Направи си сам: Темпомат (само за ТДИ)

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Вто 01 яну 2008 17:52


pavlikianov написа:
ilkomuhata написа:
dobrinb написа:Продават се, отиваш в магазин, специабизиран за ФВ, най-добре официално представителство, и ще ти кажат цена.

а цената е към 200 и няколко лв эа GOLF3


Цената е точно 130 лв в оригинален магазин в Плевен а на Моргите е към 50-60 лева!

Хм, интересно... По моргите в София изобщо не бяха чували за темпомат на голф 3. Цената на оригинален лост е 265 /без отстъпки/ в Ауто +. И за да престанете да се чудите какъв скрит, открит или някакъв друг бутон да сложите - купувате лост за чистачките от МК3 с борд компютър /най-често от GTI/, разглабяте двете пластмасови капачки, които покриват бутона MFA, изваждате самият бутон като смело отрязвате кабелите при буксата. Използват се белият и черният кабел. На съществуващият лост за мигачите повтаряте процедурата по разглабянето на двете пластмасови капачета в края на лоста, с пиличка или ножовка изрязвате малко от пластасата, така че да влиза бутона. Самият лост е пригоден за поставяне на бутон за темпомат. Просто го щраквате /след като прекарате кабелчето в канала/, слагате двете пластмасови капачета и ОПА - имаме 98% оригинален лост за темпомат. Не е необходимо да има копче on/off и факта че надписа MFA е наопаки е пренебрежим, тъй като се показва милиметър от буквичката "М". А за колегите с двигател 1Z и AHU може да монтирате бутона отдясно, като използвате и неговите си капачета. Така ще имате визуално и борд комп. За мераклиите може да използвате прекъсвача "1 и 2" за заместител на on/off. Доста просто за изпълнение. Лоста за чистачките от GTI в моргите /София/ струва 25 лева.




njt
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 12 дек 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот njt » Сря 02 яну 2008 14:54


Може и да ми е тъп въпроса ама да разбирам ли че "set" и "res" са бутони
които не се включват постоянно а само за момента на натискането и като ги пуснеш са изключват ?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 02 яну 2008 16:38


njt написа:Може и да ми е тъп въпроса ама да разбирам ли че "set" и "res" са бутони
които не се включват постоянно а само за момента на натискането и като ги пуснеш са изключват ?

Точно така :wink:


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ABSOLUT » Пет 04 яну 2008 2:16


Пристигна ми часта втора употреба.
Изображение
Изображение

Някой беше постнал един много добър линг с много нагледни инструкции със снимки за 1Z, мисля че линка беше на английски. Сеща ли се някой? Дори показваха кабела как се сглобява. Ебаси, как не мога да се сетя къде го гледах.

Сега намерих това http://christiantena.pwp.blueyonder.co.uk/motor/vag/tdi/ccs.html


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пет 04 яну 2008 18:39


чети по назад ,всичко съм написал а и щом имаш оригиналния лост всичко е лесно!


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Мнениеот marttyy » Пет 04 яну 2008 19:25


а някои може ли да ми каже как да сваля волана, защото имам air bag (vento)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 07 яну 2008 18:06


Ей го варианта с малко разглабяне и малко пари:
Изображение
Копчето практически не се забелязва/снимката е доста отблизо/ и понеже е доста чуствително се натиска с върха на пръста.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Съб 12 яну 2008 12:55


Колеги, моля Ви помогнете ми да си намеря лоста на поносима цена,бил той от мигачите оригинален или от чистачките с MFA. По Плевенските морги за лоста на чистачките c MFA ми искат 70лв което ми се вижда множко....
Иначе ще мина на варианта с вграждане на някакви бутони, но не ми се ще да е така..

Rabbit TDI, от какво е бутончето което си "имплантирал" и защо е само едно, не трябва ли да са 2: SET и RESET?


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Съб 12 яну 2008 22:40


Krasi написа:Колеги, моля Ви помогнете ми да си намеря лоста на поносима цена,бил той от мигачите оригинален или от чистачките с MFA. По Плевенските морги за лоста на чистачките c MFA ми искат 70лв което ми се вижда множко....
Иначе ще мина на варианта с вграждане на някакви бутони, но не ми се ще да е така..

Rabbit TDI, от какво е бутончето което си "имплантирал" и защо е само едно, не трябва ли да са 2: SET и RESET?


Krasi ,предупредих те че Милко е луд нали, провери ли в Берлина?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Съб 12 яну 2008 23:27


ABSOLUT написа:Пристигна ми часта втора употреба.
Изображение
Изображение

Някой беше постнал един много добър линг с много нагледни инструкции със снимки за 1Z, мисля че линка беше на английски. Сеща ли се някой? Дори показваха кабела как се сглобява. Ебаси, как не мога да се сетя къде го гледах.

Сега намерих това http://christiantena.pwp.blueyonder.co.uk/motor/vag/tdi/ccs.html

тоя лост струва 4исто нов67 евро от ваг дилърите тук :wink:
кви са тия 200 и отгоре лева


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 673
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Нед 13 яну 2008 11:25


pavlikianov написа:
Krasi написа:Колеги, моля Ви помогнете ми да си намеря лоста на поносима цена,бил той от мигачите оригинален или от чистачките с MFA. По Плевенските морги за лоста на чистачките c MFA ми искат 70лв което ми се вижда множко....
Иначе ще мина на варианта с вграждане на някакви бутони, но не ми се ще да е така..

Rabbit TDI, от какво е бутончето което си "имплантирал" и защо е само едно, не трябва ли да са 2: SET и RESET?


Krasi ,предупредих те че Милко е луд нали, провери ли в Берлина?


Проверих приятелю, имаше лостчето с MFA както ти ми каза, познай цената:....пак 70 лева :shock


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 14 яну 2008 11:43


В магазините за електроника ги продават.Тва са най малките бутончета и са само контактни ,а не задържащи.Ползват се за скрити имобилайзери и дистанционни.Само един е бутона щото не ми се иска да дупча повече лоста заради РЕСЕТ-а ,а бутона ОН/ОФФ е при бушониерата и е постоянно включен.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 22 яну 2008 14:39


Бреее най сетне и аз сложиш таова нещо. Много кара да мързелува шофиора и го успива (да опази господ) . 2 дена търсих това малко гадно кабелче зад бушониерата за да го свържа.

Евала за темата, много добре е станала.

Заек_ТДИ тамън и аз се бех отказал че немам кабелче (а вече бех купил ръчката) и прочетох че не си се отказал да го търсиш та накрая си го и намерил. Мерси за това :wink: При мене още по скрито беше...намираше се в центъра на сноп кабели (по чудо го видях)

Поздрави и всичко найдобро на всички темпоматковци


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 22 яну 2008 14:59


Бе незнам дали е лошо че го успива.Само да спомена ,че при мен разхода спадна :) Просто преди да бях с темпомата видя ли равен път педала до долу.Най-зле беше на магистралата там постоянно се зайгравах с някой ,а ако пък няма коли газ до дупка да видя колко ще вдигне :lol: Сега като се кача на магистралата натискам копчето на 130-140 и така до София - ем икономия ем не нарушавам ЗДП.Забелязах също и че при включен темпомат като ускоря малко и после пусна газта колата пак се връща на старта скорост зададена с темпомата :)
ОФФ:След 1 час търсене на буксата на колегата Adnan не успяхме да я намарим - лошото при него е че до бушониерата са сичките кабели и маркучи на централното :shock и там хептен няма намиране :cry:


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Вто 22 яну 2008 15:26


Ако на аднан голфа му е ТДИ то требва да я има буксата. Аз мойта съм я търсил поне 4 часа (ечерта с фенерче и валеше дъжд)
Иначе си прав за разхода би трябвало да намалее



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта