Турбина IHI VF12

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 17 дек 2007 23:05


kam_tod написа:Сложи външен гейт на буст и не се занимавай. Вътрешния и без това не можеш да го управляваш прецизно, ако е на вакуум клапан.
Ако проблема е само в пукнатина около гейта (и не се разширява към работното колело) не се занимавай със заваряване, поне засега.

Ще те послушам колега.. вече писах на пича да ми я запази и че я вземам.. ще пробвам с вградения гейт първо да видим как се държи .. пък после ако стане нещо.. ще си направя пепелник.

също така искам да помоля някой дето да е слагал турбо изпарител.. каква е разликата с обикновения..

The_Machine каза че единствената разлика е една тръбичка за изравняване на налягането... идей да има някой ? и също така нещо по специфично към монтажа му
видях кулера .. малък е за това се търси друг ;) .. ако някой има нещо в предвид (проекта явно че ще е скрап проект.. ) като буклуци които не му трябват насреща съм :lol:

Изображение




Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Чет 20 дек 2007 11:04


Визоре, дай снимки на турбината, от каква кола е, щото IHI и Holset са си предимно камионджийски турбини, не се сещам на кои коли ги слагат. :roll:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 20 дек 2007 11:25


Няколко рено 5 съм виждал с Холсет но не съм сигурен дали са оригинално вграждани.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 20 дек 2007 13:55


Какъв кулер търсиш? Аз имам един, който е с размери (на питата) 38х18х8 и не ми върши работа за един мой проект.

Ако на тебе може да ти свърши работа:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%EB%E5%F0
Има и снимки в темата.
А иначе изпарител за турбо... елементарна математика според мен - зависи до колко ще надуваш турбината и какво е налягането след стандартен изпарител.
Ако можеш пусни снимки да го видим тоя изпарител с тръбата за изравняване на налягането, че нещо не стоплям...
Друга опция е да пуснеш газта преди турбината (но след въздушния филтър), но трябва да има известно отстояние от работното колело, за да може да се смеси добре газта с въздуха. Оттам ще вземеш и втора пробоотборна точка за вакуума за изпарителя (първата ще ти е след дросела, но надуе ли турбото, ще имаш буст, а не вакуум, затова ти трябва втора точка преди турбината). С малко настройки трябва да стане.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 20 дек 2007 14:00


Не .. ще го правя по "по-нормалния" начин сиреч .. газ-та ще влиза непосредствено преди дросела

обикновен изпарител

Изображение

турбо изпарител

Изображение


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 20 дек 2007 14:37


Според мен има и други разлики м/у двата изпарителя. Изпарителя по-принцип е редуциращ вентил, който се отваря и затваря от мембрана, задействана от вакуума на смукателния колектор. Прекалено просто ми се вижда да пуснеш налягане от другата страна на мембраната, за да отваря вентила повече. При това бидейки редуциращ вентил, може да има разлики в налягането, до което редуцира, в зависимост дали е за атмосферен двигател или турбо-двигател.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 20 дек 2007 15:04


Не съм толкова наясно .. и не искам да рискувам .. за това хората са направили турбо изпарители ;) за това и ще взема такъв.. не стига че ще правя адската глупост ми и да я правя още по голяма ... ;) няма смисъл .. цената му е 170лв (поне от перформънса толкова му иска пича..)

до тука всичко се отлага за януари месец (началото..) до тогава замръзявам всичко поради отлагането на бюджета.. до тогава каквото намеря по евтиничко ще го купувам и така..


Потребителски аватар
emmko
Мнения: 301
Регистриран на: Вто 08 ное 2005 14:43
Автомобил: BMW E92 330d
Двигател: 2007
Местоположение: Русе
Контакти:

а

Мнениеот emmko » Чет 20 дек 2007 19:45


Разсъждавайте логично!Каква е разликата м/у турбо и атмосферна колица ,ами едната има налягане ,а другата вакум в смукателния колектор ,нормалните изпарители работят с налягане 0,8 бар-а ,а ако турбото надува на 1 бар ,кво става, налягането на колектора става по високо от това на впръскване тоест няма впръскване или в най-добрия случай сместа обеднява ,а това не е добре!За това обикновенно изпарителите за турбо коли работят на по високо налягане(има такива,който работят на 2,5 бар-а,поне за газови инжекциони),а ако ще надувате яко просто забравете газта!


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: а

Мнениеот The_Machine » Чет 20 дек 2007 20:52


emmko написа:Разсъждавайте логично!Каква е разликата м/у турбо и атмосферна колица ,ами едната има налягане ,а другата вакум в смукателния колектор ,нормалните изпарители работят с налягане 0,8 бар-а ,а ако турбото надува на 1 бар ,кво става, налягането на колектора става по високо от това на впръскване тоест няма впръскване или в най-добрия случай сместа обеднява ,а това не е добре!За това обикновенно изпарителите за турбо коли работят на по високо налягане(има такива,който работят на 2,5 бар-а,поне за газови инжекциони),а ако ще надувате яко просто забравете газта!

Нали за тва е изравняващата налягането тръба/маркуч бе, уке... :lol:
Налягането от двете страни на мембраната е равно, натискаш газта, в колектора налягането пада и съответно мембраната се измества и пуска газ...
На атмосферните коли просто налягането откъм гърба на мембраната не се изравнява, поради прекалено малките разлики с атмосферното налягане и това зад дросела. По принцип ако се прокара такава тръба на атмосферка се елиминира проблема мръсен въздушен филтър ;)


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: а

Мнениеот kam_tod » Чет 20 дек 2007 20:58


The_Machine написа:Нали за тва е изравняващата налягането тръба/маркуч бе, уке... :lol:
Налягането от двете страни на мембраната е равно, натискаш газта, в колектора налягането пада и съответно мембраната се измества и пуска газ...

Глупости, рзбрш ли...
Като натиснеш газта при турбо кола, налягането в колектора се повишава.
Нищо лично.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 20 дек 2007 21:05


:oops: Тоя студ ми е замразил мозъка... :oops:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Чет 20 дек 2007 22:07


Мале и аз чета тука книжките дето ми прати .. а ти нищо не си чел .. гледай като почнем да си носиш шапка ;)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: а

Мнениеот Vizor » Пет 21 дек 2007 18:47


emmko написа:Разсъждавайте логично!Каква е разликата м/у турбо и атмосферна колица ,ами едната има налягане ,а другата вакум в смукателния колектор ,нормалните изпарители работят с налягане 0,8 бар-а ,а ако турбото надува на 1 бар ,кво става, налягането на колектора става по високо от това на впръскване тоест няма впръскване или в най-добрия случай сместа обеднява ,а това не е добре!За това обикновенно изпарителите за турбо коли работят на по високо налягане(има такива,който работят на 2,5 бар-а,поне за газови инжекциони),а ако ще надувате яко просто забравете газта!


Значи по твоята логика.. с един нормален изпарител можеш да надуеш на 0.6 спокойно така ли ? (примерно брц или нещо от типа..!?)
това трябва да се преслуша :twisted:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Пет 21 дек 2007 22:30


аз имам един познат газаджия дето наистина си разбира от работата и той каза че го има тва с изравняванията на наляганията.и че специално на BRC-тата я има оргинал ена дупка отзад.

и по тамата за турбина на газ неска чух ено мнение че когато работела на газ перките на изпускателната перка на турбината прегаряли и заминаала по-бързо.дали е така :dontknow:

единственото обяснение е ако газта работи при по-висока температура и колко ше е висока че да замине турбото :?:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пет 21 дек 2007 22:41


И аз знам че на по висока температура... турбината има и водно охлаждане .. също така и термо лентичка по нататъка ще сложим..

не вярвам да има кой знае какъв проблем.. но .. ще пробваме и ще видим..



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта