Пасат - много странен проблем.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Пасат - много странен проблем.

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Чет 03 яну 2008 9:58


Здравейте колеги, честита нова година, желая ви много хубави мигове през новата 2008год.
Сега и за моя проблем - става въпрос за пасат 1.8 ми, рп - двигател, с газова уредба.
Значи от доста време колата ми тресе като я запаля студена. Като загрее нещата се управят.интересното е че това го прави дори и да е карана само на бензин - демек компира не трупа грешки от работата на газ.
Като запаля на бензин и почне да тресе, минах на газ и нещата се управиха. Няколко пъти правих ресет на компира и нещата се управят но за малко - до следващото палене студена.
Значи да обобща, колата прави тези мизерии само на бензин и когато е студена. Според мен компира нещо се е сбъркал
Ще ви помоля за вашите мнения, само да не се налага смяна на компутуро :wink: :oops:




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 03 яну 2008 10:21


Колата ти обогатява сместа и като е студена почва да работи като трактор Кировец на ниски обороти така че провери за начало температурния датчик и Ламбда сондата;)


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Чет 03 яну 2008 10:58


Колега ламбда сондата не работи ли само когато колата е загряля :oops:


Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Чет 03 яну 2008 11:16


Оборотомер имаш ли, ако да, виж докато тресе на кви обороти е. Аз съм за датчик за температурата на двигателя...


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Чет 03 яну 2008 11:17


zdravko_dimitrov1986 написа:Колега ламбда сондата не работи ли само когато колата е загряля :oops:

Не, работи всякогаш


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 03 яну 2008 11:24


И моята тресе като я запаля студена.Тресе само на около 1800-2000 оборота.Ламбдата е нова а също и датчика за температурата ;)
Проблема е по-скоро друг - когато я запаля сега на студа ламбдата още не е загряла.При което тя дефакто не работи.Комп-а си подава определено количество гориво,което явно няма много общо с горивото понеже в момента,в който ламбдата тръгне проблема моментално изчезва и не се появява повече.Аз мисля,че е от горивото (и при мен на газ не го прави в началото).Ще пробвам с друг бензин съвсем опитно (да кажем "100" октанов).
Успех!


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Чет 03 яну 2008 11:35


Значи като тресе оборотите са и горе долу нормални - 1000 - 1100.
Интересното е че след като направя рестарт на компира нещата се оправят, дори и изобщо да не е загряла.
Сипвам от едно место малко по евтин бензин с 4-5стотинки. Дали причината не е в него. А колкото до температурният датчик - той беше синият нали. Сменявях го преди коледа и временно нещата се оправиха, но само за около седмица и после пак.А и още нещо много сажди ми хвърля от зад, сега като е снег много ясно си личат. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 03 яну 2008 11:58


Щом хвърля много сажди на студено горивната смес нещо не е като хората със сигурност.Щом нещата се оправят с ресет на комп-а вероятно той записва някаква грешка заради нещо.Темп.датчик можеш да провериш с мултицет (съпротивленията ги има в много теми) и макар че е нов може да не е коректен.От ламбда сондата няма как да е понеже дори откачена съвсем да е няма такъв проблем.А и тя заработва добре минута след като е запалена колата (трябва да загрее).По повод кой цвят е не мога да кажа понеже моя е само 1 с 4 кабелчета.Иначе незнам дали си запознат с това,че реално са 3 датчика защото единия е за стрелката на охладителната течност,другия превключва на 40 градуса (той определя по-богатата горивна смес при студен двигател),третия е за лампата за прегряване (тук не съм 100% убеден ама май за това беше).
Теб те интересува най-вече този който превключва при температура 40 градуса защото от него зависи горивната смес на студен двигател.
Успех!


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Чет 03 яну 2008 17:39


Може и заради газовото да му трупа грешки компютъра и следователно да обогатява сместа.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 03 яну 2008 21:17


Stenly написа:Може и заради газовото да му трупа грешки компютъра и следователно да обогатява сместа.

Ем да де ама колегата е казал че след ресет и само на бензин да я кара проблема се проявява.Щом не я обръща на газ комп-а няма как да запише грешка,породена от газовата.
По-скоро някой датчик дава фира или се лигави ама това кой точно е най-добре може да си каже комп-а.Според мен е удачна една диарностика след като се появи проблема и грешката ще е налице.А ако не е записал такава - лошо.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Чет 03 яну 2008 21:20


dlug написа:
zdravko_dimitrov1986 написа:Колега ламбда сондата не работи ли само когато колата е загряля :oops:

Не, работи всякогаш


Аз друго съм чувал - че ако ламбдата е с подгряване, то тогава започва да работи веднага. Другите (с 1 кабел) им трябва време? Или бъркам?


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Здр

Мнениеот mufin » Чет 03 яну 2008 21:36


Датчика за температурата на охл. течност, който дава сигнал на компютъра ти е светлосин.
Вземаш един мултицет и правиш следното:
1. На студена кола замерваш съпротивлението му. трябва да е по-голямо от 2000 ома.
2. На загряла кола (отворил термостат и 80 градуса) повтаряш замерването Трябва да е около 200- 300 ома.
Датчика е широко разпространен и струва 18-20 лева :P


Потребителски аватар
mladen_79
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раковски

Мнениеот mladen_79 » Пет 04 яну 2008 4:55


Аз ще ти кажа как реших същия проблем(1.8 Моно АБС Мотор)Значи аз направих следното:Спрях постоянния + към ЕКУ-то,в смисъл все едно слагаш ресет реле, самоче тук разликата е че не всеки път се ресва компа , а само в случайте когато е натрупал грешка.Това го на правих с едно ключе и вечер когато оставям колата в гаража изключвам захранването на компа, а сутрин го включвам откакто направих това нямам никакви проблеми, а относно ламбда сондата, нея съм я изолирал напълно ! Това е дано да съм ти бил полезен.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пет 04 яну 2008 9:06


колеги моя проблем е същия - дави се студена и това е.
всичко по моното съм сменил и един колега ми даде друг температурен датчик - все се дави...
преди 2 дни махнах и тръбата от газовата към смесителя - да не би да вкарва газ и пак няма промяна.

сменено е ТПС, Дюза, Степ мотор, датчик за температурата на въздуха, както и всички други консумативи като свещи, палец, капачка и т.н.
Остава ламбда сондата, но откачам я и ресетвам компа и пак е така..
Аз лично нямам идея - съмнявам се да не смуче отнякъде въздух и сутрин да се бърка, та да лее бензин.
като я запаля студена е ОК и подам газ 1600-1800 оборота и почва едно давене...
както съм на тия обороти и дам ключа газ/бензин на неутрално положение да спре горивото двигателя вдига до 4200-4300 оборота от остатъчното гориво, което ме кара да мисля че дооста повечко бензин пуска компа при студено време.
Какво мислите вие за въздуха дали не може да е това причината.
уж гарнитура на колекторите съм я сменял и тампона на моното не е скъсан, но знам ли... - при загряла оборотите си падат и са си добре и на газ и на бензин.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Пет 04 яну 2008 9:48


Значи да се изясня малко
Понеже ходя на работа с колата , а до там разстоянието е около 2км, аз изобщо не я обръщам на газ карам само на бензин.
Колата се кара на газ само за извънградско пътуване, или когато имам много разходки изграда
Проблема го прави само на бензин и то когато е студена, просто нема как да мзи трупа грешки в кампа от работата на газ поради причината че не я карам на газ.
Другият вариант е тампон, но понеже прави проблема само като е студена и той отпада.
А колкото за диагностиката, ходих и то в софия но колата нищо не е казала. До колкото знам моят двигател е бил с някакъв мигащ код, и не си казвал много много какво го боли. Дали не е от лошо качество на бензина, незнам.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта