Приятно ми е, аз съм Стефан! :)
Бих желал да започна с това, че макар темата да е създадена преди повече от 15 години (през вече далечната 2007г.), е напълно актуална и се старая да поддържам съдържанието ѝ максимално обновено :) .
Сервизът се занимава със следните дейности :
-> Автомобилни климатични инсталации с хладилен агент R134a и R1234yf , климатроници, термотроници, автопарно, вентилатори, перки и т.н.
Вече над 15 години основната дейност на сервизът е диагностика, профилактика и ремонт на автомобилни климатични инсталации, отопление и вентилация на Volkswagen, Audi, Seat и Skoda, както и на някои други марки и модели автомобили.
Сервизът разполага с :
-> Висококачествени стендове за зареждане и обслужване (профилактика) на автомобилни климатични инсталации.
-> Стенд за автоматично основно почистване (промиване) на някои от компонентите на климатичните инсталации, в случай на повреда в компресора и последващо замърсяване с механични остатъци, подходящ и за системи с повече от един кръг на охлаждащия агент (автомобили със задна охлаждаща зона, електрически и хибридни автомобили).
-> Прецизни газови анализатори за хладилен агент R134a и R1234yf, които служат за определяне на типа хладилен агент, с който е заредена инсталацията, както и качеството му, при такава необходимост.
-> Азотна инсталация, за тест на херметичността на климатичните инсталации при съмнение за пропуск.
Сервизът работи само със сертифицирани материали и консумативи, производство на водещите фирми в бранша, включително и специфичните консумативи за климатичните инсталации на електрическите и хибридни превозни средства.
Сервизът притежава съответните сертификати за работа с флуорирани парникови газове, използвани в автомобилните климатични инсталации.
Сервизът се занимава и с ремонти на отоплителната и вентилационната система на автомобилите Volkswagen, Audi, Seat и Skoda, както и някои други - смяна на радиатори за парно ( с или без демонтаж на таблото, според модела ), смяна на мотор-позиционери за управление клапите при системите с автоматично или полуавтоматично управление, възстанояване (облепяне) на клапите при моделите, които имат такъв проблем (Пасат Б3/Б4, Голф 2, 3 и 4 и други), както и много други дейности, свързани с отоплението и вентилацията на Вашия автомобил - смяна и кодиране на HVAC контролерите, адаптации, смяна на вентилаторите за вътрешно пространство и много други. Сервизът поддържа постоянна наличност на някои от най-често използваните радиатори за парно, мотор-позицонери и други елементи, използвани в автомобилите Volkswagen, Audi, Seat и Skoda.
-> Ходова част, трансмисия и спирачна система - ремонт на преден и заден мост (смяна на лагери, шарнири, тампони, маншони, амортисьори, пружини, носачи, рейки и т.н.), смяна на ръчни скоростни кутии, съединители, полуоски и карета, смяна на масло на повечето DSG кутии, смяна на масло и ф-р на Haldex задвижването, смяна на елементи от спирачната система и други компоненти от ходовата част на автомобила Ви. Сервизът разполага и с висококачествен стенд за автоматизирана смяна на спирачната течност на Вашия автомобил.
Сервизът не се занимава с ремонт на скоростни кутии, както автоматични, така и ръчни, както и с ремонт на кормилни рейки. Също така не предлага реглаж на преден / заден мост.
-> Двигатели - текущи обслужвания и ремонти (смяна на масло, филтри, ремъчно ангренажно задвижване, аксесоарни ремъци, ролки, подкачващи горивни помпи и др.),четене на записаните грешки с VCDS (VAG-Com) .
Сервизът не се занимава с ремонт на турбокoмпресори (турбини), както и с ремонт или смяна на елементи на дизеловите горивни системи - помпи за високо налягане, инжектори (дюзи) и т.н. , както и със смяна на ангренажни вериги.
Адрес, работно време и контакти :
За посещение в сервиза, е необходимо предварително записване на точен ден и час, без значение от вида на услугата, от която се нуждаете. Това се отнася дори за четене и триене на грешки с VCDS.
Работното време на сервиза е от Вторник до Събота, сутрин от 9:00ч. до 19:00ч. вечерта. Сервизът не работи в Неделя и в Понеделник, както и по време на официалните почивни дни и празници. Всички други периоди, през които няма да работи, ще бъдат своевременно отразени в тази тема.
Можете да запазите ден и час за посещение в сервиза, на посочения телефонен номер или с текстово съобщение във Viber през работното време на сервиза ( Viber не се използва за приемане на аудио или видео обаждания) :
Mobile / Viber : 0895 42 81 61
-> Мобилният номер, както и Viber, се изпозлват само в работното време на сервиза и не са активни през останалото време (телефонът е изключен, а Viber е деактивиран).
-> Не приемам обаждания от чуждестранни или скрити номера, както и не провеждам комуникация със SMS . Във Viber не отговарям на съобщения, лишени от съществено съдържание ( " Hi ", " Здравейте" и т.н., без никакво друго съобщение към тях).
-> Често нямам възможност да приемa обажданията ви в работното ни време, така че ако опитвате да се свържете с мен на посочения телефонен номер и не успявате, предварително се извинявам за това неудобство! В такъв случай можете да ми пишете във Viber и ще отговоря при първа възможност. Не се обаждам обратно при пропуснати повиквания, тъй като за кратък период от време, звънят много номера и нямам техническа възможност да се обадя обратно на всички.
-> Когато давате координатите ми на ваши приятели или колеги, моля, казвайте им и за по-особеното ни работно време, защото много хора, които не са чели тази тема и не знаят работното ни време, се опитват да се свържат с мен в Понеделник или пък в делничните дни преди 9:00 и се чудят защо не се получава. Предварително благодаря!
-> Избягвам комуникацията през формата за лични съобщения тук, тъй като не разполагам с много свободно време и често има периоди от по няколко месеца, през които нямам възможност да си прочета съобщенията. Ако някой желае да му помогна с някаква информация, е по-добре да се обади на посочения телефон и да попита или пък във Viber - опишете проблемът си и когато имам възможност, с радост ще Ви отговоря, стига да е в моята компетенция.
Тъй като извън работното ни време нямате възможност да се свържете с нас, при настъпване на технически проблем, който не позволява автомобилът да се движи на собствен ход и за който имате съмнения, че би могъл да е от гаранционен характер, имате възможност да репатрирате автомобила до паркинга на сервизната ни база и съответно да се свържете с нас в първия ни работен ден, за да приемем автомобила и да разгледаме създалата се ситуация.
Сервизът се намира в гр. София , в промишлената зона до с. Лозен, ул. Райовец 16 . Може да използвате и ето този линк, към локацията ни в Google Maps -> https://goo.gl/maps/dnrgAGt9VbhTmLtC6
Важна информация, общи условия и други :
->Можете да заплатите за извършените услуги в брой, с дебитна, кредитна карта и други електронни платежни инструменти ( чрез POS терминал ), както и по банков път. Когато е нужно, можем да издадем и данъчна фактура за извършената услуга.
-> При закъснение на един автомобил с повече от 15 минути, той губи часа си, понеже закъснението на един автомобил, би довело до необходимост всички други след него да чакат. Все пак се стараем да не връщаме никого и да реагираме според ситуацията, когато ни е възможно.
-> За по-бързи услуги, като смяна на масло и ф-ри, когато няма усложнения, може да изчакате на място в приемната на сервиза, за да не оставяте колата си.
-> За планови ремонти, които отнемат повече време, е необходимо да оставите колата си. За този тип ремонти, според моментното ни натоварване, понякога е необходимо записване на час седмица, две или повече, предварително.
-> Поради плътният график на сервиза, ако си запишете час за една конкретна операция, ние ще свършим само нея и пряко свързаните с нея процедури. За всичко друго, което сме открили в процеса на работа, ще получите съответните препоръки за последващо отстраняване.
-> При нас обикновено първо записвам ден и час за оглед или диагностика на дадения проблем, след което записвам друг ден и час, за отстраняването му, ако това отнема повече технологично време или проблема е от по-особено естество или изисква поръчка и доставка на нужните резервни части.
-> Когато огледът на автомобила или издадените му при предишно посещение препоръки за последващо отстраняване, са направени преди повече от 1 месец, спрямо датата, в която заявявате ден и час за извършването на съответния ремонт, е препоръчително първо да запазите час за извършване на повторен оглед, преди да си запазите час за ремонт, с цел да видим дали нещата не са се променили и дали не са се появили още елементи за ремонт или смяна, предвид изминалото време (понякога 3, 6 или дори 12 месеца, за които е ясно, че много неща могат да се променят по един автомобил).
-> Обикновено след оглед на автомобил или препоръки, изготвям оферта за съответния ремонт, ако изискате такава. Имайте предвид, че ги съхраняваме не повече от 14 дни (според броя им към дадения момент) и след това информацията вече не е налична, както и не би била актуална, предвид постоянно променящите се цени на части и материали. Същото важи и за списъците при оглед на автомобил.
-> С много от нашите клиенти уточнявам цени за някои ремонти, без да съм виждал автомобилa на живо или без подробен оглед и често нямам информация за "подобрения" , от сорта на метална кора под двигателя, допълнително монтирани осветления, датчици, копчета и т.н. по арматурното табло, газова уредба, допълнителни кабели и устройства за озвучителна система и други подобни допълнително монтирани системи и елементи в двигателния отсег на автомобила или по купето, както и лошо оправени удари на автомобила. Във връзка с това, в случаите, когато тези неща пречат пряко на работата ни и създават неудобства и сериозни забавяния при извършването на дадената услуга, е възможно допълнително оскъпяване на цената за дадения ремонт или профилактика.
-> Точно, както е описано в горната точка, е възможно дадената предварително от мен цена, да се промени по време на извършване на ремонта, ако възникнат усложнения от някакъв тип - скъсани болтове, повредени резби, други повреди от корозия, старост и т.н. Тогава ако няма лесен вариант да излезем от създалата се ситуация, следва съгласуване с клиента и взимане на решение как да се процедира нататък.
-> Не носим отговорност за допълнителни проблеми, които може да възникнат по време на работата ни, тъй като много елементи по автомобилите създават проблеми при опит да се разглобят или пък се повреждат, докато автомобилът е при нас - електронни модули, пластмасови или гумени детайли, корозирали резбови съединения, меки връзки на изп. с-ма и т.н. Все пак говорим за части на по над 5-10 години, понякога и за 30+ годишни пластмасови детайли. При такъв случай, както и в предишната точка, ако няма лесен вариант да излезем от създалата се ситуация, се обаждам, обсъждаме какво се е случило и какво да предприемем нататък. Същото е положението и с ел. инсталациите и електронните модули, които "решават" и започват да създават проблеми, докато автомобила е при нас, без това да е свързано с работата ни. Същото важи и за проблеми, които възникват в следвие на необходимостта да измием частично или изцяло двигателният отсег и/или двигателя (примерно за премахване на оцветителя за течове на клим. системи, антифриз и т.н.), което не рядко води до проблеми с ел. инсталацията, запалителните бобини и кабели или други елементи.
-> Сервизът работи и с части, доставени от клиентите ни, което не е никакъв проблем при нас, с едно изключение - когато частите са точни за марката и модела автомобил и са с достатъчно добро качество, за да могат да се монтират безпроблемно. В случаите, когато клиент си донесе грешни части или такива, които не могат да се монтират, поради прекалено ниското си качество на изработка (неточни размери, неподходящ материал, дефекти и т.н.), с цел да не се забавя ремонта, а оттам и целия ни работен процес, поръчваме нужните точни части и извършваме ремонта с части, доставени от нашите доставчици. Имайте предвид, че смяната на спирачна течност се извършва автоматизирано от специализиран стенд и нямаме възможност да използваме Ваша спирачна течност.
-> Повечето резервни части, доставени и монтирани от нас, имат гаранционен срок между 6 и 36 месеца, според типа части и дадения производител. Гаранционният срок обикновено е описан в ремонтата карта за извършения ремонт, както и условията за признаване на гаранцията, ако производителя има допълнителни такива. При гаранционен проблем с дадена част, доставена и монтирана от нас, демонтажа и монтажа от автомобила, също са за наша сметка, както и съответните консумативи. В тези случаи сервизът не носи отговорност за пропуснати ползи, както и не поема разходите за репатриране на автомобила, ако има такива. В случай на възникнал гаранционен проблем или съмнение за възникнал такъв, е нужно автомобилът да бъде докаран/репатриран в сервиза и да не е разглобяван от ползвателя му или наши колеги от друг сервиз, тъй като често доставчиците и/или представители на производителя на съответните елементи, желаят да присъстват при разглобяването и/или да извършат предварителни експертизи, които да установят причините за възникване на дефекта. Тези стъпки определят дали рекламацията ще бъде призната за основателна или не и ако не могат да се извършат, тъй като автомобилът е разглобяван или е разглобен в друг сервиз, рекламацията няма как да бъде призната.
Тъй като извън работното ни време нямате възможност да се свържете с нас, при настъпване на технически проблем, който не позволява автомобилът да се движи на собствен ход и за който имате съмнения, че би могъл да е от гаранционен характер, имате възможност да репатрирате автомобила до паркинга на сервизната ни база и съответно да се свържете с нас в първия ни работен ден, за да приемем автомобила и да разгледаме създалата се ситуация.
При ремонт или смяна на елемент от дадена система (климатична, охладителна и т.н.), гаранционният срок се отнася единствено и само за сменените компоненти и не покрива дефект на друг елемент от системата. Същото важи и при заварка на климатична тръба - не можем да гарантираме, че тя няма да се пробие на друго място. Също така не можем да гарантираме, че след провеждането на тестове за херметичност на клим. с-ма, нейната херметичност ще се запази във времето и да дадем такава гаранция - напълно е възможно при нас системата да бъде напълно изрядна и хемретична, преминавайки успешно всички тестове, а час, седмица или месец по-късно, вече да не е така - системите работят под високо налягане и във всеки един момент може да настъпи пробив във всеки един елемент, който да доведе до загуба на хладилния агент - това не зависи от нас.
При части, доставени от клиента, не поемаме гаранция за извършения ремонт, а последващ демонтаж/монтаж в случай на дефект на частите, както и съответните консумативи, са за сметка на клиента.
Ето и подробности за някои процедури, свързани с климатичните инсталации, с малко разяснения кое какво значи :
1. Диагностика на климатична инсталация - процедурата се състои в изясняване на състоянието на климатичната инсталация към дадения момент т.е. причината да не работи инсталацията изцяло или не достатъчно ефективно (електрическа повреда, пробив, механичен проблем и т.н.). При инсталации с хладилен агент R1234yf, не рядко диагностиката включва и анализ на типа на хладилния агент в инсталацията, тъй като често тези инсталации се зареждат с по-стария тип хладилен агент, с цел икономия, понякога и без знанието на собственика...
2. Профилактика (обслужване) на климатична инсталация - така наричаме състоянието, при което климатичната инсталация на автомобила работи, дори и незадоволително и в общия случай се нуждае от дозареждане на хладилен агент. Същата поцедура се прави и профилактично с цел смяна на маслото на инсталацията през интервал от 1 или 2 години, според автомобила и типа на климатичната инсталация. Процедурата включва анализ на типа на хладилния агент в инсталацията ( важи само за инсталации с R1234yf ) , изтегляне на съществуващия хладилен агент от инсталацията, източване на част от старото масло от инсталацията (няма как да бъде източено на 100%, без инсталацията да се разглоби на съставните си части и да бъде почистена с почистващ агент за климатични инсталации), вакуумиране на инсталацията, тест за вакуум, наливане на ново масло с оцветител за течове (оцветителя е задължителен за всеки един автомобил, който е минал през нас) и предписаните от производителя тип и количество хладилен агент, за дадената инсталация. Всичко това се извършва напълно автоматично от професионалните ни стендове за обслужване на климатични инстлации. Препоръчително е профилактиката да се прави преди началото на всеки летен сезон, а задължително се прави максимум през 2 сезона, защото за 2 сезона маслото в инсталацията се води достатъчно остаряло, за да бъде сменено и се предполага, че количеството хладилен агент е значително намаляло - нормалната загуба за чисто нов автомобил е 10-20% от количеството хладилен агент за една година, нататък с възрастта на автомобила, процента расте и достига над 30%, за кола над 5 годишна възраст. Процедурата по профилактика на инсталацията отнема около 45 минути.
3. Зареждане на изцяло празна климатична инсталация - това е състоянието, когато инсталацията не работи изобщо и причината за това е, че е изцяло празна т.е. нищожно или никакво количество хладилен агент вътре. Първоначално инсталацията се тества под налягане с азот, за да се види дали има течове и колко бързо изпуска (за да се прецени дали въобще има смисъл да се зарежда с хладилен агент или изпускането е твърде голямо). Този тест е препоръчително да се прави при студен автомобил (т.е. да не е работил двигателя и да не е загрял), за да бъде максимално прецизен. Не рядко, поради невъзможност да се остави автомобилът, го извършваме и при загрял автомобил, при което също е показателен, макар и не толкова ефективно. Ако инсталацията издържи този тест успешно, следва зареждане на инсталацията - стенда вакуумира инсталацията и след това я зарежда с предписаното от производителя количество фхладилен агент и масло. Процедурата отнема общо около 60, до 90 минути, като за прецизен азотен тест, както споменах и по-нагоре в темата, е необходимо автомобила да не е загрял т.е. най-добре е да се остави от предната вечер при нас. Обикновено при празни или ремонтирани инсталации, препоръчваме преглед на инсталацията след между 2 седмици и 1 месец, за да се огледа за евентуален пропуск - този преглед е безплатен и влиза в цената на зареждането на инсталацията. Той е наистина важен и не е добре да се пропуска или отлага.
Тук можете да намерите доста информация за автоклиматиците, като принцип на действие, проблеми, дефекти и т.н.и друга полезна информация по темата -> Цък .
Сервиз Elbatron-Автоклиматици и парно,VCDS,Ремонти
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Сервиз Elbatron-Автоклиматици и парно,VCDS,Ремонти
Последна промяна от zfa159 на Вто 10 сеп 2024 10:28, променено общо 503 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Отвори врати сервиз за автоклиматични и охл. системи и парно
Последна промяна от zfa159 на Вто 05 юли 2011 8:22, променено общо 12 пъти.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Отвори врати клубно сервизче за автоклиматични системи
Ще ви посетя.
Съвсем близо сте ми.
Имам проблем с алуминиевите тръби/маркучи/снадки на климатичната ми инсталация - PASSAT B5 1.8T.
Само едно уточнение - работно време и удобно такова за контакти? Събота, неделя?
Съвсем близо сте ми.
Имам проблем с алуминиевите тръби/маркучи/снадки на климатичната ми инсталация - PASSAT B5 1.8T.
Само едно уточнение - работно време и удобно такова за контакти? Събота, неделя?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
Понеже попитахте за работно време -> работим от Вторник до Събота от 9:00 до 20:00. Предварително не е никак лошо да звъннете, ако решите да идвате, защото обикновено имаме доста задачи за деня и не е много ясно дали ще можем да ви обърнем внимание.
Последна промяна от zfa159 на Съб 01 окт 2022 7:15, променено общо 4 пъти.
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
Браво и успех, колега.
ISC са хубава марка машини, а и автомат. Това съм чувал.
Доста климатичари подценяват според мен не толкова марката, но класа машина.
Ти не си от тях.
Сега ако кажеш и, че си я взел от фирма в кв.Дружба(не пиша името за да не стане реклама) и Марио ти я е докарал
ISC са хубава марка машини, а и автомат. Това съм чувал.
Доста климатичари подценяват според мен не толкова марката, но класа машина.
Ти не си от тях.
Сега ако кажеш и, че си я взел от фирма в кв.Дружба(не пиша името за да не стане реклама) и Марио ти я е докарал
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
Предполагам, че може да напълните климатика и на пежо (т.е. всички възможни автомобили), не само на ФВ
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
Стефко е точен.имам проблем климатроника,и човека съвестно се отнася към проблема.а дори не поддържаме пряк контакт...
п.п.на колегата с пежото ще кажа че може.няма значение каква марка е хафтомобила
п.п.на колегата с пежото ще кажа че може.няма значение каква марка е хафтомобила
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
lyubobg написа:Предполагам, че може да напълните климатика и на пежо (т.е. всички възможни автомобили), не само на ФВ
Може със сигурност. Ако не е някое пежо на стария фреон, тогава накраиниците са и с друг захват и..... абе не става. Говоря за много стар модел.
Но нека Стефан каже, тои е на "пулта" .
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
Така....радвам,се че има развитие по темата за сервиза
Машината поддържа огромна база данни с коли - според двигателя и годината има вградена база данни колко масло се сипва и колко фреон.....съответно има и една дебела книга с доста марки и модели коли - там си пише всичко....всичко е от значение - марка,модел,година,двигател,седан/комби,тип компресор....всичко....ама на повечето коли си пише...а и в Аутодата има информация за количествата (там има грешки и не се доверявам много).Машината има автоматична функция ама тя не е удачна за БГ автмобилите понеже каквито количества изтегли ги вдига с +10% и ги налива обратно....а дефакто в повечето системи има по-малко от половината количество необходим фреон и както се оказа и на моя Пасат - нито капка масло....+10% пак си е 0....а трябват около 120мл по принцип.
Иначе - накрайниците за R134 фреон са стандартни на всички автомобили.Съответно всяка кола,която е производство след 07-08.92-ра година е обект на моите желания както се казва .Накрайниците са идентични....разликата е само,че при по-новите често е само един, понеже е достатъчен за обслужване на системата....при по-старите са два - високо и ниско налягане.
За R12 накрайниците са различни и машината не е същата (тази би дала фира при подущването на този фреон).По принцип избягвам да правя преминаване от 12 на 134 защото R12,който се намира в системата трябва да изхвъря в атмосферата....което не е особено полезно....защото нямам как да го събера с машината.Съответно обаче ако системата вече е празна от челния удар,примерно или е изпуснала фреона си от някъде,остава само да се изпразни прецизно маслото от системата и да се смени дехидратора с такъв за 134....по-голмямата част от маслото се съдържа във филтър- дехидратора, а останалата е по тръбите и в картера компресора....щателна промивка с въздух или азот под налягане го вади безгрижно от тръбите,демонтаж на компресора и източване през пробката му,също е достатъчно и след това не е проблем колата да се преправи и да си работи с новия фреон за напред. Има вече едно ново универсално масло,което дори да се смесва с маслото за стария фреон,не му е проблем и не се пресича,което прави излишна смяната на дехидратора и свалянето на компресора от колата и още повече улеснява работата по смяната на фреона.
Машината поддържа огромна база данни с коли - според двигателя и годината има вградена база данни колко масло се сипва и колко фреон.....съответно има и една дебела книга с доста марки и модели коли - там си пише всичко....всичко е от значение - марка,модел,година,двигател,седан/комби,тип компресор....всичко....ама на повечето коли си пише...а и в Аутодата има информация за количествата (там има грешки и не се доверявам много).Машината има автоматична функция ама тя не е удачна за БГ автмобилите понеже каквито количества изтегли ги вдига с +10% и ги налива обратно....а дефакто в повечето системи има по-малко от половината количество необходим фреон и както се оказа и на моя Пасат - нито капка масло....+10% пак си е 0....а трябват около 120мл по принцип.
Иначе - накрайниците за R134 фреон са стандартни на всички автомобили.Съответно всяка кола,която е производство след 07-08.92-ра година е обект на моите желания както се казва .Накрайниците са идентични....разликата е само,че при по-новите често е само един, понеже е достатъчен за обслужване на системата....при по-старите са два - високо и ниско налягане.
За R12 накрайниците са различни и машината не е същата (тази би дала фира при подущването на този фреон).По принцип избягвам да правя преминаване от 12 на 134 защото R12,който се намира в системата трябва да изхвъря в атмосферата....което не е особено полезно....защото нямам как да го събера с машината.Съответно обаче ако системата вече е празна от челния удар,примерно или е изпуснала фреона си от някъде,остава само да се изпразни прецизно маслото от системата и да се смени дехидратора с такъв за 134....по-голмямата част от маслото се съдържа във филтър- дехидратора, а останалата е по тръбите и в картера компресора....щателна промивка с въздух или азот под налягане го вади безгрижно от тръбите,демонтаж на компресора и източване през пробката му,също е достатъчно и след това не е проблем колата да се преправи и да си работи с новия фреон за напред. Има вече едно ново универсално масло,което дори да се смесва с маслото за стария фреон,не му е проблем и не се пресича,което прави излишна смяната на дехидратора и свалянето на компресора от колата и още повече улеснява работата по смяната на фреона.
Последна промяна от zfa159 на Съб 09 юли 2011 15:08, променено общо 2 пъти.
Re: Отвори врати сервизче за автоклиматични системи
Доволните от работата на сервиза продължават да растат Имаме специални благодарности и почерпка от дядото с Лагуната
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Отвори врати сервиз за автоклиматични и охладителни системи
GPS координати на сервиза
N42 градуса 41 минути 29.6 секунди
E023 градуса 16 минути 36.2 секунди
или напишете това в Гугъл мапс :
N42 41 29.6 E023 16 36.2
Впечатления - перфектното внимание към клиента - бавно и продължително разяснение какво и къде се вкарва.
Част 2 - устройство и принцип на работа на климатик
N42 градуса 41 минути 29.6 секунди
E023 градуса 16 минути 36.2 секунди
или напишете това в Гугъл мапс :
N42 41 29.6 E023 16 36.2
Впечатления - перфектното внимание към клиента - бавно и продължително разяснение какво и къде се вкарва.
Част 2 - устройство и принцип на работа на климатик
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Отвори врати сервиз за автоклиматични и охладителни системи
Така.Искам да поднеса своите искрени благодарности на Стефко.Помогна ми,и си имам отново климатик.Без него нямаше да се справя сам,а контактувахме само по-телефона.Много съм доволен.Давайте все така .проблема беше в контролера,този с дисплея и бутоните.пратих му го,разбра коя анджаклама е дала фира смения,пробва го на неговата кола и го засили обратно към мене.още един път тенкю
- stefan4o
- Мнения: 19207
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Отвори врати сервиз за автоклиматични и охладителни системи
Имам честта да познавам лично своя адаш и смея да гарантирам за него, че ще се отнесе съвестно към проблема, над който се мисли. Пожелавам му все повече доволни клиенти, а на себе си желая лятоС да го посетя и да ъпгрейднем малко колата с а/с . Ех, защо всичкото майстор е само в София
- passatdriver
- Мнения: 319
- Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Радомир
Re: Отвори врати сервиз за автоклиматични и охладителни системи
едно въпросче колега в наий-скоро време ще ти дойда на гости със саксото понеже днес открих дупка на алуминиевата тръбичката има ли варянт да се завари
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта