Колеги дайте съвет.
Имам golf III 1.4MI '93 карам предимно на газ, но преди известно време установих че на бензин колата дави и гори много 10-11л градско. Като я закарах в сервиз се оказа, че ламбда сондата подава стойности с 2-3сек. закъснение. Има ли начин да се оправи като изключим варианта СМЯНА С НОВА 180лв? И изобщо има ли начин да се паза ламбдата като се кара на газ?
Ленива ламбда сонда
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Ленива ламбда сонда
IVD написа:Колеги дайте съвет.
Имам golf III 1.4MI '93 карам предимно на газ, но преди известно време установих че на бензин колата дави и гори много 10-11л градско. Като я закарах в сервиз се оказа, че ламбда сондата подава стойности с 2-3сек. закъснение. Има ли начин да се оправи като изключим варианта СМЯНА С НОВА 180лв? И изобщо има ли начин да се паза ламбдата като се кара на газ?
Не бързай да сменяш, първо я изчисти



Сега като се замисля, къде ти казаха тая космическа цена за ламбда за моноинжекцион?Защо си мисля, че може да се намери на много по-ниска цена gruebel С подгряване ли ти е ламбдата

ттова пък че е абсолютно задължително да си с ламбда контрол за моноинжекция според мен е пълна глупост. Още повече искам дебело да подчертая че системата за ламбда контрол си е отделен компютър, въобще не командво бензиновия, а командва стъпков електромотор, който се монтира на мястото на обикновените "кранове" в газовите уредби от първо и второ поколение. Наистина обаче тая ламбда от 180лв. май е почти на двойна цена.
Ако караш предимно и основно на газ, аз бих те посъветвал да изтърпяваш нестабилната работа на бензин - нали все пак е за кратко, а когато си на газ, ламбдата няма значение. ДОри ако искаш откачи проводника и направо и карай така ако нямаш пари за нова.
Ако караш предимно и основно на газ, аз бих те посъветвал да изтърпяваш нестабилната работа на бензин - нали все пак е за кратко, а когато си на газ, ламбдата няма значение. ДОри ако искаш откачи проводника и направо и карай така ако нямаш пари за нова.
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Което ме подсети да вметна, че преди година ми казаха, че ламбдата ми почнала да заминава и куп други врели некипели, реагирала с ниски херцове и някви такива глупости.Ами вече много време си карам с нея само на бензин и няма ниакви проблеми, даже съм карал и без нея но не помня какъв беше ефекта.Разхода ми е добър, мощност и ускорение също има, така че е по-добре да се увериш, дали наистина е от ламбда сондата, а това няма как да стане ако не почнеш сам да си правиш колата, друг избор нямаш
Ако отидеш на друго място съм почти сигурен, че ще ти кажат друго.Обикновено става така и повечето се чудят на кого да вярват и си изграждат няква максима, че е хубаво да си имаш само един майстор и да си ходиш при него и да вярваш само на него, за да не се чудиш кой крив и кой прав
Истината е друга, нещата не са толкова сложни, да не казвам, че моното е много елементарна система и може да се диагностицира само с мултицет и при мен и проводник, за да си правя самодиагностика като засвети омразната жълта лампа(слава богу не се е случвало отдавна, да чукна на дрво).Та с малко отделено време за четене и изучаване на личния автомобил може да си спестиш страшно много главоболия и пари
Много спам, много нещо, съжалявам



Много спам, много нещо, съжалявам

- davidbros
- Мнения: 192
- Регистриран на: Пон 26 юли 2004 13:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ламбда сонда за Г3
Четирижилна
по предписание - 223лв Bosh; Живот 160 000 км
Униврсална - 160 лв Bosh; Живот 100 000 км
Униврсална - 125 лв някаква английска, в момента не се сещам марката.
както е писано и преди.
За да не ти се шашка компа ако не се ресетва при превключване/гасене, се монтира емулатор на сондата, който подава синусоидален сигнал и лъже компа че всичко на газ е ок като изгаряне.
за ламбда контрол система - мнооого пари + работеща сонда /както каза колегата по-горе /, т.е. още пари,губа сметка ~400лв
Твой избор
Аз лично си махнах релето за ресет на компа + емулатор + нова сонда. Мойта беше заминала и даваше постоянно бедна смес. Понеше я карам на газ /бенз само за подгряване и до първото OMV/ сложих тази английската.
Четирижилна
по предписание - 223лв Bosh; Живот 160 000 км
Униврсална - 160 лв Bosh; Живот 100 000 км
Униврсална - 125 лв някаква английска, в момента не се сещам марката.
както е писано и преди.
За да не ти се шашка компа ако не се ресетва при превключване/гасене, се монтира емулатор на сондата, който подава синусоидален сигнал и лъже компа че всичко на газ е ок като изгаряне.
за ламбда контрол система - мнооого пари + работеща сонда /както каза колегата по-горе /, т.е. още пари,губа сметка ~400лв
Твой избор
Аз лично си махнах релето за ресет на компа + емулатор + нова сонда. Мойта беше заминала и даваше постоянно бедна смес. Понеше я карам на газ /бенз само за подгряване и до първото OMV/ сложих тази английската.
- IVD
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
NovobranecGT,
мерси много за изчерпателния отговор! Обясненията ти са ми от голяма полза и мисля в следващите свободни дни да свърша процедурата с горелката! Както разбирам моята сонда се води 4-ри проводна /или нещо такова, повече ме бива в ИТ
/ и е BOSCH /"от най-скъпите" ако трябва да цитирам майсторите/
: !Иначе в момента сам я откачил за да не лъже компютъра и да избегна ефекта на "дупка" в мощността, като подам газ от 2-ра към 3-та и т.н., но вървенето на колата пак се различава значително от това което беше-разбираемо е!
мерси много за изчерпателния отговор! Обясненията ти са ми от голяма полза и мисля в следващите свободни дни да свърша процедурата с горелката! Както разбирам моята сонда се води 4-ри проводна /или нещо такова, повече ме бива в ИТ


- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
След като този отговор ти бе6е полезен, можеш да посетиш и форума за автогазови уредби, където е засегнат проблема с Ламда сондата (датчика за кислород) емулатори и ред други.Моя съвет е "Убеди се че проблема е в това в което се съмняваш и после го решавай"
А и имаше поговорка "Не питай старила а питай патило"
NovobranecGT както виждам го имал проблема и го е решил много лесно.Пробвай първо неговия съвет преди да наливаш излишни пари!!!
А и имаше поговорка "Не питай старила а питай патило"
NovobranecGT както виждам го имал проблема и го е решил много лесно.Пробвай първо неговия съвет преди да наливаш излишни пари!!!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20252
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
прочети тази тема:
"що е ламбда сонда и има ли почва у нас...-пояснения"
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=680&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%E1%E4%E0+%F1%EE%ED%E4%E0
"що е ламбда сонда и има ли почва у нас...-пояснения"
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=680&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%E1%E4%E0+%F1%EE%ED%E4%E0
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Vlad777 написа:прочети тази тема:
"що е ламбда сонда и има ли почва у нас...-пояснения"
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=680&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EB%E0%EC%E1%E4%E0+%F1%EE%ED%E4%E0
Мдам, в тази тема е събрано всичко за ламбда сензорите, бях я позабравил



Та за ламбдата, измери напрежението, виж си масата дали е добра и чак след това се занимавай да я смъкваш.Мисля че беше с ключ 19, но винаги са много запекли, а и там дето са наврени ти е друдно да напънеш с ключа.Братушките бяха решили проблема като от предната вешер увиваха мястото с парцалче напоено с почистваща/разкисваща течност като WD40 например.....
Стига толкова бращолевене тая вечер, чак на себе си досадих, не знам какво остава за вас

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта