Пасати 1,8 моно и 2000и - 115 коня съм много доволен .
Когато го взимах изходих от логиката че това е голяма кола , която в повечето случаи ще вози повече от 2ма души и багаж , затова реших да си взема с възможно най големия двигател който намерих да се продава . И в сравнение с другите ми приятели които имат Пасати 1,8 моно и 2000и - 115 коня съм много доволен .
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 12:05
- Автомобил:
- Двигател:
Колега
Когато споменах за моите приятели с други Пасати нямах предвид че са недоволни , просто като сравняваме колите аз суюъм по доволен- това имам напредвид. 1,8 не може да ми се опре въобще а 2000 -115 коня има почти същия разход като моя Пасатор а е по куц така че не виждам смисъл в тях .Сега по въпрос на поддръжка не знам как стои въпроса но за вървене и разход м/у 115 и 136 коня не виждам огромна разлика.
Поздрав.
Поздрав.
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Германците са го казали - в Автобилд дават като най добро съотношение на цена качество 2000 115кс. Но всеки сам си избира, ако не си спортна натура може да скочиш и на 90кс. Всичко ще ти излиза по евтино. Да ти казвам какво да гледаш при пасатите при положение че имаш такъв нема смисъл.
Айде и успех в избора и да знаеш че пием от 3л. бира на горе
Айде и успех в избора и да знаеш че пием от 3л. бира на горе

- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Щом досега си карал 1.6,1.8 ще ти се види като самолет,пък и ,явнно,не си рацер,така,че-1.8,викам да е!
Ако пък,както колегите пишат-колко големи резачки са по-големите двигатели,и те кефят-вземи си Голф.
Пасата не е за дръпки,а ти едва ли ще си вземеш ВР6,или Г60,като чета постовете ти.
Успех,и не забравяй,че всичко зависи от конкретната кола.

Ако пък,както колегите пишат-колко големи резачки са по-големите двигатели,и те кефят-вземи си Голф.
Пасата не е за дръпки,а ти едва ли ще си вземеш ВР6,или Г60,като чета постовете ти.
Успех,и не забравяй,че всичко зависи от конкретната кола.
Не искам да омаловажавам цялата моторизация на VW, но определено най-удачния избор са 1.8/90кс или 2.0/115кс.
На първо място и двата двигателя са много издръжливи, защото не са форсирани. 90кс от 1.8 и 115кс от 2.0 не са абсолютния максимум, който може да се изкара от такива обеми. При правилна експлоатация няма да ти създават никакви проблеми.
На второ място трябва да си наясно на какво ще я караш - газ или бензин. Ако ще е предимно на газ, то тогава трябва да избереш 1.8/90кс. Тоя двг. е моноинжекция, докато другия е пълна, а газовите уредби за пълна инж. са доста скъпи към 2000лв. Ако на 2.0 се сложи обикн. газ.уредба се прецаква дебитомера и маркучите за въздух около инженкциона (само единия струва към 70лв). Има много такива Пасати на старо и си отваряй очите като купуваш, щото после голям ремонт те чака. Според мен най-добре е да си вземеш Пасат без газова уредба.
На трето място разхода. Ако някои ти каже, че 1.8мотор е по-икономичен, не му вярвай. Не е нужно да си специалист, за да установиш, че при едно и също тегло на колата, натовареносттта на 2.0мотор е по-малка от тази на 1.8. Оттук и разхода ти е по-малък и изностването на двг. е по-малко; освен това имаш 25кс повече. По данни на VW, при извънгр.каране с 90км/ч двулитровия двг. гори 5,2л, докато 1.8 - 7,1л. Средния разход също е в полза на по големия мотор - с около 0,2л на 100км, единствено при градско каране по-големия мотор е малко по-лаком.
На четвърто място спирачките. При 2.0мотор мод.GL те са дискови и на четирите колела, докато при 1.8 отзад са барабанни. Ремонта на тези барабанни спирачки е бодлива работа, щото гайката която държи колелото не трябва да се затяга докрай (с едната ръка проверяваш дали се мести шайбата с другата затягаш.......сложна работа). Не че барабанните спирачки са боклуци, ама по-добрия избор са дисковите.
Ами това е общо взето. Правилният избор според мен 2.0/115кс.
На първо място и двата двигателя са много издръжливи, защото не са форсирани. 90кс от 1.8 и 115кс от 2.0 не са абсолютния максимум, който може да се изкара от такива обеми. При правилна експлоатация няма да ти създават никакви проблеми.
На второ място трябва да си наясно на какво ще я караш - газ или бензин. Ако ще е предимно на газ, то тогава трябва да избереш 1.8/90кс. Тоя двг. е моноинжекция, докато другия е пълна, а газовите уредби за пълна инж. са доста скъпи към 2000лв. Ако на 2.0 се сложи обикн. газ.уредба се прецаква дебитомера и маркучите за въздух около инженкциона (само единия струва към 70лв). Има много такива Пасати на старо и си отваряй очите като купуваш, щото после голям ремонт те чака. Според мен най-добре е да си вземеш Пасат без газова уредба.
На трето място разхода. Ако някои ти каже, че 1.8мотор е по-икономичен, не му вярвай. Не е нужно да си специалист, за да установиш, че при едно и също тегло на колата, натовареносттта на 2.0мотор е по-малка от тази на 1.8. Оттук и разхода ти е по-малък и изностването на двг. е по-малко; освен това имаш 25кс повече. По данни на VW, при извънгр.каране с 90км/ч двулитровия двг. гори 5,2л, докато 1.8 - 7,1л. Средния разход също е в полза на по големия мотор - с около 0,2л на 100км, единствено при градско каране по-големия мотор е малко по-лаком.
На четвърто място спирачките. При 2.0мотор мод.GL те са дискови и на четирите колела, докато при 1.8 отзад са барабанни. Ремонта на тези барабанни спирачки е бодлива работа, щото гайката която държи колелото не трябва да се затяга докрай (с едната ръка проверяваш дали се мести шайбата с другата затягаш.......сложна работа). Не че барабанните спирачки са боклуци, ама по-добрия избор са дисковите.
Ами това е общо взето. Правилният избор според мен 2.0/115кс.
- DJ_TOLYO
- Мнения: 1245
- Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: 2E 1991
- Местоположение: Търговище

Ами колега, аз съм с Б3 комби, 1991 година, мотор 2 литра - 115 коня. Колата си е цяла ракета изстребител. Разхода е приличен имайки впредвид обема на колата, годините и вървежа и. Като цяло съм много доволен. Е, верно има си и неща по колата, които вече са си изпяли песента и трябва да се сменят, но според мен не може да искаме на 16-17 годишна кола всичко да и е перфектно. Както са казали и колегите, ако смяташ да я караш на газ по-добре с мотор 1.8 моно - 90 коня. Ако предпочиташ да я караш на бензин оптималния вариант според мен е 2 литра - 115 коня. Не съм карал 16 винтиловия мотор, предполагам върви много добре, но няма смисъл според мен, освен ако не държиш много на състезателните изпълнения, а не забравяй, че и данъка и е по-голям.
Айде и пиши после какво си избрал!
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Благодаря ви на всички за съветите
Като цяло май се затвърди първоначалното ми мнение че ще е най-добре да си взема 2.0, 115 коня, но ме блазни идеята да и сложа газова, обаче кинтите за нея ми се виждат много, а и незнам как, гога и дали вообще ще ги избие
Ако някой си е слагал газов инжекцион да каже дали си струва на 115 коня да се слага, а пък за 1.8 съм чувал че като им се сложи газова не работят много доб моторите.
Аве дилемата е дали 1.8 да ми сложа газова или 2.0 на бензин (газ)

Като цяло май се затвърди първоначалното ми мнение че ще е най-добре да си взема 2.0, 115 коня, но ме блазни идеята да и сложа газова, обаче кинтите за нея ми се виждат много, а и незнам как, гога и дали вообще ще ги избие

Ако някой си е слагал газов инжекцион да каже дали си струва на 115 коня да се слага, а пък за 1.8 съм чувал че като им се сложи газова не работят много доб моторите.
Аве дилемата е дали 1.8 да ми сложа газова или 2.0 на бензин (газ)
- speleologiq
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 12 дек 2007 1:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- zdravko_1986
- Мнения: 157
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Към всички, които обясняват колко лошо било да сложиш газ на 2Е :
карам си на газ и на бензин когато ми е кеф и колата си върви съвсем прилично. Единствената тъпотия е, че когато превключва на газ минава цяла вечност докато газта мине по 1м маркучи и стигне до цилиндрите. Но пък това не е свързано конкретно с този двигател - като гледам на повечето пасати изпарителя е до акумулатора и си имат дълги маркучи.
карам си на газ и на бензин когато ми е кеф и колата си върви съвсем прилично. Единствената тъпотия е, че когато превключва на газ минава цяла вечност докато газта мине по 1м маркучи и стигне до цилиндрите. Но пък това не е свързано конкретно с този двигател - като гледам на повечето пасати изпарителя е до акумулатора и си имат дълги маркучи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта