Стопена ролка и "хвърлен" пистов ремък

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Стопена ролка и "хвърлен" пистов ремък

Мнениеот blagoykata » Съб 12 яну 2008 11:37


Искам да покажа резултата от блокирал лагер на ролката. Като купих колата нея и ремъка не съм ги сменял (пистовия ремък беше чисто нов).

Изображение

Изображение

Дано съм подсетил поне някой да си провери този възел (за всеки случай)!




Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 12 яну 2008 12:22


Старите хора са казали :012: ,"Не бъди скъп на триците и евтин на брашното",кат си я взел що не си ги сменил и тех ,а :don't worry


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Съб 12 яну 2008 13:08


не знаех, че се сменят и те ... :oops:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 12 яну 2008 16:50


Тююю... кофти!
Някакви други поражения има ли?
Ти сам ли ги сменя нещата?
Много мразя да видя някой майстор в сервиз, че гледа, че нещо друго по колата не е в ред, ама да каже: 'Аааа... човека само за еди кое си ми каза!'
Добре, де! Той е казал, за което е знаел! Ти за къв си, че да не го предупредиш и за другото, пък той вече си прави сметката...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 12 яну 2008 17:00


Между другото внимавай каква са ти сложили или си си сложил понеже моята,която ми я сложиха в Хеед'91 изкара 4000км и сега вие.Мислех,че е от алтернатора понеже не очаквах ролката да сдаде багажа толкова бързо ама....е на.
Доколкото се ориентирам тази ролка е на пистовия ремък за алтернатора и компресора за климатика (ако имаш)?
Успех!


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Съб 12 яну 2008 17:03


Здрасти колега!
За твое успокоение,на мен се случи същото нещо.Горната гривна излезе напред и опря в перката на вентилатора.Беше студено и последния не се въртеше за охлаждане - малкия дявол,нали,щото перки,радиатори...не помисляй за резултати.Тази ролка преработих като монолитна и сега карам без ефекта на еднопосочен съединител.Има няма 9-10 хил км,без лоши признаци.Като свалях алтернатора му смених лагери,колектор и четки.Мисля нормално за 10 годишни коли да имат повреди тук там.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 12 яну 2008 17:47


б-ИВАН написа:Здрасти колега!
За твое успокоение,на мен се случи същото нещо.Горната гривна излезе напред и опря в перката на вентилатора.Беше студено и последния не се въртеше за охлаждане - малкия дявол,нали,щото перки,радиатори...не помисляй за резултати.Тази ролка преработих като монолитна и сега карам без ефекта на еднопосочен съединител.Има няма 9-10 хил км,без лоши признаци.Като свалях алтернатора му смених лагери,колектор и четки.Мисля нормално за 10 годишни коли да имат повреди тук там.

Ам...една дребна подробност - при нас "В3 и В4" тази ролка е обтягаща за ремъка и вътрешната и част е закрепена неподвижно към двигателя (посредством една пружина и метално рамо в моя случай).Като и се повреди лагера започва да издава странни звуци и след това в даден момент блокира,ремъка започва да приплъзва и се къса след кратко време.
При теб доколкото разбирам става дума за така наречения "температурен вискосъединител" на перката за охлаждане (при В5 двигателя нали е надлъжен).Общо взето едно време ги пълнеха със един специален силикон и става на "твърда връзка" ;)
Успех!


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Съб 12 яну 2008 20:14


zfa159 написа:
б-ИВАН написа:Здрасти колега!
За твое успокоение,на мен се случи същото нещо.Горната гривна излезе напред и опря в перката на вентилатора.Беше студено и последния не се въртеше за охлаждане - малкия дявол,нали,щото перки,радиатори...не помисляй за резултати.Тази ролка преработих като монолитна и сега карам без ефекта на еднопосочен съединител.Има няма 9-10 хил км,без лоши признаци.Като свалях алтернатора му смених лагери,колектор и четки.Мисля нормално за 10 годишни коли да имат повреди тук там.

Ам...една дребна подробност - при нас "В3 и В4" тази ролка е обтягаща за ремъка и вътрешната и част е закрепена неподвижно към двигателя (посредством една пружина и метално рамо в моя случай).Като и се повреди лагера започва да издава странни звуци и след това в даден момент блокира,ремъка започва да приплъзва и се къса след кратко време.
При теб доколкото разбирам става дума за така наречения "температурен вискосъединител" на перката за охлаждане (при В5 двигателя нали е надлъжен).Общо взето едно време ги пълнеха със един специален силикон и става на "твърда връзка" ;)
Успех!

Не не - грешката е моя,не догледах както трябва снимките.Много ми заприлича на шайбата на алтернатора.Изглеждаше по същия начин като се окоти.Съжалявам...
Обтягаща ролка с пружина е и при мен на Б5...сменяна но,гаранция - въпрос.


Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Съб 12 яну 2008 20:24


колега, аз като взех колата ги смених тия работи, и момчето от сервиза беше коректно да ми каже, иначе и аз не знаех :oops: , сега всичко е ок, сменяй и не се притеснявай


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Съб 12 яну 2008 22:59


radotom написа:Тююю... кофти!
Някакви други поражения има ли?
Ти сам ли ги сменя нещата?


Други поражения, за радост моя, няма! Сам си ги смених - свалям гумата, шайбата с ремъка (три имбусни болта) и тогава поставям пистовия ремък (минава и през компресора на климито).
Лошото в ситуацията беше, че тръгнах да си купувам частите към другия край на града, като ми светеше червената лампа на алтернатора и закъсах (аку-то се изтощи) на булевард в пиковия 17ч :oops:

По-горе колега писа, че е направил ролката монолитна ..., аз се замислям дали да не я врътна от дурал и два хубави капсуловани лагера :roll:


б-ИВАН
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 25 мар 2007 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот б-ИВАН » Нед 13 яну 2008 7:23


blagoykata написа:
radotom написа:Тююю... кофти!
Някакви други поражения има ли?
Ти сам ли ги сменя нещата?


Други поражения, за радост моя, няма! Сам си ги смених - свалям гумата, шайбата с ремъка (три имбусни болта) и тогава поставям пистовия ремък (минава и през компресора на климито).
Лошото в ситуацията беше, че тръгнах да си купувам частите към другия край на града, като ми светеше червената лампа на алтернатора и закъсах (аку-то се изтощи) на булевард в пиковия 17ч :oops:

По-горе колега писа, че е направил ролката монолитна ..., аз се замислям дали да не я врътна от дурал и два хубави капсуловани лагера :roll:[/quot
Уви колега,грешката е моя и аз те подведох явно.Ти много добре си написал - РОЛКА и даже снимки,ама аз недогледах и ми заприлича на шайбата на динамото.Та - нея преработих,колкото до притискащата ролка - и тя може да се направи,що не.Даже със възможност за смяна на лагерчетата,но майсторите ще останат без работа.


Потребителски аватар
Ico74
Мнения: 179
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Ico74 » Нед 13 яну 2008 9:57


колеги и аз е имам същата ролка някои може ли да каже кви пари е и ква марка препоръчвате


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Нед 13 яну 2008 10:06


Моята е марка Trucktec и струва 28лв от Евро 07


Потребителски аватар
angel71
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 10:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Стопена ролка и "хвърлен" пистов ремък

Мнениеот angel71 » Нед 13 яну 2008 10:27


[quote="blagoykata"]Искам да покажа резултата от блокирал лагер на ролката. Като купих колата нея и ремъка не съм ги сменял (пистовия ремък беше чисто нов).
Здравейте!Гледам горните снимки и тръпки ме побиват :laser Преди 2 месеца си взех и аз PASSAT 1.9 TDI AZ 1994г смених това онова а тази ролка оставих за последно(другия месец) :banghead:Добре че е форума ,че доста неща можеш да видиш без да испиташ на свой гръб : vw fen


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 15 яну 2008 11:35


Въпросната ролка и при мен издаваше накакви звуци още като взех колата , само че аз си поиграх и свалих капсуловката на лагера , измих го и го смазах. При условие че не е разбит а леко останал без смазка реших че ще кара така и ето вече 20К километра си го карам без проблеми и без шум. Разбира се процедурата си я направих на собствен риск.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта