Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vwowner
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Мнениеот vwowner » Сря 28 сеп 2005 8:27


Значи колата е Vento 93, мотор е ААМ Моно с газово. Имам загуба на охладителна течност. Направих основен преглед на всички съединения. Хванах един теч и го отстраних, но загубата продължава. Забелязах нещо много странно! Мога да развия капачката на изравнителното казанче само при студен или не много топъл мотор. защото при загрял мотор, в момента в който тръгна да развивам започва да изхвърля антифриз. Иначе колата не загрява и перката включва нормално. Маркучите при загрял двигател са нормално твърди.
Чувал съм, че някои VW мотори работели при по високо налягане на охладителната система ама чак пък толкова... Смятам че в моя случай нещо не е наред защото най-малкото как мога да долея течност при загрят мотор, ако се наложи...
Та помагайте пичове штот иде зима... :cry:




Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Сря 28 сеп 2005 8:34


а имаш ли парно в купето като загрее колата?


Потребителски аватар
vwowner
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwowner » Сря 28 сеп 2005 9:12


Парното ранботи нормално


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4228
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 28 сеп 2005 9:22


охладителната система ти е под налягане - ако си учил физика ще знаеш че точката на кипене се повишава когато течността е под налягане. така няма да ти заври водата дори при 110-115 градуса.
не се опитвай да отвориш капачката при загрял мотор - сваляш налягането и веднага почва да кипи.
гледай за течове само при загрял мотор (вкл. перка), защото вероятно църцори само при повишено налягане.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Гарнитура на главата

Мнениеот wili98 » Сря 28 сеп 2005 9:24


Ако не мирише на газ от охл. казанче, набива изгорели газове в системата...
Премери си компресията и ще стане ясно.

Можеш да си погледнеш и буталата с едно фенерче. Ако някое от тях е като чисто ново без нагари бягай да сменяват гарнитурата....
Операцията е 100-200 лв зависи къде я правиш и какво още ще сменяш...


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3036
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 28 сеп 2005 9:34


Има едно малко маркуче на разширителя отгоре, извади го и виж дали като работи колата пръска течност оттам.
Ако не , то в другия край на маркуча дето е тази пластмасовата джиджавка разпробии отвора с бургия 3мм ! НА РЪКА !
Виж си също уплътнението на капачката на разширителя и дали е затегната хубаво капачката!
В 99% от случайте е от тези неща! Този мотор можеш да го счупиш само ако си го карал без масло или охлаждане много км.
Има и вариант да е издухала гарнитура, но първо провери другите.
Успех, колега!


Потребителски аватар
vwowner
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwowner » Сря 28 сеп 2005 9:50


На другия край на маркуча дето е тази пластмасовата джиджавка...
Имаш предвид тази дето е на радиатора ли?


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3036
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 28 сеп 2005 10:27


На другия край на тънкото маркуче! Отпред на двигателя .... една черна пластмасова уйовина с много маркучи! :!:


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Сря 28 сеп 2005 13:39


Това,че изхвърля охладителна течност когато отвориш капачката на разширителния съд при загрял мотор е напълно нормално-това е затворена система под налягане.Ако не ти надува маркучите и не изхвърля и при студен двигател и не мирише на изгорели газове от разширителното казанче,вероятно гарнитурата на главата ти е наред,стига и да не сълзи от някъде/откъм купето няма как да видиш дали сълзи или не/.Виж дали не ти изхвърля антифриз през преливника на казанчето,дето е скрит под една черна пластмаса на разширителя откъм страната на левия калник.Провери капачката на разширителния съд дали клапана и работи нормално.Виж и дали нямаш теч от водната помпа.Ако не установиш никакви течове и въпреки това продължава да ти губи антифриз,сменяй гарнитура на главата,дори и да не са налице типичните синдроми за изгоряла гарнитура.При мен на мотора-1.8ABS на Пасат смених гарнитура защото случайно забелязах леко сълзене на антифриз от предния край на гарнитурата,а преди това не ми даваше никакви симптоми на изгоряла гарнитура,дори не губеше охладителна течност забележимо повече от нормалното .На Голфа 1.6ABUпък ми губеше доста охладителна течност през преливника/писал съм за това във форума/и той се оправи като му смених гарнитурата на главата.


Потребителски аватар
vwowner
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 24 авг 2005 9:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwowner » Пон 17 окт 2005 9:08


Здравейте компанията,
Направих така, както писа madmen. Наистина от маркучето, което идва от пластмасовата джаджа с многото работи на нея нецъркаше течност. Разпробих внимателно с бургия 3мм и течност потече веднага. Отвора небеше запушен, а просто никога не е съществувал защото излизаха пластмасови стружки. Сега ще гледам дали загубата на охладителна течност ще продължи.
Забелязах обаче следното:
- колата започна да работи на 85 градуса, а не на 90 както преди и рядко достига 90.
- преди когато мотора е загрял нормално, течността в изравнителното казанче се покачваше над чертата max с около 2см, а сега си стои на едно място.
- маркучите станаха май малко по-твърди от преди.

Ако може madmen да каже нормално ли е това след разпробиването и защо този отвор не е пробит заводски. След като там има маркуче, значи по него все пак от време на време трябва да минава течност.


botito
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 03 яну 2007 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Мнениеот botito » Чет 29 апр 2010 17:34


Малко стара тема използвам, но да питам от къде в Пловдив да си купя читава капачка за разширителното казанче. Колата е голф 3 ААМ двигател

Последна промяна от botito на Чет 29 апр 2010 18:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Мнениеот my heart iS iCe » Чет 29 апр 2010 17:41


botito написа:Малко стара тема използвам, но да питам от къде в Пловдив да си купя читава капачка за разширителното казанче

За каква кола колега ? По-добре иди до някоя морга, вземи си от там поне са оригинални, докато в магазините са нови, самоче ментета :012:


Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Мнениеот Zlobomir » Чет 29 апр 2010 22:39


Не е разпробит отвора по две причини, за които се сещам сега:

1. Има и мотори без преливник, може би радиаторът е замислен като универсален, а е сменен и собственикът не е знаел.
2. Просто фабрично пресата не си е свършила работата. При мен по това маркуче, при студен мотор, запамване и празен ход се вижда как хвърля до средата на гърловината. То моторът ми е различен, но това е доста общо. За по-твърдите маркучи, може, ако сега системата работи "пълноценно" с по-голям дебит. :roll:

П. С. Мхм, тема на 5 години. Нищо де, написаното остава вярно.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19694
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Мнениеот radotom » Пет 30 апр 2010 13:50


Zlobomir написа:П. С. Мхм, тема на 5 години. Нищо де, написаното остава вярно.

Пък разправят, че Перник и Рудозем били миньорските градове! mhihi mhihi mhihi

Относно капачката на колегата - наистина от морга е най-добре.
И в Ауто+ ги има, ама не важат!


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 140
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: VW Passat ALLTRACK
Двигател:

Re: Странен проблем с охлаждането. Дайте съвет, че иде зима...

Мнениеот zevsa » Сря 14 юли 2010 21:39


някой неможе ли да качи снимки на въпроснта операция или поне част от нея?предполагам много хора черпят инфо от тук и ще бъде много полезно да има някакъв снимков материал за това па макар и беден.по така посочените обяснения не става съвсем ясно каде как се разпробива.айде със здраве :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта