Ленива ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Ленива ламбда сонда

Мнениеот IVD » Съб 01 окт 2005 9:35


Колеги дайте съвет.
Имам golf III 1.4MI '93 карам предимно на газ, но преди известно време установих че на бензин колата дави и гори много 10-11л градско. Като я закарах в сервиз се оказа, че ламбда сондата подава стойности с 2-3сек. закъснение. Има ли начин да се оправи като изключим варианта СМЯНА С НОВА 180лв? И изобщо има ли начин да се паза ламбдата като се кара на газ?




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Съб 01 окт 2005 10:10


За съжаление няма друга оправия освен смяна :( и няма начин при който да я предпазваш.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Съб 01 окт 2005 14:16


А до колко ламбда сондата играе роля при поставябето на "ламбда контрол" и изобщо има ли смисал на моно инжекция да се поставя такава система?


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Съб 01 окт 2005 15:53


Ами ламбда контрола работи с данни от ламбда сондата, нататък ти си отговори какво става като не ти работи нормално сондата :stll think:
Що се отнася до ползата от контрол системата - разрови се с търсачката и ще откриеш доста теми по въпроса :wink:


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Нед 02 окт 2005 9:47


А принципно карането на газ ли скъсява живота на ламбдата или просто и е дошло времето? :shock:


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Нед 02 окт 2005 10:01


Принципно имаш ли въобще ламбда контрол?Задължително е да го имаш!Той казва на компютъра кога си на газ и кога на бензин,ако го няма става манджа с грозде!


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Нед 02 окт 2005 21:23


Митю'Пищова нямам ламбда контрол даже вече и ламбда сонда нямам както излиза :cry:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Ленива ламбда сонда

Мнениеот NovobranecGT » Нед 02 окт 2005 21:37


IVD написа:Колеги дайте съвет.
Имам golf III 1.4MI '93 карам предимно на газ, но преди известно време установих че на бензин колата дави и гори много 10-11л градско. Като я закарах в сервиз се оказа, че ламбда сондата подава стойности с 2-3сек. закъснение. Има ли начин да се оправи като изключим варианта СМЯНА С НОВА 180лв? И изобщо има ли начин да се паза ламбдата като се кара на газ?

Не бързай да сменяш, първо я изчисти :!: Сваля се и се нагрява с пропиленова горелка доколкото помня.Целта е се изчисти от саждите, които са задръстили работния канал(не знам как да го нарека по друг начин).Просто в този работен канал трябва да поема от отработените газове, а от външната страна трябва да има досег с атмосферния въздух, разликата в количеството кислород отвън и отвътре се преобразува в напрежение....на този принцип е ламбда сондата, не знам дали го обясних разбираемо :roll: Вземи мултицет и измери напрежението от ламбдасондата на празен ход и при форсиран двигател.Проследи как се изменят стойностите :wink:
Сега като се замисля, къде ти казаха тая космическа цена за ламбда за моноинжекцион?Защо си мисля, че може да се намери на много по-ниска цена gruebel С подгряване ли ти е ламбдата :?:


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Нед 02 окт 2005 22:14


ттова пък че е абсолютно задължително да си с ламбда контрол за моноинжекция според мен е пълна глупост. Още повече искам дебело да подчертая че системата за ламбда контрол си е отделен компютър, въобще не командво бензиновия, а командва стъпков електромотор, който се монтира на мястото на обикновените "кранове" в газовите уредби от първо и второ поколение. Наистина обаче тая ламбда от 180лв. май е почти на двойна цена.
Ако караш предимно и основно на газ, аз бих те посъветвал да изтърпяваш нестабилната работа на бензин - нали все пак е за кратко, а когато си на газ, ламбдата няма значение. ДОри ако искаш откачи проводника и направо и карай така ако нямаш пари за нова.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 02 окт 2005 22:24


Което ме подсети да вметна, че преди година ми казаха, че ламбдата ми почнала да заминава и куп други врели некипели, реагирала с ниски херцове и някви такива глупости.Ами вече много време си карам с нея само на бензин и няма ниакви проблеми, даже съм карал и без нея но не помня какъв беше ефекта.Разхода ми е добър, мощност и ускорение също има, така че е по-добре да се увериш, дали наистина е от ламбда сондата, а това няма как да стане ако не почнеш сам да си правиш колата, друг избор нямаш :wink: Ако отидеш на друго място съм почти сигурен, че ще ти кажат друго.Обикновено става така и повечето се чудят на кого да вярват и си изграждат няква максима, че е хубаво да си имаш само един майстор и да си ходиш при него и да вярваш само на него, за да не се чудиш кой крив и кой прав :D Истината е друга, нещата не са толкова сложни, да не казвам, че моното е много елементарна система и може да се диагностицира само с мултицет и при мен и проводник, за да си правя самодиагностика като засвети омразната жълта лампа(слава богу не се е случвало отдавна, да чукна на дрво).Та с малко отделено време за четене и изучаване на личния автомобил може да си спестиш страшно много главоболия и пари :!:
Много спам, много нещо, съжалявам :(


Потребителски аватар
davidbros
Мнения: 192
Регистриран на: Пон 26 юли 2004 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот davidbros » Пон 03 окт 2005 8:35


Ламбда сонда за Г3
Четирижилна
по предписание - 223лв Bosh; Живот 160 000 км
Униврсална - 160 лв Bosh; Живот 100 000 км
Униврсална - 125 лв някаква английска, в момента не се сещам марката.

както е писано и преди.
За да не ти се шашка компа ако не се ресетва при превключване/гасене, се монтира емулатор на сондата, който подава синусоидален сигнал и лъже компа че всичко на газ е ок като изгаряне.
за ламбда контрол система - мнооого пари + работеща сонда /както каза колегата по-горе /, т.е. още пари,губа сметка ~400лв
Твой избор

Аз лично си махнах релето за ресет на компа + емулатор + нова сонда. Мойта беше заминала и даваше постоянно бедна смес. Понеше я карам на газ /бенз само за подгряване и до първото OMV/ сложих тази английската.


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Пон 03 окт 2005 12:05


NovobranecGT,
мерси много за изчерпателния отговор! Обясненията ти са ми от голяма полза и мисля в следващите свободни дни да свърша процедурата с горелката! Както разбирам моята сонда се води 4-ри проводна /или нещо такова, повече ме бива в ИТ :D / и е BOSCH /"от най-скъпите" ако трябва да цитирам майсторите/ :shock: !Иначе в момента сам я откачил за да не лъже компютъра и да избегна ефекта на "дупка" в мощността, като подам газ от 2-ра към 3-та и т.н., но вървенето на колата пак се различава значително от това което беше-разбираемо е!


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 03 окт 2005 12:16


След като този отговор ти бе6е полезен, можеш да посетиш и форума за автогазови уредби, където е засегнат проблема с Ламда сондата (датчика за кислород) емулатори и ред други.Моя съвет е "Убеди се че проблема е в това в което се съмняваш и после го решавай"
А и имаше поговорка "Не питай старила а питай патило"
NovobranecGT както виждам го имал проблема и го е решил много лесно.Пробвай първо неговия съвет преди да наливаш излишни пари!!!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20252
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 04 окт 2005 11:30


прочети тази тема:
"що е ламбда сонда и има ли почва у нас...-пояснения"
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=680&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%E1%E4%E0+%F1%EE%ED%E4%E0


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Вто 04 окт 2005 21:32


Vlad777 написа:прочети тази тема:
"що е ламбда сонда и има ли почва у нас...-пояснения"
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=680&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%E1%E4%E0+%F1%EE%ED%E4%E0

Мдам, в тази тема е събрано всичко за ламбда сензорите, бях я позабравил :roll: Та тая тема ме подсети, че преди няколко седмици умувах как да развъртя болта с обла глава, който регулира автоматичния смукач.На стария ми блок с потенциометъра може да се върти, тук обаче има резба но главата е идеално гладка.Понеже нямах звезди, за да сваля инжекционния блок, реших да си допропилея времето.Поразгледах как е запалителната система, масите и т.н.Бях гледал една състезателна лада и ми направи впечатление, че има пусната маса директно от акумулатора и главата.Та на главата имаше една свободна дупка с резба, при което се възползвах и пуснах един дебел меден проводник(едножилен, от тия дето се ползват в ел.таблата) от минуса на акумулатора до главата, като направих ухо и го завинтих здраво.След това ми привлече вниманието силно омаслената и хлабава маса на ламбдата.При мен е хваната за една метална плочка на една от шпилките на капака на главата.Изчистих всичко много добре, пуснах една жица и до там и стегнах всичко зверски, после направих пробно кръгче и ми се стори, че всичките тия мои приумици имат някакъв ефект.Другото позитивно нещо е, че вече няма начин как някой от двете неща да загуби маса и да прави мизерии, колкото е на минуса на акумулатора, толкова е и на блока и на ламбдата :wink: Почти съм убеден, че имаше осезаем позитивен ефект :!:
Та за ламбдата, измери напрежението, виж си масата дали е добра и чак след това се занимавай да я смъкваш.Мисля че беше с ключ 19, но винаги са много запекли, а и там дето са наврени ти е друдно да напънеш с ключа.Братушките бяха решили проблема като от предната вешер увиваха мястото с парцалче напоено с почистваща/разкисваща течност като WD40 например.....
Стига толкова бращолевене тая вечер, чак на себе си досадих, не знам какво остава за вас :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта