Сервизът вече почти 20 години, се занимава със следните дейности, при автомобилите Volkswagen, Audi, Seat и Skoda :
Подробна и систематизирана информация, за извършваните от сервиза дейонсти :
1. Диагностика, ремонт и профилактика на киматичните инсталации, работещи с хладилен агент R134a или R1234yf :
2. Диагностика, ремонт и профилактика на системите за отопление и вентилация :
3. Диагностика и ремонт на ходовата част, задвижващата система и спирачната система :
4. Поддръжка и обслужване на двигателя :
Адрес на сервиза, работно време и контакти (моля прочетете внимателно) :
В тази галерия, както и в галерията в нашият Google профил, бихте могли да разгледате някои от най-често срещаните проблеми, свръзани с отоплението, вентилацията и климатизацията, които отстраняваме :
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/gps-c ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/gps-c ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw (това е силикатът, смлян от водните помпи и задръстил дясната половина на радиаторчето)
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
https://lh3.googleusercontent.com/p/AF1 ... 80-h510-rw
Тук може да намерите доста информация за по-старите автомобилни климатични инсталации (все пак съм писал темата през 2010г.
), като принцип на действие, най-честите проблеми, дефекти и т.н., както и друга полезна информация по темата, актуална и до днес [/b] -> Цък .Друга информация и общи условия :
-> Когато давате координатите ми на ваши приятели или колеги, моля, казвайте им и за по-особеното ни работно време, защото много хора, които не са чели тази тема и не знаят работното ни време, се опитват да се свържат с мен в Понеделник или пък в делничните дни преди 9:00 и се чудят защо не се получава. Предварително благодаря!
-> Избягвам комуникацията през формата за лични съобщения тук, тъй като не разполагам с много свободно време и често има периоди от по няколко месеца, през които нямам възможност да си прочета съобщенията. Ако някой желае да му помогна с някаква информация, е по-добре да ме попита във Viber - опишете проблемът си и когато имам възможност, с радост ще Ви отговоря, стига да е в моята компетенция.
-> Можете да заплатите за извършените услуги в брой, с дебитна, кредитна карта и други електронни платежни инструменти ( чрез POS терминал ), както и по банков път. Когато е нужно, можем да издадем и данъчна фактура за извършената услуга.
-> При закъснение на един автомобил с повече от 15 минути, той губи часа си, понеже закъснението на един автомобил, би довело до необходимост всички други след него да чакат. Все пак се стараем да не връщаме никого и да реагираме според ситуацията, когато ни е възможно.
-> Предвид зачестилата практика някои клиенти да подхождат некоректно към нас, като си запазват час, след което не идват, без никакво предупреждение, имайте предвид, че към часовете обикновено се записват тел. номер и/или рег. номер и при такава ситуация, те се класифицират в базата ни данни като некоректни клиенти и избягваме последващо запазване на час за този автомобил / тел. номер. Можете да отмените часа си по същия начин, по който можете и да го запишете - с текстово съобщение във Viber със съответната информация ( кой автомобил е и за кога е записан ) или с обаждане на посочения тел. номер.
-> За по-бързи услуги, като смяна на масло и ф-ри, когато няма усложнения, може да изчакате на място в приемната на сервиза, за да не оставяте колата си.
-> За планови ремонти, които отнемат повече време, е необходимо да оставите колата си. За този тип ремонти, според моментното ни натоварване, понякога е необходимо записване на час седмица, две или повече, предварително.
-> При нас обикновено първо записвам ден и час за оглед или диагностика на дадения проблем, след което записвам друг ден и час, за отстраняването му, ако това отнема повече технологично време или проблема е от по-особено естество или изисква поръчка и доставка на нужните резервни части.
-> Когато огледът на автомобила или издадените му при предишно посещение препоръки за последващо отстраняване, са направени преди повече от 1 месец, спрямо датата, в която заявявате ден и час за извършването на съответния ремонт, е препоръчително първо да запазите час за извършване на повторен оглед, преди да си запазите час за ремонт, с цел да видим дали нещата не са се променили и дали не са се появили още елементи за ремонт или смяна, предвид изминалото време (понякога 3, 6 или дори 12 месеца, за които е ясно, че много неща могат да се променят по един автомобил).
-> Обикновено след оглед на автомобил или препоръки, изготвям оферта за съответния ремонт, ако изискате такава. Имайте предвид, че ги съхраняваме не повече от 14 дни (според броя им към дадения момент) и след това информацията вече не е налична, както и не би била актуална, предвид постоянно променящите се цени на части и материали. Същото важи и за списъците при оглед на автомобил.
-> С много от нашите клиенти уточнявам цени за някои ремонти, без да съм виждал автомобилa на живо или без подробен оглед и често нямам информация за "подобрения" , от сорта на метална кора под двигателя, допълнително монтирани осветления, датчици, копчета и т.н. по арматурното табло, газова уредба, допълнителни кабели и устройства за озвучителна система и други подобни допълнително монтирани системи и елементи в двигателния отсег на автомобила или по купето, както и лошо оправени удари на автомобила. Във връзка с това, в случаите, когато тези неща пречат пряко на работата ни и създават неудобства и сериозни забавяния при извършването на дадената услуга, е възможно допълнително оскъпяване на цената за дадения ремонт или профилактика.
-> Точно, както е описано в горната точка, е възможно дадената предварително от мен цена, да се промени по време на извършване на ремонта, ако възникнат усложнения от някакъв тип - скъсани болтове, повредени резби, други повреди от корозия, старост и т.н. Тогава ако няма лесен вариант да излезем от създалата се ситуация, следва съгласуване с клиента и взимане на решение как да се процедира нататък.
-> Не носим отговорност за допълнителни проблеми, които може да възникнат по време на работата ни, тъй като много елементи по автомобилите създават проблеми при опит да се разглобят или пък се повреждат, докато автомобилът е при нас - електронни модули, пластмасови или гумени детайли, корозирали резбови съединения, меки връзки на изп. с-ма и т.н. Все пак говорим за части на по над 5-10 години, понякога и за 30+ годишни пластмасови детайли. При такъв случай, както и в предишната точка, ако няма лесен вариант да излезем от създалата се ситуация, се обаждам, обсъждаме какво се е случило и какво да предприемем нататък. Същото е положението и с ел. инсталациите и електронните модули, които "решават" и започват да създават проблеми, докато автомобила е при нас, без това да е свързано с работата ни. Същото важи и за проблеми, които възникват в следвие на необходимостта да измием частично или изцяло двигателният отсег и/или двигателя (примерно за премахване на оцветителя за течове на клим. системи, антифриз и т.н.), което не рядко води до проблеми с ел. инсталацията, запалителните бобини и кабели или други елементи.
-> Сервизът не носи отговорност за щети от природни бедствия или от 3-ти лица, нанесени по автомобилите, които са оставени за ремонт, очакват взимане след извършен ремонт или са извън сградата, поради друга причина (изчакват по-дълга доставка на части и т.н.). Стараем се да пазим максимално автомобилите, които са ни поверени, но трябва да се има предвид, че голяма част от тях пребивават в двора на сервиза или на паркинга за клиенти, разположен пред сервиза. Тези зони, макар да са осветени и с видеонаблюдение, са неохраняеми и поради тази причина, не бихме могли да гарантираме напълно сигурността на автомобилите, разположени в тях.
-> Сервизът работи и с части, доставени от клиентите ни, което не е никакъв проблем при нас, с едно изключение - когато частите са точни за марката и модела автомобил и са с достатъчно добро качество, за да могат да се монтират безпроблемно. В случаите, когато клиент си донесе грешни части или такива, които не могат да се монтират, поради прекалено ниското си качество на изработка (неточни размери, неподходящ материал, дефекти и т.н.), с цел да не се забавя ремонта, а оттам и целия ни работен процес, поръчваме нужните точни части и извършваме ремонта с части, доставени от нашите доставчици. Имайте предвид, че смяната на спирачна течност се извършва автоматизирано от специализиран стенд и нямаме възможност да използваме Ваша спирачна течност.
-> Повечето резервни части, доставени и монтирани от нас, имат гаранционен срок между 6 и 36 месеца, според типа части и дадения производител. Гаранционният срок обикновено е описан в ремонтата карта за извършения ремонт, както и условията за признаване на гаранцията, ако производителя има допълнителни такива. При гаранционен проблем с дадена част, доставена и монтирана от нас, демонтажа и монтажа от автомобила, също са за наша сметка, както и съответните консумативи. В тези случаи сервизът не носи отговорност за пропуснати ползи, както и не поема разходите за репатриране на автомобила, ако има такива. В случай на възникнал гаранционен проблем или съмнение за възникнал такъв, е нужно автомобилът да бъде докаран/репатриран в сервиза и да не е разглобяван от ползвателя му или наши колеги от друг сервиз, тъй като често доставчиците и/или представители на производителя на съответните елементи, желаят да присъстват при разглобяването и/или да извършат предварителни експертизи, които да установят причините за възникване на дефекта. Тези стъпки определят дали рекламацията ще бъде призната за основателна или не и ако не могат да се извършат, тъй като автомобилът е разглобяван или е разглобен в друг сервиз, рекламацията няма как да бъде призната.
Тъй като извън работното ни време нямате възможност да се свържете с нас, при настъпване на технически проблем, който не позволява автомобилът да се движи на собствен ход и за който имате съмнения, че би могъл да е от гаранционен характер, имате възможност да репатрирате автомобила до паркинга на сервизната ни база и съответно да се свържете с нас в първия ни работен ден, за да приемем автомобила и да разгледаме създалата се ситуация.
При ремонт или смяна на елемент от дадена система (климатична, охладителна и т.н.), гаранционният срок се отнася единствено и само за сменените компоненти и не покрива дефект на друг елемент от системата. Същото важи и при заварка на климатична тръба - не можем да гарантираме, че тя няма да се пробие на друго място. Също така не можем да гарантираме, че след провеждането на тестове за херметичност на клим. с-ма, нейната херметичност ще се запази във времето и да дадем такава гаранция - напълно е възможно при нас системата да бъде напълно изрядна и хемретична, преминавайки успешно всички тестове, а час, седмица или месец по-късно, вече да не е така - системите работят под високо налягане и във всеки един момент може да настъпи пробив във всеки един елемент, който да доведе до загуба на хладилния агент - това не зависи от нас.
При части, доставени от клиента, не поемаме гаранция за извършения ремонт, а последващ демонтаж/монтаж, в случай на дефект на частите, както и съответните консумативи, са изцяло за сметка на клиента. Гарантираме единствено за това, че ще бъдат монтирани, съгласно изискванията на производителя и ще спазим всички негови предписания.
Ето и подробности за някои процедури, свързани с климатичните инсталации, с малко разяснения кое какво значи :
1. Диагностика на климатична инсталация - процедурата се състои в изясняване на състоянието на климатичната инсталация към дадения момент т.е. причината да не работи инсталацията изцяло или не достатъчно ефективно (електрическа повреда, пробив, механичен проблем и т.н.). При инсталации с хладилен агент R1234yf, не рядко диагностиката включва и анализ на типа на хладилния агент в инсталацията, тъй като често тези инсталации се зареждат с по-стария тип хладилен агент, с цел икономия, понякога и без знанието на собственика...
2. Профилактика (обслужване) на климатична инсталация - така наричаме състоянието, при което климатичната инсталация на автомобила работи, дори и незадоволително и в общия случай се нуждае от дозареждане на хладилен агент. Същата поцедура се прави и профилактично с цел смяна на маслото на инсталацията през интервал от 1 или 2 години, според автомобила и типа на климатичната инсталация. Процедурата включва анализ на типа на хладилния агент в инсталацията ( важи само за инсталации с R1234yf ) , изтегляне на съществуващия хладилен агент от инсталацията, източване на част от старото масло от инсталацията (няма как да бъде източено на 100%, без инсталацията да се разглоби на съставните си части и да бъде почистена с почистващ агент за климатични инсталации), вакуумиране на инсталацията, тест за вакуум, наливане на ново масло с оцветител за течове (оцветителя е задължителен за всеки един автомобил, който е минал през нас) и предписаните от производителя тип и количество хладилен агент, за дадената инсталация. Всичко това се извършва напълно автоматично от професионалните ни стендове за обслужване на климатични инстлации. Препоръчително е профилактиката да се прави преди началото на всеки летен сезон, а задължително се прави максимум през 2 сезона, защото за 2 сезона маслото в инсталацията се води достатъчно остаряло, за да бъде сменено и се предполага, че количеството хладилен агент е значително намаляло - нормалната загуба за чисто нов автомобил е 10-20% от количеството хладилен агент за една година, нататък с възрастта на автомобила, процента расте и достига над 30%, за кола над 5 годишна възраст. Процедурата по профилактика на инсталацията отнема около 45 минути.
3. Зареждане на изцяло празна климатична инсталация - това е състоянието, когато инсталацията не работи изобщо и причината за това е, че е изцяло празна т.е. нищожно или никакво количество хладилен агент вътре. Първоначално инсталацията се тества под налягане с азот, за да се види дали има течове и колко бързо изпуска (за да се прецени дали въобще има смисъл да се зарежда с хладилен агент или изпускането е твърде голямо). Този тест е препоръчително да се прави при студен автомобил (т.е. да не е работил двигателя и да не е загрял), за да бъде максимално прецизен. Не рядко, поради невъзможност да се остави автомобилът, го извършваме и при загрял автомобил, при което също е показателен, макар и не толкова ефективно. Ако инсталацията издържи този тест успешно, следва зареждане на инсталацията - стенда вакуумира инсталацията и след това я зарежда с предписаното от производителя количество фхладилен агент и масло. Процедурата отнема общо около 60, до 90 минути, като за прецизен азотен тест, както споменах и по-нагоре в темата, е необходимо автомобила да не е загрял т.е. най-добре е да се остави от предната вечер при нас. Обикновено при празни или ремонтирани инсталации, препоръчваме преглед на инсталацията след между 2 седмици и 1 месец, за да се огледа за евентуален пропуск - този преглед е безплатен и влиза в цената на зареждането на инсталацията. Той е наистина важен и не е добре да се пропуска или отлага.


.
