информация за ИСО 9001:2000

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Сря 09 яну 2008 12:20


темата я харесах и я изчетох с интерес
как напрактика стана в наща фирма-исо-то или поне основите му бяха заложени и написани от шефа(управителя) доста преди това(фирмата е с около 35 човека).естесвено има много глупости -например оцеките на доставчиците.от една страна исо-то помогна и особено в частта за боравенето с документите,но практическата страна на процеса(за самия работник) си остана същия като включим бумащината и естесвено дразненията по попълването.
от гледна точка на управителя за него естествено е по добре-може да си прави справки почти за всяко едно нещо.кои с какво качество работи,кой изпълнява новмите за време,всяка заявка на какъв етап е,и други.
е това е извода за работниците лошо,за управата добре като изключим кихането за документа




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 09 яну 2008 20:08


Ами точно затова мрънкам и аз . То системата не е направена за кеф на работниците - пази боже , няма начин да има такова нещо , обаче аз визирам практически как се усложняват нещата ...за бачкаторите , БЕЗ да има далавера за когото и да е ( в повечето случаи ) щефовете искат знамето ..... и го получават - плащат си за гяволъка , а за личния състав остава Брисането .... и особенно ако знаеш , че никой няма да го чете , освен някой си одитор и то с съвсем друга цел , ти е много кофти , ако трябва да губиш време за тая работа ! а има хора и на норми , на изработено количество , на заявки .... това пречи ! При нас човека се постара , казано честно , а още докато се изграждаше системата аз нададох кански рев и премахнаха доста простотия , ама ние говорим принципно все пак ....иначе е кой както си го направи ....


Потребителски аватар
batesecko
Мнения: 170
Регистриран на: Пет 17 ное 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batesecko » Сря 09 яну 2008 21:39


Печатницата в която работя е сертифицирана от 6 месеца+/-. Лично се занимавах с процедурата по внедряването на системата. Това е стандарт за контрола върху качеството, а не за качеството. Процедурата има няколко етапа:
1. Разработва се система от документи, внедряват се в ежедневната работа на персонала, като те засягат управленския персонал на различните нива. Струва 4-5000 лв.
2. След това след като се избере сертификационен орган или по точно казано фирмата която да издаде сертификата, се прави одит или просто казано се провежда проверка как системата работи - водят ли се различните документи и др. подобни. това нешто струва оште толкоз парички /почти/.
В общи линии ИСО не е нещо крайно необходимо. по-скоро формалност, за някои е въпрос на престиж, но мже и да помогне в някой случай, например при изпълнение на държавни поръчки и наличието при такива на условие за такав сертификат. На други системата може да помогне да ваведат ред в работата контрола на изпълнение.
Това е общо казано. Ако колегата се интересува, мога да предложа услогите на фирмата която разработи системата при нас.
Пропуснах да добавя че 6 месеца след сертифицирането се провежда одит отново и той сащо струва към 1500 лв.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Чет 10 яну 2008 0:35


pike написа:Благодаря за бързия отговор!Това за парите и нервите-ясно.А впоследствие промени ли се нещо или всичко е заради документа?Има ли някакъв последстващ контрол от страна на някой,реална полза има ли за фирмата,има ли някакви плащания след време за поддръжка на сертификата.Това са нещата,които ме вълнуват,защото нещо съм се амбицирал в тая насока,а в държавата всичко още е полулегално и се чудя има ли смисъл да бързам.


Категорично НЕ .....фирмата в която работя има 9001 от две години и 9002 преди 3 месеца.....след последния одит всичко си е по старо му...резултата е само че фирмата плати на така наречения консултант и прочие една огромна сума (200-300 000) за нищо ..ама няма начин особено ако работиш с Европа требе да си плащаш.... :screwy

п.с Имаме около 600 служителя ....и при нас цената е много солена за сертефикатите и основно бях засегнат аз(и не само) но вече си е по старому и нещата са си наред...


Потребителски аватар
batesecko
Мнения: 170
Регистриран на: Пет 17 ное 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batesecko » Чет 10 яну 2008 17:57


Цпоред мен това , че е необходим сертификата ако работиш с европа е заблуда. Работиме с Германия и Словения и досега не изискван от тях сертфикат за ИСО за нашата дейност. Може би само в определени сфери на производството.


Потребителски аватар
Божков
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Божков » Чет 10 яну 2008 22:26


Какви са пък сега тия 200-300 000? Егати сумите. Имат ли някакво покритие като обосновка защо се плащат - да не би да идват 50-60 консултанта? Или сертификатора иска нов Мерцедес всеки сезон? Това е направо злоупотреба според мен и изкривяване на нещата. Като виси 1 консултант 3-4 месеца как се оправдават 5000 лв накрая? Явно половината пари ги прибира той, другата половина работодателя му и остава резерв за "черни дни", т.е. докато подмамят друга риба.


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Пет 11 яну 2008 12:39


мисля,че колегата е добавил неволно една "0"


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Пет 11 яну 2008 14:55


сертификатът наистина е една бумага, която удостоверява определени правила и процедури, които (би следвало да) са въведени във фирмата след получаването му. Работя в новосъздадена фирма, която максимално се придържа към различни "бест" практики и други такива. Мога да кажа едно нещо, че когато това се прави с умисъл, смисъл има, и от организационна гледна точка, и от към оптимизиране на процеси и ресурси. Не всичко трябва да се спазва сляпо, напротив в операциите на фирмата се използват и доусъвършенстват само полезните за нея неща.
Не сме сертифицирани все още, но и това ще стане.

Относно бумагите, сигурно става по-тегаво, ако сертификата се изкара само защото трябва и никой не мисли за автоматизирани системи и други оптимизации на процеса след това, което си е проблем вече на самата фирма. Това е и отговор към въпроса на темата, скъпо, дълго и повече хартии. Работата на консултанта се обезсмисля, ако ти сам не знаеш какво искаш. В този смисъл: да, машина за пари е.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта