Колко да затегна болтовете на джантите?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Съб 17 сеп 2005 10:05


Специален ключ с помоща на който затягаш до определена степен. Мисля че силата на затягане се мери в нютон метри.
Обикновено на него се слага съответния размер камък.




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 17 сеп 2005 10:09


mucho написа:простете глупоста ми и оффтопика, но какво е туй динамометричен ключ ... моля не ма убивайте с камъни аз съм прос цунцунтерджия се пак ;)


Простено да ти е! Майтапят се с колегата.... динамометричен ключ е е този който мери... или има ограничител на силата за натягане на дадена връзка(най-просто има скала на която показва какво усилие прилагаш)
Ако видя такъв ключ в некоя гумаджииница ще се снимам за спомен с гумаджията....


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 17 сеп 2005 10:45


"Колко да затегна болтовете на джантите? "

Абе, карай без болтове бе, повече емоций има ;)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 20 сеп 2005 10:25


Щом имаш секретен болт,затягаш първо трите нормални(колкото можеш) и след това секретния.При демонтаж първо се сваля секретния и след това другите.Ако си "здраво копеле" все пак стягай с мярка,защото се случва да се късат болтовете(а пък ваденето на такъв без инструмент не е приятно). :D


Потребителски аватар
SkyWalker
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

ре

Мнениеот SkyWalker » Сря 21 сеп 2005 0:54


Защо не ги стегнеш на гумаджийница?
Предимствата:
1. Няма да се изцапаш
2. Няма да си надраскаш джантите
3. Ще са затегнати от машина точно толкова, колкото трябва!


Потребителски аватар
s3
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 06 юни 2005 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот s3 » Сря 21 сеп 2005 9:17


И аз да попитам. Голяма глупост ли е да си сложа по два секретни болта? Просто в момента имам излишен втори комплект и се чудя има ли смисал да го слагам. (джантите са с по 5 дупки).
(Малко се отклонявам, но май е по-добре отколкото да пусна нова тема.)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 21 сеп 2005 9:25


s3 написа:И аз да попитам. Голяма глупост ли е да си сложа по два секретни болта? Просто в момента имам излишен втори комплект и се чудя има ли смисал да го слагам. (джантите са с по 5 дупки).
(Малко се отклонявам, но май е по-добре отколкото да пусна нова тема.)

Увеличаваш 2 пъти щансовете за сакатлък по отвиването ;), едвали са с здравината на оригиналните и може да ..;). Накратко не слагай повече от 1 на колело.


Потребителски аватар
paro_k
Мнения: 241
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paro_k » Сря 21 сеп 2005 15:16


s3 написа:И аз да попитам. Голяма глупост ли е да си сложа по два секретни болта? Просто в момента имам излишен втори комплект и се чудя има ли смисал да го слагам. (джантите са с по 5 дупки).

Щом джантите са ти с по 5 дупки - средна :) , ама по-добре недей. Тури по-надеждните.


Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Сря 21 сеп 2005 15:37


Няма смисъл батка, и 5 да сложиш ако са ти ги набелязали пак ще ги смъкнат


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 21 сеп 2005 15:52


По книга го дават 110 Nm.Ако човек има динамометричен ключ е супер лесно.Това на практика са един вид 11кг ама на какво рамо незнам.Така че ако трябва да бъдем точни си трябва динамометриченключ.Но 90 % от нас го нямаме затова на ръка с нормално усиле, а не като онази приказка на старите дападжии "ДО СКЪСВАНЕ И ЕДИН ОБОРОТ НАЗАД".И чесно казано аз си спазвам златното правило преди път подпри с крак гумите за да видиш дали някоя не се клати.Щото не малко са случайте когато някой крадец тръгне да краде ама някой го секне и после тежко му на Шофьора.Е зависи и от този зад волана.Аз бих осетил веднага.Но ако е баща ми никога.Той кара докато не спре да се движи колата!!!


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Сря 21 сеп 2005 15:56


Как на какво рамо ...
динамометричния ключ нали си има рамо което си е изчислено на това рамо...


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Сря 21 сеп 2005 16:38


ANNIHILATOR написа:По книга го дават 110 Nm.Ако човек има динамометричен ключ е супер лесно.Това на практика са един вид 11кг ама на какво рамо незнам.Така че ако трябва да бъдем точни си трябва динамометриченключ.Но 90 % от нас го нямаме затова на ръка с нормално усиле, а не като онази приказка на старите дападжии "ДО СКЪСВАНЕ И ЕДИН ОБОРОТ НАЗАД".И чесно казано аз си спазвам златното правило преди път подпри с крак гумите за да видиш дали някоя не се клати.Щото не малко са случайте когато някой крадец тръгне да краде ама някой го секне и после тежко му на Шофьора.Е зависи и от този зад волана.Аз бих осетил веднага.Но ако е баща ми никога.Той кара докато не спре да се движи колата!!!

11 kg при 1м рамо !
Може да се направи който е фен със изрязване на тръба 1м и с теглилка за зеленчуци от онези портативните. Не е много точно, но е по-точно от "до скъсване и оборот назад". :lol:


Потребителски аватар
Ice___Cool
Мнения: 398
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 17:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Ice___Cool » Сря 21 сеп 2005 16:57


theater написа:
ANNIHILATOR написа:По книга го дават 110 Nm.Ако човек има динамометричен ключ е супер лесно.Това на практика са един вид 11кг ама на какво рамо незнам.Така че ако трябва да бъдем точни си трябва динамометриченключ.Но 90 % от нас го нямаме затова на ръка с нормално усиле, а не като онази приказка на старите дападжии "ДО СКЪСВАНЕ И ЕДИН ОБОРОТ НАЗАД".И чесно казано аз си спазвам златното правило преди път подпри с крак гумите за да видиш дали някоя не се клати.Щото не малко са случайте когато някой крадец тръгне да краде ама някой го секне и после тежко му на Шофьора.Е зависи и от този зад волана.Аз бих осетил веднага.Но ако е баща ми никога.Той кара докато не спре да се движи колата!!!

11 kg при 1м рамо !
Може да се направи който е фен със изрязване на тръба 1м и с теглилка за зеленчуци от онези портативните. Не е много точно, но е по-точно от "до скъсване и оборот назад". :lol:


Пък аз до сега го правих със рамо 40см и 100кг., май ще трябва да променям технологията - пренатягъл съм :D


Потребителски аватар
SkyWalker
Мнения: 516
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 22:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

ре

Мнениеот SkyWalker » Сря 21 сеп 2005 19:00


А ако секретните болтове са оригинални!!! :?:


Потребителски аватар
izzo
Мнения: 1224
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 7:06
Автомобил: 96 Puntamera
Двигател: diesel
Местоположение: Kвартала на обречените
Контакти:

Мнениеот izzo » Чет 22 сеп 2005 20:48


аз съм сложил малко графитна грес на болтовете и никога не скърцат и запичат.
имам и динамометричен ключ ама никога не съм гпоползвал за гуми.
знам че като сваляш гума по каквато и да е причина,
и после като ч сложиш и стегнеш болтовете, след 15-20 км се претягат
за проверка! и така и правя.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта