Предполагам проблем в него, ама не знам как да го докажа.
Ето ги симптомите :
-откакто съм я взел си задържа оборотите за момент около 2000 като пусна педала.Момента трае около 1 секунда на бензин.
-първоначално предположих мудна ламбда сонда и я откачих от куплунга и.Ресет на комп-а и си го пуснах без да я закачам - няма промяна.
-след това я смених с нова за да съм сигурен - отново ресет на комп-а и пак нищо.
-смених стъпковото моторче за всеки случай - нищо.
-след това забелязах следното (сега по студовете)
- сутрин като запаля първите 10-тина минути няма проблем и си работи като пушка.След 10-тина минути започва да се лигави като се постопли.
След това сложих газова.С ламбда контрол.Прихваща се сигнала от ТПС-а и от ламбда сондата.
Ефекта беше поразителен.На бензин си продължи да си е така.На газ обаче се побърка - задържа доста време оборотите на 2000.Въртях изпарител,ръчках,тормозих...не и не.Като тръгна на дълъг път в един момент (след 100-тина км пробег) ламбда контрола записва грешка и забива.Оправя се с рестарт - две излизания извън София - две грешки.
Дадоха ми съвет да спра емулацията на ламбда сонда - не помогна да не се задържат оборотите на газ.На бензин започна да пише грешка след грешка и се омаза тотално.
Та понеже ламбда сондата я смених а и сутрин тя загрява за около 1-2-до 5 минути едва ли е от нея понеже проблема го има след 10-тина. Съшо така я откачам и нищо не се променя.Другото общо между двете е само ТПС-а а той може да ошашави както ЕКУ-то и да го кара да се държи така,така и ламбда контрола и да го забие порядъчно с грешна информация.
Та питането ми е дали има възможност (някаква) проблема да ми е в него и как може да се изтества какво вади,къде го вади,кога го вади и работи ли перфектно или е бъгав.
Благодаря!



1.8 моно ABS как се тества ТПС, центровка на запалването ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
1.8 моно ABS как се тества ТПС, центровка на запалването ?
Последна промяна от zfa159 на Пон 14 яну 2008 23:14, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ако си добре с руския, предполагам ще намериш полезна инфотмация за ТПС...
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=63213
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=63213
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм добре....даже съм инвалид с този език ама...опитах.
Единственото,което разбрах бяха цифри ама като не знам как да ги приложа е все едно нищо.Има една табличка за мерене на съпротивлението между крачетата ама не разбрах при какви условия са дадените съпротивления за да може да ги премеря.Иначе да си изнамеря осцилоскоп или мултицет не ми е ама никакъв проблем ама трябва да знам как да го тествам (което е описано в текста ама не го разбирам :( ).
Иначе по принцип като ново колко струва това удоволствие - чувал съм разни стряскащи цени и затова подпитвам понеже ако е от него ще трябва да се сменя.
Благодаря!
Единственото,което разбрах бяха цифри ама като не знам как да ги приложа е все едно нищо.Има една табличка за мерене на съпротивлението между крачетата ама не разбрах при какви условия са дадените съпротивления за да може да ги премеря.Иначе да си изнамеря осцилоскоп или мултицет не ми е ама никакъв проблем ама трябва да знам как да го тествам (което е описано в текста ама не го разбирам :( ).
Иначе по принцип като ново колко струва това удоволствие - чувал съм разни стряскащи цени и затова подпитвам понеже ако е от него ще трябва да се сменя.
Благодаря!
Последна промяна от zfa159 на Пон 14 яну 2008 22:46, променено общо 1 път.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами сместа за да е богата трябва нещо да я прави такава.Предварението никога не съм го гледал какво е понеже след смяната на ангренажа и биха някаква центровка и айде.
И аз мисля,че сместа ми е богата ама докато не я сложа на стенд най-малкото със стробоскоп няма как да видя центровката и т.н.
Иначе имам ТАП ама и с него и без него проблема си го има и си е все същия.
Искаше ми се да проверя ТПС-а дали не прави някакъв проблем и тогава да разколачвам колата.Ако ида на газаджия е ми завърти делкото някъде си за да работи нормално а идеята да имам ТАП е да работи нормално и на бензин (нещо,което той няма да съобрази като я регулира).
Затова искам да проверя всичко,да я закарам да и се направи центровка на бензин както трябва да е със сигурност (сегашната явно нещо куца),да я покарам известно време да видя как се държи и ако няма проблем да я карам на газаджия да я регулира на газ както трябва.
Факт е,че сутрин на студено няма проблеми.Единия вариант е да е скапан датчика на моното за топлината ама съм го мерил и не е от него.Другия вариант е делкото е да извъртяно нанякъде при центровката и да е направена "на око".Което донякъде обеснява разхода от 12-14/100 бензин без климатик и нещението да върви.
Място за читава центровка на бензин в София? (Хеед'91 категорично отпада понеже оттам се върна така).
Благодаря!
И аз мисля,че сместа ми е богата ама докато не я сложа на стенд най-малкото със стробоскоп няма как да видя центровката и т.н.
Иначе имам ТАП ама и с него и без него проблема си го има и си е все същия.
Искаше ми се да проверя ТПС-а дали не прави някакъв проблем и тогава да разколачвам колата.Ако ида на газаджия е ми завърти делкото някъде си за да работи нормално а идеята да имам ТАП е да работи нормално и на бензин (нещо,което той няма да съобрази като я регулира).
Затова искам да проверя всичко,да я закарам да и се направи центровка на бензин както трябва да е със сигурност (сегашната явно нещо куца),да я покарам известно време да видя как се държи и ако няма проблем да я карам на газаджия да я регулира на газ както трябва.
Факт е,че сутрин на студено няма проблеми.Единия вариант е да е скапан датчика на моното за топлината ама съм го мерил и не е от него.Другия вариант е делкото е да извъртяно нанякъде при центровката и да е направена "на око".Което донякъде обеснява разхода от 12-14/100 бензин без климатик и нещението да върви.
Място за читава центровка на бензин в София? (Хеед'91 категорично отпада понеже оттам се върна така).
Благодаря!
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Колега поздрави за ентусиазма:)
имам графики на съпротивлението във функция от ъгъла за нашите ТПС, ако изкаш ми даи меил да ти ги пратя. Би могъл да смъкнеш и на твоя тази зависимост и да ги сравниш.
Пробвай да се свържеш с колегата ivo123, който също би могъл да ти даде ценни съвети относно това задържане на оборотите около 2000!.
При мен проблема също го имаше , но на газ. Май се оказа че съм попрекалил с предварението, и освен това направих нова настройка на изпарителя (ловато).
Малко не е за тази тема, но скромните ми опити показват че при нашите двгатели оборотите трябва предино да се гласят от пластмасовият винт, бронзовият се навива до край.
И накрая с риск да не се отлконявам от темата, изкам да попитам в тези студове нормално ли е сутринта като се запали двигателя на бензин, известно време докато е студен да работи на около 1100 . ..... 1200 оборота?
имам графики на съпротивлението във функция от ъгъла за нашите ТПС, ако изкаш ми даи меил да ти ги пратя. Би могъл да смъкнеш и на твоя тази зависимост и да ги сравниш.
Пробвай да се свържеш с колегата ivo123, който също би могъл да ти даде ценни съвети относно това задържане на оборотите около 2000!.
При мен проблема също го имаше , но на газ. Май се оказа че съм попрекалил с предварението, и освен това направих нова настройка на изпарителя (ловато).
Малко не е за тази тема, но скромните ми опити показват че при нашите двгатели оборотите трябва предино да се гласят от пластмасовият винт, бронзовият се навива до край.
И накрая с риск да не се отлконявам от темата, изкам да попитам в тези студове нормално ли е сутринта като се запали двигателя на бензин, известно време докато е студен да работи на около 1100 . ..... 1200 оборота?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
zfa159 написа:ivo123 написа:ако си добре с руския, предполагам ще намериш полезна инфотмация за ТПС...
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=63213
....!
Само неможах да разбера нова графитена плочка ли са монтирали или по някакъв начин са оправили пътечките?
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
ivo123 написа:mafiota написа:изкам да попитам в тези студове нормално ли е сутринта като се запали двигателя на бензин, известно време докато е студен да работи на около 1100 . ..... 1200 оборота?
напълно нормално е
Защото някой колеги казват че независимо от това ДВГ трябва да си кове на номиналните обороти на ПХ

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Да споделя развитието по въпроса.
-сутринта започнах с едно телефонно обаждане до магазина да видя колко струва.....седнете здраво - 1420лв (върви заедно с цялата основа на моноблока и затова цената е такава).Разбира се само с доставка.
С цел да видя все пак изобщо имам ли проблем с него направих друга манерва (понеже нямам време в момента да седна да го меря какво вади като напрежение и съпротивления).
-откачих клемата на акумулатора за да ресетирам компота.
-махнах си предпазителя на ламбда контрола за да не ми се бърка в ситуацията.
-след час закачих клемата и карам само на бензин.Минал съм около 35км.
За мое шастие проблема в началото го нямаше ама сега започва да се проявява и то осезаемо.Карам си само на бензин за да си трупа грешки комп-а и да ги изчета после какви са.
Утре рано сутринта съм на диарностика при един познат (да види как е центровката на запалването,да четем грешки с VAG-Com,да видим как е зацепен ангренажния ремък и т.н. и т.н.)
Преди малко като тръгнах да се прибирам а паля на сравнително загрял двигател около 80 градуса да е бил (загряла я изгасих и след 20-тина минути запалих отново) и потеглих.КАто стигнах около 1800 оборота настъпих рязко педала докрай.Резултата много ми хареса - колата заби муцуна,задържа около 1500 оборота и после ми залепи езика на челото от ускорението.Това 100% е забило някаква грешка в комп-а и е признак,че има нещо криво още на бензин.След това нямаше проблеми.
Утре стробоскопа ще си каже дали аванса и е в много или има нещо друго.
Аз на газ добавям още 3 градуса от ТАП така,че има логика ако на бензин ми е много и насадя още 3 градуса на газ да е още по-зле.
Стискайте палци!
Благодаря!
-сутринта започнах с едно телефонно обаждане до магазина да видя колко струва.....седнете здраво - 1420лв (върви заедно с цялата основа на моноблока и затова цената е такава).Разбира се само с доставка.
С цел да видя все пак изобщо имам ли проблем с него направих друга манерва (понеже нямам време в момента да седна да го меря какво вади като напрежение и съпротивления).
-откачих клемата на акумулатора за да ресетирам компота.
-махнах си предпазителя на ламбда контрола за да не ми се бърка в ситуацията.
-след час закачих клемата и карам само на бензин.Минал съм около 35км.
За мое шастие проблема в началото го нямаше ама сега започва да се проявява и то осезаемо.Карам си само на бензин за да си трупа грешки комп-а и да ги изчета после какви са.
Утре рано сутринта съм на диарностика при един познат (да види как е центровката на запалването,да четем грешки с VAG-Com,да видим как е зацепен ангренажния ремък и т.н. и т.н.)
Преди малко като тръгнах да се прибирам а паля на сравнително загрял двигател около 80 градуса да е бил (загряла я изгасих и след 20-тина минути запалих отново) и потеглих.КАто стигнах около 1800 оборота настъпих рязко педала докрай.Резултата много ми хареса - колата заби муцуна,задържа около 1500 оборота и после ми залепи езика на челото от ускорението.Това 100% е забило някаква грешка в комп-а и е признак,че има нещо криво още на бензин.След това нямаше проблеми.
Утре стробоскопа ще си каже дали аванса и е в много или има нещо друго.
Аз на газ добавям още 3 градуса от ТАП така,че има логика ако на бензин ми е много и насадя още 3 градуса на газ да е още по-зле.
Стискайте палци!
Благодаря!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Абе пичове, Люси ми показваше някаква оферта за TPS-и Bosch, за някакъв негов доставчик на части за карбуратори ставаше дума че почнал да го внася, та цената за ABS мотора беше или 160 или 180 лв. Кви 1400 говорят тез по магазините луди ли са. Аз лично четох инзтрукциите за монтаж, и цялата необходима настроика според тях беше, да се откачи стъпковия мотор за да се подсигури пълно затваряне на дросела, да се спази точната дебелина на плочката при поръчката на новия TPS (да се измери старата, варираше нещо с милиметри, но явно има различни) и след това при поставянето на новия преди да се стегнат болтовете да се нагласи на съпротивление 1020 ома. Не звучи хич страшно според мен, аз лично се поуспокоих като го прочетох това. Та мисълта ми беше звъннете му и вижте дали не може да ви намери ...
А относно задържането на 2000 оборота, и моя се лигавеше за малко така и именно от центровка + ресет се оправи това положение..
Поздрави.
А относно задържането на 2000 оборота, и моя се лигавеше за малко така и именно от центровка + ресет се оправи това положение..
Поздрави.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Така,
днес ходих на диарностика.
Запалването си е като по книга и всичко си е точно.Т.е. аванса не е отместен или нещо такова.
Интересното е,че и в комп-а няма никакви грешки.
Колата си гори оптимална горивна смес и всичко си и е точно.
Общо взето явно проблема е в газовата и отивам директно на газаджия.
Задържането на оборотите на бензин след като рестартирах комп-а се появи само веднъж и то леко т.е. почти незабележимо (карам само на бензин от последния рестарт) и вече около 100км пробег не се появявало.
днес ходих на диарностика.
Запалването си е като по книга и всичко си е точно.Т.е. аванса не е отместен или нещо такова.
Интересното е,че и в комп-а няма никакви грешки.
Колата си гори оптимална горивна смес и всичко си и е точно.
Общо взето явно проблема е в газовата и отивам директно на газаджия.
Задържането на оборотите на бензин след като рестартирах комп-а се появи само веднъж и то леко т.е. почти незабележимо (карам само на бензин от последния рестарт) и вече около 100км пробег не се появявало.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 16 госта