Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Баластите мисля работеха в диапазона от 9 до няколко си там волта, 14-15 да речем. В тоя ред на мисли може и без релета да се мине. Но от друга страна пък с тяхна помощ не се товари ключа на фаровете.
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Целта на релето,ако е правилно "вързано" е да щади контактите и намали загубите от повишено съпротивление в старата инсталация.
Важи за всички консуматори.
Важи за всички консуматори.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
stefan4o написа:Баластите мисля работеха в диапазона от 9 до няколко си там волта, 14-15 да речем. В тоя ред на мисли може и без релета да се мине. Но от друга страна пък с тяхна помощ не се товари ключа на фаровете.
да ти подаря едни баласти да си сложиш на обикновенни крушки
ще светнат като слънце

- wartime
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
- Автомобил: VW Passat B4 Variant
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колеги,някаква идея какъв цвят е кабела за късите от ключа до таблото на пасат б4.Че на тия фарове късите не минават през лостчето на волана,само дългите.Искам от там да взема управлението на релетата,обаче нямам идея дали е този?"R/09 Headlight Switch Low Beam Output-Headlight Fuses-White/Black"-Това излиза по схемата на входовете и изходите на таблото.От тук-https://sites.google.com/site/stoyneff/electrical/b3-and-b4-passat-central-electric-2-ce2.
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
mccoy написа:stefan4o написа:Баластите мисля работеха в диапазона от 9 до няколко си там волта, 14-15 да речем. В тоя ред на мисли може и без релета да се мине. Но от друга страна пък с тяхна помощ не се товари ключа на фаровете.
да ти подаря едни баласти да си сложиш на обикновенни крушки
ще светнат като слънце
А прочети там под тва жълтото значе със светкавичката кво пише

- wartime
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 13:04
- Автомобил: VW Passat B4 Variant
- Двигател: ABF 1994
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
По идея на колегата rgivod
и малко идеи от руския форум и аз съм с релета.Ето така ги вързах аз,прерязах жълтия кабел(J3)за дългите и белия(J1)за късите малко преди да влязат в таблото.На изходите от таблото сложих мъжки кабелни обувки,а на прерязания кабел от ключа женски.(Ако се наложи просто ги свързвам и си е като от завода)Взех + от акумулатора с двоен многожилен кабел 2.5мм/2,като всеки с бушон 20А,и ги свързах с 30-то краче на релетата(едно за къси,едно за дълги)Маса взех от таралежа в ляво от таблото.На свободните изходи от таблото(тези с мъжките обувки)вързах крачета 87,а кабелите от ключа с крачета 86.Не съм пускал нова инсталация към фаровете,защото са двусекционни с една букса,и няма смисъл без да сменя кабелите в самия фар(поне според мен)Стана(почти)Plug and play.Имам си габарити,дългите си светят заедно с късите и всичко е вътре на сухо.Мислех си да ги вържа след ключа къси/дълги,но при Б4 късите(май)не минават през него,та за това така,отделно жълтия кабел излиза от черно-бял 10 сантиметра преди да влезе в таблото...

-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колеги някой може ли да каже какъв кабел да ползвам за крушки 130/100W, имам си релета едно за късите, едно за дългите и едно за двата фара против мъгла (всяко по 40А), обаче съм с оригиналните кабели които не ги знам с какво сечение са, но не са повече от 1-1,5 кв. мм. и искам да ги сменя да елиминирам падовете на напрежение до минимум 

- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
С тези крушки 100/130 W ще си стопиш рефлекторите!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
venll-vr написа:С тези крушки 100/130 W ще си стопиш рефлекторите!
Колега не питам какво ще си стопа ами какви кабели ( с какво сечение ) да ползвам за съответните крушки, като ги стопа ще сложа резервните фарове

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
130 вата/12 волта = 10,833... Ампера. С достатъчна за практиката точност проводник със сечение 1 кв.мм. издържа максимално 10ампера. За конкретния случай проводник със сечение 2,5кв. мм. ще издържи захранване на консуматор с мощност 130вата, без да се отрази пад на напрежние в проводника.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
rado_ev написа:130 вата/12 волта = 10,833... Ампера. С достатъчна за практиката точност проводник със сечение 1 кв.мм. издържа максимално 10ампера. За конкретния случай проводник със сечение 2,5кв. мм. ще издържи захранване на консуматор с мощност 130вата, без да се отрази пад на напрежние в проводника.
Това исках да чуя, благодаря ти колега


- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колеги,взех си 2 релета,но имат и краче 87а.Това краче като прекъсвач на 87 ли е?
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?
И един бърз въпрос-с колко ампера работят стандартните h4 60/55w крушки?Говоря за 2 крушки заедно

Благодаря предварително!
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?
И един бърз въпрос-с колко ампера работят стандартните h4 60/55w крушки?Говоря за 2 крушки заедно


Благодаря предварително!

- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
toshara написа:Колеги,взех си 2 релета,но имат и краче 87а.Това краче като прекъсвач на 87 ли е?
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?
И един бърз въпрос-с колко ампера работят стандартните h4 60/55w крушки?Говоря за 2 крушки заедно![]()
[img]http://store.picbg.net/pubpic/36/22/ce34f5ff2de43622.jpg[/img
Благодаря предварително!
Късите са около 9.5А (двете крушки)
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
toshara написа:Колеги,взех си 2 релета,но имат и краче 87а.Това краче като прекъсвач на 87 ли е?
Аз си мисля,че трябва да му се пусне +,за да тръгне,така ли е?
Колега, електриката не ти е силната страна май.
На въпросите ти -
87а и 87 са нормално затворен и нормално отворен контакт съответно.
Релето има оперативна верига (слаботокова), която за да сработи е нужно да й се подаде + и - (клеми 85 и 86). Съответно, когато това стане, нормално отвореният контакт се затваря, а нормално затвореният се отваря. Малко е трудно да се обяснят тия неща на човек, който не разбира от електрика, ама все пак толкоз мога, не съм добър даскал. Веригата между 30-87 и 30-87а се нарича силова - т.е. там минава големият товар, който може да понесе релето.
- toshara
- Мнения: 1470
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
- Автомобил: MK2 Golf
- Двигател: GTI PB 1990
- Местоположение: Провадия
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Горе-долу ми се изясниха работите,значи по темата за свързването на релето,свързвам си го както е на тази схема,без да пипам 87а,защото фактически не ми трябва.
Вярно не ми е силната страна,въпреки че учих 2 семестъра физика в ТУ,но този семестър ми предстои електротехника,надявам се там да се избистрят нещата

Вярно не ми е силната страна,въпреки че учих 2 семестъра физика в ТУ,но този семестър ми предстои електротехника,надявам се там да се избистрят нещата


Последна промяна от toshara на Чет 03 яну 2013 22:50, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта