A някой пробвал ли е системата за подгряване на двойката.
Долу под предната броня има един вход за щепсел и ми казаха че там се включвало в контаката и се подгрявал мотора.Тази система била произведена за скандинавските страни.
два пъти подгряване на свещи?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
don hose написа:A някой пробвал ли е системата за подгряване на двойката.
Долу под предната броня има един вход за щепсел и ми казаха че там се включвало в контаката и се подгрявал мотора.Тази система била произведена за скандинавските страни.
Коя двойка - в бележника, или влюбената на пейката ?
Тези системи са задължителни за нови коли, внасяни в скандинавските страни от някоя си година. Подгряват маслото и/или антифриза. Не са лошо нещо, но където има развита инфраструктура (изводи с 220 В по местата за паркиране). Иначе много смисъл няма.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 07 ное 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
много интересен отговор
Много интересен отговор има логика да е така.Но практиката показва че и да изчакам 5-8 секунди след като лампата за подгряване на свещие изгасне пак понякого има проблем с паленето.Всъщност да ви кажа след студовете съм доволен от една добавка-има си ефект не толкова за паленето а за работата на мотора.
- galaboff
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз лично стартирам с едно подгряване и досега не съм имал проблеми. Най-ниската температура, на която съм палил беше -15 по компютър. Притесняваше ме това, че горивния ми филтър е на 15хил.км, но се оказа, че явно не е натрупал много гадости...
Иначе откак е тоя студ съм с OMV Alpin Diesel, странно , но колата харчи по-малко с половин до един литър на 100км и няма грижи на струдено
Добавка ползвах миналата зима - Castrol TDA, на -7 с обикновена нафта нямах грижи, самоче с обикновена нафта от Лукойл колата харчи към 8.5-8.9 по компютър, с Алпин-а е 7.8-8.1
Иначе откак е тоя студ съм с OMV Alpin Diesel, странно , но колата харчи по-малко с половин до един литър на 100км и няма грижи на струдено

Добавка ползвах миналата зима - Castrol TDA, на -7 с обикновена нафта нямах грижи, самоче с обикновена нафта от Лукойл колата харчи към 8.5-8.9 по компютър, с Алпин-а е 7.8-8.1
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Миналата седмица в Четвъртък когато котурника ме остави на пътя
от съмнение вода в нафтата. Смених горивния филтър. Беше студено и нищо не излезе от него. Прибрах го на топло за 24 часа да видя дали, ще има нещо.
Размрази се като го отворих потече лигава сменс примесен с какви ли не боклуци
как не ме е оставил на пътя до сега незнам. Кой знае какви боклуци и какво блато е на дъното на резервоара. Голям мерак имам да го почистя.
Сега с новия филтър само се надявам пак да не замръзне нещо там и да си ходя на работа лека по лека

Размрази се като го отворих потече лигава сменс примесен с какви ли не боклуци


Сега с новия филтър само се надявам пак да не замръзне нещо там и да си ходя на работа лека по лека

И според мен няма смисъл да се подгрява 2 пъти особено зимата.Просто единствения ефект е че акумулатора се натоварва повече в и без това натоварената екстремна обстановка.Лично съм палил при -12 с едно подгряване и не съм палил при -6 с 5 подгрявания.Смятам че е по важно нафтата да идва на време и без въздух.
- garfi
- Мнения: 11
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костинброд
Dobromirski написа:Колко ли учудени ще останете когато Ви кажа, че подгряването на свещите и лампата на таблото за потгряване на свещите са съвсвм различни неща.
Лампата на таблото изгасва, когато свещите достигнат ОПТИМАЛНА температура за палене. Свещите продължават да подгряват още около 10-15 секунди след това и ако НЕ запалите релето прекратява ненужното подаване на напрежение към тях. Ако запалите, свещите продължават да работят до 2500 оборота или достигане на минимална температура на двигателят. С така нареченото "двойно подгряване" в действителност НИЩО не правите. Просто, ако искате свещите да подгреят допълнително, изчакайте още 5-6 секунди след като лампата на таблото е угаснала и палете
Това е така и съм го забелязал при пежо боксер! Около 15сек. след изгасването на лампата за подгряване се чува как изключва релето и въпреки това повтарям. При -20 градуса преди седмица в Габрово не ми помогна двойното подгряване но си мисля, че вината беше главно в нафтата която беше Лукойл. Както и да е запали с много мъка и отивам в Търново спирам да зареждам в Петрол и ме посрещат с репликата "не можем да ви продадем нафта" и си помислих че им е свършила, след това спирам на Лукойл, там ми казват че помпата за нафтата им отказала. Защо ли? Отивам след това в ОМВ, кеф ти обикновенна нафта, кеф ти алпин дизел няма ядове! Вкарах и някаква добавка против замръзване и на другата сутрин запали като топъл.
- Denko_be_maina
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Като чета мненията и ми става смешно
Последна промяна от Denko_be_maina на Пет 14 мар 2008 1:43, променено общо 1 път.
- Kartala
- Мнения: 660
- Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Denko_be_maina написа:Като чета мненията и ми става смешно
чувал съм а и са ми казвали че добрия дизелов двигател дори и без подрев трябва да запали от раз 1/4 оборот на вала
но понеже караме 15-20 годишни коли сме седнали да си говорим как нямало смисал от 2 подрева на свещите
господа нека помислим какво прави свеща аджеба а
а ако имаме незправни разпръсквачи който пишкат !?
а ако 1 свещ не работи
не ти се отдава мисленето що ти не запалиш без да подгряваш

Dobromirski написа:Колко ли учудени ще останете когато Ви кажа, че подгряването на свещите и лампата на таблото за потгряване на свещите са съвсвм различни неща.
Лампата на таблото изгасва, когато свещите достигнат ОПТИМАЛНА температура за палене. Свещите продължават да подгряват още около 10-15 секунди след това и ако НЕ запалите релето прекратява ненужното подаване на напрежение към тях. Ако запалите, свещите продължават да работят до 2500 оборота или достигане на минимална температура на двигателят. С така нареченото "двойно подгряване" в действителност НИЩО не правите. Просто, ако искате свещите да подгреят допълнително, изчакайте още 5-6 секунди след като лампата на таблото е угаснала и палете
колега, посочи ми една причина поради която свещите да продължават да подгряват при работещ двигател? Иначе за двойното подгряване съм съгласен , двойно, тройно петорно, при TDI е все тая

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
cosmo написа:колега, посочи ми една причина поради която свещите да продължават да подгряват при работещ двигател? Иначе за двойното подгряване съм съгласен , двойно, тройно петорно, при TDI е все тая
Първо, мисля че двете ти изречения си противоречат.
Второ, може ли да отговоря аз ?
Причината е фактът, че двигателят е "запалил" (заработил) не значи автоматично, че температурата в горивната камера (главата) е тази, която трябва за оптималното запалване. Затова свещите не греят постоянно - има си датчици, има си компютър да решава. С допълнителното греене (след запалването) се постига по-мека работа на двигателя, с по-малко вибрации -> по-дълъг живот; отделно от това двигателят (респективно водачът) разполага с пълните възможности на двигателя веднага след запалването.