Газова бутилка
- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Газова бутилка
Ако модераторите решат да я трият темата.Питането ми е следното през зимата ако завием бутилката примерно с едно одеало да не и е толкова студено ще има ли файда??Аз пробвах сложих едно родопско одеало върху нея и ми гори по-малко?Гореше 15 градско сега 12?Не ми се се смейте искам някой компетентен да се изкаже,защото съм си правил експерименти с туристическа бутилка като седи на терасата едвам гори а като я залея яко с топла вода и седи на топло гори като змей та по тая логика си завих и газовата бутилка поне малко от малко да и е топло.
- sashobas
- Щастлив голфаджия
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 23:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Тази разлика в разхода е сигурно от различна газ по качесвена или каране на по дълги разтояния.При мен като карам на къси разтояния ми гори 15газ на по дълги става въпрос за градско каране гори 12л.Ако има файда то тя не мисля че ще е толкова голяма 3л.При тея студове газовите не са най икономичното гориво а напротив гори почти колкото на бензин в левове.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Завива се нещо дето дава някаква топлина или го топлиш и за да не изстине за 2 часа ами да позабавиш например да изстине за 12.
Иначе разхода при мен си е нормален, за извънградско последните дни в мъглите карах с 50-80 и ми падна под 8. Иначе в града се върти около 10. Понеже си сменях мястото на бутилката карах малко само на бензин- направо под 10 не падна, голямо набутване.
Това е вярно ако се използва газова фаза както е при битовите бутилки. При автомобилите няма такова нещо щото се работи с течна фаза, все едно да се твърди същото за бензина.
Иначе разхода при мен си е нормален, за извънградско последните дни в мъглите карах с 50-80 и ми падна под 8. Иначе в града се върти около 10. Понеже си сменях мястото на бутилката карах малко само на бензин- направо под 10 не падна, голямо набутване.
Когато газовата бутилка е на студено 20 30% от газа си остава в нея.За това когато е на топло всичката газ излиза.С родопското одеяло изразходваш почти всичката газ
Това е вярно ако се използва газова фаза както е при битовите бутилки. При автомобилите няма такова нещо щото се работи с течна фаза, все едно да се твърди същото за бензина.
Последна промяна от dandan на Нед 13 яну 2008 13:20, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хора....вие луди ли сте?
Един съвсем физичен въпрос (физиката ми е слабост
)
Според вас одеялото какво прави - топли?
Съвсем не.
Релано топленето от одеялото се получава смо поради една причина - човешкото тяло излъчва топлина а одеялото я задържа да не излиза навън да топли околкния въздух.Затова колкото по-дебело и колкото повече са одеялата толкова ни е по-топло.Именно затова ако има кой да те топли се стопляш по-бързо (двама топлят обема въздух под одеялото едновременно
).
Бутилката като е ледена особено след като я заредим какво се получава - отделя студ.Като я завием какво правим - не даваме на студа да излезе навън около нея
Ако в колата се стопли и бутилката се стопли - да има,има файда от цялата работа понеже бутилката ще остане по-топла по-дълго време.
Иначе по повод газта и таплото наистина има логика,защото в газта има и други вещества,които се изкачават нагоре а самия пропан-бутан остава долу ниско,където е и сондата на бутилката
Обаче това с одеялото.....ме разби.
Разхода е различен поради качеството на газта.Пробвай да го махнеш и да засечеш наново.А и за разхода има значение дали навън е -15 или -5 все пак.Условията трябва да са равни за да е коректен експеримента.
Успех!
Един съвсем физичен въпрос (физиката ми е слабост

Според вас одеялото какво прави - топли?
Съвсем не.
Релано топленето от одеялото се получава смо поради една причина - човешкото тяло излъчва топлина а одеялото я задържа да не излиза навън да топли околкния въздух.Затова колкото по-дебело и колкото повече са одеялата толкова ни е по-топло.Именно затова ако има кой да те топли се стопляш по-бързо (двама топлят обема въздух под одеялото едновременно

Бутилката като е ледена особено след като я заредим какво се получава - отделя студ.Като я завием какво правим - не даваме на студа да излезе навън около нея

Ако в колата се стопли и бутилката се стопли - да има,има файда от цялата работа понеже бутилката ще остане по-топла по-дълго време.
Иначе по повод газта и таплото наистина има логика,защото в газта има и други вещества,които се изкачават нагоре а самия пропан-бутан остава долу ниско,където е и сондата на бутилката

Обаче това с одеялото.....ме разби.
Разхода е различен поради качеството на газта.Пробвай да го махнеш и да засечеш наново.А и за разхода има значение дали навън е -15 или -5 все пак.Условията трябва да са равни за да е коректен експеримента.
Успех!
- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
газ
При -17 градуса си имаше файда градско каране като си загря колата на 80 градуса си прехвърлих на газ нормално а на бакшишите до мен им замръзнаха на 2-ма изпарителите и дигнаха по 100 градуса щото нямаха циркулация.Май лудия си ти!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- The Officer
- Мнения: 247
- Регистриран на: Сря 27 юни 2007 23:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: газ
amikus написа:При -17 градуса си имаше файда градско каране като си загря колата на 80 градуса си прехвърлих на газ нормално а на бакшишите до мен им замръзнаха на 2-ма изпарителите и дигнаха по 100 градуса щото нямаха циркулация.Май лудия си ти!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Явно нямаш на идея,че изпарителя и бутилката са безкрайно разлини неща.Изпарителя си се грее от двигателя и ако не е загрял двигателя, наистина замръзва и става както си описал.Бутилката и да я завиваш и да не я завиваш няма особен ефект.
Не са ли малко прекалени тези удивителни дето си ги изписал при положение,че и без друго мнението ти не е много по темата "завиване на бутилката с одеяло" а по-скоро си казал нещо съвсем вярно ама нищо общо с темата.
По повод дали съм луд не смао ти ами и много други хора,твърдят че съм ама това са подробности

- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
газ
Пуснах темата защото исках да се дискутира дали има полза,икономия на гориво не е излишна на никой и помолих някой компетентен да даде мнение.Комшията слага под двигателя на дизеловия бус печка с 2 реотана да го топли например през ноща.Виждал съм и акумулатор увит с парче мокет да му е топло.Аз много добре знам къде е изпарителя ама предполагам има значение газта с каква температура влиза в него.
- Snejoky
- R.I.P
- Мнения: 1049
- Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на село
Re: газ
amikus написа:Аз много добре знам къде е изпарителя ама предполагам има значение газта с каква температура влиза в него.
Точно тази роля играе изпарителя, да преобразува газта от течна в газообразна. А бутилката и в юрган да я увиеш, ефекта си е същият.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: газ
Snejoky написа:amikus написа:Аз много добре знам къде е изпарителя ама предполагам има значение газта с каква температура влиза в него.
Точно тази роля играе изпарителя, да преобразува газта от течна в газообразна. А бутилката и в юрган да я увиеш, ефекта си е същият.
Именно!
Акумулатора има друга идея да е увит - по време на работа на двигателя той се затопля понеже едно,че е в същия кош и второ понеже се зарежда.С идеята да не избяга тази топлина от него се увива в разни платове,найлони и т.н.Също така като завъртиш сутрин той се загрява доста в началото заради големия ток и тези платове и найлони задържат тази топлина.
По повод греенето на буса това се прави с цел да не стане много гъсто маслото и сутринта акумулатора по-лесно да успее да завърти стартера съответно двигателя защото дизелите са с големи кубатури и бая компресия т.е. се развъртат бая по-трудно.
Оценявам идеята ти да задържиш топлината на буилката ама както при горния пример с акумулатора първо трябва да я стоплиш.Иначе задържаш около нея студа,който тя сама генерира.Когато зареждаш бутилката се получава ефекта на хладилника :
един газ тече под налягане по една тънка тръба и в даден момент се разширява в огромен спрямо тръбичката обем.При това той разко понижава своята температура.Което охлажда твоята бутилка поне малко.Разбира се пропан-бутана не е фреон ама го има този ефект.Хладилниците около камерите си имат стереупор понеже той пречи на обмена на температура с околоната среда (топлообмена).Същото постигаш с твоето одеяло като заивеш бутилката.
Реално от физична гледна точка за дадено време ти постигаш точно обратния ефект на търсения от теб - задържаш газта в бутилката охладена по-дълго време след като я заредиш и след като загрееш колата и бутилката задържаш температурата по-висока известно време.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Газова бутилка
amikus написа:...Аз пробвах сложих едно родопско одеало върху нея и ми гори по-малко?Гореше 15 градско сега 12?Не ми се се смейте ...


- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
?
Айде катинара
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта