За AAZ мотора
- tsok
- Мнения: 117
- Регистриран на: Съб 11 ное 2006 17:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
За AAZ мотора
Здравейте колеги .Въобще си нямам понятие от дизелови агрегати,за това ви питам що за мотор е AAZ. Eдин колега си купи Голф с този мотор и го интересува как е .
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш



- itan75
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
щЕ стигнеш колега,ако не ти се прецака по пътя демпферната шайбаjuve написа:Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш![]()





- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Лелеее, колега itan75, ти направо ме разби
Едва сега разбирам колко е "лош" този двигател. Недей така да отчайваш хората, че ще си кажат, че са закупили най-голямата дупка на VW
Може и да е така, но освен демпфер, обтегач на алтернатора, възможността от прегряване и още няколко "незначителни" проблема, това е едно добро, но морално остаряло возило.
Но ето, аз го търкалям вече 6-та година... Дано служи вярно поне още толкова!
Ама гадината пак е "изпила" акумулатора...

Едва сега разбирам колко е "лош" този двигател. Недей така да отчайваш хората, че ще си кажат, че са закупили най-голямата дупка на VW

Може и да е така, но освен демпфер, обтегач на алтернатора, възможността от прегряване и още няколко "незначителни" проблема, това е едно добро, но морално остаряло возило.
Но ето, аз го търкалям вече 6-та година... Дано служи вярно поне още толкова!
Ама гадината пак е "изпила" акумулатора...
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Oххх още един професор на хоризонта! Това дето си го написал щеше да бъде уместна и полезна тема ако беше написана през далечната 1994 год.Всичко друго е слама! както виждаш тези коли продължават да вървят и то по добре от някои аналози на други произвидители.А ако си забелязал има безброй теми за "помощ"на прехваления 1z мотор.itan75 написа:щЕ стигнеш колега,ако не ти се прецака по пътя демпферната шайбаjuve написа:Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш![]()
Майтапа на страна обаче от всички мотори на ВАГ този лично на мен ми е най-омразен и ще се обоснова защо. Първото нещо е че никой друг производител не се е излагал по този начин със монтирането на допълнителен и толкова капризен агрегат като Турбокомпресора да вдигне максималната мощност със само 9 к.с.
и литровата мощност със само 3 к.с
. Някои веднага ще ме опровергаят и ще кажат 4е мощността се вдига със цели 11к.с в сравнение с атмосферния вариянт,но в последните си версии монтирани най-вече в Сеат Толедо мощноста им е 68-69к.с. Другия абсурт при този дървен мотор е че по вси4ки закони на термодинамиката,когато на един мотор се сложи турбо,най-вече поради факта че площта на горивната камера остава същата,а количеството горивна смес която навлиза в цилиндъра е повече,като топлинен такъв работещ по цикъла на Дизел той трябва да е много по икономичен.Но уви при ААЗ и това условие не е така,а бе всичко при него е наобратно
,но нищо все пак и ВАГ не са безгрешни
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
За шайбите е така ..проблем .... обаче аз не мисля , че е толкова страшно това ,че дигал само толкова коня или други такива ..... мисля , че по този начин двигателя по една или друга причина е пощаден и поради това при грамотно поддържане може да се кара до безкрай
Турбото - мисля , че му идва точно колкото да не заспи , ама и това е важно .... карам една баничарка 1,9 Д и откровено мога да кажа, че без това турбо работата ще е много наакана ....баничарката , 2003 година щом стигне 3000 оборота и там си остава ... докато пасата с рев , без рев , ама си продължава методично до 150 км, където го спирам поради напреднала възраст ( макар че съм сигурен , че и още може ) За горенето - аз го карам смесено , в Пловдив и околия ми дава 6.2 - 6,6 без ръчка - за пасат тон и половина го намирам за приемливо .... ядове с електроники нямам - това го имам за много важно , защото в днешно време това е най - бъгавата част от колите , а всички са си плюли в устата и те почват : ами то това е електрониката на помпата ...не се прави ...500 лева и доставка 3 седмици
А кажи им ,че те баламосват ! Гледах едното ауди А6 2.5ТДИ ...качваха го по компири , помпи сменяха - 4000 лева за някаква оборотна , електроника за помпа - 750 лева , ала бала - не ще да пали топло и това е ! И накрая му паснаха клапаните , и още някои неща и всичко е супер - как да вярваш на такива майстори , дето са се навъдили ? Гледа си компира и всичко знае , ама му показваш едно бутало и той ти вика : Къв е тоя клапан
оле , пак се олях
ама понеже ми е жал да го трия , го пускам и него у калабалъка 




оле , пак се олях


- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Разликата в разхода с ТДИ е около литър, което хич не е малко. Моят Пасат, който е 130 к.с., на магистрала, с 4 души, климатроник и пълен багажник, при 160 км/ч ми е давал 6.35 разход.
ААЗ определено не е най-сполучливия дизелов двигател на ФВ, но при правилна експлоатация и навременна сервизна поддръжка може да изкара дълго.
ААЗ определено не е най-сполучливия дизелов двигател на ФВ, но при правилна експлоатация и навременна сервизна поддръжка може да изкара дълго.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Разликата в разхода с ТДИ е около литър, което хич не е малко.
тъй де ..все пак трябва да се плати гяволъка някак си


- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
dobrinb написа:...Моят Пасат, който е 130 к.с., на магистрала, с 4 души, климатроник и пълен багажник, при 160 км/ч ми е давал 6.35 разход.
ААЗ определено не е най-сполучливия дизелов двигател на ФВ, но при правилна експлоатация и навременна сервизна поддръжка може да изкара дълго.
Да, прав си! Но се замисли каква е разликата в годините и технологиите

Колата е била добра, но някога... Масовите ААЗ-ки са на по 14-16 години, и фактът, че повечето все още движат, без да е отварян двигателя и без да има оплаквания за драстично повишен разход за мен е доказателство, че тези агрегати са добри

Всяка кола си има недостатъци, но тук, за разлика от много други модели автомобили дефектите са серийни - т.е. знаеш откъде може да изкочи проблем. Не започват едни пълни диагностики (то и няма на какво

- itan75
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 10:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Eй смешнико това,че ти имаш труп с ААЗ мотор и незнайно защо толко много го хвалиш(сигурно щото на друг не си си и помислил поне едно кръгче да завъртиш),не ти дава право да ме обиждаш иронично с думичката "професор" още повече,че и нищо съществено не съм написал точно в тази тема. Едва ли някога си виждал и на сън отворен мотор на ААЗ и на 1ЗH2O написа:Oххх още един професор на хоризонта! Това дето си го написал щеше да бъде уместна и полезна тема ако беше написана през далечната 1994 год.Всичко друго е слама! както виждаш тези коли продължават да вървят и то по добре от някои аналози на други произвидители.А ако си забелязал има безброй теми за "помощ"на прехваления 1z мотор.itan75 написа:щЕ стигнеш колега,ако не ти се прецака по пътя демпферната шайбаjuve написа:Освен това има и значение от коя година е .... доколкото съм запознат , ето моя например като по стар няма грам електроника , ама след него , преди напълно да се изместят от ТДИ тата , на ААЗ са слагали някаква псевдо електроника по помпите и някой и друг датчик в повече .... иначе за ААз се знае ...лаком , слаб ( е как може 1.6 ТД да е с повече тряга от 1.9 ТД - мижава работа де .. ) непретенциозен ( особено ако не е издухан ) .... а бе традиционен дизел - запали ли - ще стигнеш![]()
Майтапа на страна обаче от всички мотори на ВАГ този лично на мен ми е най-омразен и ще се обоснова защо. Първото нещо е че никой друг производител не се е излагал по този начин със монтирането на допълнителен и толкова капризен агрегат като Турбокомпресора да вдигне максималната мощност със само 9 к.с.
и литровата мощност със само 3 к.с
. Някои веднага ще ме опровергаят и ще кажат 4е мощността се вдига със цели 11к.с в сравнение с атмосферния вариянт,но в последните си версии монтирани най-вече в Сеат Толедо мощноста им е 68-69к.с. Другия абсурт при този дървен мотор е че по вси4ки закони на термодинамиката,когато на един мотор се сложи турбо,най-вече поради факта че площта на горивната камера остава същата,а количеството горивна смес която навлиза в цилиндъра е повече,като топлинен такъв работещ по цикъла на Дизел той трябва да е много по икономичен.Но уви при ААЗ и това условие не е така,а бе всичко при него е наобратно
,но нищо все пак и ВАГ не са безгрешни



Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 59 госта