Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот bugster » Сря 26 дек 2007 22:34


Привет, Колеги!
Имам странно проблемче, което и идея си нямам от какво може да е, но сега ще се опитам да обясня за що иде реч.
Първо - количката ми е Голф 3, GTI - 150 коня, 16V, ABF 2 liters engine. 97-ма година модел.
Та проблемчето. След като карам колата повече от половин-един час, при ниски обороти, до 3000 придимно натискам педала за газта, но колата не ускорява. Усещам, че не се подава бензин (просто натискам педала без ефект). Ако пусна малко педала и пак го натисна тогава започва да ускорява или пък ако не съм отпуснал педала, почва рязко да подава бензин и колата придърпва/приблъсква. Същото се получава и на свободна предавка.
Доста е неприятно защото цялата кола се тресе. Все едно че неопитна мацка дави колата при потегляне при липса на опит с отпускането на съединителя. Също така, независимо на каква предавка карам при ниски обороти и постоянна газ, пак почва да "приблъсква".
Да подчертая отново, че това става само когато съм карал най малко час. Забелязах това отначало след дълъг път, а напоследък и при каране в София градско. Колата я карам на бензин. Наскоро съм сменял съединител, свещи преди около 10 000 км, доста филтри .......
Бих бил благодарен на вещи мнения и съвети, защото аз съм в чудо от това.
п.с. Сега се сетих, че усетих и ABS на спирачките ми не работи. Лампата на таблото не свети. Съвети относно ABS също са добре дошли :wink:

Последна промяна от dobrin на Сря 04 мар 2009 23:41, променено общо 1 път.
Причина: По-конкретно заглавие!




Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Мнениеот Bobcho_82 » Чет 27 дек 2007 13:51


Като за начало защо не почнеш с горивния филтър не се знае какво може да има вътре. Ако няма ефект пиши да го мислим.


Потребителски аватар
HAKI
Мнения: 71
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

АБФ

Мнениеот HAKI » Чет 27 дек 2007 14:02


Казваш че си сменил тоста филтри горивния филтър включваш ли го ?? Ако не си го сменял сменяй...друго което може да е ....
1-дросел клапа (чисти)
2-запушени дюзи (чисти)
3-кабели (сменяй)
Аз залагам на филтъра или дросела......
А за АБС-а имаше много добре описана тема потърси в търсачката..Тва е от мен успех !!! :wink:


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Съб 29 дек 2007 15:28


Днес ходих до Дунев Мотор Спорт и ми направиха компютърна диагностика. Оказа се че е TPS - Throttle Position Sensors. Много добре ми обясниха какво е това и за какво служи. В диапазона от 4 до 17 градуса нямало никаква промяна на отчитанията. Бил износен тотално в този диапазон. От там идвал и проблемът. В момента нямаха тази част, но веднага след празниците ми казаха да отида и ми обявиха цена от около 110 лв.
Поствам това просто за да споделя на тези които им е интересно. С нетърпение очаквам да ми го сменят, за да мърка количката ми отново сладко сладко :D
п.с. Интересен линк който намирих относно ТПС-а.
http://www.wrenchead.ca/HTML%20Presenta ... sld103.htm


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Съб 29 дек 2007 16:13


хиххи така както са тръгнали и може цялата кола да ти подменят,от кога го прави този проблем??А замислял ли си се да си почистиш дюзите на машинката/добавка за инжекциони/ или да ръгнеш малко/100-200мл/ етилов или метилов спирт да смеси водата дето ти се е набрала в резервоара от конденза бас ловя че не сипваш повече от 15литра бенз на зареждане,а опитай не вреди пък ако пак го прави ходи да ти сменят ТПСа.При мене колата имаше същите симптоми след едно зареждане на 10л бензин от лукоил,явно и водицае влязла то чудо беше натискаш газта се едно спирачката натискаш,както си натиснал изведнъж предърпва зверски кюфка глъхне ама сега е самолет.
Дано съм ти помогнал,не бързай да сменяш че тва е голяма цифра.


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Съб 29 дек 2007 16:29


Този проблем с приблъскването го има от доста време. Още преди да я купя преди 4 месеца на моя приятел от който я купих го прави. Аз не я карам много, защото живея близо до работа. Това нещо го забелязвам на дълъг път след като колата е карана поне около час и съм я ръчкал доста. Разбирай че извънградско далеч не се спирам на 120 ограничение по магистралите. Иначе и в София ми се проявава след каране около полови-един час.
Приди около 500 км слагах добавка STP Fuel Injector & Carburator Treatment - ST 2088.
Бензин слагам на Лукойл (A98) или OMV (super 100) само. По принцип зареждам винаги до горе като се старая бензина в резервоара ми да не пада под 1/5. Само 1 път сам зареждал за 30 лв най-малко, ама тогава бях окъсал малко и закъсняха със заплатата,
иначе винаги до горе зереждам.

"да ръгнеш малко/100-200мл/ етилов или метилов спирт да смеси водата"
Това не съм пробвал но и не знам за какво точно става дума.

"то чудо беше натискаш газта се едно спирачката натискаш,както си натиснал изведнъж предърпва зверски кюфка глъхне" - горе долу и аз мога да класифицирам моя проблем по сходен начин когато се получи, но кой знае. Може наистина да е за смяна TPS-a.


stto
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 13 яну 2008 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот stto » Чет 24 юли 2008 18:20


Здравейте, Колеги!

И аз имам подобен проблем.
Колата е Венто 3, GT - 115 коня, 2 литра, модел 97-ма година.

Проблем се появява след около 10 мин. след потегляне и колата вече е загряла. При потегляне като подам газ забива муцуна, оборотите падат на около 350-450 и се чуди да тръгне или не, след което вдига обороти и тръгва без проблем. При минаване на 2ра пак го прави това, при преминаване на 3та почти не се усеща и ако не превключвам скорости, демек не оставям да паднат оборотите си върви без проблем. Това го прави някъде още 5-6 километра (около 10мин.). След като спра за около 10 мин. и после пак я подкарам същият проблем , но по леко го повтаря на още 1-2 стопа и после проблема изчезва. Досега когато ми се е появявал проблема не ми се е налагало да карам повече от 5-10 километра без да спра и после проблема е изчезвал.
Този проблем се проявява рядко, но последния път беше мн. кофти да не може да потеглиш веднага на светофар и дори ми угасна веднъж и запали чак на втория опит.

Не съм мн. сигурен но ми се струва че се проявява когато резервоара е полупълен с бензин като преди това е бил пълен догоре. Когато бензина е малко или резервоара е пълен не съм забелязал да се появява проблема.

Моля да споделите опит за решаването на проблема.


gogo20

Мнениеот gogo20 » Пет 01 авг 2008 18:56


1-во проверка на филтъра после помпата и тръбопровода и най-вече (при моя гилф) центровка


Потребителски аватар
leido
Мнения: 406
Регистриран на: Нед 04 май 2008 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив New York

Re: Странен проблем

Мнениеот leido » Сря 04 мар 2009 23:23


Колеги, моля споделете какво стана с проблемите. Аз имам същите симптоми като колегите "bugster" и "stto" във високите е като звяр ама докато стигне до 400 мъка мйко мъка, абе всичко си е написано от вас двамата. Аз утре мисля да махам катализатора, ама като чета май няма да е от него, а от това TPS - Throttle Position Sensors.
:patriot


Потребителски аватар
plamen424
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:49
Автомобил: VWGolf3
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот plamen424 » Сря 04 мар 2009 23:58


Чудно защо но и аз имах същия проблем от 3000хил. до 4000хил. мъкаааааааа :roll: :roll: :roll: но на мен ми казаха че не връща антифриз от маркучето смених го и се ОПРАВИ Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г edittion


Потребителски аватар
leido
Мнения: 406
Регистриран на: Нед 04 май 2008 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив New York

Re: Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот leido » Чет 05 мар 2009 0:45


plamen424 написа:Чудно защо но и аз имах същия проблем от 3000хил. до 4000хил. мъкаааааааа :roll: :roll: :roll: но на мен ми казаха че не връща антифриз от маркучето смених го и се ОПРАВИ Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г edittion

Колега, поне малко се опитвам да разбирам от коли. Ама твоят остстранен пробем, нещо изобщо не мога да го вържа с моят проблем и на колегите. Нерде Ямбол, забиване на муцуната от TPS - Throttle Position Sensors или запушен катализатор, нерде СтаМбул "не връща антифриз от маркучето". Моля да обясниш по точно за какво иде реч, че то така не може да се кара и само пари за сервизи не ми се дават. Иначе и аз съм с Голф 3 GTI 16V 150 коня ABF.
:patriot


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот van4ooo » Чет 05 мар 2009 10:17


то това да не е фабричен дефект :D и аз съм със тоя мотор и при мен е така. то ми остана да сменя MAP на него мисля се далжи това ама е вграден /не6то се побалгарявал/,TPS втора рака ефект- 0 гледам и KS са напукани и 2та а са доста скъпи,катализатора беше запушен изданихго имаше ефект но проблема остава иначе свешти,кабели,бобина,2та температурни,сонда,филтри с течение на времето им е дошло времето и самги сменил а грешки никакви не отчита :?:


Потребителски аватар
plamen424
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:49
Автомобил: VWGolf3
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот plamen424 » Чет 05 мар 2009 15:27


виж погледни малко отвори тоя капак от казанчето за антифриза има 2 маркуча единия(горния)отива към радиатора другия се пада някаде малко под него и се свързва с по дебел маркуч сменяш и излиташ поне така беше при мен а ако не стане смени колата твоя воля успех


Потребителски аватар
spectrum
Мнения: 250
Регистриран на: Пон 17 апр 2006 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот spectrum » Чет 05 мар 2009 16:03


Немога да кажа откъде идва проблема, но със сигурност мога да кажа че Дунев Мотор Спорт са пълни некадърници които сменят наред докато ненацелят проблема ако изобщо го нацелят ... ако не ти казват че и тия неща са били за смяна ... !!!


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 GTI, 150 кс, 16V, ABF, 97г. - проблем с ускорението

Мнениеот bugster » Чет 05 мар 2009 16:26


Облещих се като си видях темата от 2007 отново изплувала ....
Както и да е :D
При мен проблема изчезна след посещение в Хеед 91. Казаха ми че някакво кабелче давало проблеми.
Пълна диагностика и ремонт за смешни пари ми направиха .....
От тогава проблема не се е появявал.
С всяко посещение в Хеед 91 се убеждавам че това е най-железния сервиз в който съм ходил ..... и ще ходя ... :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта