Подгряващи свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Съб 20 сеп 2008 16:50


Малко захладя времето и усетих проблем :? . Пали обаче с облаци пушък .
Днес се позанимавах , оказа се че 2 ( на 2 и 3 цилиндър ) са изгорели . Понеделник ще купя .... едната мисля че ще я сменя само с поглед , но тази зад помпата ме притеснява . Не съм сменял до сега , не знам колко са дълги свещите и как излизат иззад помпата :roll: :?: . Мотора е 1.6ТД , не знам какви са размерите и по какво се избират свещи . Като марка - БОШ ? ...




Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Съб 20 сеп 2008 18:36


Добре де няма ли някаква лампа,която да сигнализира когато има изгорели свещи,че като гледам доста колеги включително и аз си мисля чеса здрави ама ако найстина няма лампа да взема и аз даим ударя една проверка :roll:
То на сестрами глупавото фиат бравото JTD има такава лампа(тая на подгрева мига ислед като си запалил като има изгоряла свещ),а остана и 4-ката да няма mhihi
А между другото има ли начин по който да проверя дали сами здрави свещите без да ги вадя и ако има някой да каже как става :?: :?:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Съб 20 сеп 2008 18:51


Dorian написа:.....
А между другото има ли начин по който да проверя дали сами здрави свещите без да ги вадя и ако има някой да каже как става :?: :?:


Има и то не един :) .


Аз ги проверих така :

1. С проводник сечение 4мм2 през амперметър (внимание !!! до 60А !!! :shock ) подадох напрежение директно от плюса на акумулатора на всичките в паралел . Тока скочи до около 30-40А и бързо падна до около 20А . Това ме усъмни защото очаквах по 12 А на свещ . Първоначалния скок на тока е поради факта че в студено състояние нагревателчето има по-ниско съпротивление .
2. Разкачих медната шина и пробвах по същия начин всяка поотделно - резултат 2-те консумират по около 10-на ампера , а другите 2 свещи (изгорелите) - никакъв ток .


Друг вариант - омметър . Не е сигурен защото измерването става при много малък ток и може да не се "хване" евентуален дефект , който се проявява при загряване на свещта . Мери се поотделно всяка . Между централния извод на свещта и корпуса на свещта ( всъщност маса , шаси , спрямо корпуса на двигателя) трябва да дава съпротивление под 1 Ом .... почти :wink: късо съединение

През лампа - подобно на амперметъра , но с мощна лампа (от фар , не габарит :) ) - когато лампата свети -> свещта е здрава , по-добре е от омметъра :wink: .


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Нед 21 сеп 2008 13:10


Благодаря колега milmar ще пробвам по първия начин който си написал,самоче с мултицета дали щесе справя незнам че ми е малко ''Тъмна Индия'' работата с него :dontknow:
А може и с крушката в краен случай :roll:


Потребителски аватар
magician
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин
Контакти:

Мнениеот magician » Нед 21 сеп 2008 17:41


И още по-лесния начин за проверка на свещите:
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
- Ако свеща е здрава и има консумация - ще прескочат искри между кабела и свеща /просто консумацията е голяма, а няма добър контат/
- Ако е изгоряла - нищо няма да стане
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
Мисля...по-добрия вариант е всички да се сменят. Може и да греша, но логиката е - свещите имат определен брой цикли нагряване. Щом са изгорели 2 е въпрос на време да изгорят и другите две...Отделно не се знае каква марка са старите свещи, за да се сложат същата марка.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Нед 21 сеп 2008 18:52


Оправи си заглавието с малки букви. Големите букви се считат за викане при писането във форуми. Имаш срок до утре сутрин.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 21 сеп 2008 19:09


magician написа:И още по-лесния начин за проверка на свещите:
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
.....
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
.....


Аз вече ги смених - 2 броя BERU ! Защо само двете :? ? Прав си за броя цикли , щом са изгоряли 2 , значи скоро и другите 2 ще изгорят . Но на тази кола аз свещи не съм сменял и нямам идея дали са сменени 4-те заедно предния път , т.е. ако са сменяни само изгорелите - тогава е нормално :wink: .
Твоя метод за тестване е най-лесния и също става разбира се .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 21 сеп 2008 19:13


Vizor написа:Оправи си заглавието с малки букви.....


Аз "събудих" темата отнякъде , за да не създавам нова подобна :wink: . Дано този ултиматум не е към мен :lol: , защото темата не е моя .

Човекът създал темата може и да не чете в момента и въобще да не знае за ултиматума ти :idea: . Така че моля , ако обичаш оправи буквите , ако не - трий , макар че според мен темата е полезна .


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Нед 21 сеп 2008 20:42


milmar написа:
Vizor написа:Оправи си заглавието с малки букви.....


Аз "събудих" темата отнякъде , за да не създавам нова подобна :wink: . Дано този ултиматум не е към мен :lol: , защото темата не е моя .

Човекът създал темата може и да не чете в момента и въобще да не знае за ултиматума ти :idea: . Така че моля , ако обичаш оправи буквите , ако не - трий , макар че според мен темата е полезна .


Приемам забележката. Оправих я аз :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 21 сеп 2008 20:44


Dorian написа:.....самоче с мултицета дали щесе справя незнам че ми е малко ''Тъмна Индия'' работата с него :dontknow:
А може и с крушката в краен случай :roll:


С мултицета можеш да измериш съпротивлението на свещите след като свалиш шината , т.е. поотделно .
Да мериш ток с мултицета - да не си посмял :wink: , ще изгори , ама направо с огън . Разпространените мултицети могат да мерят най-много до 10А (някои до 20А) , често нямат вграден предпазител :idea: . Като смених изгорелите свещи първоначално тока скача до около 70-80 А за 1-2 секунди и после пада на около 40А .

ЕДИТ :
Vizor написа:Приемам забележката. Оправих я аз


Благодаря


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Мнениеот sportul » Нед 21 сеп 2008 21:40


съпротивлението на свеща трябва да е 0,02 ом :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 21 сеп 2008 21:52


sportul написа:съпротивлението на свеща трябва да е 0,02 ом :)


Ом е казал преди години R=U/I :) .... така че в машия случай 12V и около 10А -> излиза около 1 Ом . В студено състояние съпротивлението е по-малко :idea: .

Както и да е ..... ходих преди малко да пробвам как ще запали ГоУфа "на студено" - пали отраз , няма вибрации , няма детонации :) ...


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Мнениеот tih » Пон 22 сеп 2008 1:10


......

Последна промяна от tih на Пон 22 сеп 2008 13:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Пон 22 сеп 2008 8:58


magician написа:И още по-лесния начин за проверка на свещите:
- Маха се шината, която ги свързва
- С един кабел подаваш от плюса на акумулатора ток на всяка свещ /за кратко, само допираш леко/
- Ако свеща е здрава и има консумация - ще прескочат искри между кабела и свеща /просто консумацията е голяма, а няма добър контат/
- Ако е изгоряла - нищо няма да стане
А и друго...прави ми впечатление, че всеки, който открие, че са му изгорели две свещи /примерно/ се кани да смени само тях...
Мисля...по-добрия вариант е всички да се сменят. Може и да греша, но логиката е - свещите имат определен брой цикли нагряване. Щом са изгорели 2 е въпрос на време да изгорят и другите две...Отделно не се знае каква марка са старите свещи, за да се сложат същата марка.


съгласен съм напълно с този много прост начин за проверка , дали свеща консумира ток или е безжизнена


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Пон 22 сеп 2008 16:01


Колеги от къде мога даси купя такъв ключ 10 за свещите и колко парички е,че се оказа че от гидорито нищо неми свърши работа :?: :?:
А на колегата magician бих отговорил че аз лично дори ида имам 1-2 изгорели свещи няма да сменя всички(както е и най-правилно) защото едната свещ е около 25лв. и предполагам не навсеки мусе дават излишни 50 или 75лв. само защото всичките даса нови- българска работа mhihi mhihi mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: invisiblewin и 48 госта