


По-особен въпрос за климатична система
По-особен въпрос за климатична система
Попаднах на една информация в която пишеше че компресорите на климатиците /за автомобилните ставаше въпрос/ се делят освен на бутални, роторни и т.н. и на такива с постоянен и променлив обем. Ето това за променливия обем ми стана много интересно. Повечето оригинални климатици на Фолксваген май са снабдени с компресори Санден. Ето тук http://www.sanden-europe.com/QuickPlace ... enDocument могат да се видят компресорите на тази фирма. Според тази справка компресорът който е монтиран при мен например е SD 7V16 който е с променлив обем и може да работи като използва от 5% до 100% от мощността си. Това което е по-интересно според мен е по какъв начин и кое подава информация и кое оказва влияние на компресора с какъв капацитет да работи? Предполагам че зависимостта е някаква от температурата но нека ако някой колега знае да обясни /във форума има доста колеги които са на "ти" с климатичната техника/.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
а бе за автоклиматиците не знам , но професионалните машини имат регулатор на капацитета , който може грубо казано за изключи сгъстяването от един или няколко цилиндъра. Такива компресори могат да се разделят на строго установени стъпки....ако е зададено , че автокомпресорите имат токова гъвкав подход , най вероятно има наличие на някакъв вид дроселиращ механизъм, възпрепятстващ засмукването на парите.... според натоварването.... Иначе в общия случай реглажа се извършва обикновенно по т.н температура на изпарение - демек налягане в системата..... колкото смукателното налягане е по ниско, толкова температурата е по низка и компресора рабори с 'повече цилиндри " и обратно.....демек един проз пресостат регулиран на обикновенна стойност може да командва капацитета ..... има и други системи - с байпас на смукател нагнеталек , но това е друга тема ....макар че вероятно те са използвани в случая.... оф ч заболяха ме пръстите от локумите
пък и излезе объркано , ама си е суха теория .... 


juve написа:а бе за автоклиматиците не знам , но професионалните машини имат регулатор на капацитета , който може грубо казано за изключи сгъстяването от един или няколко цилиндъра. Такива компресори могат да се разделят на строго установени стъпки....ако е зададено , че автокомпресорите имат токова гъвкав подход , най вероятно има наличие на някакъв вид дроселиращ механизъм, възпрепятстващ засмукването на парите.... според натоварването.... Иначе в общия случай реглажа се извършва обикновенно по т.н температура на изпарение - демек налягане в системата..... колкото смукателното налягане е по ниско, толкова температурата е по низка и компресора рабори с 'повече цилиндри " и обратно.....демек един проз пресостат регулиран на обикновенна стойност може да командва капацитета ..... има и други системи - с байпас на смукател нагнеталек , но това е друга тема ....макар че вероятно те са използвани в случая.... оф ч заболяха ме пръстите от локумитепък и излезе объркано , ама си е суха теория ....
Объркано ама си е обяснение ....


- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Ето и обещаните снимки.Компресора е Делфи (корейски) слагат се на Опел.Този специално е от Омега 99'.Слага се и на Вектра Б само захващането е по-различно.
Повредата :
Парченцата стоят в центъра между буталата:
Ето я и буталната група и начина на задвижване.(не съм сигурен, че този компресор има същата системата, както при компресорите изпозвани при VW ):
Шайбата и прословутия лагер, който издава странни звуци
:
Електромагнита, задействащ сцеплението на компресора:
Семеринга.... нямапружинки по него.Цялата работа я върши черната чат в средата и налягането на системата.(Монтира се по специфичен начин ) :
Клапани:
Клапаните от другата страна на плочката ( в средата се вижда какво са направили парченцата от първата снимка ):
Това е най-задната част.Тук се намира клапана регулиращ налягането в компресора.

Повредата :

Парченцата стоят в центъра между буталата:

Ето я и буталната група и начина на задвижване.(не съм сигурен, че този компресор има същата системата, както при компресорите изпозвани при VW ):

Шайбата и прословутия лагер, който издава странни звуци


Електромагнита, задействащ сцеплението на компресора:

Семеринга.... нямапружинки по него.Цялата работа я върши черната чат в средата и налягането на системата.(Монтира се по специфичен начин ) :

Клапани:

Клапаните от другата страна на плочката ( в средата се вижда какво са направили парченцата от първата снимка ):

Това е най-задната част.Тук се намира клапана регулиращ налягането в компресора.

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта