Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот pRo_4_LiFe » Пет 18 ное 2011 7:53


Здравейте колеги. Може вече да има такава тема, но не можах да я открия. Искам да попитам по запознатите какво би станало ако отклоня тръбичката за картерни изпарения НЕ към турбото, а надолу да си излизат в атмосферата. Съществува ли някакъв проблем за турбината или е по добре да я оставя и просто да сменя този филтър на капака на клапаните. Турбо пътищата ми са супер омаслени, но НЕ ми гори масло двигателя. Колата е Голф 3 1.9 90к.с. 1Z




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот Adnan » Пет 18 ное 2011 8:21




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот Даскала™ » Пет 18 ное 2011 9:38


И аз се поинтересувах преди време в една тема,но никой след мен не отговори...

Излиза,че отвеждането на картерните газове навън в атмосферата НЕ нарушава картерната вентелация,мазането на турбото и двигателя?
И спира бутането на масло в кулера?

Или,че изгорелите газове съдържат основно водни пари, CО2 и азотни окиси. Като запалиш на сдудено, каквото влезе в картера при маслото, кондензира и става на азотиста киселина. Когато двигателя загрее, добрата вентилация, помага водата да се изпари от маслото. А когато е вентилацията е пусната да ``виси`` трябва налягане за да се преодолее съпротивлението на тръбата.Когато е свързана към смукателния колектор вакума помага.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот Stivi » Пет 18 ное 2011 9:50


pRo_4_LiFe написа: просто да сменя този филтър на капака на клапаните.


А ти свалял ли си го тоя "филтър" да видиш какво представлява mhihi На това нещо няма какво да му се сменява :idea:


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 18 ное 2011 14:43


Stivi написа:
pRo_4_LiFe написа: просто да сменя този филтър на капака на клапаните.


А ти свалял ли си го тоя "филтър" да видиш какво представлява mhihi На това нещо няма какво да му се сменява :idea:

сменя се целия, и го водят като клапан, нов не оригинален в ауто + струва около 22лв а оригинален 80лв.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот Stivi » Пет 18 ное 2011 15:23


Lov4o написа:
Stivi написа:
pRo_4_LiFe написа: просто да сменя този филтър на капака на клапаните.


А ти свалял ли си го тоя "филтър" да видиш какво представлява mhihi На това нещо няма какво да му се сменява :idea:

сменя се целия, и го водят като клапан, нов не оригинален в ауто + струва около 22лв а оригинален 80лв.


Ама за какво да го сменя като то вътре има една мрежа и толкова,трябва да се счупи механически корпуса за да се налага смяна иначе няма какво да му стане !


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот StrEagle » Пет 18 ное 2011 15:43


Да се затлачи?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот Stivi » Пет 18 ное 2011 16:26


StrEagle написа:Да се затлачи?


Ами по принцип е трудно това затлачване но и да стане сваляш го пълниш с нафта климбуцаш малко изсипваш и пак слагаш,то не е като въздушен или горивен филтър да е за определен пробег /поне не при нашата марка/ понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот Adnan » Пет 18 ное 2011 16:48


Stivi написа:Понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !

Със сигурност е по различно. Там има филтър на картерните газове който трябва да се сменя на определен период.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот bai_ILIA » Съб 19 ное 2011 2:50


Adnan написа:
Stivi написа:Понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !

Със сигурност е по различно. Там има филтър на картерните газове който трябва да се сменя на определен период.


там се сменя със сигурност и струва около 100лв. иначе се сменя турбото :D хубавото е, че се сменя на много км.


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Въпрос относно картерните изпарения и отклоняването им

Мнениеот ShoGo_GTI » Нед 20 ное 2011 21:00


bai_ILIA написа:
Adnan написа:
Stivi написа:Понеже на BMW например знам че се сменя нещо такова ама там сигурно е по-различно !

Със сигурност е по различно. Там има филтър на картерните газове който трябва да се сменя на определен период.


там се сменя със сигурност и струва около 100лв. иначе се сменя турбото :D хубавото е, че се сменя на много км.

просто пример от преди няколко дни за Е46 318 тоя филтър струва нов оригинален от дилър на бмв 66лв mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта