Днес се позанимавах , оказа се че 2 ( на 2 и 3 цилиндър ) са изгорели . Понеделник ще купя .... едната мисля че ще я сменя само с поглед , но тази зад помпата ме притеснява . Не съм сменял до сега , не знам колко са дълги свещите и как излизат иззад помпата
Подгряващи свещи
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Малко захладя времето и усетих проблем
. Пали обаче с облаци пушък .
Днес се позанимавах , оказа се че 2 ( на 2 и 3 цилиндър ) са изгорели . Понеделник ще купя .... едната мисля че ще я сменя само с поглед , но тази зад помпата ме притеснява . Не съм сменял до сега , не знам колко са дълги свещите и как излизат иззад помпата
. Мотора е 1.6ТД , не знам какви са размерите и по какво се избират свещи . Като марка - БОШ ? ...
Днес се позанимавах , оказа се че 2 ( на 2 и 3 цилиндър ) са изгорели . Понеделник ще купя .... едната мисля че ще я сменя само с поглед , но тази зад помпата ме притеснява . Не съм сменял до сега , не знам колко са дълги свещите и как излизат иззад помпата
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Добре де няма ли някаква лампа,която да сигнализира когато има изгорели свещи,че като гледам доста колеги включително и аз си мисля чеса здрави ама ако найстина няма лампа да взема и аз даим ударя една проверка
То на сестрами глупавото фиат бравото JTD има такава лампа(тая на подгрева мига ислед като си запалил като има изгоряла свещ),а остана и 4-ката да няма
А между другото има ли начин по който да проверя дали сами здрави свещите без да ги вадя и ако има някой да каже как става

То на сестрами глупавото фиат бравото JTD има такава лампа(тая на подгрева мига ислед като си запалил като има изгоряла свещ),а остана и 4-ката да няма
А между другото има ли начин по който да проверя дали сами здрави свещите без да ги вадя и ако има някой да каже как става
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Dorian написа:.....
А между другото има ли начин по който да проверя дали сами здрави свещите без да ги вадя и ако има някой да каже как става![]()
Има и то не един
Аз ги проверих така :
1. С проводник сечение 4мм2 през амперметър (внимание !!! до 60А !!!
2. Разкачих медната шина и пробвах по същия начин всяка поотделно - резултат 2-те консумират по около 10-на ампера , а другите 2 свещи (изгорелите) - никакъв ток .
Друг вариант - омметър . Не е сигурен защото измерването става при много малък ток и може да не се "хване" евентуален дефект , който се проявява при загряване на свещта . Мери се поотделно всяка . Между централния извод на свещта и корпуса на свещта ( всъщност маса , шаси , спрямо корпуса на двигателя) трябва да дава съпротивление под 1 Ом .... почти
През лампа - подобно на амперметъра , но с мощна лампа (от фар , не габарит
- magician
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
И още по-лесния начин за проверка на свещите:
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
- Ако свеща е здрава и има консумация - ще прескочат искри между кабела и свеща /просто консумацията е голяма, а няма добър контат/
- Ако е изгоряла - нищо няма да стане
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
Мисля...по-добрия вариант е всички да се сменят. Може и да греша, но логиката е - свещите имат определен брой цикли нагряване. Щом са изгорели 2 е въпрос на време да изгорят и другите две...Отделно не се знае каква марка са старите свещи, за да се сложат същата марка.
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
- Ако свеща е здрава и има консумация - ще прескочат искри между кабела и свеща /просто консумацията е голяма, а няма добър контат/
- Ако е изгоряла - нищо няма да стане
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
Мисля...по-добрия вариант е всички да се сменят. Може и да греша, но логиката е - свещите имат определен брой цикли нагряване. Щом са изгорели 2 е въпрос на време да изгорят и другите две...Отделно не се знае каква марка са старите свещи, за да се сложат същата марка.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
magician написа:И още по-лесния начин за проверка на свещите:
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
.....
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
.....
Аз вече ги смених - 2 броя BERU ! Защо само двете
Твоя метод за тестване е най-лесния и също става разбира се .
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Vizor написа:Оправи си заглавието с малки букви.....
Аз "събудих" темата отнякъде , за да не създавам нова подобна
Човекът създал темата може и да не чете в момента и въобще да не знае за ултиматума ти
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
milmar написа:Vizor написа:Оправи си заглавието с малки букви.....
Аз "събудих" темата отнякъде , за да не създавам нова подобна. Дано този ултиматум не е към мен
, защото темата не е моя .
Човекът създал темата може и да не чете в момента и въобще да не знае за ултиматума ти. Така че моля , ако обичаш оправи буквите , ако не - трий , макар че според мен темата е полезна .
Приемам забележката. Оправих я аз
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Dorian написа:.....самоче с мултицета дали щесе справя незнам че ми е малко ''Тъмна Индия'' работата с него![]()
А може и с крушката в краен случай
С мултицета можеш да измериш съпротивлението на свещите след като свалиш шината , т.е. поотделно .
Да мериш ток с мултицета - да не си посмял
ЕДИТ :
Vizor написа:Приемам забележката. Оправих я аз
Благодаря
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
sportul написа:съпротивлението на свеща трябва да е 0,02 ом
Ом е казал преди години R=U/I
Както и да е ..... ходих преди малко да пробвам как ще запали ГоУфа "на студено" - пали отраз , няма вибрации , няма детонации
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
......
Последна промяна от tih на Пон 22 сеп 2008 13:40, променено общо 1 път.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
magician написа:И още по-лесния начин за проверка на свещите:
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
- Ако свеща е здрава и има консумация - ще прескочат искри между кабела и свеща /просто консумацията е голяма, а няма добър контат/
- Ако е изгоряла - нищо няма да стане
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
Мисля...по-добрия вариант е всички да се сменят. Може и да греша, но логиката е - свещите имат определен брой цикли нагряване. Щом са изгорели 2 е въпрос на време да изгорят и другите две...Отделно не се знае каква марка са старите свещи, за да се сложат същата марка.
съгласен съм напълно с този много прост начин за проверка , дали свеща консумира ток или е безжизнена
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Колеги от къде мога даси купя такъв ключ 10 за свещите и колко парички е,че се оказа че от гидорито нищо неми свърши работа
А на колегата magician бих отговорил че аз лично дори ида имам 1-2 изгорели свещи няма да сменя всички(както е и най-правилно) защото едната свещ е около 25лв. и предполагам не навсеки мусе дават излишни 50 или 75лв. само защото всичките даса нови- българска работа

А на колегата magician бих отговорил че аз лично дори ида имам 1-2 изгорели свещи няма да сменя всички(както е и най-правилно) защото едната свещ е около 25лв. и предполагам не навсеки мусе дават излишни 50 или 75лв. само защото всичките даса нови- българска работа

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта