По-особен въпрос за климатична система

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

По-особен въпрос за климатична система

Мнениеот slav » Пон 13 авг 2007 10:21


Попаднах на една информация в която пишеше че компресорите на климатиците /за автомобилните ставаше въпрос/ се делят освен на бутални, роторни и т.н. и на такива с постоянен и променлив обем. Ето това за променливия обем ми стана много интересно. Повечето оригинални климатици на Фолксваген май са снабдени с компресори Санден. Ето тук http://www.sanden-europe.com/QuickPlace ... enDocument могат да се видят компресорите на тази фирма. Според тази справка компресорът който е монтиран при мен например е SD 7V16 който е с променлив обем и може да работи като използва от 5% до 100% от мощността си. Това което е по-интересно според мен е по какъв начин и кое подава информация и кое оказва влияние на компресора с какъв капацитет да работи? Предполагам че зависимостта е някаква от температурата но нека ако някой колега знае да обясни /във форума има доста колеги които са на "ти" с климатичната техника/.




Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 13 авг 2007 10:32


Компресора няма никаква връзка с електрониката по колата.Има само един кабел който включва ел. съеденителя.Единствено налягането на фреона в системата, кара компресора да променя работния си обем.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 13 авг 2007 10:44


има си изключения:

Изображение


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 13 авг 2007 11:09


K22 написа:...Единствено налягането на фреона в системата, кара компресора да променя работния си обем.

В каква зависимост?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 13 авг 2007 16:46


а бе за автоклиматиците не знам , но професионалните машини имат регулатор на капацитета , който може грубо казано за изключи сгъстяването от един или няколко цилиндъра. Такива компресори могат да се разделят на строго установени стъпки....ако е зададено , че автокомпресорите имат токова гъвкав подход , най вероятно има наличие на някакъв вид дроселиращ механизъм, възпрепятстващ засмукването на парите.... според натоварването.... Иначе в общия случай реглажа се извършва обикновенно по т.н температура на изпарение - демек налягане в системата..... колкото смукателното налягане е по ниско, толкова температурата е по низка и компресора рабори с 'повече цилиндри " и обратно.....демек един проз пресостат регулиран на обикновенна стойност може да командва капацитета ..... има и други системи - с байпас на смукател нагнеталек , но това е друга тема ....макар че вероятно те са използвани в случая.... оф ч заболяха ме пръстите от локумите :) пък и излезе объркано , ама си е суха теория .... :oops:


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Пон 13 авг 2007 16:59


chefito написа:има си изключения:

Изображение


Деа тоз минингит ша фани :D


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пон 13 авг 2007 18:50


juve написа:а бе за автоклиматиците не знам , но професионалните машини имат регулатор на капацитета , който може грубо казано за изключи сгъстяването от един или няколко цилиндъра. Такива компресори могат да се разделят на строго установени стъпки....ако е зададено , че автокомпресорите имат токова гъвкав подход , най вероятно има наличие на някакъв вид дроселиращ механизъм, възпрепятстващ засмукването на парите.... според натоварването.... Иначе в общия случай реглажа се извършва обикновенно по т.н температура на изпарение - демек налягане в системата..... колкото смукателното налягане е по ниско, толкова температурата е по низка и компресора рабори с 'повече цилиндри " и обратно.....демек един проз пресостат регулиран на обикновенна стойност може да командва капацитета ..... има и други системи - с байпас на смукател нагнеталек , но това е друга тема ....макар че вероятно те са използвани в случая.... оф ч заболяха ме пръстите от локумите :) пък и излезе объркано , ама си е суха теория .... :oops:

Объркано ама си е обяснение .... :D Всъщност ето тук http://www.search-autoparts.com/searcha ... rticle.pdf мисля че пише повече за тях но английския ми е малко слабичък :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 13 авг 2007 21:04


С двете пружини на задвижващия вал се регулира хода на буталата и по този начин се изменя обема им и съотвено количеството засмукан фреон.Налягането на системата натиска Drive Plate от схемата на 2-ра страница и така се изменя хода на буталата.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Вто 14 авг 2007 10:39


:да: Благодаря на колегата bobcho за превода :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 14 авг 2007 18:45


Ако имам време утре мога да снимам един компресор ( счупен ) да добиеш по-точна представа.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Вто 14 авг 2007 21:30


bobcho написа:Ако имам време утре мога да снимам един компресор ( счупен ) да добиеш по-точна представа.

Е това наистина ще бъде много интересно и полезно. Дори да не е утре ако можеш да го направиш някога наистина ще е интересно. Много благодарности към теб и към всички колеги като теб.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 16 авг 2007 18:59


Ето и обещаните снимки.Компресора е Делфи (корейски) слагат се на Опел.Този специално е от Омега 99'.Слага се и на Вектра Б само захващането е по-различно.

Повредата :

Изображение

Парченцата стоят в центъра между буталата:

Изображение

Ето я и буталната група и начина на задвижване.(не съм сигурен, че този компресор има същата системата, както при компресорите изпозвани при VW ):

Изображение

Шайбата и прословутия лагер, който издава странни звуци :) :

Изображение

Електромагнита, задействащ сцеплението на компресора:

Изображение

Семеринга.... нямапружинки по него.Цялата работа я върши черната чат в средата и налягането на системата.(Монтира се по специфичен начин ) :

Изображение

Клапани:

Изображение

Клапаните от другата страна на плочката ( в средата се вижда какво са направили парченцата от първата снимка ):

Изображение

Това е най-задната част.Тук се намира клапана регулиращ налягането в компресора.

Изображение


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Пет 17 авг 2007 7:57


Още веднъж огромни благдарности :)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта