Благодарение на niks76 се сдобих с темпомат.
След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.
1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега
2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:
3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.
4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това.
5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.
6. Сваля се воланът:
7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.
8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен.
9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото лостче с бутоните за управление на темпомата.
10. До тук беше лесната част

Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче. Компютърът се издърпва от кутията, за да има достъп до шината, в която са включени конекторите.
11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето. Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.
12. Шината, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея.
13. Посредством инструмент, направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите. Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой.
14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака.
15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи.
16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.
17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, въвежда се петцифрен код.
Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.
Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно.
Ако има нещо, което съм написал погрешно, моля да се коригира от изпълнителя на това мероприятие.