Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке
Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке и наковалня (колата е карбуратор) ??
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
joker написа:qnis3 написа:Да може.
а би ли ми обяснил как ТАП ще променя ъгъла на затваряне на чукчето(тоест разстоянието между чукче и наковаля) за променя момента на запалването????Нещо не мога да си го обясня!
С думи прост казано - след като чукчето подаде сигнал на тапа, той от своя страна подава сигнал към бубината, но вече със съответното закъснение (предварение) зададено на ТАП-а.
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
pakumba написа:да ама като цяла няма никакъв смисъл. единственото хубаво е, че и на газ и на бензин предварението на искарата ще ти бъде както си трябва, ако само палиш на бензин и караш 1 км докато загрее няма НИКАКЪВ СМИСЪЛ![]()
нагласи си делкото на правилното предварение за газ и тва е
Така е наистина, но говорим по принцип

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
mafiota написа:joker написа:qnis3 написа:Да може.
а би ли ми обяснил как ТАП ще променя ъгъла на затваряне на чукчето(тоест разстоянието между чукче и наковаля) за променя момента на запалването????Нещо не мога да си го обясня!
С думи прост казано - след като чукчето подаде сигнал на тапа, той от своя страна подава сигнал към бубината, но вече със съответното закъснение (предварение) зададено на ТАП-а.
Чакай,чакай...пак нещо не схващам.....искрата идва първоот чукчето....ТАП може само да забави сигнала,ако не е генериран от чукчето той сам ли генерира сигнал?....нещо се обърках,може и да не съм прав..ама обяснете ми все пак...
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
L&R написа:докторееееее искрата идва от бобината, чукчето клати бобината, а тя стреля с високо напрежение, с ТАП чукчето клати тапа , а той с малко закъснение клати бобината.
Абе неточно се изразявам.....естествено,че искрата не е от чукчето..ама нали задачата на ТАП е предварението ,а не закъснението....ей туй ме мъчи...хайде обясни ми,че нещо затъпях



-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Идеята е че тап-а знае кога е бил последния импулс от чукчето, знае и каква е била паузата между него и предходния.
Съответно е елементарно да изчисли кога ще е следващия импулс (може да се допусне че съседните импулси са през еднаква пауза поради инертността на ДВГто), и да цъкне бобината малко по-рано.
Съответно е елементарно да изчисли кога ще е следващия импулс (може да се допусне че съседните импулси са през еднаква пауза поради инертността на ДВГто), и да цъкне бобината малко по-рано.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
psstv18rp написа:Идеята е че тап-а знае кога е бил последния импулс от чукчето, знае и каква е била паузата между него и предходния.
Съответно е елементарно да изчисли кога ще е следващия импулс (може да се допусне че съседните импулси са през еднаква пауза поради инертността на ДВГто), и да цъкне бобината малко по-рано.
Да ама чукчето не знае.....щото е проста механика и ще продължи да си пуска импулсите на бобината..за разлика от другите видове запалвания ТАП няма как да влияе на простата механика...
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
L&R написа:чукчето не действа директно на бобината всичко е през тапа
То това е ясно..ама за разлика от електрониката където запалването се задава информационно по електронен път при обикновеното делко с чукче има само механика ,а тя по електронен път не може да се модифицира....просто чукчето си отделя и подава сигнала към ТАП....ТАП може да го задържи този сигнал(тоест запалването да закъснее),но ако не е получил сигнал от чукчето няма как да подаде....тоест да даде изпреварване-това може да прави само вакуумкоректора!!!..само механично.Виж ако ТАП задейства вакуумкоректора(ама как???) или друга механика която да завърта плочката на делкото....така съм съгласен,но иначе не става!
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
joker написа:L&R написа:чукчето не действа директно на бобината всичко е през тапа
То това е ясно..ама за разлика от електрониката където запалването се задава информационно по електронен път при обикновеното делко с чукче има само механика ,а тя по електронен път не може да се модифицира....просто чукчето си отделя и подава сигнала към ТАП....ТАП може да го задържи този сигнал(тоест запалването да закъснее),но ако не е получил сигнал от чукчето няма как да подаде....тоест да даде изпреварване-това може да прави само вакуумкоректора!!!..само механично.Виж ако ТАП задейства вакуумкоректора(ама как???) или друга механика която да завърта плочката на делкото....така съм съгласен,но иначе не става!
Док... просто е... след първия удар на чукчето вече ТАП-а ползва предишната му искра за следващо изпразване на бобината.
Капиш?

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта