два пъти подгряване на свещи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Нед 06 яну 2008 10:51


A някой пробвал ли е системата за подгряване на двойката.
Долу под предната броня има един вход за щепсел и ми казаха че там се включвало в контаката и се подгрявал мотора.Тази система била произведена за скандинавските страни.




Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Нед 06 яну 2008 11:08


Rabbit_TDI написа:И аз отвреме на време подгрявам по два пъти ,ама като се замисля май разликата е никва.
:да:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 06 яну 2008 11:35


don hose написа:A някой пробвал ли е системата за подгряване на двойката.
Долу под предната броня има един вход за щепсел и ми казаха че там се включвало в контаката и се подгрявал мотора.Тази система била произведена за скандинавските страни.

Коя двойка - в бележника, или влюбената на пейката ?
Тези системи са задължителни за нови коли, внасяни в скандинавските страни от някоя си година. Подгряват маслото и/или антифриза. Не са лошо нещо, но където има развита инфраструктура (изводи с 220 В по местата за паркиране). Иначе много смисъл няма.


mikeetschi
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

много интересен отговор

Мнениеот mikeetschi » Нед 06 яну 2008 21:03


Много интересен отговор има логика да е така.Но практиката показва че и да изчакам 5-8 секунди след като лампата за подгряване на свещие изгасне пак понякого има проблем с паленето.Всъщност да ви кажа след студовете съм доволен от една добавка-има си ефект не толкова за паленето а за работата на мотора.


Потребителски аватар
tisho_tch
Мнения: 879
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Троян * Skoda Fabia II - 1.6TDI *

Мнениеот tisho_tch » Нед 06 яну 2008 21:10


...и тя е :?:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 06 яну 2008 23:33


Dobromirski написа:...Просто, ако искате свещите да подгреят допълнително, изчакайте още 5-6 секунди след като лампата на таблото е угаснала и палете :wink:

:wink: :да:


Потребителски аватар
galaboff
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 03 ное 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот galaboff » Пон 07 яну 2008 7:01


Аз лично стартирам с едно подгряване и досега не съм имал проблеми. Най-ниската температура, на която съм палил беше -15 по компютър. Притесняваше ме това, че горивния ми филтър е на 15хил.км, но се оказа, че явно не е натрупал много гадости...
Иначе откак е тоя студ съм с OMV Alpin Diesel, странно , но колата харчи по-малко с половин до един литър на 100км и няма грижи на струдено :)
Добавка ползвах миналата зима - Castrol TDA, на -7 с обикновена нафта нямах грижи, самоче с обикновена нафта от Лукойл колата харчи към 8.5-8.9 по компютър, с Алпин-а е 7.8-8.1


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пон 07 яну 2008 10:06


Миналата седмица в Четвъртък когато котурника ме остави на пътя :( от съмнение вода в нафтата. Смених горивния филтър. Беше студено и нищо не излезе от него. Прибрах го на топло за 24 часа да видя дали, ще има нещо.
Размрази се като го отворих потече лигава сменс примесен с какви ли не боклуци :shock :shock как не ме е оставил на пътя до сега незнам. Кой знае какви боклуци и какво блато е на дъното на резервоара. Голям мерак имам да го почистя.

Сега с новия филтър само се надявам пак да не замръзне нещо там и да си ходя на работа лека по лека :?


Б100
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Б100 » Съб 12 яну 2008 13:11


И според мен няма смисъл да се подгрява 2 пъти особено зимата.Просто единствения ефект е че акумулатора се натоварва повече в и без това натоварената екстремна обстановка.Лично съм палил при -12 с едно подгряване и не съм палил при -6 с 5 подгрявания.Смятам че е по важно нафтата да идва на време и без въздух.


Потребителски аватар
garfi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Мнениеот garfi » Съб 12 яну 2008 14:01


Dobromirski написа:Колко ли учудени ще останете когато Ви кажа, че подгряването на свещите и лампата на таблото за потгряване на свещите са съвсвм различни неща.
Лампата на таблото изгасва, когато свещите достигнат ОПТИМАЛНА температура за палене. Свещите продължават да подгряват още около 10-15 секунди след това и ако НЕ запалите релето прекратява ненужното подаване на напрежение към тях. Ако запалите, свещите продължават да работят до 2500 оборота или достигане на минимална температура на двигателят. С така нареченото "двойно подгряване" в действителност НИЩО не правите. Просто, ако искате свещите да подгреят допълнително, изчакайте още 5-6 секунди след като лампата на таблото е угаснала и палете :wink:

Това е така и съм го забелязал при пежо боксер! Около 15сек. след изгасването на лампата за подгряване се чува как изключва релето и въпреки това повтарям. При -20 градуса преди седмица в Габрово не ми помогна двойното подгряване но си мисля, че вината беше главно в нафтата която беше Лукойл. Както и да е запали с много мъка и отивам в Търново спирам да зареждам в Петрол и ме посрещат с репликата "не можем да ви продадем нафта" и си помислих че им е свършила, след това спирам на Лукойл, там ми казват че помпата за нафтата им отказала. Защо ли? Отивам след това в ОМВ, кеф ти обикновенна нафта, кеф ти алпин дизел няма ядове! Вкарах и някаква добавка против замръзване и на другата сутрин запали като топъл.


Потребителски аватар
Denko_be_maina
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Denko_be_maina » Вто 15 яну 2008 1:53


Като чета мненията и ми става смешно

Последна промяна от Denko_be_maina на Пет 14 мар 2008 1:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
garfi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Мнениеот garfi » Вто 15 яну 2008 15:19


Да, ако говорим за "чист" дизелов двигател както му казват. Карал съм камион мерцедес по-стар от мен което го прави набор 197? и при него нямаше подгряване и палеше както ти казваш , но това мисля го има само при големите двигатели


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот Kartala » Вто 15 яну 2008 17:03


Denko_be_maina написа:Като чета мненията и ми става смешно
чувал съм а и са ми казвали че добрия дизелов двигател дори и без подрев трябва да запали от раз 1/4 оборот на вала
но понеже караме 15-20 годишни коли сме седнали да си говорим как нямало смисал от 2 подрева на свещите
господа нека помислим какво прави свеща аджеба а
а ако имаме незправни разпръсквачи който пишкат !?
а ако 1 свещ не работи

не ти се отдава мисленето що ти не запалиш без да подгряваш :evil:


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Вто 15 яну 2008 19:09


Dobromirski написа:Колко ли учудени ще останете когато Ви кажа, че подгряването на свещите и лампата на таблото за потгряване на свещите са съвсвм различни неща.
Лампата на таблото изгасва, когато свещите достигнат ОПТИМАЛНА температура за палене. Свещите продължават да подгряват още около 10-15 секунди след това и ако НЕ запалите релето прекратява ненужното подаване на напрежение към тях. Ако запалите, свещите продължават да работят до 2500 оборота или достигане на минимална температура на двигателят. С така нареченото "двойно подгряване" в действителност НИЩО не правите. Просто, ако искате свещите да подгреят допълнително, изчакайте още 5-6 секунди след като лампата на таблото е угаснала и палете :wink:


колега, посочи ми една причина поради която свещите да продължават да подгряват при работещ двигател? Иначе за двойното подгряване съм съгласен , двойно, тройно петорно, при TDI е все тая :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 15 яну 2008 19:24


cosmo написа:колега, посочи ми една причина поради която свещите да продължават да подгряват при работещ двигател? Иначе за двойното подгряване съм съгласен , двойно, тройно петорно, при TDI е все тая :)

Първо, мисля че двете ти изречения си противоречат.
Второ, може ли да отговоря аз ?
Причината е фактът, че двигателят е "запалил" (заработил) не значи автоматично, че температурата в горивната камера (главата) е тази, която трябва за оптималното запалване. Затова свещите не греят постоянно - има си датчици, има си компютър да решава. С допълнителното греене (след запалването) се постига по-мека работа на двигателя, с по-малко вибрации -> по-дълъг живот; отделно от това двигателят (респективно водачът) разполага с пълните възможности на двигателя веднага след запалването.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: IvanMan, pe6o__ и 65 госта