Значи мисля че отговора за колегата metalhammer е:
Или да търси ТАП подобен на описания от qnis3 (с комутатор), или да си вземе ТАП без комутатор и да върже външен комутатор между него и бобината.
Може ли да се сложи ТАП на кола с обикновено делко с чучке
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Хм, да, вярно че е ретардер. Не знам доколко е хитро. По-просто е разбира се.
Но има недостатък - трябва да въртиш делкото, вместо да си го оставиш на заводските белези както е при истински ТАП.
Трябва и да знаеш точно колко да го завъртиш (не става "на око" в този случай), да си играеш да смяташ по радиус на маховик или ремъчна шайба.
Но има недостатък - трябва да въртиш делкото, вместо да си го оставиш на заводските белези както е при истински ТАП.
Трябва и да знаеш точно колко да го завъртиш (не става "на око" в този случай), да си играеш да смяташ по радиус на маховик или ремъчна шайба.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така или иначе на колите с делко с чукче и каращи се на газ - делкото им е завъртяно да работи на газ.
Няма нужда да пресмяташ ъгли и да изчисляваш глупости - стреляш го със стробоскопа и виждаш белега на маховика на какво отклонение е и правиш корекции спрямо него.
Фабрични белези или настройки на мойто делко няма или поне аз не съм видял такива .
Няма нужда да пресмяташ ъгли и да изчисляваш глупости - стреляш го със стробоскопа и виждаш белега на маховика на какво отклонение е и правиш корекции спрямо него.
Фабрични белези или настройки на мойто делко няма или поне аз не съм видял такива .
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
metalhammer написа:Така или иначе на колите с делко с чукче и каращи се на газ - делкото им е завъртяно да работи на газ.
Няма нужда да пресмяташ ъгли и да изчисляваш глупости - стреляш го със стробоскопа и виждаш белега на маховика на какво отклонение е и правиш корекции спрямо него.
Фабрични белези или настройки на мойто делко няма или поне аз не съм видял такива .
Практически "заводски белези" като белези няма.Има се в предвид фабричното предварение,което се дава за дадения тип двигател,което си се настройва пак на стенда със стробоскоп-а и даже след смяна на ангренаж е хубаво да се прави.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
"Така или иначе на колите с делко с чукче и каращи се на газ - делкото им е завъртяно да работи на газ. "
Една от целите на ТАП-а е да се спести тази манипулация.
"Няма нужда да пресмяташ ъгли и да изчисляваш глупости"
Има нужда, защото ако не изчислиш, няма как да знаеш с колко да завъртиш. А в случая трябва да е точно, за да не стане така че "ретардер-а", да ти върне изпреварването по-назад от нормалното за бензин.
"Практически "заводски белези" като белези няма"
Винаги има белези. Не на самото делко, а на маховик, или на някоя ремъчна шайба. Нали все пак със или без стробоскоп трябва по нещо да настроиш ъгъла.
Ако ще въртиш делкото за газ, редно е да изчислиш отчитайки диаметъра на съответното нещо, с колко мм. напред да си направиш нов белег "за газ". И вече по него да настройваш. Дали ще е със стробоскоп или с пробник, или на слух - все тая.
Една от целите на ТАП-а е да се спести тази манипулация.

"Няма нужда да пресмяташ ъгли и да изчисляваш глупости"
Има нужда, защото ако не изчислиш, няма как да знаеш с колко да завъртиш. А в случая трябва да е точно, за да не стане така че "ретардер-а", да ти върне изпреварването по-назад от нормалното за бензин.
"Практически "заводски белези" като белези няма"
Винаги има белези. Не на самото делко, а на маховик, или на някоя ремъчна шайба. Нали все пак със или без стробоскоп трябва по нещо да настроиш ъгъла.
Ако ще въртиш делкото за газ, редно е да изчислиш отчитайки диаметъра на съответното нещо, с колко мм. напред да си направиш нов белег "за газ". И вече по него да настройваш. Дали ще е със стробоскоп или с пробник, или на слух - все тая.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
psstv18rp написа:"Така или иначе на колите с делко с чукче и каращи се на газ - делкото им е завъртяно да работи на газ. "
Една от целите на ТАП-а е да се спести тази манипулация.![]()
"Няма нужда да пресмяташ ъгли и да изчисляваш глупости"
Има нужда, защото ако не изчислиш, няма как да знаеш с колко да завъртиш. А в случая трябва да е точно, за да не стане така че "ретардер-а", да ти върне изпреварването по-назад от нормалното за бензин.
"Практически "заводски белези" като белези няма"
Винаги има белези. Не на самото делко, а на маховик, или на някоя ремъчна шайба. Нали все пак със или без стробоскоп трябва по нещо да настроиш ъгъла.
Ако ще въртиш делкото за газ, редно е да изчислиш отчитайки диаметъра на съответното нещо, с колко мм. напред да си направиш нов белег "за газ". И вече по него да настройваш. Дали ще е със стробоскоп или с пробник, или на слух - все тая.
Извинявам се ама аз какво се мъча толкоз време да обясня....че при наличието на чукче ТАП може САМО ДА ЗАБАВЯ ИМПУЛСИТЕ ,А НЕ ДА ГИ УСКОРЯВА........
Понеже ме сравняват с първолак....нека и аз аз да обясня като за първолак:(по докторски)
мога да ти проверя простатата по два начина
1.Механичен-пръст в задника и продължително опипване със всички рефлекторни последствия(манипулацията е приятна само за някои индивиди с неясна сексуална ориентация......сиреч лявовъртащи изомери)...даааа обаче туй дето аз ще го усетя на пръста не можеш го промени и със сто снимки и изследвания...
2.Електронен.....с ехограф и трансдюсер...дава чудесен образ на простатата,но ако направя някои настройки на ехографа образът може да придобие съвсем различни от реалните характеристики...тоест той е електронно модифицируем...или със снимка аз мога да бъде заблуден!
А ......ей туй на е разликата между механичното и електронното делко....както пипането на простатата....

ако не си разбрал ела да ти демонстрирам по докторски......
иш затуй ТАП при механичното делко не бива да се казва ТАП(сиреч ускорител) ами ТРП(time retarder processor-поне тъй сте го обяснили)...тоест процесор за забавяне.....дето няма нищо общо с ТАП на моното....
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:
"Практически "заводски белези" като белези няма"
Винаги има белези. Не на самото делко, а на маховик, или на някоя ремъчна шайба. Нали все пак със или без стробоскоп трябва по нещо да настроиш ъгъла.
Това не съм си и помислял да го отричам.Имах на в предвид,че на самото делко никой не е нарисувал с една чертичка в метала къде точно трябва да е зацепено за да има определен ъгъл.Освен на Москвич 408 (където е цяла скала с едно механично палче дето показва стойността) ама тях отдавна сме ги изхвълили мисля

Успех!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Докторе, невероятно, но пак не си разбрал.
1. Дали е чукче или датчик на хол НЯМА разлика. И в двата случая на изхода му имаш сигнал отговарящ на определено положение на вала. Този сигнал действително НЕ можеш да ускориш. Обаче не можеш да го ускориш нито при чукче, нито при датчик на хол!!!
2. Пак ще повторя, няма разлика между чукчето и датчика на хол! В единия случай гърбица отваря 2 контакта, в другия - магнитче задейства датчик понеже между тях е минал прорез в метална чашка. Все в гъз, както би казал ти - в крайна сметка на кабелчето излизащо от там имаш импулс отговарящ на конкретно положение на вала, и няма значение кой го е формирал - механичен или магнитен датчик!
Има много делка с датчици на хол и вакуумни и центробежни регулатори между другото (всички моно-джетроници в частност).
3. Обаче, нищо не пречи на ТАП-а да предвиди кога ще дойде следващия импулс и без да го чака да подаде импулс малко преди него нали? Това е принципа!
Това че въпросния цитиран уред работи като закъснител е оригинално, но далеч не всички ТАП-ове работят така.
Описал съм как работи ТАП-а така подробно че можеш да хванеш един микроконтролер и да си направиш собствен такъв.
Айде последен опит. Опитай се да прочетеш внимателно и съм сигурен че ще разбереш идеята:
Да кажем че от чукчето/датчика на Хол имаш импулси в моменти т1, т2, т3, т4, т5 ....
Без ТАП в същите моменти ще се подават импулси и към бобината
Желаното предварение е да кажем х. Т.е. целта е да имаме импулси в моменти т1-х, т2-х, т3-х, т4-х, т5-х и т.н.
Какво прави ТАП-а?
Когато види импулса т2, изчислява проста стойност т = (т2 - т1) - х. Това е паузата между *предходните* 2 импулса намалена с х - желаното предварение.
Това "т" е именно времето което ТАП-а трябва да изчака след т2 и да подаде импулс към бобината, за да реализира желаното предварение!
т.е. в момент т2 + т (който е преди т3!), ТАП-а "цъка" бобината.
След което ще дойде разбира се и импулса т3 от чукчето, и тогава ТАП-а отново изчислява т = (т3-т2) - х, подава импулс в момента т3 + т и така имуплсите са винаги малко преди тези на чукчето...
"ПРЕДСКАЗВАНЕ" е принципа, който работи благодарение на инертността на двигателя - паузите между съседни импулси винаги са практически еднакви колкото и рязко да риташ газта.

1. Дали е чукче или датчик на хол НЯМА разлика. И в двата случая на изхода му имаш сигнал отговарящ на определено положение на вала. Този сигнал действително НЕ можеш да ускориш. Обаче не можеш да го ускориш нито при чукче, нито при датчик на хол!!!
2. Пак ще повторя, няма разлика между чукчето и датчика на хол! В единия случай гърбица отваря 2 контакта, в другия - магнитче задейства датчик понеже между тях е минал прорез в метална чашка. Все в гъз, както би казал ти - в крайна сметка на кабелчето излизащо от там имаш импулс отговарящ на конкретно положение на вала, и няма значение кой го е формирал - механичен или магнитен датчик!

3. Обаче, нищо не пречи на ТАП-а да предвиди кога ще дойде следващия импулс и без да го чака да подаде импулс малко преди него нали? Това е принципа!
Това че въпросния цитиран уред работи като закъснител е оригинално, но далеч не всички ТАП-ове работят така.
Описал съм как работи ТАП-а така подробно че можеш да хванеш един микроконтролер и да си направиш собствен такъв.

Айде последен опит. Опитай се да прочетеш внимателно и съм сигурен че ще разбереш идеята:
Да кажем че от чукчето/датчика на Хол имаш импулси в моменти т1, т2, т3, т4, т5 ....
Без ТАП в същите моменти ще се подават импулси и към бобината
Желаното предварение е да кажем х. Т.е. целта е да имаме импулси в моменти т1-х, т2-х, т3-х, т4-х, т5-х и т.н.
Какво прави ТАП-а?
Когато види импулса т2, изчислява проста стойност т = (т2 - т1) - х. Това е паузата между *предходните* 2 импулса намалена с х - желаното предварение.
Това "т" е именно времето което ТАП-а трябва да изчака след т2 и да подаде импулс към бобината, за да реализира желаното предварение!
т.е. в момент т2 + т (който е преди т3!), ТАП-а "цъка" бобината.
След което ще дойде разбира се и импулса т3 от чукчето, и тогава ТАП-а отново изчислява т = (т3-т2) - х, подава импулс в момента т3 + т и така имуплсите са винаги малко преди тези на чукчето...
"ПРЕДСКАЗВАНЕ" е принципа, който работи благодарение на инертността на двигателя - паузите между съседни импулси винаги са практически еднакви колкото и рязко да риташ газта.
-
- Мнения: 328
- Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Колега за предсказването ТАПа следи няколко *от 3 до 5* поредни инпулса и знае дали двигателя покачва обобротите или ги сваля и с каква скорост от там предсказването е доста точно.
Последна промяна от qnis3 на Вто 18 дек 2007 7:36, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря на всички взели отношение по темата мисля че лично аз понаучих доста неща, а и не само аз.
Сега въпроса ми е :
Колко струва такъв ретардер за моята кола.
Дали ще мога да променям закъснението в някакви граници (с джъмпери примерно както е при ТАР)?
Важно ми е защото днес си тръгвам от работа въртя не пали на газ, обръщам на бензин пак не пали - зашото оня ден правихме нова центровка.
Дигам капака и с гаечния клщч отвъртам делкото и го бутам малко на око.
Запали след намесата и нямах ядове натам - но такива окомерно едно към нам си коси не ми харесват.
Искам да имам контрол над нещата по интелигентния начин, отвътре от купето -не да вдигам капака и не дай си боже да закачам и стробоскоп.
Сега въпроса ми е :
Колко струва такъв ретардер за моята кола.
Дали ще мога да променям закъснението в някакви граници (с джъмпери примерно както е при ТАР)?
Важно ми е защото днес си тръгвам от работа въртя не пали на газ, обръщам на бензин пак не пали - зашото оня ден правихме нова центровка.
Дигам капака и с гаечния клщч отвъртам делкото и го бутам малко на око.
Запали след намесата и нямах ядове натам - но такива окомерно едно към нам си коси не ми харесват.
Искам да имам контрол над нещата по интелигентния начин, отвътре от купето -не да вдигам капака и не дай си боже да закачам и стробоскоп.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта