


Ето нещо което със сигурност ще се захвана да направя на моят автомобил. Решението е в пъти по-добро от затапване не ЕГР-а. Видях го фабрично реализирано на Опел и Ситроен.
Обеснявам смисъла от всичко това.
Изходящият антифриз от охладителчето е загрят от минаващите изгорели газове и с едното палене имате горещо парно :roll: .Тук ще трябва да се направи малко преустройство по у-нието на ЕГР-а , тъй , като при ситроена ми , ЕЦУ-то принодително отваря ЕГР-а за продължително време ако двигателят е още студен, а си пуснал климатроника на отопление. По този начин гарантират интензивно подгряване на антифриза който минава през него за да си топлите крачката веднага след запалването. До тук ефекта е в благинката за Вас.
Другият + обаче е охлаждането на изгорелите газове, които влизат в всмукателният тръбопровод. Проблема с нагара по всмукателният тръбопровод се получава при срещането на маслото от турбокомпресора с ГОРЕЩИТЕ газове от ЕГР-а, при което маслото прегаря като се образува нагар. Минавайки през ЕГР-кулера, газовете са охладени и нагар не се получава (или поне не толкова интензивен) :wink: