Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 17:13


Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:

1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.

2. в момента - след смяна на ремъците и ролките и масло преди няколко месеца, зимни гуми на метални джанти (което разбира се означава малко по-голямо тегло и вероятно съпротивление) и зимни темпратури достига едва 90-100 км/ч при същите 2500 оборота.

Нормално ли ви звучи това или говори за някакъв проблем (нещо свързано с ремъците?)
mod edit: vasstop

Последна промяна от so.sec на Съб 26 яну 2008 17:31, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
plamen032
Мнения: 763
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот plamen032 » Сря 23 яну 2008 17:17


да не би това 90-100 да е на 4та предавка??? иначе проблем в датчик, табло.... незнам разлика в гумите?? едните да са нископрофилни другите да са доста високи... но тази разлика от около 30км е доста :roll:


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 17:20


разбира се че говоря за същата предавка :D гумите са същия размер, само че зимни и на метални джанти. има според мен логика напречното съпротивление да се е повишило + разликата в теглото на гумите с джантите сигурно също се отразява. таблото си е наред :) вероятноста грешката да е там е 0,1% :) не съм наясно обаче до колко зимните гуми + по-тежки джанти се отразяват а и също с 25-30 градуса по ниските температури...?


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 23 яну 2008 17:24


Сигурно си се объркал нещо :wink: Или скоростомера се е побъркал :lol:


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 17:27


GodLike написа:Сигурно си се объркал нещо :wink: Или скоростомера се е побъркал :lol:


мисля че и двете можем да изключим :)) - в себе си съм уверен, а скоростта съм засичал и с GPS.

Последна промяна от so.sec на Сря 23 яну 2008 17:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 23 яну 2008 17:27


Съпротивлението няма нищо общо.
При еднакви обороти на двигателя на една и съща предавка винаги се предават еднакъв брой обороти на главината!
Какво общо има въздушно съпротивление, тегло и т.н.? Може да ги достигнеш с различен разход на гориво тези обороти, но всичко друго е константа.
Освен ако нямате Variable gear box :roll:


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Мнениеот mufin » Сря 23 яну 2008 17:29


so.sec написа:Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:

1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.



Мисля че тука ти е грешката - в спомена за 130/2500
трябва да е дизел с добра кубатура за да е на 2500 оборота при 130 км/ч


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 17:29


brabus написа:Съпротивлението няма нищо общо.
При еднакви обороти на двигателя на една и съща предавка винаги се предават еднакъв брой обороти на главината!
Какво общо има въздушно съпротивление, тегло и т.н.? Може да ги достигнеш с различен разход на гориво тези обороти, но всичко друго е константа.
Освен ако нямате Variable gear box :roll:


имах предвид съпротивлението на гумите спрямо пътя, но това което казваш звучи логично....... но тогава?


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 17:33


mufin написа:
so.sec написа:Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:

1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.



Мисля че тука ти е грешката - в спомена за 130/2500
трябва да е дизел с добра кубатура за да е на 2500 оборота при 130 км/ч


Абсолютно сигурен съм тъй като при 2500 генерацията звучи малко по спортно и първоначално шума малко ме дразнеше и се тюхках как може да се падат точно при най-ползваната скорост.... напълно сигурен съм! лятото бе 2500/130 (+/- 3km/h толеранс от мен да мине)

Последна промяна от so.sec на Сря 23 яну 2008 17:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 17:36


mufin написа:
so.sec написа:Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:

1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.



Мисля че тука ти е грешката - в спомена за 130/2500
трябва да е дизел с добра кубатура за да е на 2500 оборота при 130 км/ч


Не забравяй, ако правиш сравнение с при теб, че между твоя и моя има 30 коня разлика.....


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Мнениеот mufin » Сря 23 яну 2008 18:07


so.sec написа:[
Не забравяй, ако правиш сравнение с при теб, че между твоя и моя има 30 коня разлика.....


Е много хубаво, но аз тъй да се каже карам вече четвърта кола и предишните 3 бяха все по-мощни даже и от твоя Голф :D

Например последната ми беше Ауди 100 2.0 автоматик и на 130 си беше на 3000 оборота.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 18:19


mufin написа:
so.sec написа:[
Не забравяй, ако правиш сравнение с при теб, че между твоя и моя има 30 коня разлика.....


Е много хубаво, но аз тъй да се каже карам вече четвърта кола и предишните 3 бяха все по-мощни даже и от твоя Голф :D

Например последната ми беше Ауди 100 2.0 автоматик и на 130 си беше на 3000 оборота.


Не мога да твърдя или споря за нищо което не съм видял и не познавам. Това което обаче знам със сигурност е че лятото карах на 2500 с 130 :) това е всичко което знам :)

При 3000 оборота бях на около 145.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

АМи

Мнениеот mufin » Сря 23 яну 2008 18:34


Нещо те е подвело през лятото - при еднакъв диаметър на гумите съотношението оборти/скорост не зависи от насрещен вятър, гориво товар и т.н.
Зависи от предавателното число на кутията.

(При 3000 оборота бях на около 145.)

А това е невъзможно ако нямаш шеста скорост.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: АМи

Мнениеот so.sec » Сря 23 яну 2008 18:38


mufin написа:Нещо те е подвело през лятото - при еднакъв диаметър на гумите съотношението оборти/скорост не зависи от насрещен вятър, гориво товар и т.н.
Зависи от предавателното число на кутията.

(При 3000 оборота бях на около 145.)

А това е невъзможно ако нямаш шеста скорост.


ОК. :lol: Няма смисъл от спор :) описах обстоятелствата и фактите, ако някой има друго обяснение извън това че аз съм се побъркал моля да каже?


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 23 яну 2008 18:40


Хмм,колега аз с TDI съм със 100км/ч точно на 2000 оборота.До 2500 незнам дали ще има точно 130км/ч.Ако беше с пасат иди-дойди,там скоростните предавки са малко по други,ама пак ми е съмнително да го прави 130км/ч при 2500 об.Че за какво карам дизел тогава,то и бензинките държали ниски обороти на голяма скорост. :lol: :lol: :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 56 госта