joker написа:GOLF@ написа:На 260 000 км не му е добре! Изпитвал съм го в България на жегите, аз съм за 15в40. Точно с 10в40 ми светеше лампата и се включваше зумера, като го смених с 15в40 се оправи и години нямах проблеми.
Нека момчето си реши само, а може и да експериментира и сам да си намери правилното масло. Аз му пиша за да не се набутва с подобни експерименти. Може и при мен да е било единичен случай

В жегите(както и при загрял ДВГ) и 10W
40 и 15W
40 са си с един същи вискозитет

....разликата е зимата при ниските температури,а именно те мъчат хидравличните повдигачи,защото е необйодимо бързо да се качи маслото до тях....
От страницата на CASTROL:
SAE 15W-40
Плътност: 884,7 kg/m³
Kin. Viskosität bei 40 °C: 122,1
Kin. Viskosität bei 100 °C: 14,9
SAE 10W-40
Плътност: 877,6 kg/m³
Kin. Viskosität bei 40 °C: 97,1
Kin. Viskosität bei 100 °C: 14,3
Защо визкозитета на 15W40 при 100°C е по-висок?
Това означава, че това масло е по-гъсто.
Те просто влизат в една класификация, но имат разлика и тази разлика при жегите се усеща, + не първа младост мотор + високи обороти, при които износването се покачва на квадрат към налягането в цилиндъра.
Това исках да го кажа и преди на по-прост език, за да ме разбере колегата
И все пак има разлика от масло до масло и при различните производители, така, че може и този стар мотор да се държи добре с 10w40, но все пак от личен опит съм за 15W40,а ако има пари 10W60.