Здравейте колеги,значи имам seat ibisa 2000година 110 коня и имам следния въпрос: ходих на диагностика в Супер дизел сервиз и бош сервиз и на 2те места ми казаха че ми е за смяна ел.управляващия блок на горивно нагнетателната помпа и ми искат за нова на едното място 700лв,а на друготе 900лв. за нови.Не могли да го поправят, а трябвало ново.Дали наистина не се оправя и дали не мога да го намеря някъде по евтино?Предварително благодаря.
Научете се да пишете смислени заглавия!!! т. 4 от правилата.
mod edit: dobrinb
seat ibisa 2000 год. 110 проблем с управляващия блок на ГНП
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Давам
на темата и да опиша решението на проблема .
Колегата и приятел Ники , дойде при мен преди около два месеца с проблем в ел. управляващия блок на помпата . Имаше постоянно колебание в оборотите . Отремонтирах му помпата . Точно тази помпа (като номер) не би трябвало да има проблем , но имаше . Тогава като се качих зад волана на колата и като я запалиш осетих странна вибрация . След закачане с ваг-ком'а останових че колата е без никаква центровка и за презацепване на ремъците . Момчето отиде в Хеед 91 (понеже нямах свободно време тогава ) . Там си бяха свършили работата . Ремъците са зацепени добре , само иска малко центровка и до момента .
НО остана един странен проблем . Едно подритване на оборотите но не постоянно . Правеше го и при спиране .
Колата менеше обороти и милиграмите . Бях писал и в друга подобна тема опитвайкисе да открия проблема . Никс76 ми писа или каза в скайпа че е от трета дюза и че кара така с години .
Обещах на момчето че ще се справя с проблема . Но поради настинка ми се наложи да постъпя в болница . През това време се чувахме с Ники (момчето със сеата) и ми каза че ще ходи и в скар ауто . Преди няколко дена ми звънна че е ходил и в супер дизел , N&N и още някаде . Всички казали ел. блок на помпата .Решил да смени електрония блок с нов . Взел го е и сменил в сервиз N&N на скромната цена от около 1000лв. И като ми звънна каза . Смених електронния блок с нов и колата пак е така . (все пак давам гаранция за работата си ) Успя да го върне и е оставил 80лв за опражнението . Казах му да дойде и да продалжим да се борим с проблема . Бях замислил една интервенция да правя по помпата . Даже отидохме и купихме материали (около 8 лв. )
Спряхме колата пред блока и извадих електрония блок . В един момент се замисли и спрях . Върнах го за секунди на мястото си . Запалихме колата и прослушах мотора по-подробно . Погледнах най-внимателно и обширно всички стойности и с ваг-ком'а . В моментите на подритване се чуваше странен звук от около двигатетя . Звуци подобни на този се чуват и при проблема с електронния блок . Погледнах демферната , спи . Осетих че звука е от към скоростите . И си казах "ако има нещо което да урря и да прави спън в коляновия вал , ще се осети в центровката." . Веднага я погледнах нея . Забелязах че освен нормалната игра в графиката , има в момента на проблема едно подритване на центровката към закъснение . Погледнах веднага колко е в градуси . Почти около градус . А около един градус промяна на цетровката да вотражение около "хх" милиграма . Самия спън няма как да не бара оборотите . Ако не този спън то поне милиграмите ще се отразят на оборотите .
До момента не се бях сблъсквал с такъв проблем , но му казах на Ники . "Помпата няма да е пипаме , трябва да се види какво става в и около скоростите " . За мен проблема изглеждаше че не е за дизелджия а за механник - монтьор . Казах му да отиде в сервиз да преслушат шума . Ники си тръгна , а аз се прибрах в къщи да умувам . След малко ровене из нета , ивлекох информация , че при тези сеати се полочава проблем с маховика и води до тези симптоми . Миг по-късно , в случаен разговор със Никс76 , споделих моите наблюдения и с голями благодарности , той ми каза че тез сеати много страдат от този проблем . Каза и че маховика е от две части и бие сам в себе си .
Това е човек с опит !
След още малко проучване , разбрах че при сеата , маховика е тип демпфер и това за мен беше окончателната диагноза .
Звъннах на Ники със сеата и му обясних . Той в привия момент ме попита дали съм сигурен , но ми се довери . Уредих му частите с отстъпка (Ники , много ти благодаря за подаръка отново !) и с работата , ремонта му стъпи на 950лв.
Нов маховик , съединител , претискател и лагер + труд (не при мен) .
Днес след смяната , колата вече няма проблем . Ники само дойде да настроя помпата , че след смяната на маховика днес , е малко тромава (дълго е за обяснение , но веднага по телефона му казах да не се притеснява и да дойде да я оправя) и сега сеатето е едно малко самолетче .
Мисля че тук е момента да споделя че тази настройка която я правя = на тук продаващитесе пвербоксове
Това което правят те и това което правя аз , дават едни и същи отражения .
Скам да искажа благодарности на хората по ред на помоща , който ми помогнаха за краиното заключение на остановения от мен проблем , защото това си е ремонт за 950лв.
Благодарности към :
Венци , за превода от информацията която бях намерил .
Никс76 , за потвърждаването на проблема и насоката че маховика е от две части .
Вестланд_тд , за това че провери и останови че маховика е депфер и за навъртяните телефони за трърсенето на правилния маховик . Наравно с него и аз навъртях толкова телефони . Оказа се че маховика от 220мм. заводско , при смяна се минава на 225мм.
Моля ако греша нещо Ники да ме поправи . Или да добави ако съм пропуснал нещо .

Колегата и приятел Ники , дойде при мен преди около два месеца с проблем в ел. управляващия блок на помпата . Имаше постоянно колебание в оборотите . Отремонтирах му помпата . Точно тази помпа (като номер) не би трябвало да има проблем , но имаше . Тогава като се качих зад волана на колата и като я запалиш осетих странна вибрация . След закачане с ваг-ком'а останових че колата е без никаква центровка и за презацепване на ремъците . Момчето отиде в Хеед 91 (понеже нямах свободно време тогава ) . Там си бяха свършили работата . Ремъците са зацепени добре , само иска малко центровка и до момента .
НО остана един странен проблем . Едно подритване на оборотите но не постоянно . Правеше го и при спиране .
Колата менеше обороти и милиграмите . Бях писал и в друга подобна тема опитвайкисе да открия проблема . Никс76 ми писа или каза в скайпа че е от трета дюза и че кара така с години .
Обещах на момчето че ще се справя с проблема . Но поради настинка ми се наложи да постъпя в болница . През това време се чувахме с Ники (момчето със сеата) и ми каза че ще ходи и в скар ауто . Преди няколко дена ми звънна че е ходил и в супер дизел , N&N и още някаде . Всички казали ел. блок на помпата .Решил да смени електрония блок с нов . Взел го е и сменил в сервиз N&N на скромната цена от около 1000лв. И като ми звънна каза . Смених електронния блок с нов и колата пак е така . (все пак давам гаранция за работата си ) Успя да го върне и е оставил 80лв за опражнението . Казах му да дойде и да продалжим да се борим с проблема . Бях замислил една интервенция да правя по помпата . Даже отидохме и купихме материали (около 8 лв. )
Спряхме колата пред блока и извадих електрония блок . В един момент се замисли и спрях . Върнах го за секунди на мястото си . Запалихме колата и прослушах мотора по-подробно . Погледнах най-внимателно и обширно всички стойности и с ваг-ком'а . В моментите на подритване се чуваше странен звук от около двигатетя . Звуци подобни на този се чуват и при проблема с електронния блок . Погледнах демферната , спи . Осетих че звука е от към скоростите . И си казах "ако има нещо което да урря и да прави спън в коляновия вал , ще се осети в центровката." . Веднага я погледнах нея . Забелязах че освен нормалната игра в графиката , има в момента на проблема едно подритване на центровката към закъснение . Погледнах веднага колко е в градуси . Почти около градус . А около един градус промяна на цетровката да вотражение около "хх" милиграма . Самия спън няма как да не бара оборотите . Ако не този спън то поне милиграмите ще се отразят на оборотите .
До момента не се бях сблъсквал с такъв проблем , но му казах на Ники . "Помпата няма да е пипаме , трябва да се види какво става в и около скоростите " . За мен проблема изглеждаше че не е за дизелджия а за механник - монтьор . Казах му да отиде в сервиз да преслушат шума . Ники си тръгна , а аз се прибрах в къщи да умувам . След малко ровене из нета , ивлекох информация , че при тези сеати се полочава проблем с маховика и води до тези симптоми . Миг по-късно , в случаен разговор със Никс76 , споделих моите наблюдения и с голями благодарности , той ми каза че тез сеати много страдат от този проблем . Каза и че маховика е от две части и бие сам в себе си .
Това е човек с опит !
След още малко проучване , разбрах че при сеата , маховика е тип демпфер и това за мен беше окончателната диагноза .
Звъннах на Ники със сеата и му обясних . Той в привия момент ме попита дали съм сигурен , но ми се довери . Уредих му частите с отстъпка (Ники , много ти благодаря за подаръка отново !) и с работата , ремонта му стъпи на 950лв.
Нов маховик , съединител , претискател и лагер + труд (не при мен) .
Днес след смяната , колата вече няма проблем . Ники само дойде да настроя помпата , че след смяната на маховика днес , е малко тромава (дълго е за обяснение , но веднага по телефона му казах да не се притеснява и да дойде да я оправя) и сега сеатето е едно малко самолетче .
Мисля че тук е момента да споделя че тази настройка която я правя = на тук продаващитесе пвербоксове

Това което правят те и това което правя аз , дават едни и същи отражения .

Скам да искажа благодарности на хората по ред на помоща , който ми помогнаха за краиното заключение на остановения от мен проблем , защото това си е ремонт за 950лв.
Благодарности към :
Венци , за превода от информацията която бях намерил .
Никс76 , за потвърждаването на проблема и насоката че маховика е от две части .
Вестланд_тд , за това че провери и останови че маховика е депфер и за навъртяните телефони за трърсенето на правилния маховик . Наравно с него и аз навъртях толкова телефони . Оказа се че маховика от 220мм. заводско , при смяна се минава на 225мм.
Моля ако греша нещо Ники да ме поправи . Или да добави ако съм пропуснал нещо .
Още веднъж БЕЗКРАЙНО БЛАГОДАРЯ на Ventoman!!!Всичко което си написал така подробно е напълно вярно,aко не беше ти не знам как щях да се оправя.Препоръчвам те горещо и според мен който има проблем(не дай си боже) да се свързва с теб без да се замисля абе много знаещ,коректен и възпитан човек.Още веднъж благодарности.
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз се радвам че от 3 наши големи сервиза , никой не даде правилната диагноза и вдигат рамене и не знаят от каде е проблема . Всеки беше казал ел.блок . А аз със своята мисал и абиция се преборих и с този проблем . За мен все пак този проблем не беше за дизелджия .
Сега след като и сеата е готов , мога смело да кажа че нямам нито една кола която да си е тръгнала от при мен и да не е поправена . А са идвали доста коли който на доста места вдигат рамене . Нокакто бях писал и в една друга тема .......
В България навлязоха доста дизелови автомобили . В големите зервизи и не само там , взимат за диагностика между 30-40лв. Закачат колата и то не в движение , и в повечето случай казват че на колата нищо и няма . По този начин , колата като е с неразрешен проблем , минава и по другите сервизи . Така всеки сервиз лапва по едни 30лв. само от една кола , а на ден минават доста . Това са си по едни минимум 900лв. на месец без да си мърдат пръста. Може и да граша , но това са мойте наблюдения .
Сега след като и сеата е готов , мога смело да кажа че нямам нито една кола която да си е тръгнала от при мен и да не е поправена . А са идвали доста коли който на доста места вдигат рамене . Нокакто бях писал и в една друга тема .......
В България навлязоха доста дизелови автомобили . В големите зервизи и не само там , взимат за диагностика между 30-40лв. Закачат колата и то не в движение , и в повечето случай казват че на колата нищо и няма . По този начин , колата като е с неразрешен проблем , минава и по другите сервизи . Така всеки сервиз лапва по едни 30лв. само от една кола , а на ден минават доста . Това са си по едни минимум 900лв. на месец без да си мърдат пръста. Може и да граша , но това са мойте наблюдения .
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта