Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Съб 15 дек 2007 15:33


"Да ама чукчето не знае....."

Я пак прочети какво съм написал! :-)

Чукчето е само "датчик" за ТАП-а. ТАП-а комутира бобината (или комутатора ако има такъв) както и когато си иска.
Просто кабела от чукчето към бобината е резнат и между тях "седи" тап-а!

А как се реализира изпреварването на сигнала съм написал вече, мисля достатъчно ясно е как ТАП-а може да подаде сигнал преди чукчето да се отвори.. :-)

И между другото ТАП-а работи по същата логика и при инжекционите. Само че вместо да ползва сигнал от чукче, ползва такъв от датчик на Хол. Все тая.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Съб 15 дек 2007 15:48


Айде обяснение в друга форма:

При първоначално пускане (първите 2 импулса):
1. ТАП-а засича импулс от чукчето в момент t1; Просто го повтаря на изхода си засега;
2. ТАП-а засича импулс от чукчето в момент t2; Просто го повтаря на изхода си, oбаче вече може да сметне кога трябва да е следващия - след време t = (t2 - t1 - tx), където tx e желаното изпреварване.
3. Когато изтече времето t, ТАП-а подава импулс *без* да чака чукчето (изпреварване с tx);
4. когато дойде следващия импулс (t3) от чукчето, ТАП-а само преизчислява t, използвайки t3 и t2 вместо t2 i t1 и така до безкрай.

Проста работа. :-)

Аналогично е при инжекцион, само думата "чукче" се заменя с "датчик на Хол".


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Съб 15 дек 2007 22:53


Колеги щом съм го написал че може значи съм проверил че може. Сега не си спомням *не ми се рови в документите* точно кой модел на АЕБ е създаден специялно за този модел делка с чукче но има със сигорнос.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 17 дек 2007 13:38


psstv18rp написа:Айде обяснение в друга форма:

При първоначално пускане (първите 2 импулса):
1. ТАП-а засича импулс от чукчето в момент t1; Просто го повтаря на изхода си засега;
2. ТАП-а засича импулс от чукчето в момент t2; Просто го повтаря на изхода си, oбаче вече може да сметне кога трябва да е следващия - след време t = (t2 - t1 - tx), където tx e желаното изпреварване.
3. Когато изтече времето t, ТАП-а подава импулс *без* да чака чукчето (изпреварване с tx);
4. когато дойде следващия импулс (t3) от чукчето, ТАП-а само преизчислява t, използвайки t3 и t2 вместо t2 i t1 и така до безкрай.

Проста работа. :-)


Аналогично е при инжекцион, само думата "чукче" се заменя с "датчик на Хол".

Значи от тези обяснения излиза,че делкото въобще се изолира като ненужно защото ТАП сам си подава импулсите,без да се съобразява кога чукчето отваря!.....ааааа не!... не мога логически да го проумея...
Механични действия следва да се коригират само по механичен път!


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Пон 17 дек 2007 13:44


Доста постове сте изписали.

Хайде сега по първоначалното запитване:

Може или не може да се сложи ТАР на делко с чукче.

Колеги моля дайте аргументирани мнения - защото се интересувам да си сложа на таратайката такова.

Другия вариант е да сменя делкото с такова с датчик на Хол
но мисля че този е повече разправия и разходи.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 17 дек 2007 13:50


Имам цяло делко за 1,3 с хол ако ти трябва, моето мнение е че може с хол или чукче става въпрос за комутатор каква е разликата :roll:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 17 дек 2007 14:14


L&R написа:Имам цяло делко за 1,3 с хол ако ти трябва, моето мнение е че може с хол или чукче става въпрос за комутатор каква е разликата :roll:

ами импулсът при Хол-датчика е електронно генериран и респективвно електронно коригируем(от ТАП),а импулсът от чукчето и механично генериран и некоригируем по електронен път....


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 17 дек 2007 14:18


аз се предавам :lol:


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 17 дек 2007 14:38


Така колеги да внесем мако яснота по въпроса ТАП за делко с чукче. Има специялен ТАП разрамотен за такъв тип система АЕБ 531 ПЛАТИНОС това е инструкцията http://www.aeb.it/products/timing-advan ... attachment


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 17 дек 2007 14:58


qnis3 написа:Така колеги да внесем мако яснота по въпроса ТАП за делко с чукче. Има специялен ТАП разрамотен за такъв тип система АЕБ 531 ПЛАТИНОС това е инструкцията http://www.aeb.it/products/timing-advan ... attachment

А сега ако кажеш,че не съм бил прав...грях ти на душата.
На схемата тоди ТАП е свързан с ВАКУУМКОРЕКТОРА....и той допълнително модифицира предварението променено по механичен принцип от вакуум коректора!!!!Всички обяснения дотук се оказа,че са грешни...ето това е истинската вързка между механична корекия и електронно модифициране на механичната корекция...
тоест ако вакуум коректора е дал +6 градуса,ТАП дава допълнително още толкова колкото си му задал...
Връзката между вакуумкоректора и ТАП....това е разковничето! :lol: :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 17 дек 2007 14:59


Абе joker, обяснявам като за първолак и пак не вдяваш. :-)

Къде видя че чукчето е изолирано???? Нали ТАП-а го ползва като датчик бе! Нали черно на бяло съм писал "импулс ОТ ЧУКЧЕТО".

ТАП-а гледа импулсите от чукчето и си генерира свои, СИНХРОНИЗИРАНИ с тези от чукчето, със същата честота, но отместени малко напред във времето. Аналогично действа и при датчик на хол.


"ами импулсът при Хол-датчика е електронно генериран и респективвно електронно коригируем(от ТАП),а импулсът от чукчето и механично генериран и некоригируем по електронен път...."

Няма никаква разлика бе човек. И в двата случая имаш импулс при определено положение на вала на делкото. Дали е свален с механичен датчик или с датчик на хол - няма разлика. И датчика на хол не може да го накараш да даде импулс по-рано с ТАПа. Алгоритъма на работа и там е същия. И в двата случая имаш електрически импулс, който може да коригираш и както си искаш. Винаги можеш да изхвърлиш чукчето на някой москвич и да му туриш датчик на хол и комутатор. Това е просто по-модерен, безконтактен датчик, никаква принципна разлика с чукчето.

Ако и сега не схванеш, и аз се отказвам да обяснявам...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 17 дек 2007 15:05


На схемата на колегата ТАП-а НЕ Е свързан с вакуум коректора. Това е кабелът от чукчето към бобината, който се прекъсва. о
Няма никакъв смисъл да се бъзика вакуума, което би било достатъчно сложна задача, като може по чисто електроннен път да се реши проблема.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 17 дек 2007 15:05


Ако след чукчето няма комутатор обаче тапа трябва да има вграден такъв само това може да е разликата .


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 17 дек 2007 15:07


Съваршено точно казано!!!


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 17 дек 2007 15:09


L&R написа:Ако след чукчето няма комутатор обаче тапа трябва да има вграден такъв само това може да е разликата .

Да разликата междо двата ТАПа е това единия има комутатор *чукче* и без комутатор *хол*.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта