Наводнен автомобил при отрицателни температури - ПОМОЩ!!!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Наводнен автомобил при отрицателни температури - ПОМОЩ!!!

Мнениеот Anbuch » Нед 13 яну 2008 18:26


Двама от колегите ми ги сполетя една голяма трагедия! Точно над работното ми място има един язовир ,на който стената се е разрушила и водата със страшна сила ги е заляла. Слава Богу няма човешки жертви ,но ситуацията е била напълно въазможно.

Единият колега кара Аскона бензин 1.3 84 г - хукнал е да се спасява без колата . Тя е била залята до капака си и благодарение на една сграда водата не я е отнесла (останала е неподвижно). Но сега е напълно замръзнала (дори и амортисьорите са замръзнали - при натиск колата не се навежда). Опита се да я запали на дугият ден ,но се чува само едно цък-цък и това е! Ясно е ,че и стартера и е замръзнал ,но след като го размрази дали да я пали! Няколко човека изказаха мнение ,че през ауспуха може да е влязла вода в двигателя

Другият колега е с Ситроен Ксантия дизел 1.9 ТДИ 95г .Той е идвал да спасява другият и колата е била ударена от голямата вълна и изхвърлена на около 50 метра! За съжаление е загаснала сама (мяй е засмукал вода двигателя през въздушният филтър или може да е от друго?)После е извадил контактният ключ и в суматохата е дръпнал ръчната! Сега колата е НАПЪЛНО ЗАЛЕДЕНА и пътна помощ дори не може да я измъкне. Змръзнали са колела,съеденител всички врати(без багажника),амортисьори и какво ли още не. Ако е възможно от ауспуха двигателят да засмуче вода, то Ситроена със съгурност го е направил ,а за Асконата не е 100% сигурно

Колите нямат автокаско! Ако някой може да даде идеи нещо.... :idea:




Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Geleto » Нед 13 яну 2008 18:29


Може и през въздушния филтър да влезе вода в двигателя. Най - добре на репатрак и в топъл гараж, хале....


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Нед 13 яну 2008 18:33


Много лоша случка.Важното е че те са се отарвали.


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Нед 13 яну 2008 18:34


Ужас... Тия сигуно са пълни с вода. Трябва някъде в сервиз да се закарат.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Нед 13 яну 2008 18:34


Да викат полиция и да си вадят нужните протоколи и т.н и да съдят ... който трябва :!:
Иначе за колите ... трябва да се видят от автомонтьор преди да се прави каквото и да за да не стане по-лошо


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Нед 13 яну 2008 18:52


Да ги дигнат с електро(мото)карче на платформа и топъл гараж и като се размръзнат ще се мисли какво да се прави.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Нед 13 яну 2008 19:16


абе как ще се качи по ауспуха вода, като двг е над аспуха? тди-то най-вероятно е е смукнало от филтъра, което значи нов двг или сериозен ремонт на този. асконата е по вероятно нищо да й няма, но не бива да се пали, докато не се изпари всичката вода от карбуратора. най-добре да поседят на топло няколко дена.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 13 яну 2008 19:44


кат се размръзнат, свалят се свещи и на двете коли..
да повъртят малко да изкарат всичко де що има вода ако има у цилиндрите..
компири и чуствителна електроника... ги слагат на парно да се греят една две вечери.. да изкарат всичкото влага..

дизела ако може да се погледне дали се върти на ръка нормално или да не е скъсал разпр. вал.. или дали не е прескочил зъб нещо..

и после квот сабля покаже.. след обратното сглабянее ;)


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

вода

Мнениеот shotik » Нед 13 яну 2008 21:47


Ако е залят мотора, водата която е влезла през възд.филтър,ауспух или отдушник в картера,то трябва да се смени масло,да се измие ,защото водата е кална и твърди частици ако минат през зъбната маслена помпа,през магистралата за мазане-колянов вал,лагери ще ги съсипе.Отделно ако е влязла и в горивния резервоар,ще запуши карбуратор или инжекциони,дюзи и др.,също може да замръзне.Само на размръзване и затопляне ,водата нвма да се изпари,когато е в големо количество.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта