


Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
- pRo_4_LiFe
- Мнения: 515
- Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: селото ВарнЪ..
- Контакти:
Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
Здравейте колеги. Може вече да има такава тема, но не можах да я открия. Искам да попитам по запознатите какво би станало ако отклоня тръбичката за картерни изпарения НЕ към турбото, а надолу да си излизат в атмосферата. Съществува ли някакъв проблем за турбината или е по добре да я оставя и просто да сменя този филтър на капака на клапаните. Турбо пътищата ми са супер омаслени, но НЕ ми гори масло двигателя. Колата е Голф 3 1.9 90к.с. 1Z
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
И аз се поинтересувах преди време в една тема,но никой след мен не отговори...
Излиза,че отвеждането на картерните газове навън в атмосферата НЕ нарушава картерната вентелация,мазането на турбото и двигателя?
И спира бутането на масло в кулера?
Или,че изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на сдудено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато е вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
pRo_4_LiFe написа: просто да сменя този филтър на капака на клапаните.
А ти свалял ли си го тоя "филтър" да видиш какво представлява


- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
Stivi написа:pRo_4_LiFe написа: просто да сменя този филтър на капака на клапаните.
А ти свалял ли си го тоя "филтър" да видиш какво представляваНа това нещо няма какво да му се сменява
сменя се целия, и го водят като клапан, нов не оригинален в ауто + струва около 22лв а оригинален 80лв.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
Lov4o написа:Stivi написа:pRo_4_LiFe написа: просто да сменя този филтър на капака на клапаните.
А ти свалял ли си го тоя "филтър" да видиш какво представляваНа това нещо няма какво да му се сменява
сменя се целия, и го водят като клапан, нов не оригинален в ауто + струва около 22лв а оригинален 80лв.
Ама за какво да го сменя като то вътре има една мрежа и толкова,трябва да се счупи механически корпуса за да се налага смяна иначе няма какво да му стане !
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
Да се затлачи?
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
StrEagle написа:Да се затлачи?
Ами по принцип е трудно това затлачване но и да стане сваляш го пълниш с нафта климбуцаш малко изсипваш и пак слагаш,то не е като въздушен или горивен филтър да е за определен пробег /поне не при нашата марка/ понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
Stivi написа:Понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !
Със сигурност е по различно. Там има филтър на картерните газове който трябва да се сменя на определен период.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
Adnan написа:Stivi написа:Понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !
Със сигурност е по различно. Там има филтър на картерните газове който трябва да се сменя на определен период.
там се сменя със сигурност и струва около 100лв. иначе се сменя турбото

- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им
bai_ILIA написа:Adnan написа:Stivi написа:Понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !
Със сигурност е по различно. Там има филтър на картерните газове който трябва да се сменя на определен период.
там се сменя със сигурност и струва около 100лв. иначе се сменя турботохубавото е, че се сменя на много км.
просто пример от преди няколко дни за Е46 318 тоя филтър струва нов оригинален от дилър на бмв 66лв

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта