Ще си правя спортен колектор 4-1 искам съвети....

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 20 яну 2008 14:18


driver написа:Диаметъра на тръбата за която говоря е външен. Тръбата е около 1,5 - 2мм. дебилина. /това ще го проверя с точност колко е./

Тръбите ще ми ги огънат в един голям сервиз за ауспуси на професионална машина. Наистина може и да изтънява тръбата точно на коляното, но в случая няма да има никъде толкова остри ъгли за извиване, че да даде толкова голямо отклонение от първоначалната дебилина на материала.

Според мен ще е доста подобре да се извиват тръбите от колкото да се заварят колена и т.н.
Е значи за 38мм външен забравяш,то това си отива на 34-35вътрешен което е смърт за АБФа,значи взимаъ 45 и си готов :wink: п.п На голфа ми беше 42външен 40вътрешен а на хондата 45външен 43вътрешен и двата са от хромникел тънкостен 1мм :wink:




Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Нед 20 яну 2008 14:22


rusiq_24 написа:
driver написа:Диаметъра на тръбата за която говоря е външен. Тръбата е около 1,5 - 2мм. дебилина. /това ще го проверя с точност колко е./

Тръбите ще ми ги огънат в един голям сервиз за ауспуси на професионална машина. Наистина може и да изтънява тръбата точно на коляното, но в случая няма да има никъде толкова остри ъгли за извиване, че да даде толкова голямо отклонение от първоначалната дебилина на материала.

Според мен ще е доста подобре да се извиват тръбите от колкото да се заварят колена и т.н.
Е значи за 38мм външен забравяш,то това си отива на 34-35вътрешен което е смърт за АБФа,значи взимаъ 45 и си готов :wink: п.п На голфа ми беше 42външен 40вътрешен а на хондата 45външен 43вътрешен и двата са от хромникел тънкостен 1мм :wink:


готов не може да се каже.. защото може да му "изсушава" мотора така..
хората са изчислявали сумати време.. ние как ги смятаме тука работите с калкулатора направо не знам ;)


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 20 яну 2008 14:27


Vizor написа:
rusiq_24 написа:
driver написа:Диаметъра на тръбата за която говоря е външен. Тръбата е около 1,5 - 2мм. дебилина. /това ще го проверя с точност колко е./

Тръбите ще ми ги огънат в един голям сервиз за ауспуси на професионална машина. Наистина може и да изтънява тръбата точно на коляното, но в случая няма да има никъде толкова остри ъгли за извиване, че да даде толкова голямо отклонение от първоначалната дебилина на материала.

Според мен ще е доста подобре да се извиват тръбите от колкото да се заварят колена и т.н.
Е значи за 38мм външен забравяш,то това си отива на 34-35вътрешен което е смърт за АБФа,значи взимаъ 45 и си готов :wink: п.п На голфа ми беше 42външен 40вътрешен а на хондата 45външен 43вътрешен и двата са от хромникел тънкостен 1мм :wink:


готов не може да се каже.. защото може да му "изсушава" мотора така..
хората са изчислявали сумати време.. ние как ги смятаме тука работите с калкулатора направо не знам ;)
Ени аз съдя по моите колектори които съм слагал на колите си а те са готови не правени и хората са го смятали :wink: 40мм беше вътрешен на АБФа ако иво го направи с 41 все пак 1мм няма да е кой знае каква промяна че да му суши мотора ама нз аз споделям какво съм мерил а той да си реши какво да прави :wink:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Нед 20 яну 2008 14:29


Така е ;) и аз споделям моите.. и също и това което съм чел.. ако разликата е 1мм.. и аз предполагам че няма да е фатално.. но все пак винаги си имам едно на ум


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Нед 20 яну 2008 14:31


Аз първо ще проверя колко е реално вътрешния диаметър на тръбите и тогава ще реша с каква точно ще го правя. Със сигурност обаче няма да е по-широк вътре от 40 - 41 мм.


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Нед 20 яну 2008 14:50


Калкулатора изчислява вътрешния диаметър на primaries/secondaries тръби на изпускателния колектор, но не вдявам нищо от "люцки" езици. Някой може ли да помогне?

http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html


Потребителски аватар
r_tuning
Мнения: 237
Регистриран на: Пон 21 мар 2005 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот r_tuning » Нед 20 яну 2008 15:31


Вън6но 45мм е идеално за АBF-a,тръбите като се свиват ма6инно се изтеглят малко и се намалява диаметъра им,но ако са неръждаеми-2мм дебелина стават наистина много добре,по4ти няма никакво стесняване на завоя,така4е даваи смело колега :):)


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Нед 20 яну 2008 16:04


r_tuning написа:Вън6но 45мм е идеално за АBF-a,тръбите като се свиват ма6инно се изтеглят малко и се намалява диаметъра им,но ако са неръждаеми-2мм дебелина стават наистина много добре,по4ти няма никакво стесняване на завоя,така4е даваи смело колега :):)


Реда на хедърите как ще е най-добре?

На тази снимка се вижда, че 1-4-ти и 2-3 вървят заедно.

Изображение
Изображение



И още нещо: на каво разстояние от последната кривка се сливат хедърите в едно?

Изображение


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Нед 20 яну 2008 19:48


driver написа:Калкулатора изчислява вътрешния диаметър на primaries/secondaries тръби на изпускателния колектор, но не вдявам нищо от "люцки" езици. Някой може ли да помогне?

http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html


Не съм хич на "ти" с английския,но ето от мен нещо(някъде ко бъркам да ме поправят,че тука има хора дето ги чуват):
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=71005
..вътрешния диаметър горе при главата се получава 42мм,но като сложа градусите на изпускателя на кр-а,щото за абф не ги знам :oops:


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Пет 25 яну 2008 0:12


driver написа:
Реда на хедърите как ще е най-добре?

На тази снимка се вижда, че 1-4-ти и 2-3 вървят заедно.

Изображение
Изображение



И още нещо: на каво разстояние от последната кривка се сливат хедърите в едно?

Изображение


:?: :?: :?:


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пет 25 яну 2008 0:18


Принципно това е реда при 4-1...в крайна сметка нали рънърите са му равни.Прави го така.Колкото по-назад ги слееш имаш повече пауър съответно на по-високи обороти.Като размери не ги знам, но минаваш над рейката и след нея ги сливаш.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Пет 25 яну 2008 10:30


ето и от мен ена табличка
Изображение

кофтито е че диаметрите са в инчове :D

доколкото знам при 4-2-1 реда е 1и4 и 2и3 а при 4-1 нема смисъл само тръбите да са горе долу равни по дължина


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пет 25 яну 2008 10:56


По тази таблица излиза, че за 1.8 мотор тръбите трябва да тръгнат 38мм и после да преминат на 44мм.


Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Мнениеот G3 » Пет 25 яну 2008 11:48


трябва да видите кои цилиндар кога изпуска , смисъл ако робатят 1и3ц и 2и4 наставете тръбите така че ако единия изпуска , другия да е свободен примерно ако работят 1и3/ще изпускат едновременно/ изпускателните тръби на 1/изпуска/а 4-ти не/ после обратното 4-ти като изпуска 1 неизпуска газове/1и4 2и3/ давам го като пример
а не просто тръбите да сса с по голям диаметър, по този начин не се получава това "душене"
да са в 1тръба/2към1/ следоветелно 2и3цилиндар....
и мисля че ще е по добре да не е 4-2-1 ами 4-2-гърне../2-те тръби се събират в гърнето, кюмбето което да е празно,изтърбушето


Потребителски аватар
driver
Мнения: 2033
Регистриран на: Пет 02 юли 2004 8:34
Автомобил: diesel
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот driver » Пет 25 яну 2008 12:31


Stoi написа:По тази таблица излиза, че за 1.8 мотор тръбите трябва да тръгнат 38мм и после да преминат на 44мм.


To и за 2.0 май излиза същото, ако съм разбрал правилно таблицата. :?



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта