Здравейте колеги, напоследък ми хрумна една идея: Аз карам Г3 1.8 ААМ на газ и когато колата ми работи на празен ход ми държи 900 -950 min -1 и направо сърцето ме боли като знам колко гориво отива на вятъра по светофари и задръствания. Та идеята ми е да намаля оборотите на празен ход до колкото може без да наруша работата на двигателния и (предполагам 100-150 min-1) все пак по груби сметки това си е икономия на поне 10% гориво при работа на празен ход. За сравнение има двигатели които работят фабрично на около 750 - 800 min-1 че може и по ниски като на някой мазди и рена (еспеис например).
Като недостатъци от смъкването на оборотите предполагам че може вакуумът в колекторите да се намали и да не е достатъчен за сервото т.е по твърд педал на спирачките.
И другото е зареждането от алтернатора, при вклучени повече консуматори не съм сигурен че ще успее да произвежда достатъчно ток но от друга страна когато зареждането недостига ЕКУ – автоматично покачва оборотите (поне при мен е така).
Та въпроса ми е дали някои се опитвал да пробва такова нещо, заложено ли е софтуерно да се променят оборотите в толкова голям диапазон и евентуално кой има техника за свърши тази работа или в краен случай на кой диагностик да подосаждам и каде (може в София)??
ИНТЕРЕСНО!!! Намаляване на оборотите на празен ход
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Харчът ти е 0,8 литра бензин на час.Защо се занимаваш с излишни неща?
АЕЕ инжекцията държи 650-700 оборота на празен ход и ТРЕСЕ леко.Този двигател не е сред най-добрите на концерна.
За да намалиш оборотите софтуерно трябва да смениш чипа с горивните карти,защото мономотроникът ти е твърде възрастен и е невъзможно да му се направи чип тунинг през ОБД 2,просто защото дори няма такава букса.За да смениш чипа трябва да отвориш ЕКУ и да го разпоиш....после да запоиш новия.А е и много малко вероятно някой да има такъв "икономичен" чип.Няма смисъл.Карай си колата.
АЕЕ инжекцията държи 650-700 оборота на празен ход и ТРЕСЕ леко.Този двигател не е сред най-добрите на концерна.
За да намалиш оборотите софтуерно трябва да смениш чипа с горивните карти,защото мономотроникът ти е твърде възрастен и е невъзможно да му се направи чип тунинг през ОБД 2,просто защото дори няма такава букса.За да смениш чипа трябва да отвориш ЕКУ и да го разпоиш....после да запоиш новия.А е и много малко вероятно някой да има такъв "икономичен" чип.Няма смисъл.Карай си колата.
Че те не са ли по принцип 800 оборотите на празен ход при загрял двигател. При мен мисля че стои на първата чертичка от 1000 надолу/ABS мотор/, даже понякога и една идея под тази чертичка. Аз мисля че там е 800, като се има предвид че разграфяването при оборотите е през 200. Пре положение че двата мотора /ABS и AAM/ са почти еднакви не би ли трябмало и при теб нормалните да са около 800.
- sashoskiora
- Мнения: 449
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- XIKS
- Мнения: 896
- Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ллл
не се занимавай с глупости като ги намалиш ше почне волана да ти тресе и скоростния лост като си на място супер досадно
slav написа:Че те не са ли по принцип 800 оборотите на празен ход при загрял двигател. При мен мисля че стои на първата чертичка от 1000 надолу/ABS мотор/, даже понякога и една идея под тази чертичка. Аз мисля че там е 800, като се има предвид че разграфяването при оборотите е през 200. Пре положение че двата мотора /ABS и AAM/ са почти еднакви не би ли трябмало и при теб нормалните да са около 800.
Не на мен ми държи по високи немога да кажа със точност (уредите на таблото не са толкова точни) но мега да проверя колко точно са с други измервателни устрйства.
Както и да е на мен ми е интересно дали ще стане, по въпроса за тресенето на двигателя - няма да ги намаля толкова ако се появи тресене ще са поне със 100 нагоре.
andro_ написа:Харчът ти е 0,8 литра бензин на час.Защо се занимаваш с излишни неща?
АЕЕ инжекцията държи 650-700 оборота на празен ход и ТРЕСЕ леко.Този двигател не е сред най-добрите на концерна.
За да намалиш оборотите софтуерно трябва да смениш чипа с горивните карти,защото мономотроникът ти е твърде възрастен и е невъзможно да му се направи чип тунинг през ОБД 2,просто защото дори няма такава букса.За да смениш чипа трябва да отвориш ЕКУ и да го разпоиш....после да запоиш новия.А е и много малко вероятно някой да има такъв "икономичен" чип.Няма смисъл.Карай си колата.
Неискам да правя чиптунинг и да сменявам чипове аз лично съм електронен техник и не ми е проблем но съм скиптично настроен да сменявм паметта на ЕКУ то въпреки че при него е просро направено.
Просто се интересувам дали може да се настроят през интерфейс при диагностика например.
Между другото аз ще му сваля оборотите колкото за проба временно по друг начин за да видя как ще се държи и ако ми хареше ще измисля нещо.
Идеята е принципна и не си заслужада да се инвестира за това, така че ще видя как ще бъде бъде с принудителното намаляване (ако вобще стане) и за 2-3 дни каране ще съм наясно дали има смисъл .
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ахам.Само да ти кажа как да си видиш точно оборотите.Има го описано на сайта и неколкократно във форума.
Значи:
1.Натискаш и задържаш копчето на дневния километраж.
2.Даваш контакт,връщаш от контакт.
3.Пак даваш на контакт и пускаш копчето.
4.С копчето за дневния колиметраж се сменят няколко позиции - мисля ,че бяха девет,на номер 7 са оборотите в момента с точност до 20.
Значи:
1.Натискаш и задържаш копчето на дневния километраж.
2.Даваш контакт,връщаш от контакт.
3.Пак даваш на контакт и пускаш копчето.
4.С копчето за дневния колиметраж се сменят няколко позиции - мисля ,че бяха девет,на номер 7 са оборотите в момента с точност до 20.
Благодария ти това не го знаех но и при мен май няма да стане защото оригиналното ми табло (или поне това с което го купих) няма оборотомер но пак в електрониката май му е заложено а в момента карам табло със оборотомер но с повреден дисплей на километрите така че ще пробвам със старото. А можеш ли да ми деш линк към тази тема защото искам да знам дали може да изтегля още неща по такав начин (мога да подкарвам повредения дисплей за малко колкото за тестове така че и таблото с оборотомера ще върши работа).
- SBobi
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp
колега излишно се опитваш да си навлечеш други ядове според мен! От това което каза разбрах че става въпрос за оборотите ти на газ!
Попринцип колата на бензин трябва да държи около 650 - 700 оборота при загрял ДВГ (екологично решение на VW), ако направиш това да са оборотите и на газ считай че голфчето ще забие муцуната и няма да върви грам! Да не говорим че като включиш консуматори ще почне да ти притриса и т.н! Все пак безнина си е по калорично гориво и това си е изчислено с оборотите! Аз поне си мисля че е редно на газ оборотите ти да не са чак толкоз ниски! Няма да спестиш почти никакво гориво а ще загубиш ценна мощност
Карай така и тва е 
Попринцип колата на бензин трябва да държи около 650 - 700 оборота при загрял ДВГ (екологично решение на VW), ако направиш това да са оборотите и на газ считай че голфчето ще забие муцуната и няма да върви грам! Да не говорим че като включиш консуматори ще почне да ти притриса и т.н! Все пак безнина си е по калорично гориво и това си е изчислено с оборотите! Аз поне си мисля че е редно на газ оборотите ти да не са чак толкоз ниски! Няма да спестиш почти никакво гориво а ще загубиш ценна мощност


SBobi написа:колега излишно се опитваш да си навлечеш други ядове според мен! От това което каза разбрах че става въпрос за оборотите ти на газ!
Попринцип колата на бензин трябва да държи около 650 - 700 оборота при загрял ДВГ (екологично решение на VW), ако направиш това да са оборотите и на газ считай че голфчето ще забие муцуната и няма да върви грам! Да не говорим че като включиш консуматори ще почне да ти притриса и т.н! Все пак безнина си е по калорично гориво и това си е изчислено с оборотите! Аз поне си мисля че е редно на газ оборотите ти да не са чак толкоз ниски! Няма да спестиш почти никакво гориво а ще загубиш ценна мощностКарай така и тва е
Перво на мен ми държи повече от 700 оборота (и си е така не е в следствие на АГУ или грешки в компа) намалиаването на оборотите с ефект триабва да стане само през компа друг начин няма да е ефективен а за принудителното намаляване колкото за пробата ще го направя много просро: изключвам моторчето за празния ход (при работещ и загрят двигател ) и го махам или отдалечавам буталцето от дроселната клапа и ръчно регулирам празния ход (колата ще работи на газ без да пипам по настойки на изпарител) по този начин ще имам поне някоплко минути да си задоволя лубопитството преди компа да се задръсти от грешки (въпреки че в случея няма да може да направи почти нищо)
Но тъй като явно няма начин софтуерно да се променят оборотите значи всичко е безсмислено.
vasstop написа:На моя също са ~950/min
Май на всички ААМ са така.
Май наистина само AAM тата са такива обороти явно заради фабричното им дефорсиране. Но аз сам направил една преработка, смених му разпределителния вал от 1.8 90 Ps мисля че от Г2 моя вал отваряше с 2,5 мм по малко клапаните като сложих другиа ефектите бяха следните, поне с 6,7 коня отгоре (няма го спъването на високи обороти), полесно пали, поравномерно работи, няма увеличаване разхода, и стана малко по шумен.
Само да газ раликата е малка но предполагам защото още не сам си махнал катализатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта