Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:
1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.
2. в момента - след смяна на ремъците и ролките и масло преди няколко месеца, зимни гуми на метални джанти (което разбира се означава малко по-голямо тегло и вероятно съпротивление) и зимни темпратури достига едва 90-100 км/ч при същите 2500 оборота.
Нормално ли ви звучи това или говори за някакъв проблем (нещо свързано с ремъците?)
mod edit: vasstop
Голф 4 - съотношение обороти/скорост
Голф 4 - съотношение обороти/скорост
Последна промяна от so.sec на Съб 26 яну 2008 17:31, променено общо 1 път.
разбира се че говоря за същата предавка
гумите са същия размер, само че зимни и на метални джанти. има според мен логика напречното съпротивление да се е повишило + разликата в теглото на гумите с джантите сигурно също се отразява. таблото си е наред
вероятноста грешката да е там е 0,1%
не съм наясно обаче до колко зимните гуми + по-тежки джанти се отразяват а и също с 25-30 градуса по ниските температури...?



GodLike написа:Сигурно си се объркал нещоИли скоростомера се е побъркал
мисля че и двете можем да изключим

Последна промяна от so.sec на Сря 23 яну 2008 17:27, променено общо 1 път.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Съпротивлението няма нищо общо.
При еднакви обороти на двигателя на една и съща предавка винаги се предават еднакъв брой обороти на главината!
Какво общо има въздушно съпротивление, тегло и т.н.? Може да ги достигнеш с различен разход на гориво тези обороти, но всичко друго е константа.
Освен ако нямате Variable gear box
При еднакви обороти на двигателя на една и съща предавка винаги се предават еднакъв брой обороти на главината!
Какво общо има въздушно съпротивление, тегло и т.н.? Може да ги достигнеш с различен разход на гориво тези обороти, но всичко друго е константа.
Освен ако нямате Variable gear box

-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост
so.sec написа:Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:
1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.
Мисля че тука ти е грешката - в спомена за 130/2500
трябва да е дизел с добра кубатура за да е на 2500 оборота при 130 км/ч
brabus написа:Съпротивлението няма нищо общо.
При еднакви обороти на двигателя на една и съща предавка винаги се предават еднакъв брой обороти на главината!
Какво общо има въздушно съпротивление, тегло и т.н.? Може да ги достигнеш с различен разход на гориво тези обороти, но всичко друго е константа.
Освен ако нямате Variable gear box
имах предвид съпротивлението на гумите спрямо пътя, но това което казваш звучи логично....... но тогава?
Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост
mufin написа:so.sec написа:Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:
1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.
Мисля че тука ти е грешката - в спомена за 130/2500
трябва да е дизел с добра кубатура за да е на 2500 оборота при 130 км/ч
Абсолютно сигурен съм тъй като при 2500 генерацията звучи малко по спортно и първоначално шума малко ме дразнеше и се тюхках как може да се падат точно при най-ползваната скорост.... напълно сигурен съм! лятото бе 2500/130 (+/- 3km/h толеранс от мен да мине)
Последна промяна от so.sec на Сря 23 яну 2008 17:43, променено общо 1 път.
Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост
mufin написа:so.sec написа:Колеги имам следния въпрос - ето ви две ситуации, кажете ми разликата между двете нормална ли е или говори за някякъв проблем:
1. преди няколколко месеца (лятото), преди смяна на ремъци, ролки и масло, със летни гуми и алуминиеви джанти, автомобилът движеше на магистрала на 5та със 130км/час при точно 2500 оборота.
Мисля че тука ти е грешката - в спомена за 130/2500
трябва да е дизел с добра кубатура за да е на 2500 оборота при 130 км/ч
Не забравяй, ако правиш сравнение с при теб, че между твоя и моя има 30 коня разлика.....
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост
so.sec написа:[
Не забравяй, ако правиш сравнение с при теб, че между твоя и моя има 30 коня разлика.....
Е много хубаво, но аз тъй да се каже карам вече четвърта кола и предишните 3 бяха все по-мощни даже и от твоя Голф

Например последната ми беше Ауди 100 2.0 автоматик и на 130 си беше на 3000 оборота.
Re: Голф 4 - съотношение обороти/скорост
mufin написа:so.sec написа:[
Не забравяй, ако правиш сравнение с при теб, че между твоя и моя има 30 коня разлика.....
Е много хубаво, но аз тъй да се каже карам вече четвърта кола и предишните 3 бяха все по-мощни даже и от твоя Голф![]()
Например последната ми беше Ауди 100 2.0 автоматик и на 130 си беше на 3000 оборота.
Не мога да твърдя или споря за нищо което не съм видял и не познавам. Това което обаче знам със сигурност е че лятото карах на 2500 с 130


При 3000 оборота бях на около 145.
-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
АМи
Нещо те е подвело през лятото - при еднакъв диаметър на гумите съотношението оборти/скорост не зависи от насрещен вятър, гориво товар и т.н.
Зависи от предавателното число на кутията.
(При 3000 оборота бях на около 145.)
А това е невъзможно ако нямаш шеста скорост.
Зависи от предавателното число на кутията.
(При 3000 оборота бях на около 145.)
А това е невъзможно ако нямаш шеста скорост.
Re: АМи
mufin написа:Нещо те е подвело през лятото - при еднакъв диаметър на гумите съотношението оборти/скорост не зависи от насрещен вятър, гориво товар и т.н.
Зависи от предавателното число на кутията.
(При 3000 оборота бях на около 145.)
А това е невъзможно ако нямаш шеста скорост.
ОК.


- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Хмм,колега аз с TDI съм със 100км/ч точно на 2000 оборота.До 2500 незнам дали ще има точно 130км/ч.Ако беше с пасат иди-дойди,там скоростните предавки са малко по други,ама пак ми е съмнително да го прави 130км/ч при 2500 об.Че за какво карам дизел тогава,то и бензинките държали ниски обороти на голяма скорост.




Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 56 госта