Издирвам Порше!!!!!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 10 яну 2008 17:26


Tyan написа:сега е в разцвет заради кайена ...а той е 928 с купе на разтеглена карера и 4х4 от 959 ;) естествено имам предвид че те са в основите му не че са взели частите 1:1 и са глобили .... края на 70 те години 924 измъква фирмата от сериозната финансова криза и спомага за развитието на 911 като цяло..... и скоро ще пуснат наследника на 928 4 врати седан ... както и да е 924, 944 , 928 са огромен маркентингов успех

от трите модела са произведени:

151980 - 924
113070 - 944
61056 - 928


Това за Кайена сериозно ли го говориш???
Кайен , Туарег и Q7 са едно и също шаси, с различни двигатели и купета.
Шасито се прави в Словакия, доколкото знам в завод на VW, разработка е на VW и оттам заминава за завода на Порше за дооборудване.
Имам впредвид Кайените.
И защо реши че Панамерата ще е наследник на 928, щото са с предно разположен двигател??




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Чет 10 яну 2008 17:44


защото още края на 80-те имаха идеята да направят версия с 4 врати на базата на 928 поради големия ръст в продажбите на същото ..... тогава това не стана но сега се връщат на тази концепция ..... :) и тъй като 928 е чист GT клас автомобил и панамерата се доближава до този клас като изключение правят двете врати повече .... мотор отзаде, при това боксров няма нищо общо с GT културата ...затова се приема, че панамерата е наследник а 928 :) относно горното ми пост имах предвид knowhow то е ясно, че са на една платформа...:)




Потребителски аватар
nigga
Мнения: 897
Регистриран на: Съб 16 дек 2006 13:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот nigga » Чет 10 яну 2008 20:13


аз съм много мераклия на 924исках това да бъде 1-вата ми кола но н се разбрах с нашите нщо по това отношения.само ако знате колко пъти съм гледал обявата на колгата alpinи съм се замислял - 4 хилки заем :cry:.но съм го казал:
сега правя Голфа и след това идв ред на 924. :wink:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 10 яну 2008 20:18


Veso101 написа:
Tyan написа:има едно със старите номера бяло жълто на баучер в лозенец на един паркинг .......... до една висока сграда не е карано от много години ..което не е добре за кола :cry: мислях да ги издиря и да го купя ама много ще ми станат GT-тата и спорт компактите :)

Veso101 написа:тия модели с предноразположен двигател едва не затриха фирмата навремето.
Абе Ауди....


напротив точно тия модели вдигнаха фирмата във времената на петролна криза ;) :cry:


Никак не съм съгласен с теб, а и съм го чел в много статии.
A сега защо ли няма такива модели, а фирмата е в разцвет???
Просто ако едно Порше не е със задно разположен боксер, не е Порше.


Точно благодарение на моделите 924/944/968 и 928 компания-та се изправя на крака излиза на печалба и точно тези модели с предно разположен мотор я спасяват от тежка криза :idea: :!:

Благодарение на приходите донесени от моделите 924/944 от Порше успяват да разработят 959 :!: :idea:

Това са неоспорими факти, не знам какво си чел :idea: мога да ти сканирам книги и списания за Porsche (имам не малко такива)

Причината да няма в момента модели с предно разположен мотор е менаджера на Порше Венделин Видекинг през средата на 90те години той решава в моделната гама да остана автомобили само със задно разположен мотор (точно както в добрите стари времена.

Но ето, че и в наши дни Кайен е с предно разположен мотор, а съвсем скоро ще излезне и Порше Панамера, при което пак мотора ще е отпред :idea:


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 10 яну 2008 22:14


A то оставаше и лимузина и джип със задноразположен двигател да има. :roll: :roll:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 10 яну 2008 22:28


Лимузина със задно разположен мотор има - ТАТРА mhihi


Потребителски аватар
Grizzlito
Мнения: 732
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:11
Автомобил: Volkswagen T5 4motion
Двигател: AXE 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Grizzlito » Чет 10 яну 2008 23:00


това за идеята за 4 врати през 80те на базата на 928 е истина и съм го виждал в едно списание роад енд трак от 80те докато живеех в бахрейн но ми се вижда издевателство,


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 11 яну 2008 8:19


Интересно писание за актив. диф. 4wd на порш 959

Porsche 959's PSK system - the most sophisticated


Изображение

Until today, Porsche 959's PSK (Porsche-Steuer Kupplung) system is still the only one which make use of variable torque split for maximum traction under normal conditions. In most of the time, torque split between front and rear is 40:60, that is, the same as the car's weight distribution. In hard acceleration, weight transfer to the rear axle increases traction in the rear tyres while reduces traction in the front. Then PSK will transfer up to 80% torque to the rear axle in order to make better use of traction. On slippery road (even tyre slip is yet to occur), 50:50 torque slit is used. In any time, computer determines the torque split ratio by analysing parameters such as throttle position, steering angle, g-force and even turbo boost. Therefore PSK system provides optimum traction under all conditions, unlike other 4WD systems which can only varies torque split whenever tyre slip occurs.

Mechanism


Porsche PSK uses a multi-plate clutch instead of center differential. You may call it a "differential clutch" as well. The multi-plate clutch has 6 pairs of frictional plate, each pair is independently controlled by computer and actuated by hydraulic pressure. This simply equals to 6 independent clutches.


To make this system work, the front and rear driveshafts must run at different speed in normal condition. (so 959 adopted a pair of front tyres with 1% larger diameter than the rear's) Because of the speed difference between front and rear driveshafts, the 2 frictional plates of each independent clutch are rotating relatively to each other. When apply hydraulic pressure to the first clutch, a small amount of torque will transfer to the front axle. But note that the two driveshafts cannot be fully locked up unless all 6 clutches are locked simultaneously.

Now, you may see how it works: lock up 2 clutches, 3 clutches ... and the torque to front wheels will be increased, subsequently, torque split could be 50:50 if all the clutches are fully engaged. Of course, all these action is controlled by computer.

This is only for "normal" condition. Like other 4WD systems, when tyre slip occurs, most of the torque could be
sent to either axle.

What about energy loss and wear due to the slipping clutches? As the speed difference is very small, Porsche claimed energy loss is no greater than 0.4% of the power developed by the engine. As for wear, the clutch is dimensioned that it was negligible and caused no problem during the whole life span.



Advantage: Variable torque split even in normal condition. Best use of traction.
Since computer monitors and controls everything, theoretically it can cope with any normal or abnormal condition without being limited by the design of mechanical parts. The result is fast response and adaptive.

Disadvantage: Heavy and expensive
Who use it ? Porsche 959 only


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Пет 11 яну 2008 21:56


в един двор в центъра има изоставено 924, както и 968 но то е в движение ще проверя адреса и ще ти го пратя на ЛС
всъщност 924, в последствие 944 и 968 са т.н. народни поршета, които за жалост не се радват на особена почит. Те се опитват да да повторят успеха първо на karmann ghia /type 14 и type 34/ на фолквваген. През 1968 г. на конвеира на тип 34 започва производството на Фолкваген-Порше 914/4 и 914/6, които също имат успех, разбира се не както карманн джия, но порше решават да продължат ... предно и задно окачване от ФВ костенурка 1303, само че с дискови спирачки...двигатели от ауди, но с променени маслени помпи и картери и дизаин от 80те.
все пак това е евтин начин да се качиш на порше :roll:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Сря 30 яну 2008 21:06


asentm написа:все пак това е евтин начин да се качиш на порше :roll:


чудна колица която с наближаване на пролета желанието ми за продажба намалява ( а знам че тогава би се продала) :lol: както и да е гаража си е нейн :lol:

За информация , вчера купих за колата нови свещи (denso), капачка и палец (bosch) и това за 30лв :lol: (ползвам отстъпка) :lol: на това ако не му се казва евтина подръжка незнам :twisted:


Потребителски аватар
alpine_j
Мнения: 253
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 1:33
Автомобил: Golf Country
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alpine_j » Сря 30 яну 2008 22:31


Ей тука едно заглавие на списание ...
Изображение



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 83 госта