ТАП КАК ДА РАЗБЕРА МАКСИМАЛНОТО ПРЕДВАРЕНИЕ

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
milenkrastew
Мнения: 112
Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 12:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот milenkrastew » Чет 13 дек 2007 11:49


mirovasi написа:А някой да е подкарвал 2Е на метан и колко предварение му е дал.Аз съм му дал 12,5 при повече ми се стори че не върви.


1.8abs - проба- грешка
- двигателя на бензин е +6 гр
тап-на +6 е ок , на +12 пак но май гори повечко - сега го тествам
разсъждавам да се върна на +9 за мин разход

на 2е какъе е разхода в града студен-студен- 2-3 км и гасене после пак така- че водих спор с колега по темата?




neronika
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 0:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 1.9TDI
Двигател: AGR
Местоположение: гр.София

Мнениеот neronika » Чет 13 дек 2007 14:26


Съжелявам за некомпетентността си, но някой би ли ми обяснил как се задава, настройва или какво е там това предверение и от къде. :roll: Благодаря предварително! :wink:


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

tasp

Мнениеот lozan67 » Чет 13 дек 2007 20:13


Зависи с какъв ТАП си. При тоя на Рунел е с джъмпери.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Чет 13 дек 2007 20:47


Та те повечето са с джъмпери само някой от най новите модели са с комп. което според мен не е много удачно. Някой имат и джъмпери и версий специялно за някой видиве инжекций. За тези мотори най добре е да е +6град.


Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот kalinveliki » Чет 13 дек 2007 22:40


Някой ако ми каже къде могат да ми барнат центровката в сервиз на стенд ще му бъда благодарен. моля пуснете лични!
Благодаря :idea:


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пет 14 дек 2007 9:53


1.8 АБС на 9 градуса има най-добра динамика и разход според моя опит :roll:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 14 дек 2007 11:11


IVD написа:1.8 АБС на 9 градуса има най-добра динамика и разход според моя опит :roll:

6+9 градуса.
15 не са ли много?


Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Пет 14 дек 2007 23:34


ivo123 написа:
IVD написа:1.8 АБС на 9 градуса има най-добра динамика и разход според моя опит :roll:

6+9 градуса.
15 не са ли много?
И на мен ми се струват много. На мене дори при 7,5 градуса ми правеше детонации при условие, че центровката на делкото си е на 6 градуса(т.е. нормална), но наистина на 9 вървеше по-добре май :roll: . Срува ми се обаче, че всичко зависи от настройката на кривата на предварението на съответния ТАП.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Съб 15 дек 2007 0:05


Колегата е с ТАП направен специялно за вашите коли АЕБ ДИС92. Има и ламбда контрол ЛАНДИ РЕНЦО А/1 В/05 така че сместа не може да е бедна нито богата и отгоре на всичкото колата варви като на бензин с доста приличен разход. На някой мотори даже им понася 12град. и работят перфекно разбирасе с ламбда контрол. При не правино реголиране на качеството *богата* се получават детонаций на по малко предварение. Така че може и да е от това, да се появяват детонацийте при вас.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Съб 15 дек 2007 10:06


ivo123 написа:
IVD написа:1.8 АБС на 9 градуса има най-добра динамика и разход според моя опит :roll:

6+9 градуса.
15 не са ли много?


Не е 6+9, а 9 доколкото разбрах от упътването!


mirovasi
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 18:56
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот mirovasi » Нед 30 дек 2007 14:40


milenkrastew написа:
mirovasi написа:А някой да е подкарвал 2Е на метан и колко предварение му е дал.Аз съм му дал 12,5 при повече ми се стори че не върви.


1.8abs - проба- грешка
- двигателя на бензин е +6 гр
тап-на +6 е ок , на +12 пак но май гори повечко - сега го тествам
разсъждавам да се върна на +9 за мин разход

на 2е какъе е разхода в града студен-студен- 2-3 км и гасене после пак така- че водих спор с колега по темата?

Грацко 10лв/100км при зимни условия и каране средно в града 5-10 км и гасене.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 30 дек 2007 20:03


Аз на 1.8 АБС получих най-добър ефект при предварение 6 градуса.При 9 вече леко губи динамика във високите обороти.При 6 засега върви на убиване (като на бензин) а за разхода още незнам ама съдейки по диодната индикация за количество газ в бутилката яде по-малко от преди (реди мнавах около 90км и последния диод при пълна бутилка започваше да пригасва.Сега пригасва на около 120км).
Центровката на бензин ми е правена изцяло на белези без газ анализатори и т.н. при смяната на ангренажа което ми гарантира,че при зададен аванс от ТАП-а 6 градуса е точно толкова спрямо заводските данни за работа на бензин.
Успех!


Потребителски аватар
Rakood
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Rakood » Нед 30 дек 2007 20:31


zfa159 написа:Аз на 1.8 АБС получих най-добър ефект при предварение 6 градуса.При 9 вече леко губи динамика във високите обороти.При 6 засега върви на убиване (като на бензин) а за разхода още незнам ама съдейки по диодната индикация за количество газ в бутилката яде по-малко от преди (реди мнавах около 90км и последния диод при пълна бутилка започваше да пригасва.Сега пригасва на около 120км).
Центровката на бензин ми е правена изцяло на белези без газ анализатори и т.н. при смяната на ангренажа което ми гарантира,че при зададен аванс от ТАП-а 6 градуса е точно толкова спрямо заводските данни за работа на бензин.
Успех!


Колега обясни ми как центровката ти е правена само на белези че аз нешто немога да свана нали след като поставиш на белези всички зъбчатки трябва да знаеш и самото делко каде да го позиционираш само два градуса ако е настреани и има голямо значение


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 30 дек 2007 20:38


Ами честно казано центровката ми е правена в Хеед-91 заедно с пълното обслужване на колата.Прави се със стробоскоп като се засича по белезите на маховика (незнам дали пи моя Пасат засичат точно по белезите на маховика ама по принцип така го правят) и се гласи на заводския аванс,препоръчан от производителя (те там си имат книги и си пише).
Мисълта ми беше по-скоро друга - не е центрована на бензин по познатия начин - забит газов анализаор отзад в ауспуха,гледат показанията и въртят делкото докато изкара прилични стойности и вървеж...
Успех!


Потребителски аватар
Rakood
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Rakood » Пон 31 дек 2007 15:52


zfa159 написа:Ами честно казано центровката ми е правена в Хеед-91 заедно с пълното обслужване на колата.Прави се със стробоскоп като се засича по белезите на маховика (незнам дали пи моя Пасат засичат точно по белезите на маховика ама по принцип така го правят) и се гласи на заводския аванс,препоръчан от производителя (те там си имат книги и си пише).
Мисълта ми беше по-скоро друга - не е центрована на бензин по познатия начин - забит газов анализаор отзад в ауспуха,гледат показанията и въртят делкото докато изкара прилични стойности и вървеж...
Успех!


Така става че това дето го беше написал изглеждаше малко нелепо но и повечето газаджии които са си позволили да си купят газанхализатор си имат и стробосткоп така че пак си дават подходящото предварение.
обаче аз смятам че на нашите стари коли най добър ефек може да се постигне само опитно с тестово шофиране и за центровка на бензин и 100% тово за настройката на ТАП за мен коли по стари от 5 год или минали над 100 000 км вече всички двигатели работят индивиуално и подобни настрйки се правлят само тестово за всяк кола ;)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта