Dorian написа:.....
А между другото има ли начин по който да проверя дали сами здрави свещите без да ги вадя и ако има някой да каже как става

Има и то не един

.
Аз ги проверих така :
1. С проводник сечение 4мм2 през амперметър (внимание !!! до 60А !!!

) подадох напрежение директно от плюса на акумулатора на всичките в паралел . Тока скочи до около 30-40А и бързо падна до около 20А . Това ме усъмни защото очаквах по 12 А на свещ . Първоначалния скок на тока е поради факта че в студено състояние нагревателчето има по-ниско съпротивление .
2. Разкачих медната шина и пробвах по същия начин всяка поотделно - резултат 2-те консумират по около 10-на ампера , а другите 2 свещи (изгорелите) - никакъв ток .
Друг вариант - омметър . Не е сигурен защото измерването става при много малък ток и може да не се "хване" евентуален дефект , който се проявява при загряване на свещта . Мери се поотделно всяка . Между централния извод на свещта и корпуса на свещта ( всъщност маса , шаси , спрямо корпуса на двигателя) трябва да дава съпротивление под 1 Ом .... почти

късо съединение
През лампа - подобно на амперметъра , но с мощна лампа (от фар , не габарит

) - когато лампата свети -> свещта е здрава , по-добре е от омметъра

.