Пасат Б4 2Е-Към колегите с 2Е-проблем катализатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Пасат Б4 2Е-Към колегите с 2Е-проблем катализатор

Мнениеот MITKO_DVD » Пон 21 яну 2008 21:27


Колеги абе четох доста от темите пускани за катализатори в Пасат форума,но въпреки това към днешна дата искам да пусна следните питания.
1.Абе правими впечатление че като изкачвам Д.Цанков от ст.В.Левски нагоре на 4-та предавка и на светофара на тел.кула ми мирише на сяра-значи ли че катализатора е за смяна :?: (поне аз мисля че да) :oops:
2.Лесно ли се сваля,демек след колектора с пружината ли е (едно гофрирано кат пружина поне при мен е така :wink: )
3.Да го махам ли. :roll: :?:
4.Ако отговор 3 е ДА,къде да го направя :?:
5.Като го махна ше требе ли да слагам така известното резонаторно гърне-тръба с много дупки по средата на гърнето където е бил катализатора :?:
Та колеги общо взето това са ми въпросчетата по специално към колегите с мотор 2Е,те да ли са се сбъскали с този проблем и как са го решили те :roll:

Последна промяна от MITKO_DVD на Сря 17 окт 2012 8:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vladko_1
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 24 фев 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот Vladko_1 » Пон 21 яну 2008 21:58


Ммм и аз съм с 2Е.Аз мога да споделя същото като теб.Като изкарвам колата от гаража и ми е отворен прозореца усещам как мирише на сяра.Не знам дали е за смяна.Ако махнеш катализатора колата ще има малко по-голям ряз до колкото съм чел.От друго се опасявам.Когато ходиш на преглед да и ти замерват газовете ще излезат ли както трябва :?:.Не знам как да го реша нов катализатор е скъпичък и не зная какво да правя.Може би на автоморга някоя да потърся нещо.


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Пон 21 яну 2008 22:25


И аз съм се замислял ама според мене: първо трябва да усетиш промяна във вървежа, и онова "надуване на бузи" (някой го беше кръстил така). При мене не мирише още де, ама някой ден ще се задръсти съвсем ...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 21 яну 2008 22:34


Тъй като съм със същия мотор, а тази дилема преди време стоеше и пред мен, веднага налазвам темата! :lol: (то не, че иначе нямаше да я налазя, де! :twisted: )
Нещо ми дрънкаше по грънците на колата. Веднага реших: катализатор, отдавна му е време!
Да, ама не! Някой го беше решил преди мен! :lol:
Кутията на катализатора стои, само, дето е напълно изтърбушена. Като погледнеш отпред и виждаш какво има отзад ;)
Мислех дали да не сложа резонатор, но колата определено не е чак толкова шумна. Освен това на тази същата кутия стои и Ламбда-сондата. Не знаех дали ще могат да я монтират както трябва.
На първия преглед, когато я регистрирах в Пловдив мина без никакви грижи пред КАТ. След това си мина и на следващия в СБА. Мисля, и двете организации не са от тези, дето пропускат клиента! :evil:
Този, последния преглед сега декември не можа да мине, ама мен пък ме домързя да сваля чипа от Брезел и да си сменя филтъра. Е, имаше едно Голфче, дето му бяха перфектни показателите, де! ;)
Та моя съвет - щом мирише на запъртък, свалят се трите болтчета, дето държат катализатора към чугунената тръба (внимавайте, има една леща за улътнител) и внимателската с едно шило или дълга бургия, че да не потурчите сондичката му виждате сметката!
От там нататък само ГААаааАААЗззз....


rumenbm
Мнения: 86
Регистриран на: Вто 01 май 2007 16:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rumenbm » Пон 21 яну 2008 22:53


Да споделя и аэ...И аэ съм с 2Е.Преди 1 година сипах ВИПАЛЪР эа да си прочистя системата както го рекламират един вид и така я прочистих,че цял куп "косми"искарах от аспуха...Още не сам го сменил,пак и колата си ми върви нормално.То един вит сам си все едно с обикновенна тръба и не виждам смисъл да го сменям эа сега.Надиявам се и при вас по същият начин да иэлеэне тоэи филтър эа да не се получи някакво эадръстване в аспуха...Надявам се да съм ви помогнал някак си :D


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Пон 21 яну 2008 23:28


Така почвам по ред:
kbot значи честно казано при мен го има това "надуване на бузите",поне аз така си мисля,защото колата се чуди по некой път кат карам на бензин кво да прай да върви или да умре ,както беше казал един мой колега "души пъта-асфалта и се чуди къде да умре" :lol: и така е до окло 2000 оборота от там се отпушва ,но този момент го има точно преди на премине на газ демек като е загрела,ако си продължа на бенз си го има това,най често на 1 и 2 предавка,та кво ли не ми викаха ,филтри ,дебитомери ,дюзи и т.н и т.н.....
Радко коко до тебе ,земи ми отговори тогава на некой от въпросите ,например къде е кутията на катализатора от долу или покрай турпедната стена :?: и друго да питам значили че мое си карам без таз тръба-р.гърне и да питам последно кат го махна тази смес от платина и керамика таз сонда за чиий ше ми е тя нема ли да дава лъжлива инфо и да бърка компа,щото аз мисла да си карам и на бенз :?:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 22 яну 2008 0:28


Ами катализатора е като влезнеш под колата- първото тумбесто най-близо до моторЯ. Другото, дето го написа ме хвърли в оркестъра! :lol: Не го знам какво значи ;)
За значенето- да, значи аз си карам без резонатор, а къв го дири там сондата в такъв случай... :dontknow: ми уж показва там нещо... шава...
До колко е коректно един Господ знае, ама не мога да се оплача от висок разход.
П.п. Меката връзка е доста преди него. Изпускателния колектор влиза в тая мека връзка (при мен е с 2 болта, на Г2-о преди беше с 2 скоби), следва една чугунена двуцевка (меката връзка ми е двойка) която завършва с единична тръба Ф50 или 55 (на око). Там вече е хваната тръбата на катализатора.
Аз карам само на бензин.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Вто 22 яну 2008 19:50


Днеска па един колег ами вика,че щом не ми се мъчи олата по байрите по-добре да не го избушвам :roll:


Потребителски аватар
Велосираптор
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 02 май 2007 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Велосираптор » Вто 22 яну 2008 21:03


при мене катализатора изгоря доста бързо/около2месеца след покупката/...после като се зачетох в сервизната му книжка разбрах,че е сменян на 156к км.Започна да подрънква като беше на 298к км-явно толкова им е живота.Може да съм го скъсил малко и аз,понеже веднага като я купих монтирах метан.А той уж горял с по-висока темп и затова.Или поне така ми обясниха.Както и да е сложих резонаторно гърне,но ми се чини, че и да не бях колата щеше да си остане толкова тиха.Понеже след като се начупи катализатора спря да дрънчи и резонира с двигателя.
Промяна в динамиката преди и след не съм забелязал-нито на бенз нито на метан.
мисля си-ако не ти е станала по-шумна и няма промяна във вървенето - карай така


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Вто 22 яну 2008 21:10


MITKO_DVD, аз смених катализатора си с резонансово гърне (някво полско) преди година и нещо. струваше 70 лв. всичко работи нормално, но шумът се увеличи чувствително. имай предвид, че вече се намират НОВИ катализатори за стотина лева. ако ми предстоеше да сменям, бих сложил катализатор вместо резонансово гърне.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Вто 22 яну 2008 21:47


joro_kem написа:MITKO_DVD, аз смених катализатора си с резонансово гърне (някво полско) преди година и нещо. струваше 70 лв. всичко работи нормално, но шумът се увеличи чувствително....

Аз също махнах катализатора и сложих резонатор. Звука наистина чувствително се увеличи, както и обясниха катализатора е най-големият заглушител. Това вече ти трябва да си решиш-със или без резонатор или с нов катализатор. (нямам личен опит с мойта кола но като съм карал други без резонатор влиза в резонанс на определени обороти и звънти, при мен няма такова нещо). А иначе щом се е размирисал си е нужно да го махнеш според мен. Чак тогава ще усетиш промяна на динамиката, ако има такава


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Сря 23 яну 2008 20:38


Ей за сега ще изчакам ,но мисля скоро да го махна и аз,ма мисля първо да отвора отдоло или отгоре и да видя ако не се е счупила питата да не го пипам :wink: ,ако ли па вече е сдала багажа,май няма да слагам резонаторно гърне :roll:
П.С. абе да питам къде ги има такива катализатори по 100лв. бре :shock


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Мнениеот dlug » Чет 24 яну 2008 11:21


То и да не е счупена питата добре, ама ако е запушена и газовете не минават свободно? :roll:


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Чет 24 яну 2008 14:39


MITKO_DVD написа:абе да питам къде ги има такива катализатори по 100лв. бре :shock

току-що говорих с моя майстор на гърнета. италиански били катализаторите, с МАХ. живот 80-90 хил. км. (следвало задължителна смяна иначе затлачвали кюнците!). за пасат (плоски) били около 150 лв. за съжаление не знам нищо повече.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 24 яну 2008 19:38


joro_kem написа:
MITKO_DVD написа:абе да питам къде ги има такива катализатори по 100лв. бре :shock

току-що говорих с моя майстор на гърнета. италиански били катализаторите, с МАХ. живот 80-90 хил. км. (следвало задължителна смяна иначе затлачвали кюнците!). за пасат (плоски) били около 150 лв. за съжаление не знам нищо повече.

Ми аре питай го къде щото за моя ми дават 80лв.,аз съм навит да додам още толко и да си сложа катализатор,та дори и за 80-90к километри :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта