Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот stefan4o » Пет 24 фев 2012 7:29


Баластите мисля работеха в диапазона от 9 до няколко си там волта, 14-15 да речем. В тоя ред на мисли може и без релета да се мине. Но от друга страна пък с тяхна помощ не се товари ключа на фаровете.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот i.e.i » Пет 24 фев 2012 7:38


Целта на релето,ако е правилно "вързано" е да щади контактите и намали загубите от повишено съпротивление в старата инсталация.
Важи за всички консуматори.


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mccoy » Пет 24 фев 2012 11:35


stefan4o написа:Баластите мисля работеха в диапазона от 9 до няколко си там волта, 14-15 да речем. В тоя ред на мисли може и без релета да се мине. Но от друга страна пък с тяхна помощ не се товари ключа на фаровете.

да ти подаря едни баласти да си сложиш на обикновенни крушки
ще светнат като слънце :lol:


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот wartime » Вто 20 мар 2012 10:05


Колеги,някаква идея какъв цвят е кабела за късите от ключа до таблото на пасат б4.Че на тия фарове късите не минават през лостчето на волана,само дългите.Искам от там да взема управлението на релетата,обаче нямам идея дали е този?"R/09 Headlight Switch Low Beam Output-Headlight Fuses-White/Black"-Това излиза по схемата на входовете и изходите на таблото.От тук-https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/b3-and-b4-passat-central-electric-2-ce2.


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот ZeroCool » Сря 21 мар 2012 20:40


mccoy написа:
stefan4o написа:Баластите мисля работеха в диапазона от 9 до няколко си там волта, 14-15 да речем. В тоя ред на мисли може и без релета да се мине. Но от друга страна пък с тяхна помощ не се товари ключа на фаровете.

да ти подаря едни баласти да си сложиш на обикновенни крушки
ще светнат като слънце :lol:


Изображение

А прочети там под тва жълтото значе със светкавичката кво пише :)


Потребителски аватар
wartime
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
Автомобил: VW Passat B4 Variant
Двигател: ABF 1994
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот wartime » Сря 04 апр 2012 15:52


По идея на колегата rgivod :bowdown и малко идеи от руския форум и аз съм с релета.Ето така ги вързах аз,прерязах жълтия кабел(J3)за дългите и белия(J1)за късите малко преди да влязат в таблото.На изходите от таблото сложих мъжки кабелни обувки,а на прерязания кабел от ключа женски.(Ако се наложи просто ги свързвам и си е като от завода)Взех + от акумулатора с двоен многожилен кабел 2.5мм/2,като всеки с бушон 20А,и ги свързах с 30-то краче на релетата(едно за къси,едно за дълги)Маса взех от таралежа в ляво от таблото.На свободните изходи от таблото(тези с мъжките обувки)вързах крачета 87,а кабелите от ключа с крачета 86.Не съм пускал нова инсталация към фаровете,защото са двусекционни с една букса,и няма смисъл без да сменя кабелите в самия фар(поне според мен)Стана(почти)Plug and play.Имам си габарити,дългите си светят заедно с късите и всичко е вътре на сухо.Мислех си да ги вържа след ключа къси/дълги,но при Б4 късите(май)не минават през него,та за това така,отделно жълтия кабел излиза от черно-бял 10 сантиметра преди да влезе в таблото...
Прикачени файлове
tablo.jpg


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valiosport » Нед 29 юли 2012 5:38


Колеги някой може ли да каже какъв кабел да ползвам за крушки 130/100W, имам си релета едно за късите, едно за дългите и едно за двата фара против мъгла (всяко по 40А), обаче съм с оригиналните кабели които не ги знам с какво сечение са, но не са повече от 1-1,5 кв. мм. и искам да ги сменя да елиминирам падовете на напрежение до минимум : vw fen


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот venll-vr » Нед 29 юли 2012 19:34


С тези крушки 100/130 W ще си стопиш рефлекторите!


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valiosport » Нед 29 юли 2012 21:55


venll-vr написа:С тези крушки 100/130 W ще си стопиш рефлекторите!

Колега не питам какво ще си стопа ами какви кабели ( с какво сечение ) да ползвам за съответните крушки, като ги стопа ще сложа резервните фарове :)


rado_ev
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 20 окт 2010 7:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот rado_ev » Пон 30 юли 2012 0:41


130 вата/12 волта = 10,833... Ампера. С достатъчна за практиката точност проводник със сечение 1 кв.мм. издържа максимално 10ампера. За конкретния случай проводник със сечение 2,5кв. мм. ще издържи захранване на консуматор с мощност 130вата, без да се отрази пад на напрежние в проводника.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valiosport » Пон 30 юли 2012 1:49


rado_ev написа:130 вата/12 волта = 10,833... Ампера. С достатъчна за практиката точност проводник със сечение 1 кв.мм. издържа максимално 10ампера. За конкретния случай проводник със сечение 2,5кв. мм. ще издържи захранване на консуматор с мощност 130вата, без да се отрази пад на напрежние в проводника.

Това исках да чуя, благодаря ти колега : vw fen Щото нещо ми се струва че късите са слаби, а 100 вата къси би трябвало да цепи мрака, сигурно има падове защото кабелите след релетата бая си загряват :banghead:


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот toshara » Чет 03 яну 2013 21:40


Колеги,взех си 2 релета,но имат и краче 87а.Това краче като прекъсвач на 87 ли е?
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?
И един бърз въпрос-с колко ампера работят стандартните h4 60/55w крушки?Говоря за 2 крушки заедно :roll:
Изображение
Благодаря предварително! :beer


Потребителски аватар
papi92
Мнения: 185
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
Автомобил: Golf 3 1.6
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот papi92 » Чет 03 яну 2013 22:19


toshara написа:Колеги,взех си 2 релета,но имат и краче 87а.Това краче като прекъсвач на 87 ли е?
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?
И един бърз въпрос-с колко ампера работят стандартните h4 60/55w крушки?Говоря за 2 крушки заедно :roll:
[img]http://store.picbg.net/pubpic/36/22/ce34f5ff2de43622.jpg[/img
Благодаря предварително! :beer


Късите са около 9.5А (двете крушки)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот stefan4o » Чет 03 яну 2013 22:33


toshara написа:Колеги,взех си 2 релета,но имат и краче 87а.Това краче като прекъсвач на 87 ли е?
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?

Колега, електриката не ти е силната страна май.
На въпросите ти -
87а и 87 са нормално затворен и нормално отворен контакт съответно.
Релето има оперативна верига (слаботокова), която за да сработи е нужно да й се подаде + и - (клеми 85 и 86). Съответно, когато това стане, нормално отвореният контакт се затваря, а нормално затвореният се отваря. Малко е трудно да се обяснят тия неща на човек, който не разбира от електрика, ама все пак толкоз мога, не съм добър даскал. Веригата между 30-87 и 30-87а се нарича силова - т.е. там минава големият товар, който може да понесе релето.


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот toshara » Чет 03 яну 2013 22:47


Горе-долу ми се изясниха работите,значи по темата за свързването на релето,свързвам си го както е на тази схема,без да пипам 87а,защото фактически не ми трябва.
Вярно не ми е силната страна,въпреки че учих 2 семестъра физика в ТУ,но този семестър ми предстои електротехника,надявам се там да се избистрят нещата :lol:

Изображение

Последна промяна от toshara на Чет 03 яну 2013 22:50, променено общо 1 път.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта