Смяна на гумички на клапани

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на гумички на клапани

Мнениеот pastora_bg666 » Сря 19 дек 2007 13:50


Голф 4 1.4 AKQ 16V
Колата ми харчи много масло.Зацапа ми свещите и работи с вибрации. Отидох до един сервиз и те ми казаха, че трябва да се сменят гумичките на клапаните и после ако не се оправи и сегменти и други работи. Въпроса ми е дали е по добре гумичките да се сменят без да се отваря главата (ако е възможно) и ако пак харчи да се отваря и да се правят сегменти, или да се отвори главата за да се сменят гумичките и после пак ако са сегменти. И ако може ми препоръчайте някои добър майстор които да го направи това. Благодаря Ви !




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 19 дек 2007 15:02


Много е условно.....аз ги смених без да свалям главата и стана...но естествено по-добрия и класически вариант е със сваляне,припасване на клапаните помяна на водачи ако са износени и т.н....аз бих пробвал без да свалям главата(ама за твоя ДВГ не мога да съм сигурен дали ще стане)...


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Смяна на гумички на клапани

Мнениеот mufin » Сря 19 дек 2007 21:54


Честно казано не се занимавай с този сервиз.
От това което съм чел за тоя двигател той харчи масло главно от сегменти.
Тоест ако смениш само гумички (труда хич не е евтин), после пак ще ти вземат за сегменти.
Ако помниш да си го карал продължително с голяма скорост (150-170км/ч) почти сигурно са сегменти. Слабо място, макар че такава скорост за 1.4 не е нормална.
Виж клубните майстори, тук има такъв раздел (Сервизи....)
Пиши задължително какво е станало, даже и на лично съобщение че бая ме наплашиха с тия 1.4 мотори 8)
Моя засега да чукна на дърво не изгори нищо за 7000км пробег откакто го купих :kef: :kef: .


Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Засега..

Мнениеот pastora_bg666 » Чет 20 дек 2007 15:21


Ще покарам малко така вдругиден ще си премеря компресията. днес говрих с никси и тои ми даде съвет да я премеря и ако е прекалено висока значи са сегменти и че няма да навредя на двигателя ако го покарам малко така, стига да си следя маслото... и после 6те събирам кинти евентуално и така.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Засега..

Мнениеот joker » Пет 21 дек 2007 7:59


pastora_bg666 написа:Ще покарам малко така вдругиден ще си премеря компресията. днес говрих с никси и тои ми даде съвет да я премеря и ако е прекалено висока значи са сегменти и че няма да навредя на двигателя ако го покарам малко така, стига да си следя маслото... и после 6те събирам кинти евентуално и така.

Защо сегменти????


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: Засега..

Мнениеот rexpitbul » Пет 21 дек 2007 11:25


joker написа:
pastora_bg666 написа:Ще покарам малко така вдругиден ще си премеря компресията. днес говрих с никси и тои ми даде съвет да я премеря и ако е прекалено висока значи са сегменти и че няма да навредя на двигателя ако го покарам малко така, стига да си следя маслото... и после 6те събирам кинти евентуално и така.

Защо сегменти????


Защото, ако минава масло покрай сегментите то уплътнява хлабините и компресията ще е по висока !!! Така го тълкувам аз !!!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Засега..

Мнениеот joker » Пет 21 дек 2007 12:19


rexpitbul написа:
joker написа:
pastora_bg666 написа:Ще покарам малко така вдругиден ще си премеря компресията. днес говрих с никси и тои ми даде съвет да я премеря и ако е прекалено висока значи са сегменти и че няма да навредя на двигателя ако го покарам малко така, стига да си следя маслото... и после 6те събирам кинти евентуално и така.

Защо сегменти????


Защото, ако минава масло покрай сегментите то уплътнява хлабините и компресията ще е по висока !!! Така го тълкувам аз !!!

Тоест твърдият метал като се износи и покрай него мине течното масло уплътнението става по-здраво????


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Засега..

Мнениеот andro_ » Пет 21 дек 2007 13:03


joker написа:Тоест твърдият метал като се износи и покрай него мине течното масло уплътнението става по-здраво????

Ми да,не знаеш ли? mhihi
Към автора на темата: Joker е прав,послушай го :wink: .
Ако няма компресия или са износени сегменти или клапаните лягат лошо в леглата си и не уплътняват.Всъщност има писано във форума,ако искаш се разтърси.


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: Засега..

Мнениеот rexpitbul » Пет 21 дек 2007 13:15


joker написа:
rexpitbul написа:
joker написа:
pastora_bg666 написа:Ще покарам малко така вдругиден ще си премеря компресията. днес говрих с никси и тои ми даде съвет да я премеря и ако е прекалено висока значи са сегменти и че няма да навредя на двигателя ако го покарам малко така, стига да си следя маслото... и после 6те събирам кинти евентуално и така.

Защо сегменти????


Защото, ако минава масло покрай сегментите то уплътнява хлабините и компресията ще е по висока !!! Така го тълкувам аз !!!

Тоест твърдият метал като се износи и покрай него мине течното масло уплътнението става по-здраво????


Незнам как да го обясня !!! Маслото има и уплътняващо свойство !!! Ето отворх си учебника по ДВГ и тук пише функциите на маслото !!!
Ще ти ги изброя !!!
-намалява триенето;
-охлажда частите;
-уплътнява;
-мие частите;
-предпазва от корозия;
-пренася енергия;

И при имерването на компресията няма горене в камерата и маслото неизгаря !!! Маслото минавайки покраи сегментите упътнява и качвайки се в горивната камера ще намали обема и с няколко стотни , което ще окаже влияние на стойността на компресията !!! В случая трябва да се повиши, ако проблема е в сегментите !!!

Дали непиша глупости !!! Такива са моите разсъждения !!! :roll:


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Засега..

Мнениеот mufin » Пет 21 дек 2007 17:56


pastora_bg666 написа:ако е прекалено висока значи са сегменти и


Не е вярно :roll:


Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Аз не разбирам ама...

Мнениеот pastora_bg666 » Пет 21 дек 2007 21:50


.... сега върви доста добре,без изобщо да я натискам, което ме кара да мисля че компресията не би трябвало да е зле....Утре ще я измеря евентуално и ще ви кажа какви са резултатите, че днеска се убих от ба4кане и нямаше кога:)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 22 дек 2007 0:04


Когато маслен сегмент е сдал багажа /износен, счупен или запекъл/ компресията се качва.
Нали така се проверява когато е ниска компресията се сипва масло за да се види дали е от сегменти или от клапани.
Както и да е 100 човека - 101 мнения, аз каквото казвам и давам като съвет го казвам в следствие на това което съм видял и с което съм се сблъскал.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 22 дек 2007 0:16


трудно е да се направи разлика. и в двата случая има попаднало масло в цилиндъра и то уплътнява, така че налице е завишена компресия.
тя може да се качи само до определено ниво-не може да се качва безкрайно. така че причината може да бъде 100/100 установена само след разглобяване на мотора.
така или иначе смяната само на гумички е половинчата работа която определено не си струва парите.
моя съвет е-разглобявай! каквото излезе-сменяй и да знаеш че си рахат!
разбира се за каквото и да си говориме-става дума за пари така че най основния въпрос седящ пред тебе е не от какво ми гори масло колата а дали възнамерявам да я карам или ще я продавам?
ако ще я караш-прави си я като хората! ако е за продажба-направи си сметка къде ще му излезе края-на финала все пак трябва да бъдеш и коректен спрямо следващия собственик-не можеш да се възползваш от него така както (може би) някой се е възползвал от тебе и твоето незнание... не може всички да знаят всичко...
направи си добре сметката!


Потребителски аватар
pastora_bg666
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pastora_bg666 » Съб 22 дек 2007 15:51


Премерих компресията и на 1-ви и 3-ти цилиндри компресия 20 и този дето я мери каза че са сегменти....честито :)


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Нед 23 дек 2007 9:00


Ако майстора ти е казал ,че компресията ти е 20-сменяй майстора.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта