Извинявам се предварително за това, че повтарям темата ама съм сигурен, че такова чудо не сте чували а камоли да сте виждали (а питате ли ме мене).
Не знам от къде да започна по напред така, че карам отначало.
Имам голф 3 - 1,8 моноинжекция, 1992г., с ГЗ.
От три години имам проблем с парното който така и не е отстранен на 100 %. Ето за какво става на въпрос:
Първата зима след като купих колата разбрах, че нама никакво парно и се почнаха едни мъки.
Първо смених термостата - беше счупен, но температурата на датчика продължи да си показва 60 градуса.Помислих че термостата е менте и го смених втори път, при което разлика на уреда за температурата никаква - 60 - мах 70 градуса. После смених датчика за температурата и започна да си показва нормално 80 - 90 градуса няма лете няма зиме. Въпреки това парно пак нямаше. После разбрах за калапите и занитих отворите с едни ламаринки. Последва леко подобрение на парното но незначително. След това махнах тройниците на изпарителя на газовата и вързах всичко последователно - пак без ефект. После смених водната помпа - пак без ефект. И така след като смених всичко по охладителната система един колега ми каза, че проблема може да е от капачката на разширителното казанче. Купих капачка и я смених и дето се вика стана половин-чудо, т. е почна да духа топло но не горещо. После след всички смени които направих забелязах, че почва да има хубаво парно но след като вдигна 2500 - 3000 оборота. Като паднат оборотите обаче и особенно на празен ход почва да духа хладно. Не виждам какво повече може да се смени. И така до лятото на 2007г. Не знам дали има някаква връзка но лятото се появи и друг проблем:
Температурата на таблото започна да показва 100 - 110 градуса а долния маркуч от радиатора (към термостата) беше студен и не ми върти перката. После постепенно ми загрява долния маркуч и температурата му се изравнява с тази на горния, а малко след това и перката се включва, като в същото време температурата на таблото започва да пада и става 80 - 90 градуса. за всеки случай смених датчика на перката. И така няколко пъти 5 - 10 минути след запалването температурата на таблото показва 100-110 градуса, долния маркуч е студен, после започва да за грява и достига температурата на горния, и малко след това включва перката. Друг път обаче температурата си показваше 70 градуса, и долния маркуч започва да се затопля, а към 80 - 83 вклюваше перката. Закарах я в сервиз да премерят температурата и се оказа, че вдига 75 - 80 градуса и включва перката, макар че според мен трябва да е 92-94. Майстора каза че не прегрява и няма проблем да си карам спокойно. За късмет след прегледа температурата на датчика никога не ми е показвала повече от 85 геадуса.
До тука пак добре, обаче дойде зимата, т.е. сега.
В момента положението е следното датчика на таблото показва 70 градуса след като съм минал около 12 километра за 30-40 минути в София, като последните 7-8 километра са по цариградско шосе. Слизам от колата и я оставям да работи на място, през това време пипам долния маркуч на радиатора, които е студен. Колата работи още около 5-6 минути на място като подавам от време на време газ до 2000 - 2800 оборота. температурата почти не мърда от 70 градуса. След това време долния маркуч започва да загрява (термостата отваря) и температурата му според мен се изравнява с тази на горния. Датчика на таблото показва малко над 70 градуса. След още 3-4 минути на място и подаване на газ, датчика показва 73-74 градуса и перката започва да върти. Върти не повече от минута и изклюва а датчика показва пак 70 градуса и това на място след като вече е работила повече от 40 - 45 минути общо.
През това време парното духа топло ( но не горещо). Започва да духа почти горещо около 2500 - 3000 оборота. Като паднат оборотите (на свободен ход) започва да намаля топлото и почва да духа хладен въздух, само на първа степен на вентилатора духа горе долу топло а иначе хладно.
И от тука мойте няколко въпроса:
При толкова много възможни повреди как да разбера кое точно е, без да сменям пак всичко.
1. Как да разбера дали температурата на таблото е вярна (дали работи уреда на таблото), или не работи датчика който е отпред на маркуча за радиатора, без да купувам нов датчик, че това ще ми е третия.
2. Дали може да е от термостата, при положение, че сега зимата отваря доста късно - както казах след около 30 минути каране и 10 мин работа на място.
3. Може ли слабото парно да е от капачката на разширителното казанче, ако тази която купих е някакъв ментак и не прави нормално налягане в системата. Дали да си купя една оригинална втора употреба.
4. Може ли радиаторчето на парното и изпарителя да се свържат последователно, без тройници както е в момента и дали така парното ще е по добро или може да има проблем лятото. Според някои майстори с тройник ималопо добро парно. А дали е така..........някои ако е пробвал да каже.
Пропуснах да кажа, че лятото имаше малък теч от съединението между маркуча от двигателя и тройника за парното и изпарителя. След като го стегнах с една скоба а след това и с две теча намаля но не спря. От време на време при студен двигател капе по малко, около 300 - 400 грама на месец. Поради тази причина сипах добавка за запушване на дупки всякакви но без голям резултат - тече си от време на време. са мо не знам дали добавката не е запушила радиатирчетио за парното което както казах смених по миналата есен.
Е тва е проблема който има цялостно решение да казва, че иначе лошо.
Проблеми с Парно и Охладителна система.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Здравей lio и
Бая сага е било, братче!
Температурата на антифриза можеш да я премериш с известна точност в разширителния съд. Има термометри, които си мерят до тази температура. Ако не успееш да намериш такъв, може да ползваш мултицет с термосонда (по 5-7 лв. са), като пуснеш термосондата в казанчето. Вероятно ще имаш някой и друг градус разлика м/у темп. в казанчето и тази в мотора, но не прекалено много. По този начин ще си провериш показнието на уреда, а и датчика на вентилатора на радиатора.
Относно течащия маркуч- мисля, че поставянето на запушващи добавки е било грешка! Вероятно маркуча е сцепен отпред от старост. Ако не можеш да намериш нов такъв просто е трябвало да отрежеш едно малко парче от края му. Сега най-вероятно радиаторчето на парното е задръстено от добавката
Странното поведение на термостата може да се обясни по 2 начина: Кофти термостат или пробив в гарнитурата м/у цилиндър и охладителна система. Дано да е първото, защото второто е повече парички
Обяснението е, че при прекалено високо налягане в охладителната система термостата се оказва притиснат и не успява да отвори. Донякъде това може да обясни и теча от маркуча на фланеца (ако се окаже, че не е напукан), както и липсата на парно. Радиаторчето се явява най-високата точка и се получава въздушна възглавница. Следствието е слабо или липсващо парно.
Провери след 25-30 минути работа дали маркучите не са прекалено твърди. При пропуск на вода към цилиндър се получава и 'измиване' на някоя от свещите, т.е. да е напълно чиста от нагар, но при положение, че караш на газ това може да те обърка.
Най-сигурната проверка е да отидеш в сервиз, където имат индикатор за наличието на СО в охладителната система. Представлява едно като голяма пипета с две отделения, запълнени с течност (реактив). Засмуква се въздух над казанчето и ... тръгне ли реактива вътре да позеленява... лошо!

Бая сага е било, братче!

Температурата на антифриза можеш да я премериш с известна точност в разширителния съд. Има термометри, които си мерят до тази температура. Ако не успееш да намериш такъв, може да ползваш мултицет с термосонда (по 5-7 лв. са), като пуснеш термосондата в казанчето. Вероятно ще имаш някой и друг градус разлика м/у темп. в казанчето и тази в мотора, но не прекалено много. По този начин ще си провериш показнието на уреда, а и датчика на вентилатора на радиатора.
Относно течащия маркуч- мисля, че поставянето на запушващи добавки е било грешка! Вероятно маркуча е сцепен отпред от старост. Ако не можеш да намериш нов такъв просто е трябвало да отрежеш едно малко парче от края му. Сега най-вероятно радиаторчето на парното е задръстено от добавката

Странното поведение на термостата може да се обясни по 2 начина: Кофти термостат или пробив в гарнитурата м/у цилиндър и охладителна система. Дано да е първото, защото второто е повече парички

Обяснението е, че при прекалено високо налягане в охладителната система термостата се оказва притиснат и не успява да отвори. Донякъде това може да обясни и теча от маркуча на фланеца (ако се окаже, че не е напукан), както и липсата на парно. Радиаторчето се явява най-високата точка и се получава въздушна възглавница. Следствието е слабо или липсващо парно.
Провери след 25-30 минути работа дали маркучите не са прекалено твърди. При пропуск на вода към цилиндър се получава и 'измиване' на някоя от свещите, т.е. да е напълно чиста от нагар, но при положение, че караш на газ това може да те обърка.
Най-сигурната проверка е да отидеш в сервиз, където имат индикатор за наличието на СО в охладителната система. Представлява едно като голяма пипета с две отделения, запълнени с течност (реактив). Засмуква се въздух над казанчето и ... тръгне ли реактива вътре да позеленява... лошо!

Според мен термостатът ти е наред - при сегашните температури той постоянно отваря,затваря,полуотворен е или полузатворен и т.н.,затова маркучите на радиатора ти не са еднакво топли.Със сигурност температурният датчик за показанията на таблото не ти е верен,което не влияе на правилната работа на перката (твоята си работи нормално).Щом на празен ход нямаш парно,а при форсиране духа топло има въздух в системата.За да си сигурен в обезвъздушаването трябва да разкачиш последователно входящия и изходящия маркучи на парното,за да се увериш,че през радиаторчето минава (влиза и излиза) вода или антифриз.Можеш дори да откачиш разширителното казанче и да го държиш високо,а някой да форсира двигателя.Ако си сигурен,че си обезвъздушил и няма топло,сменяй радиаторче на парното.
- stefan_milk
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
- Контакти:
- stancorotax
- Мнения: 159
- Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
абе колега, от всичко което чета разбирам, че:
1) имаш проблеми в радиатора на парното (запушен), който е дозапушен с добавката за течове
2) след като са ти мерили температурата и е ок, а на таблото показва друго, значи не ти е верен уреда - или проблеми с датчика, с уреда на таблото, или с кабела/контактите (провери първо това)
капачката на съдчето малко е подобрила нещата при запушено радиаторче, но не би трябвало да влияе ако не е запушено
1) имаш проблеми в радиатора на парното (запушен), който е дозапушен с добавката за течове
2) след като са ти мерили температурата и е ок, а на таблото показва друго, значи не ти е верен уреда - или проблеми с датчика, с уреда на таблото, или с кабела/контактите (провери първо това)
капачката на съдчето малко е подобрила нещата при запушено радиаторче, но не би трябвало да влияе ако не е запушено
Re: Проблеми с Парно и Охладителна система.
[quote="lio77"]Извинявам се предварително за това, че повтарям темата ама съм сигурен, че такова чудо не сте чували а камоли да сте виждали (а питате ли ме мене).
Не знам от къде да започна по напред така, че карам отначало.
Имам голф 3 - 1,8 моноинжекция, 1992г., с ГЗ.
В момента положението е следното датчика на таблото показва 70 градуса след като съм минал около 12 километра за 30-40 минути в София, като последните 7-8 километра са по цариградско шосе. Слизам от колата и я оставям да работи на място, през това време пипам долния маркуч на радиатора, които е студен. Колата работи още около 5-6 минути на място като подавам от време на време газ до 2000 - 2800 оборота. температурата почти не мърда от 70 градуса. След това време долния маркуч започва да загрява (термостата отваря) и температурата му според мен се изравнява с тази на горния. Датчика на таблото показва малко над 70 градуса. След още 3-4 минути на място и подаване на газ, датчика показва 73-74 градуса и перката започва да върти. Върти не повече от минута и изклюва а датчика показва пак 70 градуса и това на място след като вече е работила повече от 40 - 45 минути общо.
През това време парното духа топло ( но не горещо). Започва да духа почти горещо около 2500 - 3000 оборота. Като паднат оборотите (на свободен ход) започва да намаля топлото и почва да духа хладен въздух, само на първа степен на вентилатора духа горе долу топло а иначе хладно.
И от тука мойте няколко въпроса:
При толкова много възможни повреди как да разбера кое точно е, без да сменям пак всичко.
1. Как да разбера дали температурата на таблото е вярна (дали работи уреда на таблото), или не работи датчика който е отпред на маркуча за радиатора, без да купувам нов датчик, че това ще ми е третия.
2. Дали може да е от термостата, при положение, че сега зимата отваря доста късно - както казах след около 30 минути каране и 10 мин работа на място.
3. Може ли слабото парно да е от капачката на разширителното казанче, ако тази която купих е някакъв ментак и не прави нормално налягане в системата. Дали да си купя една оригинална втора употреба.
4. Може ли радиаторчето на парното и изпарителя да се свържат последователно, без тройници както е в момента и дали така парното ще е по добро или може да има проблем лятото. Според някои майстори с тройник ималопо добро парно. А дали е така..........някои ако е пробвал да каже.
Така значи абсолютно същата история и при мен-работи колата загрява като си я карам до 85гр и в момента в,който спра на светофар и отива на 70гр.,но аз съм сменил радиаторче на парното и ми духа топло още след 5 мин.от запалването на колата.не мога да разбера защо ми отива темп.на 70гр като съм на място ,а като се движа ми отива на 85гр.-термостата ми отваря перката ми върти и ми отчита 70гр.
Значи ето какво съм направил аз-сменил съм два датчика за темп.на таблото и не е 100% от тях,таблото смених с друго работещо да не е от него/тъпия стабилизатор/не е и от него,термостата щом отваря и ми включва перката не е и от негои вече нямам идея от къде може да е-ще я карам скоро в Аутоюнион на четец да видим всички датчици и кабели,че ще и мамата...Ако открия нещо или ти откриеш пиши,че и аз съм полудел....
П.п радиаторчето на парното ти е за смяна -почти съм сигурен,но това ти е единия проблем
Не знам от къде да започна по напред така, че карам отначало.
Имам голф 3 - 1,8 моноинжекция, 1992г., с ГЗ.
В момента положението е следното датчика на таблото показва 70 градуса след като съм минал около 12 километра за 30-40 минути в София, като последните 7-8 километра са по цариградско шосе. Слизам от колата и я оставям да работи на място, през това време пипам долния маркуч на радиатора, които е студен. Колата работи още около 5-6 минути на място като подавам от време на време газ до 2000 - 2800 оборота. температурата почти не мърда от 70 градуса. След това време долния маркуч започва да загрява (термостата отваря) и температурата му според мен се изравнява с тази на горния. Датчика на таблото показва малко над 70 градуса. След още 3-4 минути на място и подаване на газ, датчика показва 73-74 градуса и перката започва да върти. Върти не повече от минута и изклюва а датчика показва пак 70 градуса и това на място след като вече е работила повече от 40 - 45 минути общо.
През това време парното духа топло ( но не горещо). Започва да духа почти горещо около 2500 - 3000 оборота. Като паднат оборотите (на свободен ход) започва да намаля топлото и почва да духа хладен въздух, само на първа степен на вентилатора духа горе долу топло а иначе хладно.
И от тука мойте няколко въпроса:
При толкова много възможни повреди как да разбера кое точно е, без да сменям пак всичко.
1. Как да разбера дали температурата на таблото е вярна (дали работи уреда на таблото), или не работи датчика който е отпред на маркуча за радиатора, без да купувам нов датчик, че това ще ми е третия.
2. Дали може да е от термостата, при положение, че сега зимата отваря доста късно - както казах след около 30 минути каране и 10 мин работа на място.
3. Може ли слабото парно да е от капачката на разширителното казанче, ако тази която купих е някакъв ментак и не прави нормално налягане в системата. Дали да си купя една оригинална втора употреба.
4. Може ли радиаторчето на парното и изпарителя да се свържат последователно, без тройници както е в момента и дали така парното ще е по добро или може да има проблем лятото. Според някои майстори с тройник ималопо добро парно. А дали е така..........някои ако е пробвал да каже.
Така значи абсолютно същата история и при мен-работи колата загрява като си я карам до 85гр и в момента в,който спра на светофар и отива на 70гр.,но аз съм сменил радиаторче на парното и ми духа топло още след 5 мин.от запалването на колата.не мога да разбера защо ми отива темп.на 70гр като съм на място ,а като се движа ми отива на 85гр.-термостата ми отваря перката ми върти и ми отчита 70гр.
Значи ето какво съм направил аз-сменил съм два датчика за темп.на таблото и не е 100% от тях,таблото смених с друго работещо да не е от него/тъпия стабилизатор/не е и от него,термостата щом отваря и ми включва перката не е и от негои вече нямам идея от къде може да е-ще я карам скоро в Аутоюнион на четец да видим всички датчици и кабели,че ще и мамата...Ако открия нещо или ти откриеш пиши,че и аз съм полудел....
П.п радиаторчето на парното ти е за смяна -почти съм сигурен,но това ти е единия проблем

- sashobas
- Щастлив голфаджия
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
При него филма беше страшен.Първо сменихме радиаторчето на парното защото се спука.После се наду единия мъркуч на радиатора после то скобите изпускаше леко антивриз после главата на земята пълен ремонта на главата с нови водачи гумички и пасване на клапани и всичко се оправи.Сега няма никви проблеми. Има парно на 6.
Симптомите при него бяха същите както горе описаните.
Симптомите при него бяха същите както горе описаните.
sashobas написа:При него филма беше страшен.Първо сменихме радиаторчето на парното защото се спука.После се наду единия мъркуч на радиатора после то скобите изпускаше леко антивриз после главата на земята пълен ремонта на главата с нови водачи гумички и пасване на клапани и всичко се оправи.Сега няма никви проблеми. Има парно на 6.
Симптомите при него бяха същите както горе описаните.
Аз грижи с парното нямам за разлика от колегата

- sashobas
- Щастлив голфаджия
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Проблема с парното беше от клапата защото като сменяхме радиаторчето на парното не обърнахме внимание на клапите а те се бяха скъсали и за това нямаша парно.dxd написа:sashobas написа:При него филма беше страшен.Първо сменихме радиаторчето на парното защото се спука.После се наду единия мъркуч на радиатора после то скобите изпускаше леко антивриз после главата на земята пълен ремонта на главата с нови водачи гумички и пасване на клапани и всичко се оправи.Сега няма никви проблеми. Има парно на 6.
Симптомите при него бяха същите както горе описаните.
Аз грижи с парното нямам за разлика от колегата
открих единия проблем
За съжаление както каза radotom "лошо... лошо..." - в сервиза индикатора на СО взе че позеленя - вкарва гзове в системата. Сега трябва за сменям гарнирура на главата. В този сервиз ми казаха 26 лева гарнитурата и 120 лева за смяната.
лошо ... лошо...
После ако не се оправи пак ше му мислим - за сега гарнитура.
лошо ... лошо...
После ако не се оправи пак ше му мислим - за сега гарнитура.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта