Проблем с отчитане температурата на двигателя?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
LoaD!nG
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Проблем с отчитане температурата на двигателя?

Мнениеот LoaD!nG » Вто 01 яну 2008 21:49


Весела,Щастлива и безаварийна нова година на всички фолкцвагенци! :D Искам да ви попитам за проблем който ме хвърля в размисли и страсти. :D Става въпрос за температурата на мотора (KR 1.8 16V).Четох в форума но не намерих сходен проблем.А той е:След като загрее,температурата държи в границата м/у 90 - 100 градуса.Малко под 100 и никога над 100 на скалата.Нормално или не е това за този мотор.Имах случай когато термостата отваря напълно след 90 и вкл. перките и при друг като днес на малко под 100 и после пада на 90.В движение малко над 90 и друго преди време на градско(в Пловдив)удари 100,ръчна и слизам пипам мъркуча - студен (долен).Затварям капака и влизам в колата и виждам 90 градуса,слизам пак пипам мъркуча - студен.Псувам и газ аз лично мисля че е от датчика за температура или от уреда вътре ,какво ще кажете? и ако така трябва да бъде нормална ли е тази температура за този двигател?(Лятото е почти същото но при вкл. климатик и високи обороти.Температура на маслото от 100 до 110 градуса




Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с отчитане температурата на двигателя?

Мнениеот vankata09 » Сря 02 яну 2008 21:18


LoaD!nG написа:Температура на маслото от 100 до 110 градуса

това ти е температурата на водата.пипни си горния маркуч-ако е надут до пръсване- термостата не ти отваря.може и нещо друго -когато ти се затопли долния маркуч МНООООГО ВНИМАТЕЛНО отваряш разширителното казанче и мериш температурата/гледай да не те опръска -под налягане е / термостата ти започва да се отваря на 85-6 градуса , а нацяло е отворен на 105гр.т.е долния маркуч няма да можеш да го пипнеш, а перките ти междувременно се включват на 92-95гр на първа степен и се изключват на 84-91гр-ако всичко това е така а показанието на таблото коренно различно-прецакан датчик за таблото ,ако ли не -1.термостат 2.изтичане на течноста ти някъде /ако губиш вода/ .дано съм ти бил полезен..!
п.п. датчиците които се продават са пълен болклук ,сменил съм за 5 год. 3-4 ,а и в документацията за пасат б3 е описан начин за проверка на датчика с мултицет .Успех!!! :BBQ


Потребителски аватар
LoaD!nG
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 28 дек 2007 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот LoaD!nG » Сря 02 яну 2008 22:56


Мерси за отговора.Преди да отвори термостата маркучите наистина са твърди,но мисля че това е нормално.А това със замерване на течноста в казанчето нещо не ми стиска да го напрявя,защото ще изхвърли голяма част от течността.А това,че температурата на маслото както съм писал от 100 до 110 ми го показва на борд компютъра и е наистина на маслото.Интересува ме дали е нормална температурата от 90 до 100 на охлаждането за пасатора и ли да сменявам термостат? :roll:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Чет 03 яну 2008 0:29


нещо не ми стиска да го напрявя,защото ще изхвърли голяма част от течността

Ми то хубаво не ти стиска, ама кажи ми какво да ти препоръчаме , като нямаш никакъв надежден уред , с който да удостовериш, че водата ти е 95 или колкото и да е там градуса ? Без мерене е вятър работа ...може да си мяташ пари за слава .... като те е страх , отвори го когато е студен , ръгни някой що годе надежден термометър в казанчето и пали ..... седиш и гледаш .....и сравняваш ....особено около 80 - 100 градуса и си вадиш заключение ...иначе другото е проветрение на пръстите :)
Успех :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 03 яну 2008 11:30


При мен лично и на 2-та ми Пасат-а ефекта като отворя казанчето при над 80 градуса беше да ми измие очите (първия път успя а на 2-рия гледах отдалече).Общо взето обаче друг прецизен метод няма освен да се мери с уред и да се сравняват показанията.
Както си го описал според мен проблема е в датчика на таблото (самата стрелка има някоя спукана спойка или се обажда онзи прословут стабилизатор).По-малко вероятно да е от датчика на двигателя за охладителната течност (този,който реално дава сигнализация на стрелката какво да показва).
Иначе може да направиш като мен ама излиза по-скъпо :
-смяна термостат
-смяна датчик за перките
-смяна датчик за стрелката
-разглобяване и презапояване на цялото табло заради спукани спойки и лоши връзки.
Оттогава нямам проблем ама инвестицията си е стабилна ама сигурна.
Успех!


Потребителски аватар
vankata09
Мнения: 73
Регистриран на: Сря 01 фев 2006 9:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре

Мнениеот vankata09 » Чет 03 яну 2008 14:46


ако искаш уред за всичко-купи си мултицет за 7-8лв ,но да има и за мерене на температура-точни са ,а и мултицета за тази кола ще ти е мнооооо нужен ... :idea3 и
zfa159 написа:според мен проблема е в датчика на таблото (самата стрелка има някоя спукана спойка или се обажда онзи прословут стабилизатор).По-малко вероятно да е от датчика на двигателя за охладителната течност (този,който реално дава сигнализация на стрелката какво да показва).

-оооо не ,тук мога да споря до утре :duel ))) повярвай ми имам мнооооо горчив опит с тях, а за отварянето на казанчето -не е толкова стршно ако много внимаваш-все едно отваряш раздрусана бира..))) само че е по топла от тази в магазина :055: ..правил съм го десетки пъти ..а ако все пак те е страх -накарай жената ))) тях не ги е страх от топло...)))/шегичка/



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта