Колега здравей!Скоро и аз сменях жилата на ръчната спирачка, скъса се едното но смених и второто. Двете жила купих на цена от 50 лева. сега за смяната:
1. След като е свалено задното колело с отверка махнах капачката на главината;
2.Изважда се предпазния шплинт и се маха коронния предпазител;
3.След като развих гайката на главината, махнах предпазната шайба и извадих външния лагер;
4.За да се свали лесно спирачния барабан с една отверка трябва да се бръкне в един от отворите където са били болтовете закрепващи колелото към барабана, като с отверката трябва да се изтласка клина на саморегулатора нагоре. Така свлих много лесно барабаните и на двете задни колела;
5.Понеже вътре всичко беше в ръжда с течност за сваляне на ръжда свалих всичката, почистих барабана и всички пружинки;
6.Вътре се вижда единия край на жилото за ръчната спирачка, който е закрепен към челюста на накладката, изважда се и се слага същият край на новото жило;
7.Монтажа на барабана става по обратен ред - колега само внимавай при натягането на лагерите за това има много написано от колегите във форума;
8.Регулирането на ръчната спирачка става - при напълно освободена ръчна спирачка се натиска силно основната спирачка, дърпа се ръчната докато изщрака 2 пъти, дозатяга се регулиращата гайка така, че да се усеща съпротивлението на задното колело при въртене. Отпускаш надолу ръчната и проверяваш дали свободно се върти колелото.
Колега понеже и аз го правих за първи път, ползвах за ръководство книгата серия ремонти за Голф2/Джета. Успех!
