Искам с удоволствие да споделя, че от 16-ти Юли (16.07.2019г.) започнахме работа в новия ни сервиз. Той се намира в бившия стопански двор на с. Лозен, който сега е превърнат в промишлена зона. Точният адрес на сервиза е гр. София , ул. Райовец 16 , като на улицата има локация в Google Maps :
https://goo.gl/maps/dnrgAGt9VbhTmLtC6
Също да добавя и новото ни работно време - сервизът ще работи, както досега, от Вторник до Събота, но вече от 8:30 сутрин до 20:00ч. вечер.
Вече можете да заплащате за извършените от нас услуги и с кредитни / дебитни карти.
Ще съм благодарен тази информация да бъде споделена от вас, нашите клиент, към други настоящи и бъдещи наши клиенти, както и по другите форуми, за да минимизираме възможността някой да попадне на стария ни адрес. Предварително благодаря на всички за това!
Имайте предвид, че на мястото на вече бившия ни сервиз в Красна Поляна, функционира друг сервиз отскоро, който няма нищо общо с нас и не можем да разчитаме на тяхната коректност, в случай, че наш клиент се заблуди и попадне там, вместо на новия ни адрес.
Сервизът ни се занимава със следните дейности :
-> Автомобилни климатици и климатроници с хладилен агент R134a , термотроници, автопарно, перки и т.н. - вече над 10 години усилено се занимаваме с профилактика и ремонт на автомобилни климатични системи и автопарно, на Volkswagen, Audi, Seat и Skoda, както и на други марки и модели автомобили.
Сервизът ни работи с висококачествени стендове за автомобилни климатични системи и консумативи, производство на водещите фирми в бранша и притежава съответния сертификат за работа с флуорирани парникови газове, използвани в автомобилните климатични инсталации. Имаме възможността да предложим доставка на голям набор нови резервни части - охладителни перки, водни и климатични радиатори, термостати, водни помпи, компресори, филтър-дехидратори, вентилатори за парно, стъпкови моторчета за управление на клапите при системи с електронно управление (климатроник, термотроник), температурни датчици, нови оригинални тръби и маркучи за фреон R134a, както и ремонт на някои елементи на системата, когато това е възможно - маркучи, компресори и т.н. Сервизът разполага и с азотна инсталация, за тест на херметичността на климатичните инсталации при съмнение за пропуск (за разлика от сгъстения въздух, азотът не съдържа никаква влага, която е доста вредна за системата, а и е по-слабо температурно зависим, заради което теста с азот, е доста по-прецизен).
-> Ходова част, трансмисия и спирачна система - ремонт на преден и заден мост (смяна на лагери, втулки, шарнири, тампони, маншони, амортисьори, пружини, носачи, рейки и т.н.), смяна на ръчни скоростни кутии, съединители, полуоски и карета, смяна на масло на някои DSG кутии, смяна на масло и ф-р на някои Haldex системи, смяна на елементи по спирачната система и всички други компоненти по ходовата част на автомобила Ви. Също така изработваме и медни спирачни тръбички с различни накрайници, според нуждите на спирачната система на съответния автомобил. Не се знаимаваме с ремонт на автоматични ск. кутии, както и с ремонт на ръчни ск. кутии.
-> Двигатели - текущи обслужвания и ремонти (смяна на масло, филтри, ангренажно задвижване, ролки и др.),четене на записаните грешки с VAG-Com .Имаме възможност за измерване на налягането на маслото в някои смазочни системи, както и налягането на горивото в някои горивни системи.
Важна и актуална информация, адрес на сервиза и работното ни време :
Работното време на сервиза е от Вторник до Събота, сутрин от 8:30ч. до 20:00ч. вечерта. Сервизът ни не работи в Неделя и в Понеделник, както и по време на официалните почивни дни и празници. Всички други периоди, през които няма да работим, ще бъдат своевременно отразени в тази тема.
-> Работим с предварително записване на точен ден и час за посещение в сервиза, без значение от вида на услугата, от която се нуждаете. Това се отнася дори за четене и триене на грешки с VCDS или преглед на ходова част и т.н. Целта е да се спазва коректно графика и реда и да е по-лесно и удобно и за вас и за нас - вие не губите времето си в чакане, ние пък си планираме работата.
-> Благодарение на разрастването на сервизната ни база, за по-бързи услуги, като смяна на масло и ф-ри, дискове и накладки, когато няма усложнения, има опция да изчакате на място в приемната на сервиза, за да не оставяте колата си.
-> За планови ремонти, които отнемат повече време, като смяна на елементи по ходовата част, съединители, ангренажни к-ти, радиатори и компресори на климатични системи и т.н. , е необходимо да оставите колата си. За този тип ремонти, според моментното ни натоварване, понякога е необходимо записване на час седмица или две предварително.
-> Препоръчително е да ни попитате колко време отнема съответния ремонт при нас, макар обикновено да го споменаваме, защото понякога времето, което ни е необходимо, значително се разминава с представите на клиентите и така се получават неточности.
-> При закъснение на един автомобил с повече от 15 минути, той обикновено губи часа си, понеже закъснението на един автомобил, води до необходимост всички други след него да чакат - не е редно някой, който си е записал час и е дошъл на време, да трябва да чака заради някой друг, който не е дошъл на време. Все пак се стараем да не връщаме никого.
-> Поради плътният ни график, ако си запишете час за едно конкретно нещо, ние ще свършим само това и на въпросите от типа "а може ли да погледнете и еди какво си, така и така съм дошъл " или пък "нека да сменим и ето това", обикновено ще откажем. Ако желаете да направим няколко неща наведнъж, кажете ни за всички тях още тогава, когато запазвате часа си, за да предвидим достатъчно време за всичко и да не се разкарвате още един път.
-> При нас първо записваме ден и час за оглед или диагностика на дадения проблем, след което записваме друг ден и час, за отстраняването му, ако това отнема повече технологично време или проблема е от по-особено естество. Причината е, че ако състоянието на колата позволява, е по-добре и за двете страни, да си я ползвате, от колкото да я складираме при нас за няколко дни или примерно 2 седмици, без да се работи по нея, докато и дойде реда. Така можем да планираме времето си по-точно, а Вие можете да разчитате на колата си, както и да бъдат осигурени нужните части, ако трябва да бъдат поръчани или доставката им отнема определено време.
-> Препоръчително е да се избягва поставянето на диагнози предварително, които не са потвърдени от специалист и записването на час за нещо, за което не сте сигурни, че е това, от което имате нужда. По-добре си запишете час за диагностика на проблема и оставете на нас да ви кажем какво трябва да се направи, защото ако си запишете час за дадена процедура, а се окаже, че имате съвсем друг проблем, тогава обикновено планираното време не е достатъчно и се налага да се разкарвате още поне един път, за да решим проблема, след като установим какъв е.
-> С много от нашите клиенти уточняваме цени за някои ремонти, без да сме виждали колата на живо или без подробен оглед и често нямаме информация за "подобрения" , от сорта на метална кора под двигателя, допълнително монтирани осветления, датчици, копчета и т.н. по арматурното табло, газова уредба, допълнителни кабели и устройства за озвучителна система и други подобни допълнително монтирани системи и елементи в двигателния отсег на колата или по купето. Във връзка с това, въвеждаме опцията за допълнително оскъпяване в размер на до 50% от цената за дадения ремонт или профилактика, която сме коментирали, в случаите, когато тези неща пречат пряко на работата ни и създават неудобства и забавяния при дадената услуга, която сме коментирали да извършим. Примерно един некадърно прекаран кабел под таблото (за газова уредба, за озвучение, за аларма, за осветление и т.н.) ни коства доста време и усилия при демонтирането на таблото и в общия случай трябва да бъдат разглобявани неща, които не е нужно да се разглобяват по принцип, за да се стигне до някой от краищата му и да бъде откачен ( стига да не е запоен и двата си края де, както е обикновено), в последствие да се прекара по нормален начин, успоредно със заводската инсталация под таблото и да се свърже отново. Същото важи и за кабелите за газовите уредби, изпарителите и клапаните на газовите уредби (умират да ги сложат върху важни възли от климатичната система) и т.н. Разбира се ако нещата са изпълнени добре и не създават проблеми, цената на ремонта няма да се промени. Положението с металните кори не е по-различно - често се сблъскваме с корозирали болтове, изкривени от удари кори и т.н.
-> Точно, както е описано в горната точка, е възможно дадената предварително от нас цена, да се промени по време на извършване на ремонта, ако възникнат усложнения от някакъв тип - скъсани болтове, повредени резби, други повреди от корозия и старост и т.н. Тогава следва съгласуване с клиента и се взима решение как да процедираме нататък.
-> Не носим отговорност за допълнителни проблеми, които може да възникнат по време на работата ни по отстраняване на даден проблем, тъй като много елементи по автомобилите създават проблеми при опит да се разглобят - стари пластмасови или гумени детайли, които вече са много по-крехки и се чупят, корозирали резбови съединения и т.н. Често уморени части ни остават в ръцете, при опит да разглобим даден възел по автомобила и когато това се случи, не рядко клиентите казват "то си беше здраво до сега" - факт, но вече не е, което ние не чувстваме като наш проблем, тъй като говорим за части на по над 5-10 години, понякога и за 30-годишни... Случвало ни се е дори за ел. крушка на 30 години да водим подобен разговор, как така била изгоряла точно при нас, а 30 години си била работила без проблеми. Тези неща са несериозни и предвид това, го описваме тук като условие - ако някакъв елемент се счупи или повреди, докато се опитваме да разглобим даден възел от автомобила, спазвайки предписанията на производителя за разглобяването му, няма да го приемем за наш проблем - обаждаме се, обсъждаме какво се е случило и какво да предприемем нататък. Обикновено предупреждаваме, но все пак, да се има предвид, ако сме пропуснали да предупредим. Естествено това не значи, че даден елемент няма да бъде максимално пазен, при съответната процедура, но е напълно възможно един пластмасов щуцер на 20+ години, да се счупи, при опит да откачим маркуча от него.
-> Работим и с части, доставени от клиентите ни, което не е никакъв проблем при нас, с едно изключение - когато частите са точни за марката и модела автомобил и са с достатъчно добро качество, за да могат да се монтират безпроблемно. В случаите, когато клиент си донесе грешни части или такива, които не могат да се монтират, поради прекалено ниското си качество на изработка (неточни размери, лош материал, дефекти и т.н.), с цел да не се забавя ремонта, а оттам и целия ни работен процес, поръчваме нужните точни части и извършваме ремонта с части, доставени от нашите доставчици. Това се отнася за случаите, когато колата е разглобена до степен да не може да бъде преместена на място, където да не пречи на работния ни процес или когато клиента не може да си организира доставка на правилните части в рамките на час или два, примерно. Разбира се, ако моментното натоварване на сервиза, не изисква бърза реакция, не е проблем да изчакаме и повече време.
-> За всички, извършени от нас ремонти, при влагане на резервни части, закупени от нас, даваме гаранция за частите, която е между 6 месеца и 2 години, според типа части и дадената марка. При гаранционен проблем с дадена част, демонтажа и монтажа и от колата, също са за наша сметка. При части, доставени от клиента, гарантираме единствено за правилния им монтаж, но само това, както и последващ демонтаж/монтаж, е за сметка на клиента.
За връзка с нас, в работното време на сервиза (от Вторник до Събота от 8:30ч. до 20:00ч.) :
Милен - mobile: 0896 799 135
Стефан - mobile: 0895 428 161
Skype - elbatron_service
-> Не винаги имаме възможността да приемем обажданията ви дори в работното ни време, така че ако опитвате да се свържете с нас на посочените телефони и не успявате, предварително се извиняваме за това неудобство и ще сме благодарни ако използвате другата форма за контакт с нас - посоченият Skype, като имате предвид, че отговаряме само през работното ни време, като е възможно да получите отговор след няколко часа или дори на следващия ден (зависи колко сме натоварени). Имайте предвид, че не се обаждаме обратно при пропуснати повиквания, тъй като обикновено за кратък период от време звънят много номера и ако наберем всички обратно, ще изгубим много време, а и често ако някой не се свърже на единия номер, успява на другия, при което ще се получи дублиране на цялата комуникация...
-> Искам да помоля, когато давате координатите ни на ваши приятели или колеги, казвайте им и за по-особеното ни работно време, защото много хора, които не са чели тази тема и не знаят работното ни време, се опитват да се свържат с нас в Понеделник или пък в делничните дни преди 8:30 и се чудят защо не се получава. Предварително благодарим!
-> Имайте предвид, че понеже графика ни е много динамичен, запазването на ден и час за посещение в сервиза чрез формата за лично съобщение, не е най-удачния вариант от гледна точка на бързина и ефективност. Причината е в това, че докато прочета и отговоря, след което вие прочетете и отговорите, обикновено е настъпила промяна в графика (някой се е обадил по телефона примерно на колегата) и вече предложения от мен ден или час, не е свободен. С цел да се избягва подобно забавяне в комуниакцията, най-добре е да звъннете на посочените телефони и да уточним направо ден и час, според възможностите в точно този момент и от Ваша и от наша страна. Благодаря!
Сервизът ни се намира в гр. София , землището на с. Лозен, ул. Райовец 16 . Може да използвате и ето този линк, към локацията ни в Google Maps -> https://goo.gl/maps/dnrgAGt9VbhTmLtC6
Ето и цени за някои процедури, свързани с климатичните системи, с малко разяснения кое какво значи (цените, посочени тук, се актуализират в началото на всеки климатичен сезон (Март или Април месец) , така че са напълно актуални към деня, в който ги виждате) :
-> Диагностика на климатична система - Процедурата се състои в изясняване на състоянието на климатичната система към дадения момент т.е. причината да не работи системата изцяло или не достатъчно ефективно (електрическа повреда, пробив, механичен проблем и т.н.). Според времето, което отнема подобна процедура, цената за тази услуга варира от безплатна до 50лв, ако разглобим голяма част от автомобила. Ако в последствие, в рамките на климатичния сезон (от Април до Октомври за съответната година), системата се ремонтира при нас, цената за диагностика се приспада от цената на извършения ремонт.
-> Профилактика на климатична система - така наричаме състоянието, при което климатичната система на автомобила работи, дори и незадоволително и в общия случай се нуждае от дозареждане на хладилен агент. Същата поцедура се прави и профилактично с цел смяна на маслото на агрегата през интервал от 1 или 2 години, според автомобила. Процедурата включва източване на съществуващия фреон от системата, източване на част от старото масло от системата (няма как да бъде източено на 100%, без системата да се разглоби на съставните си части и да бъде почистена с почистващ спрей за климатични системи), вакуумиране на системата, тест за вакуум, наливане на ново масло, наливане на оцветител за течове (оцветителя е задължителен за всеки един автомобил, който е минал през нас) и предписаното от производителя количество фреон, за дадената система. Всичко това се извършва напълно автоматично от двата професионални стенда за обслужване на климатични системи. Цената на тази услуга зависи от количеството източен фреон от системата и количеството, което системата трябва да съдържа по спецификация на производителя. Началната цена е 45лв, като в нея са включени 300 грама фреон, масло и оцветител, както и изпълнението на процедурата. За всеки следващи 100 грама липсващ фреон, цената се увеличава с 15лв. Т.е. ако системата е предвидена за 700 грама фреон и в нея има налични 600, 500 или 400 грама, заплащате общо 45лв за профилактиката. Съответно ако в система, предвидена за 700 грама, има останали 300 грама, заплащате 60лв, ако има 200 грама, 75лв и т.н. В цената влиза абсолютно всичко - фреон, масло, оцветител за течове и извършването на самата манипулация, без никакви допълнителни такси за това и онова :) . При Пасат В5 и В5.5 (съответните Ауди А4, А6 и А8), поради по-специфичната климатична система, допълнително се заплаща смяната на капилярната тръбичка, която се извършва при профилактика на системата (общо 10лв за частта и смяната). Препоръчително е профилактиката да се прави преди началото на всеки летен сезон, а задължително се прави през 2 сезона, защото за 2 сезона маслото в системата се води достатъчно остаряло, за да бъде сменено и се предполага, че количеството фреон е значително намаляло (нормалната загуба за чисто нов автомобил е 10-20% от количеството фреон за една година, нататък с възрастта на автомобила, процента расте и достига над 30%, за кола над 5 годишна възраст). Процедурата по профилактика на системата отнема около 45 минути.
-> Зареждане на изцяло празна климатична система - това е състоянието, когато системата не работи изобщо и причината за това е изцяло празна система т.е. нищожно или никакво количество хладилен агент вътре. Първоначално системата се надува под налягане с азот, за да се види дали има течове и колко точно бързо изпуска (за да се прецени дали въобще има смисъл да се зарежда с фреон или изпускането е твърде голямо). Този тест се прави при студен автомобил (т.е. да не е работил двигателя и да не е загрял), за да бъде прецизен. Ако системата издържи този тест успешно, следва зареждане на системата - стенда вакуумира системата и след това я зарежда с предписаното от производителя количество фреон, масло и оцветител (оцветителя е задължителен за всеки един автомобил, който е минал през нас). Цената отново се образува на принципа на 15лв за 100 грама фреон, като в нея влизат работата, фреона, маслото и оцветителя. Съответно ако системата събира 700 грама фреон, цената ще бъде 105 лв за всичко от-до. Тук също важи горното описание за Пасат В5 и В5.5 с капилярната тръбичка. При по-големи системи, от сорта на и над 900 грама, цената се образува с определен % отстъпка, заради голямото количество фреон, което системата побира (иначе за 2000 грама фреон, цената на този принцип би трябвало да е 300лв...

-> Експресен ремонт на климатична система - тази услуга също е новост, която ще предложим поради големият брой запитвания дали няма начин автомобил да бъде направен по-бързо, извън графика ни, срещу допълнително заплащане. Досега не сме го предлагали като услуга, защото нямаше да е честно да го направим за някого, а за друг не и някои хора да си чакат реда, а други хора да минават по-бързо, при същите условия. Сега ще дадем възможност на всеки, който желае, да има такава опция. Тази услуга за ремонт ние няма да я предлагаме на никого умишлено, освен ако не бъде изрично поискана от нас, за да не натрапваме по-високата цена. Който има съответното желание, може да ни попита и да коментираме опцията за по-бърз ремонт на климатичната система, срещу съответното допълнително заплащане. Предвид, че това ще се отрази сериозно на работното ни време, както и на свободното ни такова, цената за тази услуга, ще бъде стандартната цена за дадения ремонт х2 , като това се отнася само за труда, без надценка на вложените части или зареждането на системата с фреон. Срокът за изпълнение, при наличност на нужните части при нашите доставчици, ще бъде в рамките на 24 часа, а при липса на нужните части, срокът ще се определя спрямо срока за доставка на нужните части. Ако срокът на доставка е по-дълъг, услугата отпада като опция, защото се губи смисълът и и съответно се записва в графика като стандартна поръчка, защото така или иначе клиента ще чака примерно седмица за доставка на нужните части. Услугата е валидна единствено и само за ремонт на климатични системи и не важи за останалите ремонти, с които се занимаваме.
Гаранционни срокове и условия, свързани с климатичните системи и парното:
Всеки сменен от нас елемент, е обект на някаква гаранция, която обикновено е описана в ремонтната карта, която получавате след извършения при нас ремонт, както и описание при какви условия важи гаранцията. Примерно ако сменим климатичния компресор на автомобила Ви, той има определена гаранция, при определени условия, към датата на рекламация - това е описано в ремонтната карта. Когато примерно е сменен даден елемент по системата, ако поради някаква причина той дефектира, гаранцията поема всичко - подмяна на дефектния елемент и свързаните с него елементи и това става напълно безплатно. Същото важи и ако поради настъпилия проблем, изтече и фреона от системата - зареждаме отново напълно безплатно. На никого не можем да гарантираме, че когато тестваме една система и я заредим след това, тя няма да изтече, защото обикновено системите са на по над 5-10 години, което е предпоставка за проблем във всеки един момент - по всяко едно време може да настъпи дефект в даден елемент на системата и това да доведе до невъзможността и да работи - чупи се компресор, чупи се клапан, пробива се радиатор или маркуч и т.н. Същото важи и за ремонтиран от нас елемент - примерно сменяме контролен клапан на компресора, но след даден период от време, компресора се поврежда - това няма как да се предвиди, защото компресора си е механичен елемент и както днес е здрав и работи, утре може вече да е тотално повреден. Същия пример мога да дам и примерно с климатична тръба - демонтираме я, заваряваме я, монтираме я и след месец или два, тя започва да изпуска от друго място - няма как да го предвидим и как това да бъде обект на някаква гаранция. Иначе да, ако протече от нашата заварка, е обект на гаранция.
По въпроса за парното - всеки радиатор, който монтираме, има гаранция 12 месеца, която не важи в случаите, когато той дефектира заради автомобила - мръсна охл. с-ма, повишено налягане в системата, вода, замръзнала през зимата или друг механичен проблем, който е довел до повреждането на радиатора. Материалите, които използваме за ремонт на клапите, при колите, които се нуждаят от облепяне на клапите, са с доживотна гаранция - докато колата е кола, повече няма да се наложи клапите да се облепят отново.
Тук можете да намерите доста информация за автоклиматиците, като принцип на действие, проблеми, дефекти и т.н.и друга полезна информация по темата -> Цък .