Здравейте!
Пасата ми е В3 '90год. - предните стъкла са електрически.
Интересува ме дали мога да ги преустроя (стъклата) в механични, щото електическите се прецакаха.



Ел.стъкла на В3!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами можеш и то безгрижно - просто си купуваш механика от същия пасат ама с механични (повечето са така) и сменяш.Ако не са допълнително насаждани ел.стъклата системата е еднаква само дето вместо дръжка има електродвигател.
Аз преди време се бях наканил да правя обратното - от механични да стават ел. и механиката е идентична.
А какво им е на твойте електрически - дали не може да ги оправим тях....понеже с механични е много неудобно особено за дясното (аз като пътувам и обичам да питам хората накъде да карам за някъде си
).
Драсни няколко реда какво им е за да добия представа може ли да се оправят или не.
Успех!
Аз преди време се бях наканил да правя обратното - от механични да стават ел. и механиката е идентична.
А какво им е на твойте електрически - дали не може да ги оправим тях....понеже с механични е много неудобно особено за дясното (аз като пътувам и обичам да питам хората накъде да карам за някъде си

Драсни няколко реда какво им е за да добия представа може ли да се оправят или не.
Успех!
Дясното въобще не работи. Не знам моторчето ли е изгоряло или има нещо друго. Лявото пък, сега през зимата върви много трудно и страшно много ме изнервя. Преди една седмица едвам го затворих и оттогава не съм го бутал. Не съм махал корите на вратите, защото ме страх да не разкача нещо от централното и да си отворя допълнителна работа.
Предполагам, че новите моторчета едва ли са под 100лв./бр., та затова искам да сложа механика.
Предполагам, че новите моторчета едва ли са под 100лв./бр., та затова искам да сложа механика.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
K22 написа:dmitko-питай колегата-наскоро се е борил с проблема
... и продължавам да се боря

Колега за да си сложиш на мястото на електрическите механични тъй или иначе ще трябва да разглабяш и сваляш целия механизъм, т.е. по-добре виж от къде идва проблема. Имаш три източника на проблем. Модул за управление, моторче и кабели. Ако отвориш и двете врати/корите/ чрез замени и проби би трябвало да установиш проблема. Моторчето се отваря лесно и може да му провериш всичко - четки, връзки, защита, а и може директно да му подадеш /при разкачен ел.модул/ 12 волта и да видиш дали върти. Виж за проблем с ел.модула май е по-сложно още го мъча. По съвет от колегата "К22" презапоих всичко по платката за евентуални студени спойки, дажи свалих един съмнителен транзистор да го измеря, но утре ще монтирам обратно и ще знам за резултата. Ако не стане мисля да взема ел.модула от друга врата и да пробвам с него за да съм сигурен, че е от него проблема. Та според мен ако при тебе е моторче вероятността да го оправиш самото моторче е доста голяма, но за модула - сложно е.
Доколкото видях в един руски сайт цената на ел.модула като нов е 80 евро, по моргите незнам колко биха му искали и дали ще ти го дадат без моторчето, а отделно незнаеш дали работи...
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
proxy написа:Ако са ти допълнително монтирани ел. стъклата има вероятност да нямаш ел. модул. При мен е така, просто едно моторче.
Без ел.модул е рисковано да са направени. Той изпълнява ролята на максимално токова защита и реверсиране посоката на въртене на моторчето. Благодарение на него когато стъклото стигне до крайно горно или долно положение то спира. При достигане на тези две положения моторчето "запъва", консумирания ток рязко нараства, това се засича от модула и посредством две релета вътре в него /нагоре и надолу/ се изключва мотора и стъклото спира. Ако просто се върже моторчето да върти като стигне крайно положение или то ще изгори или от напъването ще прецака я жила, я зъбчатото пластмасово колело, или в най-добрия случай ще изгори предпазителя.
П.С. Между другото ел.модула е една "залепена" до моторчето пластмасова черна кутийка, вътре в нея е платката.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така,
щом върви трудно може да има много причини :
-моторчето да е поклеясало и да трябва да се позачисти за да работи добре.
-да се е повредило релето в кофорт модула (ако имаш) - на моя шофьорски беше нагорял контакта на релето за нагоре и също като твоя не искаше да се затваря добре.
-да се е поизметнало стъклото и да трябва да се регулират водачите за да се движи леко.
Общо взето едно почистване,раздвижване и т.н. ти решава проблема.
Иначе моторите ги пренавиват (дори да изгори което рядко се случва).Механиката не се чупи много лесно (сравнително проста е).Ел.проблемите са най-чести.
Иначе цяла механика заедно с моторчето струва към 60-70лв на врата (проверявах за предишния Пасат) така че можеш да си ги възстановиш.
Успех!
щом върви трудно може да има много причини :
-моторчето да е поклеясало и да трябва да се позачисти за да работи добре.
-да се е повредило релето в кофорт модула (ако имаш) - на моя шофьорски беше нагорял контакта на релето за нагоре и също като твоя не искаше да се затваря добре.
-да се е поизметнало стъклото и да трябва да се регулират водачите за да се движи леко.
Общо взето едно почистване,раздвижване и т.н. ти решава проблема.
Иначе моторите ги пренавиват (дори да изгори което рядко се случва).Механиката не се чупи много лесно (сравнително проста е).Ел.проблемите са най-чести.
Иначе цяла механика заедно с моторчето струва към 60-70лв на врата (проверявах за предишния Пасат) така че можеш да си ги възстановиш.
Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
proxy написа:Аз просто споделям как е при мен, тоест как са го направили италианците. На мен ми се скапа бутона, и е укъсил контактите за нагоре и моторчето просто си изпя песента. Ако беше надолу да се смъкне само да го усетя.... И затова съм измислял защита да му правя, но това на лято.
Дам....допълнително насаждани.По принцип като ги насаждат допълнително слагат или максималнотокова защита или ключета като едното изключва в крайно горно положение а другото в крайно долно положение.Така решават донякъде проблема (след време ключетата се скапват и моторчето заминава по познатия ти начин

- proxy
- Мнения: 259
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен е такъв случая. Ама нали ще ставам инж. и се опитвам да измисля някакво интелигентно решение. Първото което измислих беше с реле за време, тоест ако се подава твърде дълго време напрежение към моторчето релето да прекъсва захранването. Не съм го измислил още, но на пролет искам да си ги оправя, че ми писна.
zfa159 написа:Така,
щом върви трудно може да има много причини :
-моторчето да е поклеясало и да трябва да се позачисти за да работи добре.
-да се е повредило релето в кофорт модула (ако имаш) - на моя шофьорски беше нагорял контакта на релето за нагоре и също като твоя не искаше да се затваря добре.
-да се е поизметнало стъклото и да трябва да се регулират водачите за да се движи леко.
Общо взето едно почистване,раздвижване и т.н. ти решава проблема.
Иначе моторите ги пренавиват (дори да изгори което рядко се случва).Механиката не се чупи много лесно (сравнително проста е).Ел.проблемите са най-чести.
Иначе цяла механика заедно с моторчето струва към 60-70лв на врата (проверявах за предишния Пасат) така че можеш да си ги възстановиш.
Успех!
60-70лв. за втора ръка или нови?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта