За идентичността на двигателя Passat III 1.9Tdi 110к.с.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
drazhko
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

За идентичността на двигателя Passat III 1.9Tdi 110к.с.

Мнениеот drazhko » Сря 16 яну 2008 8:35


Колеги вълнува ме следния въпрос. Как се разпознава идентичността на на 1.9 тди мотор на Passat 3 ,110к.с., от този който е само 90кс. ?
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Сря 16 яну 2008 10:11


Първо се запознай с моделите на пасат. Сигурно говориш за пасат Б4 или Б5 :wink:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 16 яну 2008 10:24


При АФН-а 110 к.с. най-видимото което можеш да погледнеш е дали има вакумно маркуче към тръбата където влиза в смукателния колетктор.
Баси и как го обясних не е истина.
В същност ако ти е AHU мотора /не знам дали го слагат на Пасат/ мисля че не можеш да направиш разлика във външния вид.


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: За идентичността на двигателя Passat III 1.9Tdi 110к.с.

Мнениеот trunner » Сря 16 яну 2008 10:26


drazhko написа:Колеги вълнува ме следния въпрос. Как се разпознава идентичността на на 1.9 тди мотор на Passat 3 ,110к.с., от този който е само 90кс. ?
Благодаря предварително!

Елементарно - по буквените означения на двигателя.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 16 яну 2008 10:32


по турбината също веднага се познава-ако е 110коня е с променлива геометрия


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 16 яну 2008 10:35


Първо, моделите на Пасат се означават с Б1 до Б6 (дотук), като има и Б5.5. Справка - втората тема отгоре надолу в раздела за Пасат - ЦЪК.
Второ, дизел 90 и 110 к.с. има на Б4 и Б5. Предполагам че става въпрос за Б4. Там 110 к.с. се среща сравнително рядко - поставян е в продължение само на около 5 месеца на седан и около година на комби. Модела на двигателя е един - с код AFN. 90 к.с. са 1Z, AHU (вторият май е само на комби). Най-добре е да погледнеш на самият двигател какво пише - първите три (на 1Z - два) символа от номера му са кодовете, за които писах досега. Ако се съмняваш за някаква документна измама, трябва да си гледал няколко двигателя - имат минимални различия, най-вече около турбината и катализатора. На 110 к.с. турбината е с променлива геометрия - управлява се с вакуум и лостче. На 90 к.с. няма такова нещо.
В багажника би трябвало да има лепенка, на която са написани VIN кода (номера на шасито - от вида WVWZZZ...), номера на двигателя, отделно от това пише колко kW е (90 к.с. - 66 kW, 110 к.с. - 81 kW), а също и някои от екстрите (с кодове). Отделно по VIN може да се види колата с какъв двигател (включително и номер) е излязла от завода, както и екстрите.
°niksi° написа:В същност ако ти е AHU мотора /не знам дали го слагат на Пасат/ мисля че не можеш да направиш разлика във външния вид.

Не знам как е при напречните двигатели (Голф, Пасат Б4), но при надлъжен (Пасат Б5) лично аз правя разлика между AHU и AFN.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tihomim и 199 госта