Мирише на газ като съм спрял на едно място

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мирише на газ като съм спрял на едно място

Мнениеот zfa159 » Нед 16 дек 2007 16:13


Днес най-накрая си събрах газовата докрай и запалих.Че не върви добре не върви (с ламбда контрол съм а ламбдата ми е за смяна,не съм свързал и ТАП-а а не съм отмествал аванса на запалването механично).ама товеа е друга тема.
Та общо взето като оставя колата да работи на едно място започва да се усеща вътре миризма на газ.Отварям отпред капа и мирише съвсем леко ама не мога да определя откъде.А като отворя изветрява и иди разбери....
Как да се ориентирам къде да търся изпускането.До клапана не е със сигурност понеже преди да работи на газ не миришеше.
Съмнявам се в моторчето за ламбда контрола ама като го помириша не мирише на нищо....
Странна работа.
Изпарителя е нов и не врявам да става дума за проблем с него и скъсани мембрани и т.н.
По-скоро вентилатора си замусква отвън миризмата ама отнякъде трябва да отива до него т.е. да изпуска газ.




Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Нед 16 дек 2007 16:39


Ауспуха има дупка някъде вероятно.
И при мен е същото - леко ми намирисва ако колата работи на място и е пуснато парното, ма си знам че имам дупка колкото пръст в средното гърне и от там завихря под капака.
Нататъка се сещаш :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 16 дек 2007 19:33


marianchev написа:Ауспуха има дупка някъде вероятно.
И при мен е същото - леко ми намирисва ако колата работи на място и е пуснато парното, ма си знам че имам дупка колкото пръст в средното гърне и от там завихря под капака.
Нататъка се сещаш :wink:

Ами всъщност имам 3-4 дупки даже ;)
Една имам някъде по меката връзка - дори на бензин леко съска като дам газ ама не се усеща много много по принцип като шум.Една имам преди средното гърне - там пък скобата е позаминала и гледах че е опушено.
Май вече ми се изяснява ама не съм предполагал,че може да е от това (понеже на бензин не мирише изобщо).
Благодаря!


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Нед 16 дек 2007 23:12


Има лека вероятност да мирише ако сместа е богата. Лично имах такъв случай. Не споменаваш дали си правил центровка някъде, но ако не си мисля че не е лошо да се направи май :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 16 дек 2007 23:16


Маймунин... шти откъсна ушите... знаеш ме де живея и телефон ми имаш...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 17 дек 2007 1:03


The_Machine написа:Маймунин... шти откъсна ушите... знаеш ме де живея и телефон ми имаш...

Телефона ти го нямам а номера на блока не го помня ;)

Иначе по темата - не съм правил центровка защото съм с ламбда контрол и той следи какво се случва със сместа.Иначе не съм отмествал момента на запалването (аванса) така че горенето в момента не е съвсем оптимално.
Отделно ламбда сондата не е сред добре работещите (и съм си взел друга ама нямах време да я сменя днес).Съдя по това,че и на бензин и на газ наблюдавам забавено спадане на оборотите при пускане на педала.Обаче при незагряла кола го няма - тогава сондата не работи ;)
Благодаря!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 17 дек 2007 10:48


Значи ако сместта ти е прекалено богата, ще мирише, но не на чиста газ а на недоизгоряла такава, миризмата е различна.

Не може да разчиташ само на ламбда контролера! Все пак някаква базова настройка на изпарителя трябва да направиш, спрямо която ламбда контролера да прави леки корекции. Зависи от контролера, но ако си пуснал например прекалено много газ, може да не може да я коригира.

Иначе проверката за течове с сапунена вода не може ли да направиш? Разбъркваш в една чашка и мацаш с четка по всички снадки - ако някъде тече ще прави мехури.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 17 дек 2007 12:52


psstv18rp написа:Значи ако сместта ти е прекалено богата, ще мирише, но не на чиста газ а на недоизгоряла такава, миризмата е различна.

Не може да разчиташ само на ламбда контролера! Все пак някаква базова настройка на изпарителя трябва да направиш, спрямо която ламбда контролера да прави леки корекции. Зависи от контролера, но ако си пуснал например прекалено много газ, може да не може да я коригира.

Иначе проверката за течове с сапунена вода не може ли да направиш? Разбъркваш в една чашка и мацаш с четка по всички снадки - ако някъде тече ще прави мехури.

На виското налягане съм правил това упражнение и няма проблем т.е. не изпуска оттам.
По повод ламбда контрола той е със стъпково моторче,което регулира сместа от съвсем бедна т.е. напълно затвоерно до съвсем богата - напълно отворено при което обикновенно кранче не ми е необходимо...защото ако имам обикновенно кранче в даден момент може кранчето да ограничи сместа така,че тя да не е достатъчна и ламбда контрола няма как да я обогати до необходимата стойност.
Проблема със сместа е по-скоро в това,че не ми е изправна ламбда сондата при което контролера се лъже за състоянието на сместа и не може да я регулира коректно.Също така не съм сложил още ТАП-а и реално в момента центровката на газ и на бензин е една и съща което оказва доста голями влияние.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 17 дек 2007 15:33


Кранче действително не е нужно. Имам предвид обаче настройката на врътките на изпарителя - от тях зависи с какво налягане ще идва газта до твоето стъпково моторче. Тази настройка не е без значение все пак. Ако е прекалено високо или ниско налягането, ламбда контролера няма да успява добре да работи.

ТАП-а не е чак толкоз важен, и без него трябва да върви добре, и да не смърди на неизгоряла газ.

Ако ламбдата е много ленива, е възможно ламбда контролера да отива в крайности наистина.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 17 дек 2007 16:16


psstv18rp написа:Кранче действително не е нужно. Имам предвид обаче настройката на врътките на изпарителя - от тях зависи с какво налягане ще идва газта до твоето стъпково моторче. Тази настройка не е без значение все пак. Ако е прекалено високо или ниско налягането, ламбда контролера няма да успява добре да работи.

ТАП-а не е чак толкоз важен, и без него трябва да върви добре, и да не смърди на неизгоряла газ.

Ако ламбдата е много ленива, е възможно ламбда контролера да отива в крайности наистина.

Тя дори и на бензин е ленива и се усеща ;) Държи се доста по-добре когато ламбдата още не функционира.
С коя врътка се гласи налягането на газта?
Аз доколкото знам мойто Ловато (изпарителя) RGE-92 има само една врътка и тя е само за оборотите на празен ход.
По повод ламбда контрола се оказа че не съм го обучил съвсем както трябва (ще го преобучавам наново).


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 17 дек 2007 17:00


Тая същата врътка. :-)

Тя не е точно за ПХ, а за всичко, понеже ловатото е от простите изпарители. С нея се регулира всъщност налягането във втората степен на изпарителя, т.е. на това дето излиза през маркуча.

Има и една месингова врътка за отвертка, с нея може да се пуска нерегулируемо (постоянно) газ, с цел по-лесно палене направо на газ, а също и с нея може да се влияе на динамиката (при липса на ламбда контролер).Мисля че при наличие на ламбда контрол тя може спокойно да бъде плътно завита.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта