Полото ми е 1.6 АЕЕ 95г. с газов инжекцион. Проблема ми е че когато колата поработи известно време и след като стигне до работна температура по някое време се включва датчика на маслото и мощността пада. Датчика свети само на празен ход както дам газ загасва. Колкото повече време я карам толкова на по високи обороти започва да се включва датчика - зашочва на около 1000 и след време достига до 1500 оборота. Масло имаше в колата МОТУЛ10W40. Закарах я в Дунев и там ми казаха че маслото ми е много тънко вероятно, но аз с това масло карах вече 3 месеца без проблем. А и на студен двигател колата върви идеално. Смениха ми маслото и днес като я покарах повече пак ми се включи алармата на маслото ама поне мощността не падна за сега - предполагам че е въпрос на време пак да падне. Имате ли някаква идея какво може да е. А между другото преди да я закарам в Дунев видях че на капачката на маслото имам пяна - от 8 месеца я карам колата и до сега не е имала пяна. Надявам се да е конденз ама не знам а и не трябваше ли в сервиза да разберат ако смесва вода с масло - ако изобщо това е проблема. Преди да я закарам в сервиза същотака изтеглих малко охладителна течност да видя как е и си беше бистра. Моля ви ако имате идея кажете защото вече над 1000 лв дадох по сервизи за най различно проблеми - все завещание от миналия собственик.
Та значи майката ми се разката с тая кола. Значи решихме да разглобиме двигатела при един приятел, след което установихме, че основните лагери са се износили до червено. Добре, решихме да ги сменим с нови на същия ремонтен размер. Междувременно бях дал скоростната кутия на един приятел да я види че ми изключва 5 скорост при 3000 об. Оказа се, че някакъв иглен лагер е смлян, та го смени. И така сглобихме колата с голям кеф очаквах вече да нямам проблеми и честито лампата пак свети а на всичкото отгоре и пета скорост пак изключва. Разбрах впоследствие, че смяна на лагери без шлайфане на вал не е добре. Ок изхвърлих 100 лв (цената на лагерите) и айде обратно разглабяне на целия двигател. Търсихме доста време добър шлайфист - препоръчаха ми едни в княжево но един познат не беше доволен от тях и по препоръка на един приятел отидохме при майстор от подуене. Та като премери вала ни каза да търсиме 3 ремонт за биелни и 2 за основни лагери. Е вярвате ли ми че един месец ме мотаят и ми търсят лагери и така и не можаха да ми намерят на GLYCO или Колбер шмид на 3 ремонт. Не ги произвеждали. Та шлайфиста се ядоса накрая и отиде в магазина да им покаже къде в каталога им се намират тия лагери - защото те ги търсят по номер на двигател а не по размер на вала. Добре шлайфане и пак нови лагери. Маслената помпа междувременно я дадох на един приятел да я види и според него е за изхвърляне - все едно стърготини е имало в маслото. Но пък майстора който ми прави колата каза че надали е от тая помпа чак пък толкова да се е износила. Мани другото ма и установих че помпата ми е 97 г а колат е 95. Деба и педала дето ми я продаде тая кола. Та сглобихме и какво да видя пак свети тая скапана лампа. Взех манометър и остановихме че на студено маслото качва налягане над 2 атм на празен ход и над 3 при изфорсиране. Както загрее и налягането спадна до няма и 0.3 атм и при изфорсиране няма и 1 атм. Ужас. Не знам какво да правя надявам се проблема да е от маслената помпа. До тук дадохме над 2000 лв за ремонти на тоя сбирщайн. А и междувременно купих някаква тъпа пружинка ли се води какво ли от Юнитрейд за пета скорост - 25лв (е платината е по евтина от това ластиче дето ми го дадоха). И разбира се пета скорост няма никаква промяна. А синхронизатора и муфата не са толкова износени да му се невиди. Майстора е оправял такива проблеми и синхронизатора е смляна не като при мен леко износе. И те така надявам се никой да не минава по тоя път че си е е..... мамата.
А и забравих да спомена защо не съм сменил помпата като другия заподозрян. Та значи онова педалче дето ми я продаде е потрошил блока (избита мотовилка на 1 цилиндър), набутал е бинт и е замзал малко с течен метал, сложил една пластинка колкото да не се види и ми я набута. Та ходих на заварчик и го завари много добре - впоследствие като видях отвътре как е напаснал някаква планка и я е заварил. Та има съмения че при заварката някъде по маслената магистрала се е получила малка пукнатина която с времето се е увеличила и от там се губи налягането. И има опасност дори да купя нова помпа (400лв нова) може и да не стане. И те така.
Проблем с маслото и мощността-е няма такъв случай
Проблем с маслото и мощността-е няма такъв случай
Последна промяна от ivail на Чет 06 мар 2008 22:29, променено общо 4 пъти.
- asengamalov
- Мнения: 285
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Първо колата губи ли ти вода
Второ може датчика да не ти отчита правилно(което ме съмнява)
Трето отиваш на варянт маслена помпа което според мен е наи вероятно щом казваш че го прави на ниски обороти
Друг варянт е износени лагери на коляновия вал
Това са причините за които се сещам дано я оправиш и да е било нещо незначително УСПЕХ!!!
Второ може датчика да не ти отчита правилно(което ме съмнява)
Трето отиваш на варянт маслена помпа което според мен е наи вероятно щом казваш че го прави на ниски обороти
Друг варянт е износени лагери на коляновия вал
Това са причините за които се сещам дано я оправиш и да е било нещо незначително УСПЕХ!!!
Ами щеката съм почти сигурен че е оригинална. В началото не ми примигва лампата а след 15 на минути. Надявам се да не е маслената помпа ма май на там отиват нещата. За момента колата изобщо не губи мощност. За тракане не мога да преценя иначе като отвия капачката на маслото при работещ двигател се вижда че пръска наготе масло ама знам ли дали е достатъчно. Все пак в дунев я бях закарал и очаквах от тях да ми кажат със сигурност но и те ми казаха че ако не е от маслото може и да е от маслената помпа. Проблема е че по метода на изключването аз си се набивам яко с пари а колата не е оправена а това вече супер много ме дразни и не знам какво да правя. Накрая ще се окаже че само съм набил пари за смяна на масло при положение че колата беше изминала едваа 3000 км с маслото. Благодаря ви много за предположенията!
п.п Как мога да проверя дали е от маслената помпа има ли някакъв показател по който със сигурност да се ориентирам без да я карам в сервиз защото там си мисля че ще вземат ей така да пробват и да я сменат и ако не се оправи аз трябва направо вече да полудея.
п.п Как мога да проверя дали е от маслената помпа има ли някакъв показател по който със сигурност да се ориентирам без да я карам в сервиз защото там си мисля че ще вземат ей така да пробват и да я сменат и ако не се оправи аз трябва направо вече да полудея.
Чисто логически-не би трябвало да е датчик.На мен ми е светил,нямаше загуба на мощност кат се засвети лампата....
Но има логика да е маслената помпа,щот като няма достатъчно налягане-лампата примигва,светва...А ти си с полусинтетика,ако правилно съм видял,а то си е по-рядко от минералното...Като е още студено-всичко е ОК,щот маслото все още е "удървено"от студ,ама като позагрее-тънко масло+поизхабени зъбчатки на масл.помпа= на недостатъчно налягане...
Поне аз така си го обяснявам!
Но има логика да е маслената помпа,щот като няма достатъчно налягане-лампата примигва,светва...А ти си с полусинтетика,ако правилно съм видял,а то си е по-рядко от минералното...Като е още студено-всичко е ОК,щот маслото все още е "удървено"от студ,ама като позагрее-тънко масло+поизхабени зъбчатки на масл.помпа= на недостатъчно налягане...
Поне аз така си го обяснявам!
- maslinkov
- Мнения: 1700
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
- Контакти:
Според мен /и не само/за коли над 100х.км. точно полусинтетика се препоръчва 10в40. Но щом се е разпенило, логично е да няма нужното налягане в маслената система /с тези ментета дето караме в Бг...../ По принцип Фв съветват маслат да се карат 10000 км /не специалните, които са за 15000/, или 2 календарни години. Както за свещите - 60000 км. , или 4 календарни години.
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
maslinkov написа:Според мен /и не само/за коли над 100х.км. точно полусинтетика се препоръчва 10в40. Но щом се е разпенило, логично е да няма нужното налягане в маслената система /с тези ментета дето караме в Бг...../ По принцип Фв съветват маслат да се карат 10000 км /не специалните, които са за 15000/, или 2 календарни години. Както за свещите - 60000 км. , или 4 календарни години.
специално VW съветват маслото да се сменя на 10-12 000 км в зависимост от маслото и на 1 календарна година, не 2!
- Peterman
- Мнения: 520
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
- Автомобил: passat b6
- Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
- Местоположение: Русе
chy написа:Peterman написа:а как стои въпроса с пълната синтетика?
Същия...защо?да не би да искаш на твойто поло на 17години да сложиш синтетика...?
Ми честно казано като го купих преди месец и нещо ми каза 4овека че е със синтетика и няма никакви проблеми. Затова питам, че ако трябва да го сменям, ама като си върви добре кво пък?


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта