Момчета, моля ви за съвет
Имам Фолксваген Пасат, 96 г., 1,9 ТДИ 110 к.с.
комби, 15 ки лети джанти, климатроник, компютър, ел пакет ABS
в добро състояние на 180 000 к.м.
нямам забележки към тази кола....
но непрекъснато се чудя дали да не я продам и да си купя втора ръка Шкода Октавия със същия двигател (е ще трябва да добавя някой лев).
Много е хубава колата ми....но нещо ме притеснява (може би цвета (бордо).
А и се притеснявам, че ще и падне цената догодина, а и ще стане на 200 000.
Какво ще ме посъветвате?
ПАСАТ или Октавия Комби
- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
Ако питаш мен за тези пари си вземи нещто друго но не и дизелова Октавия. Във фирмата имаме няколко от по-стария модел като на всички след като им навъртяха по около 100000 км. турботата заминаха, като на едната която е на <90000 км. два пъти! А и пластмасите им в купето са толкова чупливи.... А новата Октавия 140 к.с. гори по 1 л. масло на 1000 км! Мда..... а в Еуратек казват че това било нормално за този мотор!?
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако те сърбят ръцете да даваш пари, спри Passat-а за една седмица, пребоядисай го в желан цвят, смени всичко което можеш да си позволиш и ще си по доволен от всяка Шкода та било тя и Октавия втора ръка. Пък и ще и вдигнеш цената малко
Само ако можеш да си купиш чистак нова си заслужава да се лишаваш от Passat-a.
Имам някои наблюдения че изминати 150 000км. на Passat се отразяват както 90 000 км. на Октавия. и двете са карани само в БГ

Само ако можеш да си купиш чистак нова си заслужава да се лишаваш от Passat-a.
Имам някои наблюдения че изминати 150 000км. на Passat се отразяват както 90 000 км. на Октавия. и двете са карани само в БГ
М да
Благодаря за съветите!
Абе защо така? Не са ли Пасата и шкодата с един мотор?
Как може моя да е по добър от този на октавията, нали са едни и същи?
А и виж, това с турбината ми притесни.
Лоши работи съм чувал ако ти се наложи да сменяш турбина....дано не ми се налоиж скоро.
А иначе за пребоядисването....може и да помисля....сив металик....
Само ме притеснява, че трябва в КАТ да оправям документите наново.
Абе защо така? Не са ли Пасата и шкодата с един мотор?
Как може моя да е по добър от този на октавията, нали са едни и същи?
А и виж, това с турбината ми притесни.
Лоши работи съм чувал ако ти се наложи да сменяш турбина....дано не ми се налоиж скоро.
А иначе за пребоядисването....може и да помисля....сив металик....
Само ме притеснява, че трябва в КАТ да оправям документите наново.
Съвет
А какви съвети за профилактика бихте ми дали?
Аз наливам добро масло. Следя го редовно. Ако се чуе нещо веднаго ходя в сервиз...и това....
сменям филтри и т.н каквото трябва. Акто цяло е пазя колата....само, като тръгна на дълго (много пътувам) ме избива нещо и я пердаша до 160- 180 дори...
Ама като я гледам не мисля че нещо и се отразява особено.
Има ли място, което да ми препоръчате да отида да направя пълна профилактика на машината?
Аз наливам добро масло. Следя го редовно. Ако се чуе нещо веднаго ходя в сервиз...и това....
сменям филтри и т.н каквото трябва. Акто цяло е пазя колата....само, като тръгна на дълго (много пътувам) ме избива нещо и я пердаша до 160- 180 дори...
Ама като я гледам не мисля че нещо и се отразява особено.
Има ли място, което да ми препоръчате да отида да направя пълна профилактика на машината?
Масло
А това за малслото на Октавията ме изненада. Моя Пасат (на 180 000 по километраж, ама не се знае дали не е на 280 000) не пипва масло.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Мамка му
...много странно,и на мен започна много да ме влече сив металик
: .
По рано не обръщах внимание,но сега като видя Венто сив металик като чели повече му отива от бордото примерно.
Наскоро ходих да се видя с един бояджия и там видях същото-черна Алфа я беше боядисал сив металик(по желание на собственика за смяна на цвета).
Аз си го обяснявах че цвета на твоята си кола рано или късно омръзва,но като изчетох тази тема си мисля че може и да не е точно така...
Иначе смяната на документите е най малкия проблем отвсякъде...30лв и около час и половина и си готов.


По рано не обръщах внимание,но сега като видя Венто сив металик като чели повече му отива от бордото примерно.
Наскоро ходих да се видя с един бояджия и там видях същото-черна Алфа я беше боядисал сив металик(по желание на собственика за смяна на цвета).
Аз си го обяснявах че цвета на твоята си кола рано или късно омръзва,но като изчетох тази тема си мисля че може и да не е точно така...
Иначе смяната на документите е най малкия проблем отвсякъде...30лв и около час и половина и си готов.
М да
Точно като твоята машина ми е Пасата. Явно е някакъв стандартен цвят за Фолксваген.
Абе сигурно към 1500 кинта ще излезе пребоядисването.
Иначе пък е хубаво за ламарините предполагам...с 2 бои
Абе сигурно към 1500 кинта ще излезе пребоядисването.
Иначе пък е хубаво за ламарините предполагам...с 2 бои

- iceberg
- Мнения: 142
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 13:59
- Автомобил: Skoda Octavia Scout II FL
- Двигател: BMM 2009
- Местоположение: София
За моторите не знам но съм чувал че турбините монтитани на по-старите Октавии са "made in Romania". Тези стария модел с по 90 и 110 кс. не пипат масло ама тази новата с 140 кс. си го лапа все едно са и навъртели милион. Както казах в по-горно мнение отговорът от Еуратек бе че това е нормално за този мотор щото били развъртени
Тя още няма и 10к а смятай като и навъртят 200 - 300к как ще пие масълцето на екс.

- Miki
- Мнения: 1035
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ПАСАТ или Октавия Комби
glade написа:....но непрекъснато се чудя дали да не я продам и да си купя втора ръка Шкода Октавия със същия двигател (е ще трябва да добавя някой лев)...
Какво ще ме посъветвате?
Колега, ти да не си пил газ?
Във фирмата ми има 5 такива Шкоди - купени чистак нови на лизинг. Първо вътре изобщо не може да става сравнение - шкодата е къде-къде по-тясна. Второ турбото на 3 от 5-те сдаде багажа скоропостижно - на една даже на 20 000 км. Колега от шофьорите ми каза, че наистина турбото е румънско производство.
И трето - не знам какъв е двигателя, но без турбо го нема никакъв - лично го установих. Колата се държи като бензинова - трябва да е в обороти. Под 2000 изобщо няма ряз - ама никакъв. Ако не е турбото двигателя е куцо магаре - ама буквално. По-добре стар атмосферен дизел - той поне драпа и на ниски обороти.
А да не разправям и за бензиновата Фабия, с 1.4 двигател - стария ми Кадет от 86-та година с 1.2 двигател дърпаше осезателно по-добре.
С две думи - ако искаш да си сложиш таралеж в гащите пробвай се - избора е твой.

Добре момчета
Почти ме разубедихте да се разделям с пасата.
Не знам каква е разликата в мястото и условията на производстно на мотора на Пасата и на Октавията, но определено нещата са различни.
Този не гори масло.
Иначе се кара особено като за дизел.
Наистина иска ръчкане на педала, ако искаш да те залепи на седалката. Но е удоволствие да се кара, ако му свикнеш.
Знам, че шкодата е по- малка.
Пасата, обаче ми е мааалко голям- единствено е проблем на градско и при паркиране. Иначе с този двигател разхода на гориво не представлява проблем (свалял съм на 4 л. на 100 разход- е при оптимално каране, разбира се), иначе нормално си се движи 5, 2 до 5, 5 на дълго (ако карам по- бързо) и до 7 на градско (данни от бордкомпютъра).
Не знам каква е разликата в мястото и условията на производстно на мотора на Пасата и на Октавията, но определено нещата са различни.
Този не гори масло.
Иначе се кара особено като за дизел.
Наистина иска ръчкане на педала, ако искаш да те залепи на седалката. Но е удоволствие да се кара, ако му свикнеш.
Знам, че шкодата е по- малка.
Пасата, обаче ми е мааалко голям- единствено е проблем на градско и при паркиране. Иначе с този двигател разхода на гориво не представлява проблем (свалял съм на 4 л. на 100 разход- е при оптимално каране, разбира се), иначе нормално си се движи 5, 2 до 5, 5 на дълго (ако карам по- бързо) и до 7 на градско (данни от бордкомпютъра).
Кабината
Абе момчета, аз ли си внушавам нещо или усещането в кабината на пасата не е същото като във френска кола. Всичко е здраво масивно (много ми харесва това), но като че ли е по недодялано и не така красиво, като в някоя Лагуна или пежо 406 например?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта