Повишаване на октан?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Повишаване на октан?

Мнениеот didkoltd » Чет 20 дек 2007 19:00


Някой правил ли е или да знае някаква технология за повижаване на октана на бензин?Чувал съм за вещество на име Тулол което ставало за тази цел ама до там,един колега ми каза ,че ставало и с Нафталин,нека сподели който се е занимавал с тия неща!




Потребителски аватар
carbonara
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 19 окт 2006 19:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот carbonara » Чет 20 дек 2007 19:08


Има едни добавки на NOS. Те вършат чудесна работа.
"OCTANE BOOSTER - Racing Formula"


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 20 дек 2007 20:13


Аз съм пробвал с нафталин. Има ефект, но аз си изпатих от това че натъпках резервоара с нафталин на хапчета, който почти не се разтваря :lol: Ако решиш да пробваш си намери нафталин на прах !


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Чет 20 дек 2007 21:09


тетраетилолово
става и с нафталин но трябва първо да го разтвориш в 1 - 2 литра бензин 1 супена лъжица и тогава да го сипеш в резервоара


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Повишаване на октан?

Мнениеот NovobranecGT » Чет 20 дек 2007 21:24


didkoltd написа:Някой правил ли е или да знае някаква технология за повижаване на октана на бензин?Чувал съм за вещество на име Тулол което ставало за тази цел ама до там,един колега ми каза ,че ставало и с Нафталин,нека сподели който се е занимавал с тия неща!

Shell V-Power racing не ти ли върши работа :?: Много по-евтино е от това което искаш да направиш :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Re: Повишаване на октан?

Мнениеот kam_tod » Чет 20 дек 2007 21:35


NovobranecGT написа:
didkoltd написа:Някой правил ли е или да знае някаква технология за повижаване на октана на бензин?Чувал съм за вещество на име Тулол което ставало за тази цел ама до там,един колега ми каза ,че ставало и с Нафталин,нека сподели който се е занимавал с тия неща!

Shell V-Power racing не ти ли върши работа :?: Много по-евтино е от това което искаш да направиш :wink:

По същата логика, същата работа ти върши и А98Н. Що си мислиш, че Shell V-Power е нещо по-различно? Да не го докарват със совалката от Луната?


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 20 дек 2007 21:39


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 20 дек 2007 21:46


И аз подкрепям попай - тетраетил [/u]


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Чет 20 дек 2007 21:56


сипвай 100 октанов примерно.аз съм доволен от този на ОМв


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 20 дек 2007 21:58


Чш... внимавайте с тоя тетраетил, щот е много отровен , пък и яко ебава ламбда сондата и я скапва(може и да се бъркам , може и толуола да беше виновника)... :)


Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Мнениеот G3 » Чет 20 дек 2007 22:54


по бензинистанцийте продават спреичета или тубички казват се
"лесен старт" за дизелови коли 5-9 лева са има различни
ако е спреиче до пръскаш в шише по към дъното да се разтвори хубаво
и после разклащаш здраво шишето да се разтвори течноста
или ако е тубичка изсипваш и разклащаш добре
RD-то незнам дали е кабр спринцофка или моно .... 86набор залагам на карбуратор :lol: ако кабр след като разтвориш смесите е добре да я караш на шише/бензина да е в шише отпред в двигателя и да не забравиш да сложиш и другото което връща част от бензина/
едно флаконче на 1,5-2,0л бензин :wink:


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Чет 20 дек 2007 23:06


тва дето е в тея спрейчета е ЕТЕР. това гориво се ползва в авио моделизма и е мноо лесно запалимо обаче то е повече за дизел(не че и за бензин не стаа)ама мноо бързо скапва ДВГ. в бургас литъра му е 18 лв. ако искаш пробвай да я покараш малко с кореселин да вииш за ко иде реч(ама без да го смесваш с бенза)


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Повишаване на октан?

Мнениеот NovobranecGT » Чет 20 дек 2007 23:08


kam_tod написа:
NovobranecGT написа:
didkoltd написа:Някой правил ли е или да знае някаква технология за повижаване на октана на бензин?Чувал съм за вещество на име Тулол което ставало за тази цел ама до там,един колега ми каза ,че ставало и с Нафталин,нека сподели който се е занимавал с тия неща!

Shell V-Power racing не ти ли върши работа :?: Много по-евтино е от това което искаш да направиш :wink:

По същата логика, същата работа ти върши и А98Н. Що си мислиш, че Shell V-Power е нещо по-различно? Да не го докарват със совалката от Луната?

V-Power Racing или 98H от Лукойл(напоследък карам само с последния), 100-те октана на ОМВ хич не ме радват....
П.П.Ти не усещаш ли разлика с 2-те горива :?:


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Чет 20 дек 2007 23:22


Не се занимавайте с глупости ве! Какъв кореселин, етер и нафталин. Тя топлата вода е измислена. Вие в най - добрия случай ще си преебете колите :evil:


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Чет 20 дек 2007 23:30


Ето за какво става дума!
В топлинните машини (към които спада и бензиновият двигател с вътрешно горене) коефициентът на полезно действие (кпд) зависи от разликата в температурите на работната среда на двигателя и околната среда. Поради това конструкторите отдавна се опитват да повишат кпд на бензиновите двигатели чрез повишаване степента на сгъстяване в двигателя, което води и до по-висока температура в горивната камера (цилиндъра). Много скоро обаче, те се сблъскват с детонационното горене на въздушно-бензиновата смес. За съпоставимост на антидетонационните свойства на бензините, на гориво, състоящо се изцяло от изооктан (2,2,4-триметилпентан) се присвоява октаново число 100, а на бензин, състоящ се само от нормален хептан (n-хептан), се присвоява октаново число 0. Дадено октаново число означава, че съответният бензин имa антидетонационни свойства като тези на бензин, състоящ се от пропорционално количество изооктан и n-хептан (напр. бензин "98 октана" има антидетонационни свойства като тези на смес от 98% изо-октан и 2% n-хептан). Има съставки на бензина, които са с по-добри антидетонационни свойства от изооктана; поради това съществуват бензини с октаново число над 100 (до около 140-145), което се оценява чрез екстраполация. За определяне на октановото число има два основни метода - изследователски и моторен (англ. research octane number - RON и motor octane number - MON). И при двата се използва специална октан-машина, разработена през 30-те години на XX век. Тя представлява едноцилиндров двигател с изменяема компресия. По изследователския метод октановото число (RON) се определя, като октан-машината работи с 600 оборота в минута, при всмукателния клапан се поддържа температура от 120 градуса Фаренхайт (48.89 градуса Целзий) и запалването е с изпреварване 13 градуса. По моторния метод октан-машината работи с 900 оборота в минута, температурата при всмукателния клапан е 300 градуса Фаренхайт (148.89 градуса Целзий) и моментът на подаване на искрата варира. В сравнение с моторния метод, изследователският отчита по-високи стойности за октановото число, обикновено с 7-10 единици. Моторният метод обаче е по-близък до реалното поведение на двигателите и бензина, и в такъв смисъл е практически по-важен. В производството и търговията на едро обикновено сертификатите на бензина включват изисквания към минималното октаново число и по двата метода, но в търговията на дребно се обявява само едно октаново число. В Европа (включително България) октановото число на бензина се обявява по изследователския метод (RON), но в други държави това не е така. Например в САЩ бензинът в търговската мрежа се маркира със средното октаново число по моторния и изследователския метод [(RON+MON)/2].
Бензинът, получаван при атмосферна дестилация на нефт (англ. straight run gasoline, straight run naphtha), има октаново число около 55-60, което още в началото на XX век се оказва недостатъчно. Изследванията показват, че въглеводороди с ациклични (прави) верижни молекули (напр. алкани) имат по-лоши антидетонационни свойства от тези с разклонени или циклични молекули. Разработени са процеси на допълнителна ( дълбочинна ) преработка на нефтопродуктите, получени при първичната преработка, с цел получаване на високооктанови бензини: термичен (от 1913 г.) и каталитичен крекинг (от около 1930 г.); по-късно сярно-кисело алкилиране, полимеризация, каталитичен реформинг, изомеризация и др. Продуктите на тези процеси имат разклонена или циклична структура на молекулата (от последните особено значение имат бензолът и толуолът) и са с високо октаново число. Така при нефтопреработката рязко се покачват както добивът на бензин, така и неговото октаново число. Същевременно се появява нужда да се контролират емисиите на циклични (ароматни) въглеводороди във въздуха, тъй като те имат твърде вредно въздействие върху здравето (канцерогенни са). Типични компоненти на бензина са реформатът (високооктанов продукт на каталитичния реформинг с богато съдържание на ароматни и ниско съдържание на олефини), крекинг-бензинът (продукт на каталитичния крекинг със средно високо октаново число, високо съдържание на олефини и средно на ароматни въглеводороди), хидрокрекинг бензинът (продукт на хидрокрекинг процес, със средно до ниско октаново число и средно съдържание на ароматни въглеводороди), нискооктановият бензин (продукт на атмосферната дестилация на суров нефт, с ниско съдържание на ароматни и почти нулево на олефини), алкилатът (продукт на сярно-кисело алкилиране, високооктанов, състоящ се почти само от разклонени алкани) и изомеризатът (получен чрез изомеризация на нискооктанов бензин, с ниско съдържание на ароматни въглеводороди). За повишаване на октановото число са разработени и различни добавки към бензина, от които най-голямо значение е имало тетраетилоловото (от 1920 г.) - силно отровна течност. Освен потенциалните тежки последствия за здравето при контакт с тетраетилолово и бензини с добавено тетраетилолово, тази добавка води до емисия от бензиновите двигатели във въздуха на оловни аерозоли, които при вдишване или навлизане по друг път в организма (например при употреба за храна на растения, върху които са попаднали оловни аерозоли) имат извънредно тежки последствия, особено при деца (забавяне на развитието, слабоумие). Поради тази причина производството и употребата на бензини, съдържащи олово ("етилирани" бензини) днес са забранени в повечето страни в света, включително България. Съществуват също така някои повишаващи октановото число добавки към бензина. Те могат да се разделят на няколко групи: Органометални съединения: ММТ и ФЕРОЦЕН Алкохоли: МЕТАНОЛ, ЕТАНОЛ, ИЗОПРОПАНОЛ и др. Етери:МТВЕ, ТАМЕ, ЕТВЕ, DIPE, ETAE и др. Високооктанови въглеводороди: БЕНЗЕН, ТОЛУЕН, КСИЛЕН, ИЗООКТАН и др. Подобряването на качествата на бензина с течение на времето позволяват да се покачи степента на сгъстяване на двигателите (от около 4.5 през 20-те години на XX в. до над 10 днес), тяхната литрова мощност (съответно от около 14 к.с. на литър до над 100 к.с. на литър), кпд (от около 10% до 25-28% днес), да бъдат намалени теглото и габаритите им и др., като същевременно намалява консумацията на бензин за километър пробег и емисията на вредни вещества и парникови газове.

При нормална експлоатация трябва да се зарежда само бензин с октаново число, равно или по-голямо на минималното октаново число, спесифицирано за дадения двигател. Трябва обаче също така да се има предвид, че октановото число е най-важният, но не и единственият параметър, определящ антидетонационните ствойства на бензина в практически условия. В съвременните двигатели се ползват сензорни датчици за детонация и компютърни устройства за изменение на изпреварването в подаването на искрата (от края на 70-те години на XX в.), които позволяват изпреварването автоматично да се изменя по време на движение в зависимост от условията на експлоатация. По-добрите такива устройства регистрират детонацията във всеки отделен цилиндър и изменят изпреварването индивидуално за всеки цилиндър; те са масови от края на 90-те години (в над 50% от новите автомобили). Поради това ползването на по-високооктанов бензин не носи никакви практически изгоди, освен ако не се наблюдава постоянно детонационно горене в двигателя при доста широк диапазон на обороти и мощност. От бензин с високо октаново число се нуждаят само двигатели с висока степен на сгъстяване, с турбо компресори, с чип тунинг, или такива, които използват NOS системи. При обикновените двигатели, които работят добре с 95 октанов бензин ( без детонации ), използването на 100 октанов бензин може дори да доведе до леко понижаване на мощността. Причината за това е че високооктановите бензини имат по-ниска скорост на пламъка в сравнение с нискооктановите. При тази ситуация най-високото налягане в цилиндрите се получава малко след оптималния момент. По-високото октаново число е само една предпоставка за постигане на по-голяма мощност, но за да стане това са нужни промени по двигателя или неговото управление. Увеличаване мощността на един двигател САМО чрез добавки към горивото може да има при използване на съединения съдържащи кислород, които лесно се отделя от тях в процеса на горене ( двуазотен оксид, нитрометан, нитроетан, нитропропан, пропилен оксид и др.)

[/code]



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта